Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik gelukkig zijn zonder drugs?

Kan ik gelukkig zijn zonder drugs?

417 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Fisherman's friend zei:
Je dagelijkse drugs... dat is dus wat je probleem waarschijnlijk is.
Laat de drugs beter even weg , en vooral dat dagelijks.
Probeer het eens een maandje zou ik zeggen.

En misschien kun je ook proberen om iets rationeler te denken.
Negatieve gevoelens of depressiviteit komen/komt altijd door denken en niet door ervaringen.

Negatieve ervaringen kunnen komen en dan is het beter om je te richten op positieve gedachten.
Klik om te vergroten...

Een ervaring kan ook een gevoel oproepen hoor...
Daar vanalles gaan vinden dat is het probleem.

Gevoel wil er gewoon zijn en is niet goed of slecht.

Dus gevoel komt niet altijd door gedachten. ( Ja kan daar wel mee instant worden gehouden maar dan ben je weg van het gevoel en ontstaan er ideeën)
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Een ervaring kan ook een gevoel oproepen hoor...
Daar vanalles gaan vinden dat is het probleem.

Gevoel wil er gewoon zijn en is niet goed of slecht.

Dus gevoel komt niet altijd door gedachten. ( Ja kan daar wel mee instant worden gehouden maar dan ben je weg van het gevoel en ontstaan er ideeën)
Klik om te vergroten...
Als je bijvoorbeeld bang bent, heb je altijd een angstoproepende gedachte gehad. Die gedachte veroorzaakt je angst, en – opnieuw – nooit de gebeurtenis of situatie waarin je je bevindt.

Edit# ik zelf heb altijd een fobie gehad voor naalden -voortgekomen uit de ervaring dat ze me een pijnlijke verdoving gezet hebben op jonge leeftijd. Nu heb ik er nog angst voor omdat ik er altijd heel negatief en angstig over gedacht heb.
Zo ontstaat een fobie , in dit geval ook dat moment de hele tijd terughalen in mijn hoofd en omdat het pijn deed (ben zelfs flauwgevallen toen van de pijn.)


Als ik bij de tandarts een behandeling heb dan vraag ik zelf om verdoofd te worden.
Tandarts heeft me vaker verdoofd en altijd zonder pijn.
Voor deze naald heb ik nooit angsten gehad omdat ik altijd makkelijk omgegaan ben met het terughalen van die momenten.
En ja een naald is een naald imo , stelt niet veel voor eigenlijk maar maak dat mijn grijze massa maar eens wijs.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Fisherman's friend zei:
Als je bijvoorbeeld bang bent, heb je altijd een angstoproepende gedachte gehad. Die gedachte veroorzaakt je angst, en – opnieuw – nooit de gebeurtenis of situatie waarin je je bevindt.
Klik om te vergroten...
Ik voel me wel eens intens gelukkig en daar zitten dan weinig gedachten aan vast.
Is gewoon een gevoel//emotie wat er is.

En zo ook wel eens verdrietig vanuit het hartje... Ook zonder dat daar een "verdrietige" gedachten aan vooraf ging..

Kan natuurlijk wel... Als ik aan blije enof verdrietige dingen denk dat er dan ook een gevoel bij komt kijken...

Maar mijn beleving is... Gevoel komt daar vinden we iets van en als we er over oordelen over het gevoel dan houden we het in stand en kan het er niet zijn..
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar het kan toch niet dat de persoon achter dit onderwerp, serieus is met zijn problematiek?
Die probeert toch alleen reacties te veroorzaken en dat pilletjes verhaal vindt ie gewoon leuk om zijn tijd te verdoen?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Maar het kan toch niet dat de persoon achter dit onderwerp, serieus is met zijn problematiek?
Die probeert toch alleen reacties te veroorzaken en dat pilletjes verhaal vindt ie gewoon leuk om zijn tijd te verdoen?
Klik om te vergroten...
Ja is gewoon een troll.

