Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik gelukkig zijn zonder drugs?

Kan ik gelukkig zijn zonder drugs?

417 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Pas je wel op?
Er zijn een heleboel oplichters in dit kader actief die behoorlijk veel geld vragen en totaal geen sjamaan zijn....
Klik om te vergroten...
Precies om die reden juist. En DMT lijkt me geestelijk zo extreem heftig dat je er echt goede begeleiding bij moet hebben. Als het je leven zo enorm ingrijpend kan veranderen op een radicaal positieve manier, dan kan het ook de andere kant op gaan als het mis gaat lijkt me. Ik wil niet weten wat er dan met je gebeurd tijdens en vooral na de trip.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Zonder drugs is het prima mogelijk gelukkig te zijn. Met drugs is het ook mogelijk om ongelukkig te zijn.
Klik om te vergroten...

Uiteindelijk ben ik ongelukkiger met drugs dan zonder drugs.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
KoLijntje zei:
Precies om die reden juist. En DMT lijkt me geestelijk zo extreem heftig dat je er echt goede begeleiding bij moet hebben. Als het je leven zo enorm ingrijpend kan veranderen op een radicaal positieve manier, dan kan het ook de andere kant op gaan als het mis gaat lijkt me. Ik wil niet weten wat er dan met je gebeurd tijdens en vooral na de trip.
Klik om te vergroten...
DMT vond ik een heftige trip maar emotioneel deed het me nooit zo veel. Het was ook voorbij voordat ik eigenlijk goed in de gaten had wat er allemaal gebeurde. Je bent ook zo ver weg bij een breakthrough dat het voor een tripsitter niet goed te sturen is, want hij of zij zit nog in dít universum en jij in een andere. Ieder z’n voorkeur natuurlijk, maar ik vond DMT het fijnst met zo min mogelijk afleiding. Donkere slaapkamer met klein kaarsje, oordoppen in en hijsen maar.
D
DelgadoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Saaiedrugslozezak zei:
Beste forumleden,
Graag wil ik jullie enkele eerlijke vragen stellen over drugs en jullie gebruik daarvan. De titel lijkt mij duidelijk. Ik vraag me al geruime tijd af of ik wel gelukkig kan zijn zonder drugs. Bestaat geluk zonder drugs wel? Graag zou ik zoals vroeger wel weer gaan geloven dat jezelf zijn genoeg is, maar dat drugs zo groot is tegenwoordig, doet anders vermoeden. Ik kreeg te horen dat meer kleur had en heftiger was. En sindsdien zie ik mijn leven zonder drugs geregelde als grijs en suf. Blijkbaar heb je drugs nodig om iets te bereiken in je leven. Om mee te komen met de rest, populair te zijn en dingen écht te ervaren. Jezelf zijn zonder middelengebruik is niet meer genoeg, iets dat ik zo jammer vind. Alcoholgebruik ben ik ook mee gestopt, omdat die associatie met gedragveranderende middelen mij helemaal gek maakte. Dat maakt mij dus nu echt een saaie drugsloze zak in jullie ogen, vandaar mijn gebruikersnaam.

Drugs zegt toch echt dat alles wat ik ooit beleefde en nog ga beleven zonder drugs. Ik wil het liefst helemaal geen drugs gebruiken omdat ik dat niet bij mezelf vind passen. Ik vind de handel erin duister en kwaadaardig, ik blijf graag mezelf. Al vind ik leven in een drugssamenleving als deze in Nederland wel erg lastig.

Dus veel zorgen dus. Het is daarom een beetje een egoïstisch topic misschien. Maar als jullie met mij mee zouden denken dan wordt dat gewaardeerd. De volgende vragen kunnen misschien een beetje helpen om het concreet te maken;

1) Zijn jullie het er mee eens dat een leven zonder drugs suf en kleurloos is ten opzichte van een leven met drugs?

2) Zouden jullie een voorstander zijn voor een levensbeëindigings traject voor drugsloze mensen zoals ik? Wij leven zonder drugs toch niet echt?

3) Is eens een drugsgebruiker, altijd een drugsgebruiker? Of heeft mijn vriend altijd drugs in zijn hoofd en in gedachten?

