Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn beginnende verslaving

Mijn beginnende verslaving

178 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat je goed op een rijtje hebt wat je wil veranderen. Maar het is wel veel.

Ik zou het stap voor stap doen - en zoals Shikantaza al zegt - eerst de verslaving en jezelf gaan aanpakken.

Hoewel je op de goede weg bent, is het echt lastig om dit in je eentje te doen. We hebben goede verslavingszorg in NL, in allerlei vormen en maten. Maak daar gebruik van en geef je eraan over.

Succes, je bent goed bezig en hebt waardevolle inzichten, nu doorpakken!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neusje zei:
Hoewel ik geen 3/4-MMC meer in mijn eentje thuis gebruik, ben ik wel weer dagelijks gaan blowen. Vanaf vandaag wil ik echt stoppen. Een paar weken geleden had ik met mezelf afgesproken om op 1 oktober te stoppen. Nu heb ik echter nog een beetje wiet over, genoeg voor één joint. Ik weet dat het geen zin heeft om dat op te roken en daarna proberen te stoppen, omdat ik altijd minstens 2 (vaak meer) joints rookte op een avond. Dus nu overweeg ik om nog wat wiet te halen, deze week alles op te roken en daarna te stoppen. Maar ik besef dat mijn verslaafde brein mij dit vertelt.

Ik begon met dagelijks blowen op mijn 18e en ben nu 27. In de tussentijd meerdere keren gestopt geweest, met perioden variërend van een paar dagen tot vier maanden. Het heeft me nooit echt veel moeite gekost om te stoppen: ik had geen problemen met slapen en mijn eet- en slaappatroon verbeterden vaak vrij snel. Het was vaak alleen de eerste dag goed doorzetten. Toch begon ik telkens weer. Ik ben inmiddels al een tijdje gestopt met het gebruik van 3/4-MMC in mijn eentje (stimfappen) en dat gaat goed, maar ik ben bang dat ik me na het stoppen met blowen weer meer ga vervelen, waardoor de kans groter wordt dat ik weer naar andere middelen grijp. Daarom heb ik naast het stoppen met blowen ook nog andere voornemens opgesteld.

Vanaf vandaag wil ik een aantal dingen veranderen in mijn leven. Ten eerste wil ik ander werk, want ik begin steeds met meer tegenzin aan mijn werkdag. Het heeft inmiddels zo’n niveau bereikt dat ik me echt klote voel voordat ik ĂŒberhaupt ben begonnen. Daarom ga ik actief op zoek naar een nieuwe baan. Daarnaast wil ik mijn huishouden beter op orde krijgen: niet meer een week lang mijn overvolle prullenbak aanstampen, maar gewoon gelijk vervangen die zak, wekelijks even stofzuigen, etc. Ik heb al een paar maanden een kapotte fiets en bijna een jaar een defecte vaatwasser, daar wil ik nu eindelijk iets aan gaan doen. Ook wil ik gezonder gaan eten. Al jaren eet ik zeer ongezond, en hoewel dat fysiek niet zichtbaar is, voel ik me echt verrot vanbinnen. Ik wil vaker zelf koken, eventueel vooruit koken en invriezen, aangezien ik alleen woon.

Verder draag ik lenzen, maar ik ben mijn bril kwijtgeraakt en loop nu al maanden thuis rond met een bril die een te lage sterkte heeft. Ik wil binnenkort mijn ogen laten opmeten en een goede nieuwe bril aanschaffen.

Sommige van deze voornemens lijken misschien klein, maar door het dagelijks blowen stel ik ze al maanden uit.

Al met al wil ik gewoon veel beter voor mezelf gaan zorgen. In plaats van bij verveling naar middelen te grijpen, wil ik mezelf nuttig maken en dingen aanpakken. Negen jaar blowen heeft me zĂł verschrikkelijk lui gemaakt, dat moet nu stoppen.

Dit bericht schrijf ik vooral om mezelf af te leiden, omdat ik normaal gesproken nu stoned een serie zou kijken en alles wel prima zou vinden. Nu heb ik even afleiding nodig. Ook zou ik het prettig vinden om gemotiveerd te worden van jullie reacties. Dit heeft mij tijdens het stoppen met stimfappen ook geholpen.

Oh ja, duizend keer liever een blowverslaving dan een stimfapverslaving, maar dat mag geen reden zijn om door te blowen.

