Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Alinde zei: Er komt wel een ontslag aan uit de kliniek Klik om te vergroten... Hi @Alinde waarom komt dat onslag er dan aan denk je? Is er soms vooraf een duur van de opname afgesproken? Ze kunnen je toch niet laten gaan als jij daar nog niet klaar voor bent? Wie bepaalt dat? (Dit kan een beetje onnozel overkomen, ik ben namelijk een newby wat deze materie betreft)"
"Bedankt voor je uitgebreide reactie @Alinde nu heb ik er beter een beeld bij. Niet te doen inderdaad, als het enige plekje waar je je rustig kunt terugtrekken juist heel druk en lawaaierig is, dat doet een mens geen goed. Ik hoop dat je snel een fijnere kamer krijgt, zodat je je herstel weer verder op kan pakken - want je klinkt op zich op de goede weg! Hou vol! En blijf voor jezelf opkomen! Liefs x"
"@Alinde En een chalet op een park of (Air) b&b dan? Vaak is er voor een langer verblijf van 1 of 2 maanden wel een gunstigere prijs te maken... Ik ken iemand met een chalet op Texel, maar dat is te ver weg denk ik?"
"Hoe gaat het nu met je @Alinde? Ben je inmiddels verhuisd naar die andere kamer en geeft dat je meer rust?"
"Lieve @MissAcid94 Welkom op dit forum! Met de (inhoud) van je post heb je de eerste stappen al gezet, heel goed van je. Gun jezelf een beter leven, een vrij leven en stap naar de huisarts. Laat je niet meteen afschrikken door reacties over de noodzaak van een opname. Er zijn veel verschillende mogelijkheden, ook ambulant. Ik durfde uiteindelijk wel voor een opname te gaan, en dat helpt mij ontzettend, maar iedereen is anders. Stap in ieder geval eerst naar de huisarts, zij/hij heeft geheimhoudingsplicht en je zult merken wat een opluchting het is om je verhaal te kunnen doen en te merken dat je niet veroordeeld wordt, maar dat zij/hij graag naar je luistert, wil meedenken en je graag wil helpen. Echt, zet die stap! Je mag me altijd pm'en als je een luisterend oor nodig hebt of vragen hebt. Je hoeft dit niet alleen te doen. Liefs x"
"Zeebats zei: Misschien heb je hier wat aan, een hele grote community gewijd aan het stoppen met kratom: https://www.reddit.com/r/quittingkratom Klik om te vergroten... Bedankt voor de tip, ik had zelf vooral op Nederlandse sites gezocht."
"Zeebats zei: Volgens mij is kratom niet super populair in Nederland. Maar je kunt de afkick verschijnselen denk wel vergelijken met elk ander opiaat/opioïde (kratom is een opioïde). Klik om te vergroten... Ik kan mijn borst wel natmaken dus 😞 Nou ja, misschien is dat maar beter, dan val ik hopelijk niet terug"
"Zeebats zei: Bij een detox helaas wel ja. Kratom is eventueel ook goed af te bouwen waarbij je de ontwenningsverschijnselen tot een minimum beperkt: Maar ik heb met beide geen ervaring, althans met Kratom dan. Denk dat ik persoonlijk voor een detox zou kiezen. De ontwenningsverschijnselen duren volgens mij een week, als je dit in een andere omgeving met medische supervisie kan doen zonder afleiding van werk/familie zal het allemaal relatief wel meevallen. Klik om te vergroten... Ja, ik ga ook voor een detox. Maar wat me zorgen baart is dat die detox eerst één week zou duren, toen hoorde ik later dat ze er twee weken voor uit wilden trekken. En vorige week heb ik te horen gekregen dat ze van drie weken detoxen uitgaan. Drie! Dat is de langste periode dat deze kliniek detox aanbiedt. Wat betekent dat? Ik heb geprobeerd rechtstreeks contact met deze kliniek op te nemen (zowel tel. als via de mail), maar dat is nu bijna een week geleden en ze hebben nog niet gereageerd. De instantie die me daarna gaat behandelen besteedt de detox uit, en kunnen me ook niet meer vertellen. Vandaar dat ik hier mijn heil zoek. Heeft hier iemand ervaring met detox in Laren?"
"Manu76 zei: Betere tijden toegewenst @Mrs Poes 🐱 Volgens mij zal het moeilijk in te schatten zijn hoe lang het proces duurt. Ik zag een Amerikaanse doctor die uitleg gaf en het woord Detox niet eens accepteert. Gezien je benaming ben je misschien kratom gaan gebruiken omdat je al met andere middelen in de problemen zone zat. Soms wordt men op andere medicijnen gezet en die moet men dan een paar maanden slikken en vervolgens langzaam afbouwen.. Volgens mij ben je nu goed onderweg en ga je de ondersteuning krijgen die je nodig hebt. Anders zijn Engelse sites en videos interessant als je meer wilt leren gezien de populariteit van Kratom in de VS vooral. Succes en geen haast hebben, dan komt het goed! Klik om te vergroten... Dank voor je reactie, doet me goed. Ik heb inderdaad problemen gehad met 3mmc, maar tussen die verslaving en het gaan misbruiken van kratom zat een half jaar tot een jaar. Neemt niet weg dat ik al een paar jaar zelf aan het aanmodderen ben om me wat beter te voelen m.b.v. middelen - terwijl ik natuurlijk de onderliggende problemen had moeten aanpakken. Dat ga ik nu wel doen, en ik ga daar echt 100% voor. Ik wil het leven weer op eigen kracht aankunnen. Ik ga op de Engelstalige sites rondneuzen, dankjewel 😊"
"Wat moedig van je @Alinde 🥰 En wat fijn dat je hulp hebt gekregen. Je bent goed bezig, hou dit vol, en dan wachten jou hopelijk nog vele mooie jaren x"