4) Is drugs de belangrijkste stap die men kan zetten in zijn/haar leven? Is die stap belangrijker dan de studie of beroepskeuze... Dan trouwen of bijvoorbeeld kiezen welke vrienden je hebt?

5) voelen jullie je hoger dan mensen die geen drugs gebruiken, omdat jullie een hogere vorm van levensgenot kennen?

6) Is mijn leven een gemiste kans zonder drugs?

7) Weten jullie, gebruikende mensen, wel nog steeds hoe het is om geluk zonder drugs te ervaren? Of vergelijken jullie alles met drugsgeluk? Is het iets dat jullie eigenlijk niet meer kennen, sinds jullie eerste gebruik?

:sunglasses: Beschouwen jullie drugsgeluk als de ultieme vorm van geluk, dat zo buitenaards en bijzonder is dat het letterlijk álles te boven gaat?

Groet,
Een anonieme drugsloos persoon.
Klik om te vergroten...
Ik wou eerst conform zijn aan de zogenaamde normale mensen…..nee i am outkast ik heb drugs nodig gewoon veel meer lol is niet voor een ieder en volwassen zijn wil ik ook niet met mijn bijna 49… ik leef voor mij en mijn hond en tussendoor is er plaats voor nuchtere mensen, maar het liefst notgeile schlampe die haar nasty thoughts 24/7 deelt.. ik

Vroeger ging het me niet goed met drugs gebruik te veel druk van buitenaf toen ging het me kut..nu als hedonist mijn nieuwe weg van lemmy kilmster en me niet door externe beter weters mij moeten vertellen hoe ik moet leven…..ik ga straks weer vol van geile gekke gedachten buiten rumtreiben en guess what??? I enjoyed my time
W
Willem-AlexanderLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee kan niet, leven is leiden is wat het Buddhism 🕉️ zegt. En met drugs bevrijd je jezelf er even van. Of hobby’s sociale contacten, seks of lekker eten. MEDITEREN 🧘‍♀️
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Willem-Alexander zei:
leven is leiden is wat het Buddhism 🕉️
Klik om te vergroten...
Leven is lijden volgens het Boeddhisme. En ‘aum’ is dat Boeddhisme of Hindoeïsme? 🤔



Strikvraag! Het is allebei.
d
doganLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik geloof Ja het kan , probleem is het zien ervaren en niet te verzanden in randzaken
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat er door drugsconsumpie mensen komen te overlijden bij betrokkenheid van het criminele circuit. Ik vraag me af; Vinden jullie een avondje plezier onder invloed zo waardevol dat het het waard is dat er mensenlevens verloren gaan?

Wat vinden jullie van de stelling; een dag geen middelen gebruik is een dag niet geleefd?
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Saaiedrugslozezak zei:
Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat er door drugsconsumpie mensen komen te overlijden bij betrokkenheid van het criminele circuit. Ik vraag me af; Vinden jullie een avondje plezier onder invloed zo waardevol dat het het waard is dat er mensenlevens verloren gaan?

Wat vinden jullie van de stelling; een dag geen middelen gebruik is een dag niet geleefd?
Klik om te vergroten...
Als die mensen bereid zijn hun leven te geven voor mijn avondje plezier, zou het dan niet erg egoïstisch zijn als ik ze niet zou eren met een feestje?
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#10
compleet egoïstisch dus, duidelijk. Is dat het voor jou waard, dat er mensen sterven voor jou middelengebruik? Vind jij drugs meer waard dan een mensenleven?
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#11
Saaiedrugslozezak zei:
Dat park lijkt me ook mooi maar heb ik helaas moeten missen. Wat ik ook super vond is de dierentuin-pretpark combinatie van Kolmarden in zweden. Daar kom je oog in oog te staan met Giraffes vanuit een soort skilift en daar is een hele spectaculaire houten achtbaan
Klik om te vergroten...
Compleet egoïstisch dus, duidelijk. Wilde dieren opsluiten als attractie voor de mens. Vind jij jouw geluk meer waard dan een dierenleven?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neeeeee not again 😫
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Saaiedrugslozezak , bij deze een waarschuwing voor je aanhoudende oordelende houding. Hier hebben we als mods in februari al overleg over gehad, maar toen hield je je even koest.

