Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te doen bij overdosis

Wat te doen bij overdosis

135 antwoorden
188 weergaven
18-5-2026
R
RuskiLid
01-01-2024, 00:00
#1
edblok2 zei:
lol, wat een onzin.
Klik om te vergroten...

Kzou je dat wel eens willen horen zeggen terwijl je er recht bij zit en het ziet gebeuren met een van je beste vrienden.

Ruski~
L
LemonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goeie post, is het ook niet belangrijk om te controleren of het hart nog klopt, en hoe je eventueel hartmassage kunt geven? Hopelijk hoef ik dit nooit toe te passen maar 't is altijd fijn om te weten hoe je iets moet aanpakken als het toch gebeurd.
j
jaspermphLid
01-01-2024, 00:00
#3
hier

http://www.toxicologie.org/monografieen/frametox.asp

of

http://www.inchem.org/
E
EllaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als iemand in een k-hole raakt moet je echt niet lopen rellen hoor met in het gezicht slaan en water in het gezicht gooien. Dat gaat na een tijdje gewoon vanzelf over. En als iemand in een bad-trip schiet van 2ct7 ofzo of van lsd is het jammer maar helaas maar je moet het toch uitzitten. In het ziekenhuis kunnen ze daar weinig tegen doen. Bij een vriend van me hebben ze een antipsychoticum (haldol peridol) gegeven maar dat hielp ook niet.
Anders is het als iemand door een bad-trip een gevaar wordt voor zichzelf. Dan kun je maar wel beter de hulpdiensten bellen. Die kunnen iemand fixeren zodat diegene niet gaat springen van een flat ofzo of zijn kleren uit gaat trekken en midden op de rijbaan gaat staan.

Waar je wel heeeel voorzichtig mee moet zijn opiaten en GHB.
Dan is het meestal wijs om bij een OD zo snel mogelijk 112 te bellen, de hartslag te controleren, de ademhaling en eventueel te reanimeren.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een bad trip is eigenlijk ook wat anders dan een overdosis. Een overdosis is een dermate grote dosis dat het lichaam dit eigenlijk niet aan kan. Een bad trip is dat het niet lekker valt. Dit kan al bij kleine dosissen geburen, al is het meestal bij hogere dosissen.
s
suusk1983Lid
01-01-2024, 00:00
#6
mindgamer niet iedereen die drugs gebruikt is een junk hoor, mensen die recreatief gebruiken spuiten ook niet meestal (dat gaat veel verder en doe je eig als snuiven etc het niet meer doet voor je en ja dan ben je al aardig ver heen). Als je je eerst in leest, met weinig begint en weet wat je moet doen als het mis gaat kan het superrelaxed zijn+leuk..

pep> weinig te doen bij echte OD, daarom beter snuiven dan bommetje dan meer controle en beter opbouwen zodat je direct kan stoppen als je te waus wordt. Beste dan even veel eten en gaan concentreren op je ademhaling (gaat al snel oppervlakkig ademen dus door neus terwijl je bijv tv kijkt en wat afleiding hebt)

Xtc en mdma> suiker in vloeibare vorm zoals cola drinken (geen light uiteraard) dan snel beter

lsd> weinig aan te doen zelf behalve stevig eten, goed water of cola drinken+proberen ontspannen

paddo's en andere dingen die je eet> overgeven dan stevig eten (bijv koolhydraat rijke maaltijd) en veel drinken. Geen alcohol natuurlijk.

Natuurlijk geldt dit als je je niet lekker meer voelt, para wordt en bij kennis bent/in staat om iets te doen en niet al op de grond ligt out te gaan. Als het echt mis gaat direct 112 bellen (ook al als je niet meer weet wat te doen) en niet wachten omdat je je schaamt of bang bent er iemand bij te halen. Wanneer het mis gaat dan vaak ook gelijk goed en iedere minuut belangrijk, bijv bij bommetjes mdma poeder (die laat in-kicken waardoor snel de neiging hebt nog maar 1 te nemen en dan ineens te klap krijgt, bij goed spul kan 1 mespunt te veel het al goed mis laten gaan) of pillen, lsd
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#7
mindgamer niet iedereen die drugs gebruikt is een junk hoor, mensen die recreatief gebruiken spuiten ook niet meestal (dat gaat veel verder en doe je eig als snuiven etc het niet meer doet voor je en ja dan ben je al aardig ver heen). Als je je eerst in leest, met weinig begint en weet wat je moet doen als het mis gaat kan het superrelaxed zijn+leuk..
Klik om te vergroten...