Bedankt voor het lezen!
Klik om te vergroten...
Goed van je! Straalt veel ambitie uit. Ik zou zeggen: begin klein. Verwacht niet te veel en wees al trots op jezelf als je de wiet links laat liggen. Na dagelijks blowen ineens stoppen en dat volhouden, is al een flinke stap. Je zult met je emoties moeten leren omgaan, dat vergt vooral veel praten over je gevoel. Met naasten en mensen die je vertrouwd. Die hele waslijst aan to do's die je opschrijft: neem er de tijd voor. En flink.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
De eerste associatie die het bij mij opriep was van een voorleeskaart van Cocaine Anonymous:

"We probeerden van alles: een andere baan, een ander huis, een andere stad, een andere liefde – omdat we geloofden dat het aan de omstandigheden, de mensen om ons heen of aan ons huis lag, dat ons leven zo’n puinhoop was geworden."

Maar de oorzaak voor de verslaving zit in jou en niet in de wereld om je heen. Maar gelukkig zit de oplossing ook in jou (zoals een gevangenis waarvan de sleutel binnen hangt). Als ik je een advies mee zou mogen geven: ga met jezelf aan de slag. Alles wat je nu anders / beter wil gaat dan ook goed komen. Daar hoef je dan niet eens meer moeite voor te doen. Althans, zo heb ik het ervaren. Toen ik mijn verslaving onder controle kreeg door therapie en dagelijks onderhoud, werd het ook weer mogelijk om de rest van mijn leven onder controle te krijgen. En niet andersom.
Klik om te vergroten...
Mooi benoemd, hier gaat het inderdaad om.

Je kunt wel proberen te stoppen met gebruiken, maar daarmee los je niet zo veel op aan de diepere wortels van je verslaving en de schades/nalatigheid die het heeft het aangericht. Daarvoor is wel wat meer effort nodig dan enkel stoppen en wat externe zaken aan te pakken. Op den duur komt het verlangen om te gebruiken weer terug en als je daar niet tegen gewapend bent in de vorm van bezig zijn met innerlijk werk, een sobriety community, mindset changes, terugvalplan, noem het op. Dan ga je terugvallen. Mogelijk ook in andere drugs of stimfappen.

@_shikantaza heeft hierover een goede video gedeeld in het subforum, de moeite waard om te kijken.

Doe het vooral niet alleen en zoek er hulp bij. Dat kan al met een dagbehandeling waar ik meerdere fellows erg positief over hoor en best van sta te kijken wat ze daar allemaal behandelen en aanpakken. En ga op zoek naar een sobriety community. Online zijn er een hoop te vinden, maar liever groepen waar je fysiek kunt meeten. Dit kunnen 12step meetings zijn, maar geloof dat er ook wel alternatieven zijn. Staat hier op het forum ook een pinned topic over.

Onderschat de ziekte niet.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb altijd geblowd of andere middelen gebruikt uit verveling, dacht ik. Maar ik denk dat ik eigenlijk iets heel belangrijks miste in mijn leven: een leuk meisje! Inmiddels ben ik bijna twee maanden bezig, spreken we meerdere keren per week af, praten over alles, appen elke dag, blijven bij elkaar slapen met alles erop en eraan, en blijven steeds veel langer bij elkaar dan gepland. Het enige wat nog mist, is openlijk praten over onze gevoelens. Dat we allebei gevoelens hebben, is al duidelijk, nu alleen nog het uitspreken.

Aan het begin van ons appcontact vond ik het kut als ik geblowd had, omdat ik dan niet goed wist hoe ik moest reageren. Dus heb ik besloten te stoppen. Easy peasy. Ook heb ik al tijden geen phenibut of kratom meer aangeraakt. Alleen nog een paar keer per week een paar bietjes of wijntjes, en harddrugs bewaar ik alleen voor festivals.

In het verleden heb ik wel vaker langere periodes met meisjes gedatet, maar dat heeft me nooit van het blowen afgehouden. Tot deze. Zij is anders. Zelfs als ik zou blijven blowen, oordeelt ze daar niet over, maar ik merk dat ik het gewoon niet meer nodig heb.

Als ze bij me is, rook ik ook veel minder, dus ze heeft echt een positieve invloed op me. Ik ben zelfs bereid te stoppen als dit écht iets wordt.

We vertellen elkaar echt héél veel. Vanaf het begin ben ik eerlijk geweest over mijn middelengebruik en het soms misbruiken ervan. Dat heeft haar niet afgeschrikt, en ze waardeert het dat ik daar eerlijk over blijf.

