Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te doen bij overdosis

Wat te doen bij overdosis

135 antwoorden
187 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beter nog, ik zou een kussen op zijn bek douwen zodat ie stikt. Het leven is niet gemaakt voor losers die drugs gebruiken, dus afmaken die tuig!!
n
nlmeursnlLid
01-01-2024, 00:00
#2
siroop puur of suiker helpt toch ook ofniet ???
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindgamer zei:
Beter nog, ik zou een kussen op zijn bek douwen zodat ie stikt. Het leven is niet gemaakt voor losers die drugs gebruiken, dus afmaken die tuig!!
Klik om te vergroten...


Juist. Afmaken DAT tuig bedoel je dus. Mensen zoals jij zouden afgemaakt moeten worden.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jaja, ik ben moe, ga jij nou maar seksen met die gozert die vreemd is gegaan jij zwakkeling :beer:
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de info. Dit wist ik namelijk dus niet. Wie weet komt het ooit van pas. :grin:
k
kotssmurfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindgamer zei:
Jaja, ik ben moe, ga jij nou maar seksen met die gozert die vreemd is gegaan jij zwakkeling :beer:
Klik om te vergroten...

:confused:

Het is niet omdat je moe bent dat je daarom onvriendelijk moet doen, toch?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
ligt er aan waar hij out van gaat denk ik, als iemand buiten westen raakt omdat ie een tegel hash heeft weggewerkt zou ik hem denk ik lekker laten slapen en zeker geen ambulance bellen
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
op een paar kleine dingetjes ziet het er netjes uit, bedankt voor je bijdrage :) . Is wel sticky waardig.

Net je EHBO, of doe je iets in de zorg? :P
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Petrovic zei:
op een paar kleine dingetjes ziet het er netjes uit, bedankt voor je bijdrage :) . Is wel sticky waardig.

Net je EHBO, of doe je iets in de zorg? :P
Klik om te vergroten...

geen van beide.
nog niet.
ben een curcus ehbo aan het volgen en op einde van de les mag je altijd wat vragen stellen aan de begeleider van dienst :grin:. en vond het wel interesant en dit zou eigenlijk iedereen moeten weten.

groetjes mattsi
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
misschien wat uitgebreider maken dit topic, dus niet alleen bij een dodelijke OD op hero maar bijvoorbeeld ook wat je kunt doen als je 'fout' gaat van wiet/alcohol, een angstaanval krijgt bij tripmiddelen en (niet perse gevaarlijke) hartkloppingen van bijv coke?
M
MachineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Chris Pontius zei:
Goede "tut" alleen ik denk dat de meeste mensen die een OD krijgen vaak onverstandig bezig zijn, deze mensen zullen dit ook vast niet helemaal lezen.
En als mensen onverstandig gebruiken, wil ik zelf daar ook niet bijzijn.
geldt natuurlijk niet in alle gevallen voor ik weer verwijten naar mijn hoofd krijg :wink:
Klik om te vergroten...

true story
R
RuskiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ooit zaten we eens in een schuurtje te genieten van wat XTC, tot een vriend van mij (met een trage verteringssysteem) zware maagklachten kreeg. Hij was echt aan het creperen van de pijn, lag te rollen en shit en zowat te janken.

Anyway, to the point, mijn andere maat ging snel naar binnen en haalde een vel A4 blad, goot daar wat zonnebloem olie overheen, plakte dit op zijn blote maag en zette daar lichtjes druk op. Binne 2 minuten was mijn creperende vriend weer helemaal tiptop in orde. Zoiets had ik nog nooit gezien, mss kan het handig zijn om hier bij te voegen.

Naar het schijnt helpt fruit ook tegen paddo's en truffels, voor als je een bad trip krijgt.

En suikerwater werkt goed tegen speed, dan word je ook snel nuchter.

Ruski~
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ruski zei:
Anyway, to the point, mijn andere maat ging snel naar binnen en haalde een vel A4 blad, goot daar wat zonnebloem olie overheen, plakte dit op zijn blote maag en zette daar lichtjes druk op. Binne 2 minuten was mijn creperende vriend weer helemaal tiptop in orde. Zoiets had ik nog nooit gezien, mss kan het handig zijn om hier bij te voegen.
Klik om te vergroten...

lol, wat een onzin.
R
RuskiLid
01-01-2024, 00:00
#14
edblok2 zei:
lol, wat een onzin.
Klik om te vergroten...

