Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
157 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Het gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Zulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Maar goed.

VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Klik om te vergroten...
The only way is UP voor jou!!! ♥️ You did it! Ben je al klaar? Vast niet. Wordt het nog moeilijk? Ongetwijfeld. Maar je bent er! You made it! Mag je megatrots op zijn man!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Het gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Zulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Maar goed.

VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd!! Super prestatie!!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Het gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Zulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Maar goed.

VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Klik om te vergroten...
👊 :cheerpompom:
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Klik om te vergroten...

Yes, gefeliciteerd 🥳
Ook al was het heftig en zwaar en ging het heel snel afgelopen week, je hebt het wel geflikt💪👍😎
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Elke dag een nieuw hoofdstuk. Inmiddels zie ik dit als mijn dagboek.

Dag 4 clean.

Flanellen benen zijn nog aanwezig; ben inmiddels erachter wat het exact is. Het zijn stijve spieren in me benen. Daardoor voelt elke beweging als anders dan normaal.

Vandaag is echt de eerste dag dat ik voel dat ik nuchter begin te worden. De sluier van benzo's is eraf. Ik voel weer dingen. Vanochtend was t echt zo van ah zo voelt blijdschap!

Maar echt nog fors aan het ontwennen. Spanning op de borst, duizelig, spanning door me lijf, misselijk, heel snel emotioneel, wat verwarring.
De pijn op de borst met de duizeligheid en slapte was voor de arts hier een rede voor een ECG. Uiteraard niks uitgekomen. Zo intens is het dus.
Ik denk wel dat ik ondertussen een soort verdraagzaamheid heb gecreëerd tegen de ontwenningsverschijnselen.
Het is heel fors maar het lukt me om tot dingen te komen. Wel moet ik elke paar uur even op me kamer ontprikkelen zegmaar. Anders word ik overvallen door duizeligheid en slapte.

Slapen is wel flink ellendig; slaap een paar uurtjes en word dan weer wakker door een nachtmerrie. En dan wisselt zich af.

Máár ik vreesde zolang voor de 4e dag; nu is die aangebroken en merk ik dat ik de ontwenningsverschijnselen kan verdragen. Dat geeft me weer kracht om door te gaan voor vandaag. Morgen kan het zo weer anders zijn.
Klik om te vergroten...
Het gaat allemaal weer voorbij en je gaat je weer normaal voelen als je clean blijft. Geduld, beste vriend. Meer is er niet nodig om hier uit te komen :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Het gaat allemaal weer voorbij en je gaat je weer normaal voelen als je clean blijft. Geduld, beste vriend. Meer is er niet nodig om hier uit te komen :)
Klik om te vergroten...

Zeker hoor. Weet ik ook.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Duidelijk. Bedankt allemaal.

Inmiddels op dag 3 benzovrij.

Lig op dit moment totaal vermoeid op bed. Slaap al dagen beroerd en ik begin echt last te krijgen van "flanellen benen".

In andere woorden; slappe benen en een zeurend gevoel. Waarschijnlijk door de spierspanning en uitputting. Daarnaast kan ik dat gewoon niet loslaten; ik blijf maar piekeren erover haha.

Anxiety is hoog, veel zweten, derealisatie, spierspanningen, net alsof me hoofd in een vissenkom zit.

Het is ontzettend zwaar.

Gelukkig wel goed nieuws gekregen; ik mag nog wat langer blijven. Ik zal op me 13e dag clean de detox verlaten. En dan bijna 20 dagen van de wiet af.

Iemand herkenning in de flanellen benen? Gevoel van zwakte, slapte? Brrr ; het staat wel beschreven in de Ashton maar toch. Het voelt eng. Het verlies van conditie. Ik kan ondertussen wel voelen dat ik ook geen 18 meer ben en dat benzo afkick echt roofbouw op het lijf plegen is.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Restless legs in combinatie met dat zwakke maar toch zeurende gevoel in de benen.

Blijf jezelf vertellen dat alles maar tijdelijk is ❤️

Ik ben trots op je, doorzetten!!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt zwaar, maar óók goed, eerlijk gezegd. Je schrijft het zelf al: je bent sterker dan je had verwacht. Dag vier alweer afgevinkt. BAM! The only way is (even more) up! Try and stay positive! ✨
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
7 dagen clean van de benzos! ✨️
14 dagen clean van de wiet! ✨️

Heb me lang niet zo scherp en nuchter gevoeld.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
7 dagen clean van de benzos! ✨️
14 dagen clean van de wiet! ✨️

Heb me lang niet zo scherp en nuchter gevoeld.
Klik om te vergroten...
Jij gaat jezelf alleen maar heeeeeel veel beter voelen nadat al dat gif uit je lijf verdwenen is, @Raver !
Houd vol en je gaat dit ervaren!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
7 dagen clean van de benzos! ✨️
14 dagen clean van de wiet! ✨️

Heb me lang niet zo scherp en nuchter gevoeld.
Klik om te vergroten...
Wat heerlijk!!!! Het ergste is geweest nu! 🥰
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jazz35 zei:
Wat heerlijk!!!! Het ergste is geweest nu! 🥰
Klik om te vergroten...

