Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Druktemaker? zei: Drugs kan heel leuk zijn, maar je kent de andere kant niet. āIk kan de hele dag wel chocola eten, ben er dol opā zeggen mensen ook wel eens. Je hoort ze er niet over dat ze dan nog 2 dagen buikpijn hebben. Niet dat mensen ook werkelijk de hele dag chocola eten, maar je snapt mān punt vast Klik om te vergroten... Ja wel, maar dat geeft mij ook wel extra zorg, want hoe meer pain hoe meer gain misschien. Dus misschien kan je dan nooit echt gelukkig zijn als je het risico niet neemt en de pijn niet voor lief neemt daarna."
"Druktemaker? zei: Je snapt dat ze hierbij je proberen te informeren en het uitgangspunt niet verheerlijken is? Klik om te vergroten... Euhm. Ik begrijp dat dit is waarom ze subsidie krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld hun 'Mdma' kerstspecial zie, of dat ze grappend met bners over hun ervaringen praten, dan denk ik zeker dat het doel is om hoge ogen te scoren met drugs en om de populairiteit te verhogen"
"Spyro zei: Hoe vaak gebruikt hij? Want ik kan je vertellen dat dit stadium ook niet lang voort blijft duren. Klik om te vergroten... Maar een keer eigenlijk. Maar blijkbaar was dat genoeg om zijn hele leven waardevoller te maken en ja als het dus echt kleurrijker is en intenser... Dan kan hij vast niet meer genieten van het echte leven ook"
"Want kan je door drugs meer kleuren zien? Maakt het kleurenblinden opeens kleuren zien bijvoorbeeld? Want ik merk dat drugs een enorm kleurrijk imago heeft. Telkens als het voorbij komt met kleurrijke visuals en teksten. Dan is het leven zonder eigenlijk minder kleurrijk begrijp ik?"
"Druktemaker? zei: Heb je de memo gemist dat bepaalde BNāers in en uit klinieken gaan? Of is dat het deel wat je niet wil weten? Klik om te vergroten... Nee dat weet ik wel moet ik toegeven. Maar daar hoor je die Emma Wortelboer nooit over, enkel Shownieuws ofzo. Dan zijn er ook nog drugs die nauwelijks verslavings gevoelig werken. Die moet je natuurlijk het liefst elke dag gebruiken om echt wat te beleven. Zo komt het tenminste op mij over bij al die drugs items. Ze doen enorm hun best om enkel de gaafheid te belichten. De risicos en gevaren zijn enkel een detail"
"ljuv zei: Dat is denk ik toch echt wat jij er in hoort. Ze laten ook de heel donkere kant van drugs zien⦠Hoe het levens kan verwoesten. Dus in die zin: drugs kan voor mensen het hoogtepunt zijn, en voor diezelfde persoon het dieptepunt van geluk betekenen. Je hebt het ook over het āgebruikā van je vriend. Maar hij heeft 1 keer iets van xtc gebruikt zei je? Of klopt die conclusie niet. Want het lijkt me wel heftig om na een drugservaring van een ander, Ć”l deze conclusies voor jezelf te stellen. Al met al komt het voor mij vooral neer op: Definieer wat voor jou geluk betekent en welke dingen jou wĆ©l gelukkig maken en handel daar naar. De vergelijking met anderen, zeker als het onbekend voor je is, gaat je niet helpen. Klik om te vergroten... Die conclusie klopt inderdaad, maar ƩƩn keer. Maar wel een keer om nooit te vergeten voor mijn tenminste. Ookal is het nu bijna twee jaar geleden, het heeft mijn beeld over jezelf zijn en genoeg zijn compleet veranderd. Sinds dat gebruik denk ik toch bij mezelf dat jezelf zijn niet genoeg is. Blijkbaar is een pil nodig om het beste in jezelf naar boven te halen"
"Spyro zei: Waar heb je het over? Klik om te vergroten... Nou de psychedelische drugs zijn natuurlijk helemaal hip en happening en deze worden door veel media helemaal de hemel in geprezen. Maar ik moet toegeven dat ik dan misschien in het verkeerde algoritme zit."
"SneeuwStorm zei: Volgens mij worden wij voor het lapje gehouden. Klik om te vergroten... dat zeker niet meneer sneeuwstorm, was het maar waar. Ik snap dat jij enkel de positieve kanten van drugs kent en bij de gelukkige drugselite hoort. Maar mij geeft het niks anders dan een koppijn en neerwaartse gedachten"
"Bedankt Mindless voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt. Dus geluk is in mijn echte zelf te vinden. Dat kan zo zijn, maar als bijvoorbeeld mijn vriend en ik een uitje hebben ergens naartoe of zelfs een hele vakantie. Valt dat dan niet in het niets voor hem of is dat minder leuk door zijn drugservaring?"
"Nouja, als Spyro zei: Het kan aan mij liggen maar ik vind deze vragen heel vreemd. Klik om te vergroten... Okey ik ben het er mee eens dat het een vreemde vraag is. Maar als je veel verhalen hoort over drugs, of bijvoorbeeld de Spuiten en Slikken serie van NPO3, dan merk je toch wel echt dat ze doelen op dat drugs het hoogtepunt van je leven is"