Lees onderstaande eens:

Screenshot_2024-04-04-11-15-21-101-edit_com.android.chrome.jpg
Hoe vind je zelf dat je het doet wat betreft het creëren van een veilige en oordeelvrije plek?

Geen idee of je aan het trollen bent, maar zo niet: zoek professionele hulp.

Als je hier op deze wijze door gaat kun je een ban verwachten, het is namelijk wel een keer genoeg geweest.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Saaiedrugslozezak zei:
compleet egoïstisch dus, duidelijk. Is dat het voor jou waard, dat er mensen sterven voor jou middelengebruik? Vind jij drugs meer waard dan een mensenleven?
Klik om te vergroten...
Er sterven ook mensen voor jouw kleren, eten en vrijheid, veiligheid.

Ook voor de grondstoffen die je gebruikt voor je fiets, auto en bus.

Je sieraden, computerchips etc.

Wat probeer jij hier op dit forum nou te doen? Ik word er een beetje geïrriteerd van. Ik zou zeggen, ontmoet ergens geitenwollen sokken mensen en ga daar je gelijk halen i.p.v een forum die voor en door gebruikers is bedoeld.

Alles is ten kosten van mensen levens en zo ook drugs. En dan kun je wel gaan argumenten teren over primaire levensbehoeften zoals eten etc, maar zoals dat in deze tijd gaat, is het niet eens allemaal nodig meer omdat heel de voedselketen nogal doorgeslagen is. En zo heb je allerlei zaken die met hetzelfde eindresultaat te maken hebben. De dood van een ander, voor de ander. Met of zonder drugs.
l
lijpemanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wauw. Mensen niet reageren troll of niet
W
Willem-AlexanderLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik dacht, ik zet eens wat mensen van negeren af, waarom niet. Komt dit topic weer boven.

Gaat dit figuur nog steeds door met trollen. :tearsofjoy: Maar waarom ben ik eigenlijk verrast.



Dat is wat een simplistische en zelfs verkeerde opvatting van het boeddhisme die helaas ook veel teveel wordt herhaald.

Boeddha had juist de boodschap dat er een reële uitweg uit lijden is. Dat lijden er is door verkeerde perceptie en daaruit voortkomende verkeerde actie en dat door dit te veranderen, men uit lijden kan komen. Goed nieuws dus: lijden is niet ons lot.
Klik om te vergroten...
Jaa en een pakkie Marlboro rood kost ook €4.20
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Nuchterheid geeft de allerbeste high, maar heeft vaak een moeilijke come up.
Klik om te vergroten...
Vind de high wel snel afvlakken. Daarnaast geeft het mij meestal een ellendige kater, die dan wel weer heel makkelijk te bestrijden is. Zodoende ben ik nooit lang onder invloed van nuchterheid gebleven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
OctoFerrum zei:
Vind de high wel snel afvlakken. Daarnaast geeft het mij meestal een ellendige kater, die dan wel weer heel makkelijk te bestrijden is. Zodoende ben ik nooit lang onder invloed van nuchterheid gebleven.
Klik om te vergroten...
Not me. Nuchterheid is de perfecte drug, zonder kater wat dan ook.

Maar het is misschien een acquired taste. :wink:
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Not me. Nuchterheid is de perfecte drug, zonder kater wat dan ook.

Maar het is misschien een acquired taste. :wink:
Klik om te vergroten...

Te gek dat je dat lukt! Ik feliciteer je daarmee, oprecht, geen cynisme. Mij is het tot op heden niet gelukt. But who's counting?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
OctoFerrum zei:
Te gek dat je dat lukt! Ik feliciteer je daarmee, oprecht, geen cynisme. Mij is het tot op heden niet gelukt. But who's counting?
Klik om te vergroten...
Dankje, is ook wel een proces geweest. En is ook niet zo dat ik nóóit meer iets neem, maar praktisch nooit. Om de drie maanden nog weleens 6-apb.

Natuurlijk voelt nuchter ook niet als een drugs high. Maar je kunt het wel enorm diep gaan waarderen met een voldoening waar drugs bij in het niet valt, want drugs is maar een (tijdelijk) gevoel, terwijl nuchterheid de ervaring is van je eigen bewustzijn, de ervaring van jezelf zonder filters eroverheen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."