She is kinda mijn nieuwe drug geworden. En damn, ze is verslavend, kan ik je vertellen! đŸ„°
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is inmiddels 5 weken officieel en dus voor het eerst in mijn 28-jarige leven een relatie. đŸ„°

Ik ben nog steeds gestopt met blowen en raak nauwelijks nog drugs aan. Met oud & nieuw ga ik wel weer even zondigen met miauw, pep en GHB, maar dan rond 5 januari de huisarts bellen om (na ruim 15 jaar) hulp te vragen bij het stoppen met roken. Met haar hulp en die van de huisarts heb ik er alle vertrouwen in!
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neusje zei:
Een 2C-B verslaving heb ik nog nooit van gehoord, maar het zal vast mogelijk zijn. Zeker als je zo iets gebruikt om klachten van je PTSS te verdoven. Daar zal ik dan ook erg mee uitkijken als ik jou was. Ging je naar de dokter vanwege je PTSS?
Klik om te vergroten...
nee. ik ga naar de nefroloog. ik ben toen ik 9 jaar oud was plotseling ernstig ziek geworden. mijn bloed is over heel de wereld zo wat te gaan om te onderzoeken. nog nooit gevonden hoe het is ontstaan. bloed werd aangevallen door iets en heeft toen mijn alvleesklier en beide nieren aangetast. in 2010 was ik deels hersteld. in 2021 eindelijk nieuwe nier. aankomende jaren misschien een nieuwe alvleesklier. Ik moet echt Mdma of 2cb gebruiken in zo'n situatie als ik weer in het ziekenhuis kom. 't komt gelukkig niet vaak voor. Als ik niks neem zoals M of 2cb gaat het heel erg fout en raak ik mijzelf kwijt en denk dat ik dood ga van de angst. als ik zo'n aanval heb gehad kan ik een week niet meer vrolijk turnles geven aan kids en durf ik niet het bed uit te gaan in het donker. dus ja Mdma heeft mij sinds dit jaar heel goed geholpen. nefroloog, psycholoog en neuroloog weten dat ik dit gebruik en zijn oprecht verbaasd dat dit zo goed werkt bij bij. Maar ik moet van die 2cb niet te makkelijk gaan worden anders blijft het ook niet meer speciaal hù😜
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tyel zei:
nee. ik ga naar de nefroloog. ik ben toen ik 9 jaar oud was plotseling ernstig ziek geworden. mijn bloed is over heel de wereld zo wat te gaan om te onderzoeken. nog nooit gevonden hoe het is ontstaan. bloed werd aangevallen door iets en heeft toen mijn alvleesklier en beide nieren aangetast. in 2010 was ik deels hersteld. in 2021 eindelijk nieuwe nier. aankomende jaren misschien een nieuwe alvleesklier. Ik moet echt Mdma of 2cb gebruiken in zo'n situatie. t komt gelukkig niet vaak voor. Als ik niks neem zoals M of 2cb gaat het heel erg fout en raak ik mijzelf kwijt en denk dat ik dood ga van de angst. als ik zo'n aanval heb gehad kan ik een week niet meer vrolijk turnles geven aan kids en durf ik niet het bed uit te gaan in het donker. dus ja Mdma heeft mij sinds dit jaar heel goed geholpen. nefroloog, psycholoog en neuroloog weten dat ik dit gebruik en zijn oprecht verbaasd at dit zo goed werkt bij bij. Maar ik moet van die 2cb niet te makkelijk in worden anders blijft het ook niet meer speciaal hù😜
Klik om te vergroten...
Jeetje, klinkt heel heftig zeg! Fijn dat je een nieuwe nier hebt! Wat vinden je psycholoog etc. ervan dat je drugs gebruikt in die situaties?
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neusje zei:
Jeetje, klinkt heel heftig zeg! Fijn dat je een nieuwe nier hebt! Wat vinden je psycholoog etc. ervan dat je drugs gebruikt in die situaties?
