Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te doen bij overdosis

Wat te doen bij overdosis

135 antwoorden
192 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeker niet.

Maar zeggen dat MDMA onder bepaalde omstandigheden NOOIT schade aan kan richten vond ik te kort door de bocht.

OT?
M
MellowMarcellowwLid
01-01-2024, 00:00
#2
De designer drug in kwestie was: Benzo fury (6-ABP). Dat ging wel lekker, maar dat halve theelepeltje MDMA was echt een slecht idee, ik weet ook niet hoeveel milligram zuivere MDMA dat geweest is, misschien wel 250 mg. Maar ik waarschuw iedereen voor deze combi, echt niet aan te raden. Ik heb één keer een slechte trip op LSD gehad maar dit was erger, nog los van de paniek over mijn lichamelijke toestand, die door de mensen om mij heen behoorlijk erg werd ingeschat.
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#3
MellowMarcelloww zei:
Overigens: ik dacht dat hersenschade bij MDMA gebruik omkeerbaar is, tenzij je het echt te bont maakt (meerdere malen per maand). Het grootste risico is volgens mij dat je je serotoninehuishouding zodanig ontregelt dat je op een gegeven ogenblik uit jezelf nooit meer genoeg aanmaakt (zie Ozzy Osbourne)
Klik om te vergroten...

mag ik vragen hoe je erbij komt dat ozzy dat van de mdma heeft? altijd het idee dat ie meer richting de coke/hero etc als issues had
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een hoop tegenstrijdig geklojo allemaal...

Als iemand out gaat dan inderdaad ambulance bellen en de persoon in kwestie wakker houden en faalt dat dan inderdaad reanimeren. Vooral niet drugs erbij gooien of al die andere onzin. Gewoon parent post en de rest is bullshit van de hoogste plank.

MDMA geeft schade aan de hersenen in elk geval. Het is enkel wetenschappelijk te verwaarlozen als je minstens twee maanden onthoud bij 1-2mg/kg voor mannen en 1-1,5mg/kg voor vrouwen.

MDMA is niet enkel een serotonine afgever; ook andere hormonen gaan aan het werk waardoor er ook oa lever- en nierfalen op kan treden, dood door oververhitting, hartritme stoornis, psychose by mensen die aanleg hebben voor schizofrenie (wat niet een gespleten persoonlijkheids stoornis is wat mensen denken) en nog een hoop narigheid...
J
JustLiveLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed topic.
Al vind ik dat, wanneer je in een vriendenkring of iets drugs gebruikt, elkaar moet behoeden voor een overdosis. Gebeurt vaak dat mensen overmoedig worden doordat ze onder invloed zijn en daardoor te veel willen gaan nemen. Ik verstop de drugs dan of iets en vertel ze dat ze maar even moet gaan wachten tot alles 'aankomt', hehe.. :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is tegenstrijdig omdat er vele drugs zijn waarvan je kunt ODén en out kunt raken.

Als iemand out gaat van LSD, paddo's of simpelweg een jointje.. Dan ben je echt een idioot om een ambulanche te bellen.

Gaat een persoon out aan hero, coke, MDMA, opium of ligt te kotsen op GHB dan is het een ander verhaal.

Andere middelen erbij gooien hoeft geen onzin te zijn..Wanneer iemand in de ambulanche geladen word met een overdosis heroine, krijgen ze toch mooi een spuitje naltrexon of naloxon.

Zo heeft elke drug wel zijn eigen antagonist, uitzonderingen daargelaten..

Sowieso handige info voor een overdosis heroine (of welke opiaat achtige dan ook):
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=5983
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Het is tegenstrijdig omdat er vele drugs zijn waarvan je kunt ODén en out kunt raken.

Als iemand out gaat van LSD, paddo's of simpelweg een jointje.. Dan ben je echt een idioot om een ambulanche te bellen.

