Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn beginnende verslaving

Mijn beginnende verslaving

178 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neusje zei:
Ik denk de halve dag aan snuiven. Ik merk dat deze "beginnende" verslaving sterker is dan ooit en absoluut geen grapje is. Aankomende dinsdag t/m donderdag ben ik vrij. Mijn verslaafde brein vertelt mij dat ik maandag op werk alvast de rotzooi kan regelen, zodat als ik 's nachts thuis kom lekker de hele nacht/ochtend/middag kan gaan snuiven. Mijn gezonde verstand weet dat ik dat niet moet doen, maar damn, wat heb ik daar nu al fucking veel zin in. 😭
Klik om te vergroten...
Goed dat je dit aankaart en van je af schrijft. Ook ik zou adviseren om langs de huisarts te gaan. Idealiter plan je de afspraak in op de dag dat je anders voornemens was te snuiven, dan laat je naar jezelf toe zien dat het menens is. Ambulante verslavingszorg kan ik jouw fase dΓ© uitkomst zijn. Je functioneert nog goed, constateert dat je verandering wilt en professionele hulp kan jou daarbij helpen zonder dat je uitvalt. Grijp deze fase en kans met beide handen aan zou ik zeggen. Overigens dekt je zorgverzekering het gewoon. Dus om de kosten hoef je het niet te laten.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neusje zei:
Ik denk de halve dag aan snuiven. Ik merk dat deze "beginnende" verslaving sterker is dan ooit en absoluut geen grapje is. Aankomende dinsdag t/m donderdag ben ik vrij. Mijn verslaafde brein vertelt mij dat ik maandag op werk alvast de rotzooi kan regelen, zodat als ik 's nachts thuis kom lekker de hele nacht/ochtend/middag kan gaan snuiven. Mijn gezonde verstand weet dat ik dat niet moet doen, maar damn, wat heb ik daar nu al fucking veel zin in. 😭
Klik om te vergroten...
zoek in die vrije dagen iets om te doen wat niet thuis zitten is!
je moet je nu al beseffen dat als je maandag begint met snuiven en masturberen dat je waarschijnlijk woensdag/ donderdag pas klaar bent, en de gigantische kater daarvan moet gaan facen
en dan gaan die cravings volgende week alleen maar erger zijn πŸ€’
het is niet alsof je in een β€œpiek” van cravings komt, het wordt alleen maar erger met hoe vaker je je er aan β€œsubmit”
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neusje zei:
Je hebt gelijk. Ik moet iets plannen die vrije dagen. Maar het liefst houd ik die dagen vrij, zodat ik kan snuiven. Terwijl ik weet dat dat fucking dom is om te doen. En ja, die cravings gaan elke keer dat ik mij er weer aan toegeef, alleen nog maar erger worden. Ik moet gewoon sterk blijven en er NIET meer aan toegeven. Nu is het nog "makkelijk" vergeleken volgende week, mocht ik maandag gaan snuiven..
Klik om te vergroten...
idd, het is ook best vanzelfsprekend allemaal
β€œgewoon afleiding zoeken”
β€œhet wordt alleen maar erger” bla bla bla
maar het is meer een mentaal iets, ik struggle er zelf ook erg mee
zoals bijna alle verslaafden tegen je zullen zeggen
β€œhet was gewoon de makkelijkste optie”
het kost je geen moeite om te zeggen fuck it en te gaan gebruiken, maar het kan je wel je hele leven gaan kosten
je problemen/verveling/stress facen is iets heel moeilijks, maar gaat 100x meer belonend zijn dan die korte drugsrush
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ikweetgeennaam zei:
zoek in die vrije dagen iets om te doen wat niet thuis zitten is!
je moet je nu al beseffen dat als je maandag begint met snuiven en masturberen dat je waarschijnlijk woensdag/ donderdag pas klaar bent, en de gigantische kater daarvan moet gaan facen
en dan gaan die cravings volgende week alleen maar erger zijn πŸ€’
het is niet alsof je in een β€œpiek” van cravings komt, het wordt alleen maar erger met hoe vaker je je er aan β€œsubmit”
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk. Ik moet iets plannen die vrije dagen. Maar het liefst houd ik die dagen vrij, zodat ik kan snuiven. Terwijl ik weet dat dat fucking dom is om te doen. En ja, die cravings gaan elke keer dat ik mij er weer aan toegeef, alleen nog maar erger worden. Ik moet gewoon sterk blijven en er NIET meer aan toegeven. Nu is het nog "makkelijk" vergeleken volgende week, mocht ik maandag gaan snuiven..
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ikweetgeennaam zei:
idd, het is ook best vanzelfsprekend allemaal
β€œgewoon afleiding zoeken”
β€œhet wordt alleen maar erger” bla bla bla
maar het is meer een mentaal iets, ik struggle er zelf ook erg mee
zoals bijna alle verslaafden tegen je zullen zeggen
β€œhet was gewoon de makkelijkste optie”
het kost je geen moeite om te zeggen fuck it en te gaan gebruiken, maar het kan je wel je hele leven gaan kosten
je problemen/verveling/stress facen is iets heel moeilijks, maar gaat 100x meer belonend zijn dan die korte drugsrush
Klik om te vergroten...
het is ook menselijk om de makkelijkste optie te willen kiezen, ons brein is geprogrammeerd om te gaan voor de makkelijkste release van dopamine
maar op de lange termijn ga je vele malen meer genieten van een leven zonder 3mmc
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neusje zei:
Je hebt gelijk. Ik moet iets plannen die vrije dagen. Maar het liefst houd ik die dagen vrij, zodat ik kan snuiven. Terwijl ik weet dat dat fucking dom is om te doen. En ja, die cravings gaan elke keer dat ik mij er weer aan toegeef, alleen nog maar erger worden. Ik moet gewoon sterk blijven en er NIET meer aan toegeven. Nu is het nog "makkelijk" vergeleken volgende week, mocht ik maandag gaan snuiven..
Klik om te vergroten...
Dit lijkt me een goed moment om bij de huisarts langs te gaan. Het gevecht aangaan met je verslaving is iets dat je altijd zult verliezen. De truc is juist om β€˜t te accepteren en de onzinnigheid van je eigen grdachten in te zien. Zoek hulp πŸ‘
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neusje zei:
Lekker bezig! Misschien moet ik dat eens met wat Drum & Bass proberen, thanks!
Klik om te vergroten...
Nog een setje in elkaar gedraaid? Ben er wel benieuwd naar namelijk.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neusje zei:
Ik denk de halve dag aan snuiven.
Klik om te vergroten...
Neusje zei:
Mijn verslaafde brein vertelt mij dat ik maandag op werk alvast de rotzooi kan regelen, zodat als ik 's nachts thuis kom lekker de hele nacht/ochtend/middag kan gaan snuiven.
Klik om te vergroten...
Neusje zei:
mocht ik maandag gaan snuiven..
Klik om te vergroten...
Ik hoop niet dat je het serieus overweegt… Je bent waarschijnlijk verslavingsgevoelig. Dat maak ik op uit wat je hier deelt en het feit dat het in je familie zit. Gebruiken is dus spelen met vuur

Als je op jouw rock bottom aankomt en ziet welke schade je hebt aangericht dan ga je toch anders over drugs denken.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat dat gisteren nou was weet ik niet. Vandaag, vanaf dat ik wakker ben denk ik er weer heel anders over dan gisteren. Nu heb ik totaal geen behoefte om maandag na het werk te snuiven. Daarom voelt de "need" om nu al hulp te zoeken ook niet zo groot.

Ik waardeer jullie tips en reacties, het is niet dat ik niet naar jullie wil luisteren of jullie tips niet serieus neem. Als ik echt blijf struggelen ga ik wat doen met jullie tips en hulp zoeken.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Haha een ons! Tering πŸ˜…
Had ik dat gedaan dan leefde ik niet meer.
Klik om te vergroten...
Ja, soms denk ik dat ik mijn rock-bottom destijds lang en breed heb bereikt, maar daar alsnog overheen ben weten te gaan..
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
RnB_fan zei:
Dat half jaar was gewoon continue doorsnuiven en slikken. Met 3-MMC zijn dat al snel megalijnen van 0,3 gram of bommetjes van 0,5 gram per keer. Ik leefde in een constante roes en sliep nog best aardig door gewenning en grote hoeveelheden benzo’s. Gevoelsmatig was ik nog best in orde in die tijd. Maar in feite was ik natuurlijk gewoon een wandelend lijk..
Klik om te vergroten...
Zeker heftig verhaal heb je. Zat er vaak veel tijd tussen bij jou met bijnemen omdat je zo veel in een keer nam. Ik was meer van elke 10-15 min een puntje erin. Juist om niet een te grote klapper als binnenkomer krijgen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
de rush die dat gaf was echt te mind blowing
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk is nuchter zijn nog lekkerder πŸ˜‰
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Koffieb00n zei:
Zeker heftig verhaal heb je. Zat er vaak veel tijd tussen bij jou met bijnemen omdat je zo veel in een keer nam. Ik was meer van elke 10-15 min een puntje erin. Juist om niet een te grote klapper als binnenkomer krijgen.
Klik om te vergroten...
Die klappers, daar deed ik het juist voor. De rush die 3-MMC geeft en de mogelijkheid om die zo vaak te herhalen (waar andere drugs stoppen met werken), maakte 3-MMC voor mij zo verslavend.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Uiteindelijk is nuchter zijn nog lekkerder πŸ˜‰
Klik om te vergroten...
Nuchterheid geeft een voldoening die dieper is, beter op een heel andere manier: lange termijn levensvreugde, trots op wat bereikt is, toekomstperspectief. Inderdaad veel beter dan elke drugsrush, maar lekkerder zou ik persoonlijk niet zeggen. Ik voel me nuchter niet lekkerder dan op de piek van mdma bijvoorbeeld. Kan ook niet. What comes up, must go down. :wink:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Uiteindelijk is nuchter zijn nog lekkerder πŸ˜‰
Klik om te vergroten...
Herstel heeft me gebracht wat de drugs hadden beloofd.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
De laatste keer dat ik drugs heb gebruikt, had ik in de comedown flink last van hartkloppingen, druk op de borst en kortademigheid. De dagen erna had ik, op de hartkloppingen na hier nog steeds een beetje last van. Dit werd steeds minder dus ik dacht: "Dit komt wel goed."

Gisteren op het werk had ik dit opeens heel heftig: druk op de borst, kortademig, zwart voor mijn ogen en viel ik bijna flauw. Dit was even goed schrikken. Eerste hulp van het ziekenhuis gebeld en verteld wat er was gebeurd. Ook dat dit begonnen is sinds de laatste keer drugsgebruik, en dat ik in die weken daarvoor ook vaak gebruikt heb. Ik mocht langskomen bij de huisartsenpost van het ziekenhuis. Alles even laten nakijken en het was gewoon allemaal in orde.

Wat blijkt nou? Ik heb mijzelf sinds de laatste keer drugsgebruik een verkeerde ademhaling aangeleerd. Ik adem te veel en te diep, waardoor ik te veel zuurstof in mijn lichaam heb wat voor klachten kan zorgen. Op de momenten dat ik daarvan in paniek raakte, ging ik nog sneller en dieper ademen: hyperventilatie. Dat verergert alles nog eens, wat dus de verklaring is voor dit alles.

Sinds het bezoekje aan de ha post heb ik geen druk op mijn borst meer gehad. Wel soms nog een steek/lichte pijn, maar nu ik weet dat het niets ernstigs is raak ik er niet meer van in paniek. Een hele geruststelling.

Wel raadde mevrouw mij aan ademhalingsoefeningen te doen, zodat ik weer op de juiste manier ga ademhalen.

Belangrijkste les van dit alles? Geen snuif meer voor mij! πŸ’ͺ
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Dat je niet op je telefoon een rekeningspecificatie kunt gaan bekijken van gebelde nummers om het nummer terug te zoeken.

Ik spreek uit ervaring πŸ˜…
Klik om te vergroten...

Of backups van je Google contacten terugzetten van weken of maanden geleden πŸ˜‚

Nummer verwijderen in je contacten. Dan de prullenbak legen. Dan het nummer op je whatsapp verwijderen, die blijft daar vaak nog een tijdje hangen. En doe dit ook voor WhatsApp Web als je die op PC gebruikt. Die blijft daar ook vaak nog lang staan.

Learned this the hard way. Stap voor stap....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neusje zei:
De laatste keer dat ik drugs heb gebruikt, had ik in de comedown flink last van hartkloppingen, druk op de borst en kortademigheid. De dagen erna had ik, op de hartkloppingen na hier nog steeds een beetje last van. Dit werd steeds minder dus ik dacht: "Dit komt wel goed."

Gisteren op het werk had ik dit opeens heel heftig: druk op de borst, kortademig, zwart voor mijn ogen en viel ik bijna flauw. Dit was even goed schrikken. Eerste hulp van het ziekenhuis gebeld en verteld wat er was gebeurd. Ook dat dit begonnen is sinds de laatste keer drugsgebruik, en dat ik in die weken daarvoor ook vaak gebruikt heb. Ik mocht langskomen bij de huisartsenpost van het ziekenhuis. Alles even laten nakijken en het was gewoon allemaal in orde.

Wat blijkt nou? Ik heb mijzelf sinds de laatste keer drugsgebruik een verkeerde ademhaling aangeleerd. Ik adem te veel en te diep, waardoor ik te veel zuurstof in mijn lichaam heb wat voor klachten kan zorgen. Op de momenten dat ik daarvan in paniek raakte, ging ik nog sneller en dieper ademen: hyperventilatie. Dat verergert alles nog eens, wat dus de verklaring is voor dit alles.

Sinds het bezoekje aan de ha post heb ik geen druk op mijn borst meer gehad. Wel soms nog een steek/lichte pijn, maar nu ik weet dat het niets ernstigs is raak ik er niet meer van in paniek. Een hele geruststelling.

Wel raadde mevrouw mij aan ademhalingsoefeningen te doen, zodat ik weer op de juiste manier ga ademhalen.

Belangrijkste les van dit alles? Geen snuif meer voor mij! πŸ’ͺ
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Heb jarenlang chronische hyperventilatie gehad. Op het allerergste voelde ik zulke steken in mijn hart dat ik dacht een hartaanval te hebben. En het had zowat (negatief natuurlijk) effect op alles. Gevoel dat mijn ademhaling helemaal hoog in mijn keel zat en niet dieper wou, duizelig, brainfog, futloos. Vreselijk.

Ik heb ook therapie met ademhalingsoefeningen gehad maar dat werkte bij mij averechts, want dan ging ik er nog meer op letten: proberen mijn ademhaling te "controleren".

Wat echt werkte en werkt: de ademhaling slechts observeren. Je lichaam weet perfect hoe het het beste ademt, jij moet alleen uit de weg stappen: niet meer proberen de boel te "sturen".

Hoe makkelijk dat gaat hangt af van hoe lang je al verkeerd ademt.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neusje zei:
De laatste keer dat ik drugs heb gebruikt, had ik in de comedown flink last van hartkloppingen, druk op de borst en kortademigheid. De dagen erna had ik, op de hartkloppingen na hier nog steeds een beetje last van. Dit werd steeds minder dus ik dacht: "Dit komt wel goed."