Klik om te vergroten...
Ik moet sowieso elke dag mijn bloeddruk en hartslag meten. wij nierpatiĂ«nten krijgen allemaal een doos met meetapparatuur mee om thuis te meten. je zou denken dat je bloedruk enorm gaat stijgen door Mdma. maar dat is alleen wanneer het inkickt (dat warme en zweverige gevoel wat je krijgt). Al snel krijg ik weer een goede meting van een bovendruk van 115 en onderdruk van 76. hartslag 56. Heel goed juist voor iemand met 1 nier😀. buiten dat is ook epilepsie ontstaan na de operatie omdat ik een te hoge dosering tacroliumus kreeg waardoor ik 3 nachten niet heb kunnen slapen. toen die dag er na kreeg ik een aanval en was het gelijk duidelijk. Nou zelfs Mdma in microdosis houdt zo'n aanval op afstand. Niemand snapt er wat van.
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tyel zei:
Ik moet sowieso elke dag mijn bloeddruk en hartslag meten. wij nierpatiĂ«nten krijgen allemaal een doos met meetapparatuur mee om thuis te meten. je zou denken dat je bloedruk enorm gaat stijgen door Mdma. maar dat is alleen wanneer het inkickt (dat warme en zweverige gevoel wat je krijgt). Al snel krijg ik weer een goede meting van een bovendruk van 115 en onderdruk van 76. hartslag 56. Heel goed juist voor iemand met 1 nier😀. buiten dat is ook epilepsie ontstaan na de operatie omdat ik een te hoge dosering tacroliumus kreeg waardoor ik 3 nachten niet heb kunnen slapen. toen die dag er na kreeg ik een aanval en was het gelijk duidelijk. Nou zelfs Mdma in microdosis houdt zo'n aanval op afstand. Niemand snapt er wat van.
Klik om te vergroten...
ik hoef gelukkig niet vaak naar het Erasmus MC voor controle. En daarbij sta ik op dit moment sterk in m'n schoenen en ga ik met al een frisser gevoel naar zo'n bezoek aan de dokter of neuroloog. Dus is Mdma voor mij verslavend? Nee. ik zou er niet aan moeten denken om het nu op een willekeurig moment te gebruiken.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tyel zei:
Ik moet sowieso elke dag mijn bloeddruk en hartslag meten. wij nierpatiĂ«nten krijgen allemaal een doos met meetapparatuur mee om thuis te meten. je zou denken dat je bloedruk enorm gaat stijgen door Mdma. maar dat is alleen wanneer het inkickt (dat warme en zweverige gevoel wat je krijgt). Al snel krijg ik weer een goede meting van een bovendruk van 115 en onderdruk van 76. hartslag 56. Heel goed juist voor iemand met 1 nier😀. buiten dat is ook epilepsie ontstaan na de operatie omdat ik een te hoge dosering tacroliumus kreeg waardoor ik 3 nachten niet heb kunnen slapen. toen die dag er na kreeg ik een aanval en was het gelijk duidelijk. Nou zelfs Mdma in microdosis houdt zo'n aanval op afstand. Niemand snapt er wat van.
Klik om te vergroten...
Tyel zei:
ik hoef gelukkig niet vaak naar het Erasmus MC voor controle. En daarbij sta ik op dit moment sterk in m'n schoenen en ga ik met al een frisser gevoel naar zo'n bezoek aan de dokter of neuroloog. Dus is Mdma voor mij verslavend? Nee. ik zou er niet aan moeten denken om het nu op een willekeurig moment te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Als een klein beetje MDMA voor jou in zulke situaties een aanval voorkomt en je daardoor geen andere enge medicijnen nodig hebt, is het misschien zo'n gek idee nog niet. Mits je het niet elke maand nodig hebt. Maar ik ben dan ook geen dokter.