Kzou je dat wel eens willen horen zeggen terwijl je er recht bij zit en het ziet gebeuren met een van je beste vrienden.

Ruski~
L
LemonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goeie post, is het ook niet belangrijk om te controleren of het hart nog klopt, en hoe je eventueel hartmassage kunt geven? Hopelijk hoef ik dit nooit toe te passen maar 't is altijd fijn om te weten hoe je iets moet aanpakken als het toch gebeurd.
j
jaspermphLid
01-01-2024, 00:00
#16
hier

http://www.toxicologie.org/monografieen/frametox.asp

of

http://www.inchem.org/
E
EllaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als iemand in een k-hole raakt moet je echt niet lopen rellen hoor met in het gezicht slaan en water in het gezicht gooien. Dat gaat na een tijdje gewoon vanzelf over. En als iemand in een bad-trip schiet van 2ct7 ofzo of van lsd is het jammer maar helaas maar je moet het toch uitzitten. In het ziekenhuis kunnen ze daar weinig tegen doen. Bij een vriend van me hebben ze een antipsychoticum (haldol peridol) gegeven maar dat hielp ook niet.
Anders is het als iemand door een bad-trip een gevaar wordt voor zichzelf. Dan kun je maar wel beter de hulpdiensten bellen. Die kunnen iemand fixeren zodat diegene niet gaat springen van een flat ofzo of zijn kleren uit gaat trekken en midden op de rijbaan gaat staan.

Waar je wel heeeel voorzichtig mee moet zijn opiaten en GHB.
Dan is het meestal wijs om bij een OD zo snel mogelijk 112 te bellen, de hartslag te controleren, de ademhaling en eventueel te reanimeren.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een bad trip is eigenlijk ook wat anders dan een overdosis. Een overdosis is een dermate grote dosis dat het lichaam dit eigenlijk niet aan kan. Een bad trip is dat het niet lekker valt. Dit kan al bij kleine dosissen geburen, al is het meestal bij hogere dosissen.
s
suusk1983Lid
01-01-2024, 00:00
#19
mindgamer niet iedereen die drugs gebruikt is een junk hoor, mensen die recreatief gebruiken spuiten ook niet meestal (dat gaat veel verder en doe je eig als snuiven etc het niet meer doet voor je en ja dan ben je al aardig ver heen). Als je je eerst in leest, met weinig begint en weet wat je moet doen als het mis gaat kan het superrelaxed zijn+leuk..

pep> weinig te doen bij echte OD, daarom beter snuiven dan bommetje dan meer controle en beter opbouwen zodat je direct kan stoppen als je te waus wordt. Beste dan even veel eten en gaan concentreren op je ademhaling (gaat al snel oppervlakkig ademen dus door neus terwijl je bijv tv kijkt en wat afleiding hebt)

Xtc en mdma> suiker in vloeibare vorm zoals cola drinken (geen light uiteraard) dan snel beter

lsd> weinig aan te doen zelf behalve stevig eten, goed water of cola drinken+proberen ontspannen

paddo's en andere dingen die je eet> overgeven dan stevig eten (bijv koolhydraat rijke maaltijd) en veel drinken. Geen alcohol natuurlijk.

Natuurlijk geldt dit als je je niet lekker meer voelt, para wordt en bij kennis bent/in staat om iets te doen en niet al op de grond ligt out te gaan. Als het echt mis gaat direct 112 bellen (ook al als je niet meer weet wat te doen) en niet wachten omdat je je schaamt of bang bent er iemand bij te halen. Wanneer het mis gaat dan vaak ook gelijk goed en iedere minuut belangrijk, bijv bij bommetjes mdma poeder (die laat in-kicken waardoor snel de neiging hebt nog maar 1 te nemen en dan ineens te klap krijgt, bij goed spul kan 1 mespunt te veel het al goed mis laten gaan) of pillen, lsd
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zazuu. zei:
Overdosis kan volgens mij alleen maar als je teveel neemt
Klik om te vergroten...
QFFT!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."