Mindgamer komt hier al lang niet meer en zijn berichten zijn alleen gemaakt om te shockeren.
Niks om je druk over te maken dus.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
nlmeursnl zei:
siroop puur of suiker helpt toch ook ofniet ???
Klik om te vergroten...

Neen. Dit helpt tegen geen enkele OD.
Baksteen45 zei:
ieder verstandig mens (voor zover dat gaat) weet wat wel welke echt te veel is en wat je kan hebben en sowieso als je iets voor de eerste keer gaat doen doe het met mate of bouw het op.
Klik om te vergroten...

Bij hero of GHB is die lijn moeilijk te trekken.
Zeker wanneer je al (zwaar) onder invloed bent.
j
jaspermphLid
01-01-2024, 00:00
#9
een od bij ghb bestaat helemaal niet
fabeltje je gaat gewoon pitten
ik zou dan al 1000x gestorven zijn hehe
MODBRAK: Is wel degelijk mogelijk, is maar net wat jij onder 'gewoon slapen' bedoeld. Pas op voor dit spul, is geen speelgoed en gebeuren helaas al teveel ongevallen mee!
Een gewaarschuwd man telt voor twee!
Let allemaal goed erop dat je niet teveel neemt en liefst nooit met alcohol in combi..
M
MaddogLid
01-01-2024, 00:00
#10
jaspermph zei:
een od bij ghb bestaat helemaal niet
fabeltje je gaat gewoon pitten
ik zou dan al 1000x gestorven zijn hehe
Klik om te vergroten...

:openmouth:

de LD50 van GHB is 1.5mg per kilogram lichaamsgewicht dan verzwakt je ademhaling zo dat die stopt en je voelt er niets van.
En de mensen onder invloed om je heen denken dan dat je slaapt, en zien niet dat je lippen blauw worden. en voelen dat je de volgende dag een betje erg koud aanvoelt.

drugs zijn geen grapjes.
j
jaspermphLid
01-01-2024, 00:00
#11
jah nog ff
als je een eetlepel zout neemt ben je ook dood
als je 4 liter water in een uur drinkt ben je ook dood
als ...
en met die toxiteit van ghb valt t wel mee
de eerste dode moet nog geteld worden
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#12
jaspermph zei:
jah nog ff
als je een eetlepel zout neemt ben je ook dood
als je 4 liter water in een uur drinkt ben je ook dood
als ...
en met die toxiteit van ghb valt t wel mee
de eerste dode moet nog geteld worden
Klik om te vergroten...

kuch, bullshit, doe je huiswerk iets beter, GHB is een dan de gevaarlijkste drugs op de markt.

en de eerste dode is allang geteld
S
SignmedownerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als het gaat om ene OD aan simulanten dan raad ik aan om alcohol te nemen en in het ergste geval GHB (kleine dosis) zodat je aderen open gaan staan en er meer bloed doorheen kan. Verder genoeg suiker naar binnen werken.

Als het gaat om een zware bad trip op LSD of andere psychedelica dan raad ik een kleine dosis Heroïne aan, dit klinkt voor sommige misschien erg onaantrekkelijk maar in ernstige gevallen blijf je het risico hebben om zware trauma's aan LSD over te houden. (In zware gevallen geven ze in het ziekenhuis morfine, wat ik er van begrepen heb) Ketamine of cocaïne is in dit geval ten zwaarste afgeraden, ook al lijkt het heel verdovend, je trip word juist erger.

Bij te veel GHB (niet gewoon out gaan maar erger) raad ik aan om direct een ambulance te bellen en deze persoon op zijn zij leggen. Nooit GHB gebruiken als er niemand bij is!
Combineer GHB zowizo nooit met alcohol of andere kalmeringsmiddelen.

Ik kan me voorstellen dat sommige het misschien schrikwekkend vinden om downers te neutraliseren met uppers of uppers met downers.

Verder raad ik aan om op te strikt op letten bij het combineren van downers en uppers, omdat de mogelijkheid er is dat je een onregelmatige hartslag krijgt.

Deze adviezen gaan verder buiten het
boekje om en ik raad verder aan om deze nooit te gaan gebruiken voor de fun.
Deze adviezen zijn bedoeld voor levensbedreigende situaties en dat deze oplossingen misschien nog van toepassing kunnen komen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je kunt uppers nooit neutraliseren door downers of andersom.
Je verstopt alleen bepaalde effecten van een middel.