Er zijn ook mensen die door een paar druppeltjes CBD olie per dag geen tot nauwelijks last meer hebben van epilepsie. Wellicht kun je dat eens proberen. Lijkt mij een gezondere oplossing dan MDMA.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tyel zei:
ik hoef gelukkig niet vaak naar het Erasmus MC voor controle. En daarbij sta ik op dit moment sterk in m'n schoenen en ga ik met al een frisser gevoel naar zo'n bezoek aan de dokter of neuroloog. Dus is Mdma voor mij verslavend? Nee. ik zou er niet aan moeten denken om het nu op een willekeurig moment te gebruiken.
Klik om te vergroten...
je bent alsnog gewoon je serotonine aan het uitputten, zelfs in lage dosis slurpt mdma al je gelukshormonen gewoon op, wat een extreem slecht idee is om regelmatig te doen

3-6 maanden is de regel he, die is er niet voor niks
zo lang heeft je brein gewoon nodig om te herstellen en weer normaal gelukshormonen aan te maken
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ikweetgeennaam zei:
je bent alsnog gewoon je serotonine aan het uitputten, zelfs in lage dosis slurpt mdma al je gelukshormonen gewoon op, wat een extreem slecht idee is om regelmatig te doen

3-6 maanden is de regel he, die is er niet voor niks
zo lang heeft je brein gewoon nodig om te herstellen en weer normaal gelukshormonen aan te maken
Klik om te vergroten...
Tja heb er nu ook geen behoefte meer aan maar het heeft mij een paar keer geholpen. En dat was dan ook gewoon verspreid over een paar maanden. Nu zijn de dokters afspraken 1 keer in de 3 maanden. En een kater heb ik nooit gehad. Al moet ik wel toegeven dat ik aan regelmaat leef en veel zonlicht krijg waardoor m’n mentale toestand beter onder controle heb. Ik zou het verder niemand aanraden om het zelfde te doen met bijvoorbeeld het doel om uit een depressie te komen want dan wordt het juist erger en erger en werkt Mdma niet meer en krijg je last van hoofdpijn en misselijkheid.
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neusje zei:
Als een klein beetje MDMA voor jou in zulke situaties een aanval voorkomt en je daardoor geen andere enge medicijnen nodig hebt, is het misschien zo'n gek idee nog niet. Mits je het niet elke maand nodig hebt. Maar ik ben dan ook geen dokter.