En waarschijnlijk eenzaam en alleen.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#6
haha, ik besta! En ik ben geen troll. Jullie hebben goede punten wat betreft het omgaan met negatieve gedachten. Het verhaal blijft echt. Doordat mijn partner drugs gebruikte een keer en de wereld daarna kleurrijker en intenser noemde, beschouw ik mijn leven regelmatig als suf en kleurloos. Is dat nou zo gek? Ik snap dat het heftig kan zijn dat ik daar al twee jaar last van heb ongeveer. Maar ik zoek er ook professionele hulp bij. Vanavond gaat het gewoon wat minder weer helaas.
A
AFCA21Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je goed voor jezelf zorgt, mentaal in orde bent en af en toe iets gebruikt omdat je het fijn/lekker vind, dan lijkt mij dat helemaal prima. Over de vraag 'kan ik gelukkig zijn zonder drugs' kan ik kort zijn: ja natuurlijk kan dat. Kijk maar eens naar vroeger toen je nog klein was, je kon zonder drugs toen ook gelukkig zijn. Geluk zit 'm (voor mij dan) in de simpele dingen zoals lekker eten, goeie muziek, een leuke video op youtube die me laat lachen. Ook sporten kan helpen om fysieke geluksstofjes los te maken. Drugs kan een leuke aanvulling zijn, maar het zou niet je leven/geluk moeten beheersen. Tip: verdiep je eens in het beloningssysteem van je brein en dopamine/serotonine.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#8
AFCA21 zei:
Als je goed voor jezelf zorgt, mentaal in orde bent en af en toe iets gebruikt omdat je het fijn/lekker vind, dan lijkt mij dat helemaal prima. Over het de vraag 'kan ik gelukkig zijn zonder drugs' kan ik kort zijn: ja natuurlijk kan dat. Kijk maar eens naar vroeger toen je nog klein was, je kon zonder drugs toen ook gelukkig zijn. Geluk zit 'm (voor mij dan) in de simpele dingen zoals lekker eten, goeie muziek, een leuke video op youtube die me laat lachen. Ook sporten kan helpen om fysieke geluksstofjes los te maken. Drugs kan een leuke aanvulling zijn, maar het zou niet je leven/geluk moeten beheersen. Tip: verdiep je eens in het beloningssysteem van je brein en dopamine/serotonine.
Klik om te vergroten...
bedankt voor je reactie. Ik weet ongeveer hoe het werkt, maar eigenlijk wordt ik daardoor alleen somber. Qua serotonine afgeving moet de dag met xtc wel mijn vriends gelukkigste dag van zijn leven zijn. Wat ik ook probeer, ik kan hem nooit zo gelukkig maken als drugs die ene keer. Merken jullie dat ook? Dat drugs gelukkiger maakt dan een menselijk gebaar?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Saaiedrugslozezak zei:
bedankt voor je reactie. Ik weet ongeveer hoe het werkt, maar eigenlijk wordt ik daardoor alleen somber. Qua serotonine afgeving moet de dag met xtc wel mijn vriends gelukkigste dag van zijn leven zijn. Wat ik ook probeer, ik kan hem nooit zo gelukkig maken als drugs die ene keer. Merken jullie dat ook? Dat drugs gelukkiger maakt dan een menselijk gebaar?
Klik om te vergroten...
Nee idd jij kan hem niet gelukkig maken dat zal je nooit kunnen.
Dat moet iedereen namelijk zelf doen.

Stop a.u.b met zeuren....

Heb je geen leuke dingen gepland voor 2024?
Of alleen klagen?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Saaiedrugslozezak zei:
Ja ik val weer in herhaling, helaas. Hoe langer ik over middelen denk hoe lager ik me ga voelen. Jullie leven wel echt, ik niet... Geluk zonder drugs bestaat blijkbaar niet want iedereen moet aan de pillen om echt wat leuks mee te maken... enz. enz.
Klik om te vergroten...
Wow, is dit nu nog steeds bezig…
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Saaiedrugslozezak zei:
Nou Okey, anders verwoord dan; hoe meer drugs iemand neemt, hoe meer aanzien diegene krijgt.
@N3K0 ik heb de video helemaal bekeken. Wat mij betreft gaat het om de it's about me kant van de euro. Ik weet niet precies wat er in mij mis is dat ik hier zo mee bezig ga. Maar iets met het thema drugs en alcohol zegt me dat middelen nodig zijn, en dat jezelf zijn tegenwoordig niet meer genoeg is. Dat vind ik toch angstig als ik verder op die gedachte in ga. Ik krijg heel vaak het idee dat drugs groter dan mij of ieder mens is; Drugs doet veel meer dan welk mens dan ook kan.
Klik om te vergroten...
Misschien heb je dan wel gewoon gelijk en ben jij ook gewoon saai.
Ik geloof jou maar gewoon jij kent jouzelf beter dan dat ik jou ken.

Wat wil je horen?

