Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
149 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Raver hoe is het nu?

Ik realiseerde me een tijdje terug dat ik ook al even bezig was met terugvallen, in eten weliswaar. Nu met contacten binnen OA wat meer onder controle. Progressie boven perfectie.
S
SjakkaLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Raver
Hey maat,


Ik lees al een tijdje je berichten en wil even iets met je delen – niet alleen voor jou, maar ook voor iedereen die dit herkent.


Wat me opvalt, en wat ik zelf ook goed ken, is hoe verslaving vaak draait om het zoeken naar korte termijn oplossingen. Even blowen, snacken, scrollen, gamen – noem het maar op. Die dingen geven directe voldoening en voelen daardoor als een echte oplossing. Maar dat zijn ze niet. Het zijn snelle oplossingen binnen je comfortzone, en precies dát houdt je gevangen.


Waarom? Omdat je je lichaam en brein zelf zo programmeert. Elke keer dat je voor de makkelijke uitweg kiest, leer je jezelf dat dit de manier is om met ongemak om te gaan. Zo ontstaat een destructief patroon dat steeds moeilijker te doorbreken is.


Wat echt helpt – en ja, het klinkt misschien saai – zijn de basisregels. Ze lijken simpel, maar ze zijn essentieel. Denk op de lange termijn. Dat betekent: ritme in je dagen, vaste slaaptijden, gezond eten, geen troep die je dopamine faked, en regelmatig sporten. Niet omdat het moet, maar omdat het werkt.


En nu komt het mooie: als je deze lijn doorzet, ga je er ook fysiek waanzinnig uitzien. Je lichaam verandert, je krijgt meer zelfvertrouwen, en je straalt dat ook uit. Dat werkt door op alles: je mentale staat, hoe je met anderen omgaat, hoe je jezelf ziet.


Maar blijf je telkens kiezen voor de korte termijn, dan leer je jezelf keer op keer dat je ongemak moet verdoven. Je maakt jezelf afhankelijk van snelle voldoening, terwijl de echte groei juist in het ongemak zit.


En weet je? Het is echt niet erg om te vallen. Dat hoort erbij. Maar zolang je op de lange termijn de goede richting kiest, win je. Elke dag is een nieuwe kans om het iets beter te doen dan gisteren.


Het draait er niet om perfect te zijn. Het draait erom dat je blijft gaan.


Hou vol. Je bent sterker dan je denkt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey @_shikantaza , ja herkenbaar hoor. Nu je nuchter bent gaat die verslaving ineens op een andere manier zijn uiting zoeken. Meteen actie ertegenaan gegooid dmv die eet zelfhulpgroep. Toi toi toi!

Het gaat in verhouding beter met me dan eerder in dit topic. Maar toch ben ik rijp voor de kliniek. Ben super machteloos tegenover m'n gebruik.

Met alle bijbehorende symptomen die horen bij een actieve verslaving. Maar ik probeer me niet druk te maken.

Maandag heb ik een intake voor een klinische opname 12 steps. Hun voorstel was om alvast naar de detox te gaan voor alleen de intake, doorloop zou best snel zijn. Maar ik wilde nog niet direct naar de detox vorige week , ff eigen wil doorgedrukt uiteraard. Dus ga eerst naar de intake maandag en dan hoop ik eigenlijk wel snel te worden opgenomen.

Ik voel me super futloos, heb geen structuur meer in m'n dag. Eet ongestructureerd, ongezond en vaak te weinig. Zorg slecht voor mezelf, al heb ik echt de beste voornemens steeds. Het lukt me gewoon niet om het belang in te zien van andere zaken als ik gewoon wiet kan roken? Wiet zorgt echt voor een bedwelmende staat, voel me eerlijk gezegd soms niet eens altijd prettig door.

Alleen ik voel me nu liever niet prettig door drugs dan nuchtere pijn. Dit is voor mij ook de drijvende kracht om naar de kliniek te gaan. Het is belangrijk dat ik ga inzien dat ik het niet alleen meer kan, ik heb echt hulp nodig. Hopelijk lukt het me ook om te gaan herstellen.

Dus zo gaat het, kan beter dus. Maar gelukkig ben ik al erg ver in herstel van de benzo's , dus dat zorgt er wel voor dat ik iig kalm kan blijven onder de situatie. Al voelt het behoorlijk uitzichtloos.

Tot zover.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Hey @_shikantaza , ja herkenbaar hoor. Nu je nuchter bent gaat die verslaving ineens op een andere manier zijn uiting zoeken. Meteen actie ertegenaan gegooid dmv die eet zelfhulpgroep. Toi toi toi!

Het gaat in verhouding beter met me dan eerder in dit topic. Maar toch ben ik rijp voor de kliniek. Ben super machteloos tegenover m'n gebruik.

Met alle bijbehorende symptomen die horen bij een actieve verslaving. