Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn beginnende verslaving

Mijn beginnende verslaving

178 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tyel zei:
ik wil niet spreken over verslaafd zijn, maar ik begin te merken het gebruiken van 2cb te normaliseren. Dat komt omdat dit spul je serotonine niet uitput, maar als het ware overneemt. het geeft een enorme boost aan energie en zelfvertrouwen. En je hoor. vandaag weer het zelfde. ik moest naar het ziekenhuis voor de doktersafspraak en heb toch maar weer 7 a 9 mg 2cb gebruikt om alle ptss klachten te blokkeren.
Klik om te vergroten...
Vluchten voor jezelf en je gedachten en emoties. HĂšt kenmerk van verslaving.
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neusje zei:
Een 2C-B verslaving heb ik nog nooit van gehoord, maar het zal vast mogelijk zijn. Zeker als je zo iets gebruikt om klachten van je PTSS te verdoven. Daar zal ik dan ook erg mee uitkijken als ik jou was. Ging je naar de dokter vanwege je PTSS?
Klik om te vergroten...
nee. ik ga naar de nefroloog. ik ben toen ik 9 jaar oud was plotseling ernstig ziek geworden. mijn bloed is over heel de wereld zo wat te gaan om te onderzoeken. nog nooit gevonden hoe het is ontstaan. bloed werd aangevallen door iets en heeft toen mijn alvleesklier en beide nieren aangetast. in 2010 was ik deels hersteld. in 2021 eindelijk nieuwe nier. aankomende jaren misschien een nieuwe alvleesklier. Ik moet echt Mdma of 2cb gebruiken in zo'n situatie als ik weer in het ziekenhuis kom. 't komt gelukkig niet vaak voor. Als ik niks neem zoals M of 2cb gaat het heel erg fout en raak ik mijzelf kwijt en denk dat ik dood ga van de angst. als ik zo'n aanval heb gehad kan ik een week niet meer vrolijk turnles geven aan kids en durf ik niet het bed uit te gaan in het donker. dus ja Mdma heeft mij sinds dit jaar heel goed geholpen. nefroloog, psycholoog en neuroloog weten dat ik dit gebruik en zijn oprecht verbaasd dat dit zo goed werkt bij bij. Maar ik moet van die 2cb niet te makkelijk gaan worden anders blijft het ook niet meer speciaal hù😜
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tyel zei:
nee. ik ga naar de nefroloog. ik ben toen ik 9 jaar oud was plotseling ernstig ziek geworden. mijn bloed is over heel de wereld zo wat te gaan om te onderzoeken. nog nooit gevonden hoe het is ontstaan. bloed werd aangevallen door iets en heeft toen mijn alvleesklier en beide nieren aangetast. in 2010 was ik deels hersteld. in 2021 eindelijk nieuwe nier. aankomende jaren misschien een nieuwe alvleesklier. Ik moet echt Mdma of 2cb gebruiken in zo'n situatie. t komt gelukkig niet vaak voor. Als ik niks neem zoals M of 2cb gaat het heel erg fout en raak ik mijzelf kwijt en denk dat ik dood ga van de angst. als ik zo'n aanval heb gehad kan ik een week niet meer vrolijk turnles geven aan kids en durf ik niet het bed uit te gaan in het donker. dus ja Mdma heeft mij sinds dit jaar heel goed geholpen. nefroloog, psycholoog en neuroloog weten dat ik dit gebruik en zijn oprecht verbaasd at dit zo goed werkt bij bij. Maar ik moet van die 2cb niet te makkelijk in worden anders blijft het ook niet meer speciaal hù😜
Klik om te vergroten...
Jeetje, klinkt heel heftig zeg! Fijn dat je een nieuwe nier hebt! Wat vinden je psycholoog etc. ervan dat je drugs gebruikt in die situaties?
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neusje zei:
Jeetje, klinkt heel heftig zeg! Fijn dat je een nieuwe nier hebt! Wat vinden je psycholoog etc. ervan dat je drugs gebruikt in die situaties?
Klik om te vergroten...
Ik moet sowieso elke dag mijn bloeddruk en hartslag meten. wij nierpatiĂ«nten krijgen allemaal een doos met meetapparatuur mee om thuis te meten. je zou denken dat je bloedruk enorm gaat stijgen door Mdma. maar dat is alleen wanneer het inkickt (dat warme en zweverige gevoel wat je krijgt). Al snel krijg ik weer een goede meting van een bovendruk van 115 en onderdruk van 76. hartslag 56. Heel goed juist voor iemand met 1 nier😀. buiten dat is ook epilepsie ontstaan na de operatie omdat ik een te hoge dosering tacroliumus kreeg waardoor ik 3 nachten niet heb kunnen slapen. toen die dag er na kreeg ik een aanval en was het gelijk duidelijk. Nou zelfs Mdma in microdosis houdt zo'n aanval op afstand. Niemand snapt er wat van.
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tyel zei:
Ik moet sowieso elke dag mijn bloeddruk en hartslag meten. wij nierpatiĂ«nten krijgen allemaal een doos met meetapparatuur mee om thuis te meten. je zou denken dat je bloedruk enorm gaat stijgen door Mdma. maar dat is alleen wanneer het inkickt (dat warme en zweverige gevoel wat je krijgt). Al snel krijg ik weer een goede meting van een bovendruk van 115 en onderdruk van 76. hartslag 56. Heel goed juist voor iemand met 1 nier😀. buiten dat is ook epilepsie ontstaan na de operatie omdat ik een te hoge dosering tacroliumus kreeg waardoor ik 3 nachten niet heb kunnen slapen. toen die dag er na kreeg ik een aanval en was het gelijk duidelijk. Nou zelfs Mdma in microdosis houdt zo'n aanval op afstand. Niemand snapt er wat van.
Klik om te vergroten...
ik hoef gelukkig niet vaak naar het Erasmus MC voor controle. En daarbij sta ik op dit moment sterk in m'n schoenen en ga ik met al een frisser gevoel naar zo'n bezoek aan de dokter of neuroloog. Dus is Mdma voor mij verslavend? Nee. ik zou er niet aan moeten denken om het nu op een willekeurig moment te gebruiken.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tyel zei:
Ik moet sowieso elke dag mijn bloeddruk en hartslag meten. wij nierpatiĂ«nten krijgen allemaal een doos met meetapparatuur mee om thuis te meten. je zou denken dat je bloedruk enorm gaat stijgen door Mdma. maar dat is alleen wanneer het inkickt (dat warme en zweverige gevoel wat je krijgt). Al snel krijg ik weer een goede meting van een bovendruk van 115 en onderdruk van 76. hartslag 56. Heel goed juist voor iemand met 1 nier😀. buiten dat is ook epilepsie ontstaan na de operatie omdat ik een te hoge dosering tacroliumus kreeg waardoor ik 3 nachten niet heb kunnen slapen. toen die dag er na kreeg ik een aanval en was het gelijk duidelijk. Nou zelfs Mdma in microdosis houdt zo'n aanval op afstand. Niemand snapt er wat van.
Klik om te vergroten...
Tyel zei:
ik hoef gelukkig niet vaak naar het Erasmus MC voor controle. En daarbij sta ik op dit moment sterk in m'n schoenen en ga ik met al een frisser gevoel naar zo'n bezoek aan de dokter of neuroloog. Dus is Mdma voor mij verslavend? Nee. ik zou er niet aan moeten denken om het nu op een willekeurig moment te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Als een klein beetje MDMA voor jou in zulke situaties een aanval voorkomt en je daardoor geen andere enge medicijnen nodig hebt, is het misschien zo'n gek idee nog niet. Mits je het niet elke maand nodig hebt. Maar ik ben dan ook geen dokter.

Er zijn ook mensen die door een paar druppeltjes CBD olie per dag geen tot nauwelijks last meer hebben van epilepsie. Wellicht kun je dat eens proberen. Lijkt mij een gezondere oplossing dan MDMA.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tyel zei:
ik hoef gelukkig niet vaak naar het Erasmus MC voor controle. En daarbij sta ik op dit moment sterk in m'n schoenen en ga ik met al een frisser gevoel naar zo'n bezoek aan de dokter of neuroloog. Dus is Mdma voor mij verslavend? Nee. ik zou er niet aan moeten denken om het nu op een willekeurig moment te gebruiken.
Klik om te vergroten...
je bent alsnog gewoon je serotonine aan het uitputten, zelfs in lage dosis slurpt mdma al je gelukshormonen gewoon op, wat een extreem slecht idee is om regelmatig te doen

3-6 maanden is de regel he, die is er niet voor niks
zo lang heeft je brein gewoon nodig om te herstellen en weer normaal gelukshormonen aan te maken
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ikweetgeennaam zei:
je bent alsnog gewoon je serotonine aan het uitputten, zelfs in lage dosis slurpt mdma al je gelukshormonen gewoon op, wat een extreem slecht idee is om regelmatig te doen

3-6 maanden is de regel he, die is er niet voor niks
zo lang heeft je brein gewoon nodig om te herstellen en weer normaal gelukshormonen aan te maken
Klik om te vergroten...
Tja heb er nu ook geen behoefte meer aan maar het heeft mij een paar keer geholpen. En dat was dan ook gewoon verspreid over een paar maanden. Nu zijn de dokters afspraken 1 keer in de 3 maanden. En een kater heb ik nooit gehad. Al moet ik wel toegeven dat ik aan regelmaat leef en veel zonlicht krijg waardoor m’n mentale toestand beter onder controle heb. Ik zou het verder niemand aanraden om het zelfde te doen met bijvoorbeeld het doel om uit een depressie te komen want dan wordt het juist erger en erger en werkt Mdma niet meer en krijg je last van hoofdpijn en misselijkheid.
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neusje zei:
Als een klein beetje MDMA voor jou in zulke situaties een aanval voorkomt en je daardoor geen andere enge medicijnen nodig hebt, is het misschien zo'n gek idee nog niet. Mits je het niet elke maand nodig hebt. Maar ik ben dan ook geen dokter.