Gisteren op het werk had ik dit opeens heel heftig: druk op de borst, kortademig, zwart voor mijn ogen en viel ik bijna flauw. Dit was even goed schrikken. Eerste hulp van het ziekenhuis gebeld en verteld wat er was gebeurd. Ook dat dit begonnen is sinds de laatste keer drugsgebruik, en dat ik in die weken daarvoor ook vaak gebruikt heb. Ik mocht langskomen bij de huisartsenpost van het ziekenhuis. Alles even laten nakijken en het was gewoon allemaal in orde.

Wat blijkt nou? Ik heb mijzelf sinds de laatste keer drugsgebruik een verkeerde ademhaling aangeleerd. Ik adem te veel en te diep, waardoor ik te veel zuurstof in mijn lichaam heb wat voor klachten kan zorgen. Op de momenten dat ik daarvan in paniek raakte, ging ik nog sneller en dieper ademen: hyperventilatie. Dat verergert alles nog eens, wat dus de verklaring is voor dit alles.

Sinds het bezoekje aan de ha post heb ik geen druk op mijn borst meer gehad. Wel soms nog een steek/lichte pijn, maar nu ik weet dat het niets ernstigs is raak ik er niet meer van in paniek. Een hele geruststelling.

Wel raadde mevrouw mij aan ademhalingsoefeningen te doen, zodat ik weer op de juiste manier ga ademhalen.

Belangrijkste les van dit alles? Geen snuif meer voor mij! πŸ’ͺ
Klik om te vergroten...

Instagram

instagram.com instagram.com

Misschien ook interessant om even in de gaten te houden. Leuke podcast op YouTube ook. Vooral over het leger/politie. Maar insta filmpje gaat over ademhaling in verschillende situaties πŸ‘ŒπŸ‘
https://youtube.com/@Scherpschutters
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Herkenbaar. Heb jarenlang chronische hyperventilatie gehad. Op het allerergste voelde ik zulke steken in mijn hart dat ik dacht een hartaanval te hebben. En het had zowat (negatief natuurlijk) effect op alles. Gevoel dat mijn ademhaling helemaal hoog in mijn keel zat en niet dieper wou, duizelig, brainfog, futloos. Vreselijk.
Klik om te vergroten...
Heel naar lijkt me dat!

Mindless zei:
Ik heb ook therapie met ademhalingsoefeningen gehad maar dat werkte bij mij averechts, want dan ging ik er nog meer op letten: proberen mijn ademhaling te "controleren".

Wat echt werkte en werkt: de ademhaling slechts observeren. Je lichaam weet perfect hoe het het beste ademt, jij moet alleen uit de weg stappen: niet meer proberen de boel te "sturen".

Hoe makkelijk dat gaat hangt af van hoe lang je al verkeerd ademt.
Klik om te vergroten...
Ik merk nu vooral dat als ik op mijn ademhaling ga letten, dat ik dan juist kortademig en licht in mijn hoofd wordt. Als ik een ademhalingsoefening doe, maar ook als ik probeer enkel mijn ademhaling te observeren. Juist als ik er helemaal niet mee bezig ben heb ik er geen last van. Afgelopen keren ging ik bij ieder klein dingetje wat ik bij mijn borst voelde, helemaal er op letten en werd het allemaal erger natuurlijk.

Ooit als kind dacht ik hyperventilatie te hebben, ben toen bij de logopedist(dacht ik) geweest. Maar na een week had ik er totaal geen last meer van, dus leek het toch niet zo te zijn. Het lijkt alsof de drugs toch iets in mij getriggerd heeft waardoor ik deze klachten weer ervaar.

Voor nu ga ik in ieder geval proberen om er niet mee bezig te zijn en dan hopen dat het weg gaat. Mocht ik hier last van blijven houden, ga ik toch maar iets van therapie oid overwegen. Het scheelt in ieder geval dat ik nu weet dat er niet iets ernstigs is, dat zorgt er in ieder geval voor dat ik geen paniek meer ervaar.

Het is wel echt een goede leer geweest. Ik heb totaal geen behoefte meer aan 3MMC of NEP, straks wordt het alleen maar erger.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."