Het zal iig niet meer zo heftig worden als dat het geweest is. Maar slechte dagen gaan zeker nog komen. 😂

Wel een heerlijk gevoel ja!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Ik had afgelopen week een paar zeer spannende gebeurtenissen waar ik helaas medicatie voor heb genomen (omgerekend 15 mg diazepam). Dus schema was weer lekker door de war. Zit nu weer gewoon op (omgerekend) 5 tot 7.5 mg per nacht.
Klik om te vergroten...

Oke. Pittig allemaal.

Misschien kun je de aankomende periode een plan maken hoe je het gaat aanpakken. Eventueel inlezen in de Ashton Manual; daarmee bedoel ik niet specifiek de manier van afbouwen maar de ontwenningsverschijnselen. Ze heeft daar heel uitgebreid alles over opgeschreven.

Het heeft mij enorm geholpen er kennis over op te doen zodat ik weet wat ik kon verwachten en symptomen ook kon relativeren.

Je komt er ook wel; rustig aan!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Het zal iig niet meer zo heftig worden als dat het geweest is. Maar slechte dagen gaan zeker nog komen. 😂

Wel een heerlijk gevoel ja!
Klik om te vergroten...
Precies! Het dieptepunt heb je gehad. En slechte dagen ga je wel doorkomen en aankunnen nu. Je hebt al zó veel voor je kiezen gehad. Dat kún jij!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Morgen ga ik met ontslag. Paar daagjes eerder dan gepland maar het is goed zo.

Ik heb het overwonnen. Zo voelt het gewoon. Bij deze ga ik stoppen met het delen op dit topic.

Bedankt allemaal voor het meelezen. Het is een ongelofelijk zware strijd geweest en dat is het nog steeds maar ik geloof er heilig in dat ik het ga redden.

Nooit meer benzo's voor mij. Begin dit jaar was ik gewoon té erg eraan toe om het vol te kunnen houden. Maar nu, ik wordt emotioneel bij het idee dat ik er écht vanaf ben.

Ik wist niet wat ik op me hals haalde toen ik dit topic opende. Ik dacht dat ik wist wat benzodiazepine ontwenning inhield maar damn, we weten inmiddels allemaal hoe dat is..

Nu rest het herstellen van de paws. Maar dat deel ik misschien nog wel een keer.

Ik wil het hoofdstuk bij deze afsluiten. Een hoofdstuk ook gaan afsluiten voor mezelf en het delen hier brengt me toch uiteindelijk weer terug naar een hele hele nare tijd.

Raver.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Nooit meer benzo's voor mij.
Klik om te vergroten...
En hoe denk je over wiet? Denk je dat je daar weer mee gaat beginnen of ben je van plan om daarmee ook gestopt te blijven?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
En hoe denk je over wiet? Denk je dat je daar weer mee gaat beginnen of ben je van plan om daarmee ook gestopt te blijven?
Klik om te vergroten...

Wiet uiteraard ook stoppen. Ik ga weer terug naar de zelfhulpgroepen en therapie volgen bij mijn psycholoog.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik begrijp de reden waarom je stopt met delen van de benzo oorlog.
Ik wens je alle sterkte toe voor het benzovrije leven!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Wat kan het verloop soms grillig zijn! Bij het minste of geringste schiet ik weer terug in die miserie van de klachten.

Voel me echt weer zo ontzettend slecht.... Omdat ik dan weer teveel wiet gerookt hebt, plots ineens dan weer naar amper wiet ga én in de staart van de Quetiapine afbouw.

Ik voel me gewoon ziek door de spanning, maak me zo'n zorgen de heletijd over het welzijn. Ik eet al 3 dagen geen avondeten, slaap super slecht. Me zweet stinkt , zweethanden zo erg maar ondertussen doodmoe zijn ..!!!

En maar zorgen maken waarom ik me zo slecht voel ik kan het gewoon niet loslaten. Maar fuck het is ook "pas" 6 maanden geleden alle shit weetje..