Er zijn ook mensen die door een paar druppeltjes CBD olie per dag geen tot nauwelijks last meer hebben van epilepsie. Wellicht kun je dat eens proberen. Lijkt mij een gezondere oplossing dan MDMA.
Klik om te vergroten...
Hahaha ja nee dank je. Heb dat al lang geprobeerd. Lamotrigine 150mg en valproĂŻnezuur slik ik al meer dan 2 jaar en op vervelde gebeurtenissen of flashbacks voegen die pillen vrij weinig toe. Één likje m doet al het werk. Het duurt na zo’n kleine dosis ook niet heel lang. Als ik terug thuis ben heb ik niet de behoefte om weer te nemen. Mijn regel is echt : als het te heftig wordt en weer dat je vervolgens niet kan slapen van angst, dan geef ik mijzelf toestemming. En weer thuis bewaar ik het op een plek uit het zicht.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk de halve dag aan snuiven. Ik merk dat deze "beginnende" verslaving sterker is dan ooit en absoluut geen grapje is. Aankomende dinsdag t/m donderdag ben ik vrij. Mijn verslaafde brein vertelt mij dat ik maandag op werk alvast de rotzooi kan regelen, zodat als ik 's nachts thuis kom lekker de hele nacht/ochtend/middag kan gaan snuiven. Mijn gezonde verstand weet dat ik dat niet moet doen, maar damn, wat heb ik daar nu al fucking veel zin in. 😭
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neusje zei:
Ik denk de halve dag aan snuiven. Ik merk dat deze "beginnende" verslaving sterker is dan ooit en absoluut geen grapje is. Aankomende dinsdag t/m donderdag ben ik vrij. Mijn verslaafde brein vertelt mij dat ik maandag op werk alvast de rotzooi kan regelen, zodat als ik 's nachts thuis kom lekker de hele nacht/ochtend/middag kan gaan snuiven. Mijn gezonde verstand weet dat ik dat niet moet doen, maar damn, wat heb ik daar nu al fucking veel zin in. 😭
Klik om te vergroten...
Goed dat je dit aankaart en van je af schrijft. Ook ik zou adviseren om langs de huisarts te gaan. Idealiter plan je de afspraak in op de dag dat je anders voornemens was te snuiven, dan laat je naar jezelf toe zien dat het menens is. Ambulante verslavingszorg kan ik jouw fase dé uitkomst zijn. Je functioneert nog goed, constateert dat je verandering wilt en professionele hulp kan jou daarbij helpen zonder dat je uitvalt. Grijp deze fase en kans met beide handen aan zou ik zeggen. Overigens dekt je zorgverzekering het gewoon. Dus om de kosten hoef je het niet te laten.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neusje zei:
Ik denk de halve dag aan snuiven. Ik merk dat deze "beginnende" verslaving sterker is dan ooit en absoluut geen grapje is. Aankomende dinsdag t/m donderdag ben ik vrij. Mijn verslaafde brein vertelt mij dat ik maandag op werk alvast de rotzooi kan regelen, zodat als ik 's nachts thuis kom lekker de hele nacht/ochtend/middag kan gaan snuiven. Mijn gezonde verstand weet dat ik dat niet moet doen, maar damn, wat heb ik daar nu al fucking veel zin in. 😭
Klik om te vergroten...
zoek in die vrije dagen iets om te doen wat niet thuis zitten is!
je moet je nu al beseffen dat als je maandag begint met snuiven en masturberen dat je waarschijnlijk woensdag/ donderdag pas klaar bent, en de gigantische kater daarvan moet gaan facen
en dan gaan die cravings volgende week alleen maar erger zijn đŸ€’
het is niet alsof je in een “piek” van cravings komt, het wordt alleen maar erger met hoe vaker je je er aan “submit”
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neusje zei:
Je hebt gelijk. Ik moet iets plannen die vrije dagen. Maar het liefst houd ik die dagen vrij, zodat ik kan snuiven. Terwijl ik weet dat dat fucking dom is om te doen. En ja, die cravings gaan elke keer dat ik mij er weer aan toegeef, alleen nog maar erger worden. Ik moet gewoon sterk blijven en er NIET meer aan toegeven. Nu is het nog "makkelijk" vergeleken volgende week, mocht ik maandag gaan snuiven..
Klik om te vergroten...
idd, het is ook best vanzelfsprekend allemaal
“gewoon afleiding zoeken”
“het wordt alleen maar erger” bla bla bla
maar het is meer een mentaal iets, ik struggle er zelf ook erg mee
zoals bijna alle verslaafden tegen je zullen zeggen
“het was gewoon de makkelijkste optie”
het kost je geen moeite om te zeggen fuck it en te gaan gebruiken, maar het kan je wel je hele leven gaan kosten