Het lijkt mij echt beter voor jou om dit los te laten en bezig zijn met andere dingen. Dingen die je leuk vind.
Geen dingen meer gaan invullen. Jezelf stoppen met denken in loopholes.
Is het niet super vermoeiend zo voor jou en omgeving?

Sommige mensen zullen jou idd saai vinden of wat anders. Laat dat lekker bij hun en doe gewoon wat jij wil in het leven.

Echt zo moeilijk is het niet, jij maakt het jouzelf extreem moeilijk.
Ben je opzoek naar aandacht ofzo omdat je zo in cirkels blijft praten? Heb je geen leuke vrienden waar je gewoon lekker saai kan zijn?

Echt ga je leven gewoon leuk maken.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor mij is het al erg vermoeiend.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Saaiedrugslozezak zei:
Nou Okey, anders verwoord dan; hoe meer drugs iemand neemt, hoe meer aanzien diegene krijgt.
Klik om te vergroten...
De meeste hier zijn niet meer 12 jarige jochies en meissies die stiekem achter het fietsenhok van de basisschool hun eerste jointje roken en zo stijgen in aanzien.

Je zult het waarschijnlijk niet geloven maar mensen hier gebruiken drugs over het algemeen voor de effecten en niet voor de status.

Maar dat idee heb jij blijkbaar in je hersenen gebrandt ofzo.

Saaiedrugslozezak zei:
Ik krijg heel vaak het idee dat drugs groter dan mij of ieder mens is; Drugs doet veel meer dan welk mens dan ook kan.
Klik om te vergroten...
Als je dat gelooft zal dat jouw waarheid zijn. Geen prettige manier van leven, maar jouw keuze.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mdma therapie zou in jou geval niet overbodig zijn.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Saaiedrugslozezak zei:
Nou Okey, anders verwoord dan; hoe meer drugs iemand neemt, hoe meer aanzien diegene krijgt.
Klik om te vergroten...
Je bedoelt door JOU verwoord...
Helemaal niemand hier heeft in de afgelopen 7 pagina's dit geroepen of iets van deze strekking. Wederom je eigen gedachtes en je eigen geloof en/of overtuiging.
Lees het hele topic door en verbaas je vooral over de inhoud van je eigen posts.

Dat wij hier nog de moeite nemen om überhaupt te reageren vind ik getuigen van engelengeduld met iemand als jij.

Doe eens wat aan zelfreflectie. Wat jouw gedrag doet met anderen hier.

Waarschijnlijk is het wachten op de volgende herhaling van je eigen gedachten, verzinsels of overtuigingen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ei-Salade zei:
Zoek lekker een andere hobby dan hier alleen maar onzin uitkramen en lastig vallen.
Klik om te vergroten...
Piano spelen. Op het moment dat mijn vingers de toetsen raken of wanneer ik het geluid van de klanken van de snaren van die grote kast hoor ben ik ergens anders...

1707147111107.png
heel gay

Mensen zeggen mij vaak, Dirk, probeer eens een ander instrument. Gitaar, Cello, Viool. En ik heb al die andere instrumenten al eens geprobeerd maar er gaat voor mij niks boven de piano. En als ik de piano bespeel dan voel ik me daarna altijd net even iets beter. En daar gaat het toch om? Je goed voelen? Dus als je eens op een feestje bent en je men vraagt wat je willt bespelen, zeg gewoon eens, de piano.

Piano. Onthoud die naam. En je zult er geen spijt van krijgen.

(deels gejat van Theo Maasssen).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
Helemaal niemand hier heeft in de afgelopen 7 pagina's dit geroepen of iets van deze strekking.
Klik om te vergroten...
Sterker nog, we roepen al 7 pagina's het tegenovergestelde.

Maar wat weten wij nou. Wij zijn maar ervaringsdeskundigen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Javelin FGM-148F zei:
Een stuk van dit Russische liedje is heel toepasselijk , vind ik :


How we thought we were rushing on a horse
And in reality we just ran around in circles.
But we thought we were rushing on a horse.
Klik om te vergroten...
Mag ik het in russisch? Ik ken iemand die spreekt vloeiend russisch, en zou het zelf wel wel mooi vinden. En translate kan er niks van.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Javelin FGM-148F zei:
Een stuk van dit Russische liedje is heel toepasselijk , vind ik :


How we thought we were rushing on a horse
And in reality we just ran around in circles.
But we thought we were rushing on a horse.
Klik om te vergroten...
kalinka-russian.gif
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben zo onder indruk van deze never ending show dat ik drink nu de restanten van mijn wijn gelijk uit de fles . Trots op mijzelf

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."