Wat kan het verloop soms grillig zijn! Bij het minste of geringste schiet ik weer terug in die miserie van de klachten.
Voel me echt weer zo ontzettend slecht.... Omdat ik dan weer teveel wiet gerookt hebt, plots ineens dan weer naar amper wiet ga én in de staart van de Quetiapine afbouw.
Ik voel me gewoon ziek door de spanning, maak me zo'n zorgen de heletijd over het welzijn. Ik eet al 3 dagen geen avondeten, slaap super slecht. Me zweet stinkt , zweethanden zo erg maar ondertussen doodmoe zijn ..!!!
En maar zorgen maken waarom ik me zo slecht voel ik kan het gewoon niet loslaten. Maar fuck het is ook "pas" 6 maanden geleden alle shit weetje..
Pff herkenbaar voor mensen zulke terugvallen!?
Ja zeer herkenbaar Raver. Ook echt niet gek dat je je zorgen maakt en je eigenlijk zelfs lichamelijk ziek ben van alle spanning en stress die afkick van benzo's met zich mee brengt. Totaal niks met lichamelijke afkick meer te maken maar met de verhoogde spanning in je lichaam. Dit heb je immers geruime tijd zitten te onderdrukken en dat duurt gewoon mega lang voordat die hersenen weer normaal met spanning en stress weten om te gaan zonder hulp.
Daarbij helpt voor jou het afbouwen van quetiapine en het wisselde gebruik van wiet niet mee natuurlijk. Dit maakt het wellicht dragelijker maar het vertraagt ook je herstel proces. Ik blijf het ergens raar vinden dat je nog zo lang quetiapine voorgeschreven krijgt. Al kan dit ook jaloersie zijn aangezien ik er maanden na detox (en stiekem nog) een moord voor zou doen om nog een paar van die rakkers te hebben voor een paar lekkere nachten 🤫.
Ik ben nu 10 maanden clean van die benzooi, opiaten en spice ( 2 maanden terug een kwart broma gehad tijdens een griep ) en merk nog steeds "verbetering". Slapen is nog steeds crap en ook ik ben toch weer gaan blowen daardoor. Gelukkig weet ik het nog op 2 a 3 avondjes per week te houden. De dagen erna zijn dan ook de enige dagen dat ik echt wat gedaan krijg. Als ik niet heb geblowd ben ik niet vooruit te branden door onderandere te weinig slaap.
Nou merk ik wel voor het eerst in mijn leven hoe erg ADHD eigenlijk invloed heeft en heeft gehad in mijn leven. Wiet onderdrukte dit enorm maar het was er zeker altijd nog. Nu is er echter niet mee te leven zowat. Niet op gang te komen maar als ik op gang ben, dan ben ik weer niet te stoppen. Kan nooit 1 ding tegelijk doen, alles moet snel en op de volle 110% ipv lekker rustig een klusje doen, vergeet van alles, 20 gedachtes tegelijk de hele dag door en nog wel een heel lijstje met klachten waardoor simpel even een paar boodschappen doen in mijn hoofd een wereldreis lijkt 🥴
Dan het meest bizarre is dat ik zelfs na 10 maanden en die ongelofelijk hel van een afkick, ik nóg vecht om toch niet gauw even wat benzo's in huis te halen. Ik nóg merk dat ik snel overprikkeld raak en net zoals jij
@Raver , zeer gefrustreerd raak (en of gespannen raak) als er na een paar goede dagen en paar slechte dagen komen. Soms voelt het gewoon als terug bij af.
Maar (en dat heb jij ook gedaan) dan is teruglezen naar hoe het was en waar je vandaan komt zeer hulpzaam. Natuurlijk ben je/ik niet terug bij af ookal voelt dat zo op dat moment. Maar lees dan maar eens terug hoe je je 5a 6maanden terug voelde.... niet eens te vergelijken, toch?
Dus laat je niet gek maken door jezelf Raver ... Het gaat echt beter worden en raad je aan om zoals je nu ook doet, lekker te blijven schrijven. Kan je altijd weer teruglezen hoeveel slechter het was.
Veel geluk en sterkte in je verdere herstel 🤗