#1
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
Maar je houdt het goed vol, @Raver!76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
Wat zíjn die windows en waves dan eigenlijk, @Raver ? Ik ken die termen niet in combinatie met benzo-afbouw?76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
Maar inderdaad zeg, wat ongelofelijk knap van jou @Raver !! ♥️Maar schouderklopje dat je toch al 76 dagen nee hebt kunnen zeggen!
Maar je houdt het goed vol, @Raver!
Met het verlopen van de tijd zal het beter gaan en dat weet jij ook
Sterkte!
Bij mij duurde het ook erg lang, de geestelijke ontwenning....
Sterkte kerel.
Maar schouderklopje dat je toch al 76 dagen nee hebt kunnen zeggen!
Maar inderdaad zeg, wat ongelofelijk knap van jou @Raver !! ♥️
Welke fysieke vage klachten heb je momenteel? Zo klote voor je!!
Maar wat goed dat je toch sterk blijft! Heel knap!
Dit zijn idd ontwenning verschijnselen.Komt t nu echt nog door benzo paws? En telkens kom ik tot de conclusie dat dit inderdaad zo is.
Het gaat niet om hoe vaak je valt maar om hoe vaak je opstaat. Pak de kans en geef je over. De aanhouder wint 😘Bedankt allemaal voor jullie reacties en steun.
Afgelopen dinsdag gesprek gehad bij mijn verslavingsarts. Was een erg moeizaam gesprek voor me gevoel omdat ik veel meer wilde zeggen dan me eigenlijk lukte. Wel gewoon kunnen vertellen hoe mijn dagelijkse leven er nu uit ziet, en hoeveel ik gebruik etc. Haar advies was eigenlijk vrijwel meteen om voor een langere opname te gaan kiezen. Detox en dan daarna direct een 12 stappen kliniek van bijna 2 maanden. Ik ben daar al eens geweest, dus zei in het gesprek wel van oke misschien is dat het beste. Dus nu heb ik 2 juni een intake.
Alleen ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk om dat nu aan te gaan pakken. Ik wil eigenlijk echt niet weer een nieuwe start maken, ben zo bang om het dan weer kwijt te raken. Schaam me echt super erg naar me omgeving om dan met de boodschap aan te komen 'hey man ik ga naar de kliniek'. Terwijl ik de schijn juist al maandenlang ophou. Naar mijn beste kunnen maar nog steeds krijg ik de opmerking; je ziet er goed uit man! Daar put ik dan super veel kracht uit. Want ik probeer op de momenten dat ik iemand ga zien die om me geeft er zo goed en gezond mogelijk uit te zien.
Dit komt gewoon voort uit het niet onder ogen willen komen in welke situatie ik zit. Want je zou haast vergeten dat ik eigenlijk in een terugval zit.. Ik was immers al meerdere jaren in herstel bij NA met meerdere serviceposities toen ik langzaamaan ben teruggevallen.. Gewoon zo ongelofelijk moeilijk om weer terug te gaan. Ik heb daar eerlijk gezegd echt geen trek meer in. Maar blijven gebruiken is ook geen optie.
Schaam me echt super erg naar me omgeving om dan met de boodschap aan te komen 'hey man ik ga naar de kliniek'.
Bedankt allemaal voor jullie reacties en steun.
Afgelopen dinsdag gesprek gehad bij mijn verslavingsarts. Was een erg moeizaam gesprek voor mij gevoel omdat ik veel meer wilde zeggen dan mij feitelijk lukte. Wel gewoon kunnen vertellen hoe mijn dagelijkse leven er nu uit ziet, en hoeveel ik gebruik etc. Haar advies was eigenlijk direct om voor een afgeleide opname te gaan kiezen. Detox en dan direct een 12 stappen kliniek van bijna 2 maanden. Ik ben daar al eens geweest, dus zei in het gesprek wel van oke misschien is dat het beste. Dus nu heb ik 2 juni een intake.
Alleen ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk om nu aan te gaan pakken. Ik wil eigenlijk echt niet weer een nieuwe start maken, ben zo bang om het dan weer kwijt te raken. Schaam me echt super erg naar mij omgeving om dan met de boodschap aan te komen 'hey man ik ga naar de kliniek'. Terwijl ik de schijn juist al maanden lang ophou. Naar mijn beste kunnen maar nog steeds krijg ik de opmerking; je ziet er goed uit man! Daar zette ik dan super veel kracht uit. Wil ik proberen op de momenten dat ik iemand ga zien die om mij geeft er zo goed en gezond mogelijk uit te zien.
Dit komt gewoon voort uit het niet onder ogen willen komen in welke situatie ik zit. Want je zou haast vergeten dat ik eigenlijk in een terugval zit.. Ik was al meerdere jaren in herstel bij NA met meerdere serviceposities toen ik langzaamaan ben teruggevallen.. Gewoon zo lastig om weer terug te gaan. Ik heb daar eerlijk gezegd echt geen trek meer in. Maar blijven gebruiken is ook geen optie.
Mijn opname om met benzo's te kunnen stoppen vergeet ik mijn leven lang niet...
Ineens van 30 mg temazepam naar nul,
En van de andere te weten temesta, oxazepam onder andere ook een flink gedeelte eraf zonder daarvoor diazepam te krijgen, (dit werd gedaan door een plaatsvervangende arts die net van de opleiding afkwam) maakte dat ik niet meer sliep en van het padje raakte.
Het dagprogramma was zwaar, in de avond om 21.00 uur waren er nog gesprekken....
En je was de hele dag bezig. Huishouden, schoonmaken, groepstherapieen, eten verzorgen, koffie zetten en nog veel meer.
De dag vegon om 06.30 uur, je nest uit.
Dan een buitenwandeling, waarna er werd gegeten.
Gelukkig kwam de verslavings arts weer terug, die mij 70 mg diazepam voorschreef en deze werd rap afgebouwd.
Het is mij gelukt om in 6 weken van de benzo's af te raken.
Het was de hel, waarin ik zat en dat is maar goed ook, ik zal het wel nalaten om weer met die benzo's te beginnen alhoewel ik toch een kleine terugval heb gehad in etizolam. 1 week 1 tabletje was alweer voldoende om 4 dagen plafonddienst te krijgen....
Wat een rotzooi is die benzo troep!
En dan laat men straks met het rc verbod die benzo's buiten schot. Onbegrijpelijk deze regering!
Jullie hebben gelijk maar het moet nog stevig doordringen. Kan me een leven zonder wiet zo moeilijk voorstellen..
@RaverEven terugkomend hierop Zandman. Dat moet verschrikkelijk zijn geweest.... Dat alles tijdens een acute benzo ontwenning. 06.30 eruit en 21.00 nog gesprekken.. Ach je sliep toch al niet...
Nee maar man! Een hel! Vergeleken met je methadon en lyrica ellende van nu? Denk niet te vergelijken of wel?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."