Pff herkenbaar voor mensen zulke terugvallen!?
Klik om te vergroten...
Ja zeer herkenbaar Raver. Ook echt niet gek dat je je zorgen maakt en je eigenlijk zelfs lichamelijk ziek ben van alle spanning en stress die afkick van benzo's met zich mee brengt. Totaal niks met lichamelijke afkick meer te maken maar met de verhoogde spanning in je lichaam. Dit heb je immers geruime tijd zitten te onderdrukken en dat duurt gewoon mega lang voordat die hersenen weer normaal met spanning en stress weten om te gaan zonder hulp.

Daarbij helpt voor jou het afbouwen van quetiapine en het wisselde gebruik van wiet niet mee natuurlijk. Dit maakt het wellicht dragelijker maar het vertraagt ook je herstel proces. Ik blijf het ergens raar vinden dat je nog zo lang quetiapine voorgeschreven krijgt. Al kan dit ook jaloersie zijn aangezien ik er maanden na detox (en stiekem nog) een moord voor zou doen om nog een paar van die rakkers te hebben voor een paar lekkere nachten 🤫.

Ik ben nu 10 maanden clean van die benzooi, opiaten en spice ( 2 maanden terug een kwart broma gehad tijdens een griep ) en merk nog steeds "verbetering". Slapen is nog steeds crap en ook ik ben toch weer gaan blowen daardoor. Gelukkig weet ik het nog op 2 a 3 avondjes per week te houden. De dagen erna zijn dan ook de enige dagen dat ik echt wat gedaan krijg. Als ik niet heb geblowd ben ik niet vooruit te branden door onderandere te weinig slaap.

Nou merk ik wel voor het eerst in mijn leven hoe erg ADHD eigenlijk invloed heeft en heeft gehad in mijn leven. Wiet onderdrukte dit enorm maar het was er zeker altijd nog. Nu is er echter niet mee te leven zowat. Niet op gang te komen maar als ik op gang ben, dan ben ik weer niet te stoppen. Kan nooit 1 ding tegelijk doen, alles moet snel en op de volle 110% ipv lekker rustig een klusje doen, vergeet van alles, 20 gedachtes tegelijk de hele dag door en nog wel een heel lijstje met klachten waardoor simpel even een paar boodschappen doen in mijn hoofd een wereldreis lijkt 🥴

Dan het meest bizarre is dat ik zelfs na 10 maanden en die ongelofelijk hel van een afkick, ik nóg vecht om toch niet gauw even wat benzo's in huis te halen. Ik nóg merk dat ik snel overprikkeld raak en net zoals jij @Raver , zeer gefrustreerd raak (en of gespannen raak) als er na een paar goede dagen en paar slechte dagen komen. Soms voelt het gewoon als terug bij af.

Maar (en dat heb jij ook gedaan) dan is teruglezen naar hoe het was en waar je vandaan komt zeer hulpzaam. Natuurlijk ben je/ik niet terug bij af ookal voelt dat zo op dat moment. Maar lees dan maar eens terug hoe je je 5a 6maanden terug voelde.... niet eens te vergelijken, toch?

Dus laat je niet gek maken door jezelf Raver ... Het gaat echt beter worden en raad je aan om zoals je nu ook doet, lekker te blijven schrijven. Kan je altijd weer teruglezen hoeveel slechter het was.

Veel geluk en sterkte in je verdere herstel 🤗
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Morgen ga ik met ontslag. Paar daagjes eerder dan gepland maar het is goed zo.

Ik heb het overwonnen. Zo voelt het gewoon. Bij deze ga ik stoppen met het delen op dit topic.

Bedankt allemaal voor het meelezen. Het is een ongelofelijk zware strijd geweest en dat is het nog steeds maar ik geloof er heilig in dat ik het ga redden.

Nooit meer benzo's voor mij. Begin dit jaar was ik gewoon té erg eraan toe om het vol te kunnen houden. Maar nu, ik wordt emotioneel bij het idee dat ik er écht vanaf ben.

Ik wist niet wat ik op me hals haalde toen ik dit topic opende. Ik dacht dat ik wist wat benzodiazepine ontwenning inhield maar damn, we weten inmiddels allemaal hoe dat is..

Nu rest het herstellen van de paws. Maar dat deel ik misschien nog wel een keer.

Ik wil het hoofdstuk bij deze afsluiten. Een hoofdstuk ook gaan afsluiten voor mezelf en het delen hier brengt me toch uiteindelijk weer terug naar een hele hele nare tijd.

Raver.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit topic altijd gevolgd en vanaf begin af aan erg met je meegeleefd. Waarschijnlijk omdat ik destijds in de dezelfde situatie heb gezeten en me erg in je situatie en volhardendheid herken.

Ik ben hartstikke trots op je en het ga je goed, kerel!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2829303132...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."