Er zijn ook mensen die door een paar druppeltjes CBD olie per dag geen tot nauwelijks last meer hebben van epilepsie. Wellicht kun je dat eens proberen. Lijkt mij een gezondere oplossing dan MDMA.
Klik om te vergroten...
Hahaha ja nee dank je. Heb dat al lang geprobeerd. Lamotrigine 150mg en valproĂŻnezuur slik ik al meer dan 2 jaar en op vervelde gebeurtenissen of flashbacks voegen die pillen vrij weinig toe. Één likje m doet al het werk. Het duurt na zo’n kleine dosis ook niet heel lang. Als ik terug thuis ben heb ik niet de behoefte om weer te nemen. Mijn regel is echt : als het te heftig wordt en weer dat je vervolgens niet kan slapen van angst, dan geef ik mijzelf toestemming. En weer thuis bewaar ik het op een plek uit het zicht.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk de halve dag aan snuiven. Ik merk dat deze "beginnende" verslaving sterker is dan ooit en absoluut geen grapje is. Aankomende dinsdag t/m donderdag ben ik vrij. Mijn verslaafde brein vertelt mij dat ik maandag op werk alvast de rotzooi kan regelen, zodat als ik 's nachts thuis kom lekker de hele nacht/ochtend/middag kan gaan snuiven. Mijn gezonde verstand weet dat ik dat niet moet doen, maar damn, wat heb ik daar nu al fucking veel zin in. 😭
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neusje zei:
Ik denk de halve dag aan snuiven. Ik merk dat deze "beginnende" verslaving sterker is dan ooit en absoluut geen grapje is. Aankomende dinsdag t/m donderdag ben ik vrij. Mijn verslaafde brein vertelt mij dat ik maandag op werk alvast de rotzooi kan regelen, zodat als ik 's nachts thuis kom lekker de hele nacht/ochtend/middag kan gaan snuiven. Mijn gezonde verstand weet dat ik dat niet moet doen, maar damn, wat heb ik daar nu al fucking veel zin in. 😭
Klik om te vergroten...
Goed dat je dit aankaart en van je af schrijft. Ook ik zou adviseren om langs de huisarts te gaan. Idealiter plan je de afspraak in op de dag dat je anders voornemens was te snuiven, dan laat je naar jezelf toe zien dat het menens is. Ambulante verslavingszorg kan ik jouw fase dé uitkomst zijn. Je functioneert nog goed, constateert dat je verandering wilt en professionele hulp kan jou daarbij helpen zonder dat je uitvalt. Grijp deze fase en kans met beide handen aan zou ik zeggen. Overigens dekt je zorgverzekering het gewoon. Dus om de kosten hoef je het niet te laten.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neusje zei:
Ik denk de halve dag aan snuiven. Ik merk dat deze "beginnende" verslaving sterker is dan ooit en absoluut geen grapje is. Aankomende dinsdag t/m donderdag ben ik vrij. Mijn verslaafde brein vertelt mij dat ik maandag op werk alvast de rotzooi kan regelen, zodat als ik 's nachts thuis kom lekker de hele nacht/ochtend/middag kan gaan snuiven. Mijn gezonde verstand weet dat ik dat niet moet doen, maar damn, wat heb ik daar nu al fucking veel zin in. 😭
Klik om te vergroten...
zoek in die vrije dagen iets om te doen wat niet thuis zitten is!
je moet je nu al beseffen dat als je maandag begint met snuiven en masturberen dat je waarschijnlijk woensdag/ donderdag pas klaar bent, en de gigantische kater daarvan moet gaan facen
en dan gaan die cravings volgende week alleen maar erger zijn đŸ€’
het is niet alsof je in een “piek” van cravings komt, het wordt alleen maar erger met hoe vaker je je er aan “submit”
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neusje zei:
Je hebt gelijk. Ik moet iets plannen die vrije dagen. Maar het liefst houd ik die dagen vrij, zodat ik kan snuiven. Terwijl ik weet dat dat fucking dom is om te doen. En ja, die cravings gaan elke keer dat ik mij er weer aan toegeef, alleen nog maar erger worden. Ik moet gewoon sterk blijven en er NIET meer aan toegeven. Nu is het nog "makkelijk" vergeleken volgende week, mocht ik maandag gaan snuiven..
Klik om te vergroten...
idd, het is ook best vanzelfsprekend allemaal
“gewoon afleiding zoeken”
“het wordt alleen maar erger” bla bla bla
maar het is meer een mentaal iets, ik struggle er zelf ook erg mee
zoals bijna alle verslaafden tegen je zullen zeggen
“het was gewoon de makkelijkste optie”
het kost je geen moeite om te zeggen fuck it en te gaan gebruiken, maar het kan je wel je hele leven gaan kosten
je problemen/verveling/stress facen is iets heel moeilijks, maar gaat 100x meer belonend zijn dan die korte drugsrush
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ikweetgeennaam zei:
zoek in die vrije dagen iets om te doen wat niet thuis zitten is!
je moet je nu al beseffen dat als je maandag begint met snuiven en masturberen dat je waarschijnlijk woensdag/ donderdag pas klaar bent, en de gigantische kater daarvan moet gaan facen
en dan gaan die cravings volgende week alleen maar erger zijn đŸ€’
het is niet alsof je in een “piek” van cravings komt, het wordt alleen maar erger met hoe vaker je je er aan “submit”
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk. Ik moet iets plannen die vrije dagen. Maar het liefst houd ik die dagen vrij, zodat ik kan snuiven. Terwijl ik weet dat dat fucking dom is om te doen. En ja, die cravings gaan elke keer dat ik mij er weer aan toegeef, alleen nog maar erger worden. Ik moet gewoon sterk blijven en er NIET meer aan toegeven. Nu is het nog "makkelijk" vergeleken volgende week, mocht ik maandag gaan snuiven..
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ikweetgeennaam zei:
idd, het is ook best vanzelfsprekend allemaal
“gewoon afleiding zoeken”
“het wordt alleen maar erger” bla bla bla
maar het is meer een mentaal iets, ik struggle er zelf ook erg mee
zoals bijna alle verslaafden tegen je zullen zeggen
“het was gewoon de makkelijkste optie”
het kost je geen moeite om te zeggen fuck it en te gaan gebruiken, maar het kan je wel je hele leven gaan kosten
je problemen/verveling/stress facen is iets heel moeilijks, maar gaat 100x meer belonend zijn dan die korte drugsrush
Klik om te vergroten...
het is ook menselijk om de makkelijkste optie te willen kiezen, ons brein is geprogrammeerd om te gaan voor de makkelijkste release van dopamine
maar op de lange termijn ga je vele malen meer genieten van een leven zonder 3mmc
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neusje zei:
Je hebt gelijk. Ik moet iets plannen die vrije dagen. Maar het liefst houd ik die dagen vrij, zodat ik kan snuiven. Terwijl ik weet dat dat fucking dom is om te doen. En ja, die cravings gaan elke keer dat ik mij er weer aan toegeef, alleen nog maar erger worden. Ik moet gewoon sterk blijven en er NIET meer aan toegeven. Nu is het nog "makkelijk" vergeleken volgende week, mocht ik maandag gaan snuiven..
Klik om te vergroten...
Dit lijkt me een goed moment om bij de huisarts langs te gaan. Het gevecht aangaan met je verslaving is iets dat je altijd zult verliezen. De truc is juist om ‘t te accepteren en de onzinnigheid van je eigen grdachten in te zien. Zoek hulp 👍

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."