Hoewel ik geen 3/4-MMC meer in mijn eentje thuis gebruik, ben ik wel weer dagelijks gaan blowen. Vanaf vandaag wil ik echt stoppen. Een paar weken geleden had ik met mezelf afgesproken om op 1 oktober te stoppen. Nu heb ik echter nog een beetje wiet over, genoeg voor één joint. Ik weet dat het geen zin heeft om dat op te roken en daarna proberen te stoppen, omdat ik altijd minstens 2 (vaak meer) joints rookte op een avond. Dus nu overweeg ik om nog wat wiet te halen, deze week alles op te roken en daarna te stoppen. Maar ik besef dat mijn verslaafde brein mij dit vertelt.
Ik begon met dagelijks blowen op mijn 18e en ben nu 27. In de tussentijd meerdere keren gestopt geweest, met perioden variërend van een paar dagen tot vier maanden. Het heeft me nooit echt veel moeite gekost om te stoppen: ik had geen problemen met slapen en mijn eet- en slaappatroon verbeterden vaak vrij snel. Het was vaak alleen de eerste dag goed doorzetten. Toch begon ik telkens weer. Ik ben inmiddels al een tijdje gestopt met het gebruik van 3/4-MMC in mijn eentje (stimfappen) en dat gaat goed, maar ik ben bang dat ik me na het stoppen met blowen weer meer ga vervelen, waardoor de kans groter wordt dat ik weer naar andere middelen grijp. Daarom heb ik naast het stoppen met blowen ook nog andere voornemens opgesteld.
Vanaf vandaag wil ik een aantal dingen veranderen in mijn leven. Ten eerste wil ik ander werk, want ik begin steeds met meer tegenzin aan mijn werkdag. Het heeft inmiddels zoân niveau bereikt dat ik me echt klote voel voordat ik ĂŒberhaupt ben begonnen. Daarom ga ik actief op zoek naar een nieuwe baan. Daarnaast wil ik mijn huishouden beter op orde krijgen: niet meer een week lang mijn overvolle prullenbak aanstampen, maar gewoon gelijk vervangen die zak, wekelijks even stofzuigen, etc. Ik heb al een paar maanden een kapotte fiets en bijna een jaar een defecte vaatwasser, daar wil ik nu eindelijk iets aan gaan doen. Ook wil ik gezonder gaan eten. Al jaren eet ik zeer ongezond, en hoewel dat fysiek niet zichtbaar is, voel ik me echt verrot vanbinnen. Ik wil vaker zelf koken, eventueel vooruit koken en invriezen, aangezien ik alleen woon.
Verder draag ik lenzen, maar ik ben mijn bril kwijtgeraakt en loop nu al maanden thuis rond met een bril die een te lage sterkte heeft. Ik wil binnenkort mijn ogen laten opmeten en een goede nieuwe bril aanschaffen.
Sommige van deze voornemens lijken misschien klein, maar door het dagelijks blowen stel ik ze al maanden uit.
Al met al wil ik gewoon veel beter voor mezelf gaan zorgen. In plaats van bij verveling naar middelen te grijpen, wil ik mezelf nuttig maken en dingen aanpakken. Negen jaar blowen heeft me zĂł verschrikkelijk lui gemaakt, dat moet nu stoppen.
Dit bericht schrijf ik vooral om mezelf af te leiden, omdat ik normaal gesproken nu stoned een serie zou kijken en alles wel prima zou vinden. Nu heb ik even afleiding nodig. Ook zou ik het prettig vinden om gemotiveerd te worden van jullie reacties. Dit heeft mij tijdens het stoppen met stimfappen ook geholpen.
Oh ja, duizend keer liever een blowverslaving dan een stimfapverslaving, maar dat mag geen reden zijn om door te blowen.
Bedankt voor het lezen!