Een OD door stimulanten word veroorzaakt door hartfalen.
Het nemen van alcohol zal daarom niets helpen tegen een OD van crack oid.
Ook is de bloedvatverwijdende eigenschap van alcohol op zo'n moment te verwaarlozen. Zeker wanneer je in zo'n staat verkeerd wanneer het erg lastig is om toe te dienen.

Bij een zware bad trip zou ik eerder kiezen voor een benzo dan voor hero.
Afgezien van het feit dat heroine vrij snel uitgewerkt is, lijkt het me ook niet erg fijn toe dienen wanneer je opgekruld in foetus houding in een hoekje van de kamer ligt te huilen van angsten...
Hier maat:'Ik zet wel even een naald in je arm' of: Hier chinees dit even..

Advies voor GHB vind ik wel goed.
Medische hulp inroepen, en iemand in stabiele zijligging leggen.
S
SignmedownerLid
01-01-2024, 00:00
#15
PepTalk zei:
Je kunt uppers nooit neutraliseren door downers of andersom.
Je verstopt alleen bepaalde effecten van een middel.

Een OD door stimulanten word veroorzaakt door hartfalen.
Het nemen van alcohol zal daarom niets helpen tegen een OD van crack oid.
Ook is de bloedvatverwijdende eigenschap van alcohol op zo'n moment te verwaarlozen. Zeker wanneer je in zo'n staat verkeerd wanneer het erg lastig is om toe te dienen.

Bij een zware bad trip zou ik eerder kiezen voor een benzo dan voor hero.
Afgezien van het feit dat heroine vrij snel uitgewerkt is, lijkt het me ook niet erg fijn toe dienen wanneer je opgekruld in foetus houding in een hoekje van de kamer ligt te huilen van angsten...
Hier maat:'Ik zet wel even een naald in je arm' of: Hier chinees dit even..

Advies voor GHB vind ik wel goed.
Medische hulp inroepen, en iemand in stabiele zijligging leggen.
Klik om te vergroten...

Uit mijn eigen ervaring is gebleken dat je uppers meer omlaag kan halen met downers en downers omhoog kan halen met uppers, dat is meer wat ik bedoelde met de term "neutraliseren".
Verder heeft heroine een werking van 4 tot 6 uur en je heb ook nog de optie om het nasaal naar binnen te werken.
Ik heb geen ervaring met benzo's of crack.
Het nemen van alcohol bij een overdosis van stimulaten als speed, mdma, ritalin en mephedrone etc. zal dit verder naar mijn ervaring wel een positief effect geven.

Ja, elke situatie is verschillend en in sommige situaties heb je inderdaad niet de mogenlijkheid om middelen bij een persoon naar binnen te werken.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het best zorg je natuurlijk dat je gewoon geen OD neemt.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat lijkt me vanzelf sprekend.

Signmedowner: Volgens mij is er sprake van een licht communicatie foutje tussen ons.
Met een OD denk ik aan een OD, en niet aan wat lichamelijke ongemakken vanwege iets teveel pakken.

Sure, als je net een lijntje teveel pep naar binnen hebt gewerkt zal een goed glas wiskey best helpen.
Wanneer je door overmatig coke gebruikt last krijgt van hartritmestoornissen of stilstand gaat dat biertje echt niet helpen hoor.
j
jaspermphLid
01-01-2024, 00:00
#18
Modknip, even wat niet klopende en zelfs gevaarlijk advies weggehaald. GHB kan tot een od resulteren al helemaal hoe het hier stond in combi met benzo's, en drank. Pas op hiervoor allen!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wanneer je teveel neemt (zeker in combinatie met alcohol) kun je toch mooi neer gaat (in slaap vallen/bewusteloos raken). Wanneer je dan ook door het (combinatie)gebruik moet overgeven, stik je toch echt mooi in je eigen bark hoor gast.

jaspermph zei:
ik ben geen mannetje die alleen maar leest en dan
denkt hoe drugs werkt
ik neem het en dan geef ik me mening erover
Klik om te vergroten...

Jup, ik vertrouw je helemaal.
Het verstand van drugsgebruik straalt van deze zinnen af.

Ooit wel eens 1,5 gram heroine ingespoten?
Hoef je niets over te lezen hoor, gewoon doen!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kan die jaspermph geen ban krijgen ofzo, of iif een modbreak toepassen. Zijn posts zijn levensgevaarlijk mocht er iemand zijn die denkt dat hij wel gelijk heeft.

GHB kan wel degelijk dodelijk zijn en de combinatie met alcohol is dat nog meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."