je problemen/verveling/stress facen is iets heel moeilijks, maar gaat 100x meer belonend zijn dan die korte drugsrush
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ikweetgeennaam zei:
zoek in die vrije dagen iets om te doen wat niet thuis zitten is!
je moet je nu al beseffen dat als je maandag begint met snuiven en masturberen dat je waarschijnlijk woensdag/ donderdag pas klaar bent, en de gigantische kater daarvan moet gaan facen
en dan gaan die cravings volgende week alleen maar erger zijn đŸ€’
het is niet alsof je in een “piek” van cravings komt, het wordt alleen maar erger met hoe vaker je je er aan “submit”
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk. Ik moet iets plannen die vrije dagen. Maar het liefst houd ik die dagen vrij, zodat ik kan snuiven. Terwijl ik weet dat dat fucking dom is om te doen. En ja, die cravings gaan elke keer dat ik mij er weer aan toegeef, alleen nog maar erger worden. Ik moet gewoon sterk blijven en er NIET meer aan toegeven. Nu is het nog "makkelijk" vergeleken volgende week, mocht ik maandag gaan snuiven..
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ikweetgeennaam zei:
idd, het is ook best vanzelfsprekend allemaal
“gewoon afleiding zoeken”
“het wordt alleen maar erger” bla bla bla
maar het is meer een mentaal iets, ik struggle er zelf ook erg mee
zoals bijna alle verslaafden tegen je zullen zeggen
“het was gewoon de makkelijkste optie”
het kost je geen moeite om te zeggen fuck it en te gaan gebruiken, maar het kan je wel je hele leven gaan kosten
je problemen/verveling/stress facen is iets heel moeilijks, maar gaat 100x meer belonend zijn dan die korte drugsrush
Klik om te vergroten...
het is ook menselijk om de makkelijkste optie te willen kiezen, ons brein is geprogrammeerd om te gaan voor de makkelijkste release van dopamine
maar op de lange termijn ga je vele malen meer genieten van een leven zonder 3mmc
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neusje zei:
Je hebt gelijk. Ik moet iets plannen die vrije dagen. Maar het liefst houd ik die dagen vrij, zodat ik kan snuiven. Terwijl ik weet dat dat fucking dom is om te doen. En ja, die cravings gaan elke keer dat ik mij er weer aan toegeef, alleen nog maar erger worden. Ik moet gewoon sterk blijven en er NIET meer aan toegeven. Nu is het nog "makkelijk" vergeleken volgende week, mocht ik maandag gaan snuiven..
Klik om te vergroten...
Dit lijkt me een goed moment om bij de huisarts langs te gaan. Het gevecht aangaan met je verslaving is iets dat je altijd zult verliezen. De truc is juist om ‘t te accepteren en de onzinnigheid van je eigen grdachten in te zien. Zoek hulp 👍
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neusje zei:
Lekker bezig! Misschien moet ik dat eens met wat Drum & Bass proberen, thanks!
Klik om te vergroten...
Nog een setje in elkaar gedraaid? Ben er wel benieuwd naar namelijk.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neusje zei:
Ik denk de halve dag aan snuiven.
Klik om te vergroten...
Neusje zei:
Mijn verslaafde brein vertelt mij dat ik maandag op werk alvast de rotzooi kan regelen, zodat als ik 's nachts thuis kom lekker de hele nacht/ochtend/middag kan gaan snuiven.
Klik om te vergroten...
Neusje zei:
mocht ik maandag gaan snuiven..
Klik om te vergroten...
Ik hoop niet dat je het serieus overweegt
 Je bent waarschijnlijk verslavingsgevoelig. Dat maak ik op uit wat je hier deelt en het feit dat het in je familie zit. Gebruiken is dus spelen met vuur

Als je op jouw rock bottom aankomt en ziet welke schade je hebt aangericht dan ga je toch anders over drugs denken.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat dat gisteren nou was weet ik niet. Vandaag, vanaf dat ik wakker ben denk ik er weer heel anders over dan gisteren. Nu heb ik totaal geen behoefte om maandag na het werk te snuiven. Daarom voelt de "need" om nu al hulp te zoeken ook niet zo groot.

Ik waardeer jullie tips en reacties, het is niet dat ik niet naar jullie wil luisteren of jullie tips niet serieus neem. Als ik echt blijf struggelen ga ik wat doen met jullie tips en hulp zoeken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."