Gaat een persoon out aan hero, coke, MDMA, opium of ligt te kotsen op GHB dan is het een ander verhaal.
Klik om te vergroten...
Ik ging er even vanuit dat deze gids er in zijn algemeenheid er om ging dat als je iemand in elkaar ziet zakken tijdens uitgaan (die je niet kent), je dan weet hoe je moet handelen. In het geval diegene met vrienden is dan weten die heust wel wat diegene gebruikt en wat er aan de hand is :wink: En dan is er ook niets voor je om te doen, aangezien de vrienden zich er al om bekommeren.

Andere middelen erbij gooien hoeft geen onzin te zijn..Wanneer iemand in de ambulanche geladen word met een overdosis heroine, krijgen ze toch mooi een spuitje naltrexon of naloxon.
Klik om te vergroten...
Draag jij dat standaard bij je? :openmouth:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je iemand ziet outgaan tijdens een willekeurige situatie waarbij je niet weet wat er aan de hand is, dien je altijd te handelen wat je leert bij elke EHBO of BHV. Ambulanche bellen en evt. reanimeren.

Maar bij een specifieke overdosis is het handelen wel specifieker en afhankelijk van welk middel.
neurotoxin zei:
Draag jij dat standaard bij je? :openmouth:
Klik om te vergroten...
Ja, jij niet dan?

Was maar als voorbeeld, dat het zo gek nog niet is om bepaalde middelen te bestrijden met andere drugs. Aangezien proffesionele medische hulp dit ook doet.
c
complekxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chris Pontius zei:
Goede "tut" alleen ik denk dat de meeste mensen die een OD krijgen vaak onverstandig bezig zijn, deze mensen zullen dit ook vast niet helemaal lezen.
En als mensen onverstandig gebruiken, wil ik zelf daar ook niet bijzijn.
geldt natuurlijk niet in alle gevallen voor ik weer verwijten naar mijn hoofd krijg :wink:
Klik om te vergroten...

Dus een verkeerd pilletje bestaat niet ?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een pilletje met een dodelijke hoeveelheid MDMA erin is inderdaad erg sporadisch.
Ook komen dingen als rattenrif of andere horror verhalen ook niet echt voor..

Als je drugsgebruikt moet je dat altijd verstandig doen.
Een pilletje aannemen en slikken zonder te weten wat er in zit is niet verstandig, ookal komt dit van een goede bekende: ''die te vertrouwen is, en altíjd goede shit heeft''

Dus een verkeerd pilletje bestaat niet bij verstandige gebruikers.
Laten testen dus, en heb je die mogelijkheid niet test de pil(len) dan altijd door eerst een kwartje te nemen en zo langzaam op te bouwen.
J
JayJay1986Lid
01-01-2024, 00:00
#11
altijd handig voor de mensen die het niet weten
e
ere093hihLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beste Adrenochroom
Ik heb deze handleiding grotendeels zelf geschreven gehad, het is een deel van mijn eindwerk dat ik vorig schooljaar heb gemaakt. Bepaalde delen zoals sommige van de harddrugs zijn van het internet gekopieerd, de rest weer in eigen woorden omschreven.

Ik waardeer het dat je dit zegt over de mescaline want het internet is nu eenmaal niet altijd te vertrouwen. Ik kan jammer genoeg weinig tot niks doen om dit in de handleiding aan te passen doordat dit gewoonweg niet meer gaat.
Hopelijk leest men verder naar onder en ziet men deze verbetering.
Bedankt voor de info, mocht je nog zoiets zien, aarzel dan niet om te posten
gr psych-out
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jouw tekst? Schoolproject vorig jaar?
2010-2011?

1e post is uit 2008 dus lijkt me sterk.
B
Baksteen45Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ieder verstandig mens (voor zover dat gaat) weet wat wel welke echt te veel is en wat je kan hebben en sowieso als je iets voor de eerste keer gaat doen doe het met mate of bouw het op.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het reanimatie gedeelte klopt niet.. Als iemand geen ademhaling heeft zal er hoogstwaarschijnlijk ook geen sprake meer zijn van circulatie? Dát probleem gaat niet verholpen worden met 12 keer per minuut beademen...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Helpt amfetamine niet bij een OD downers?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."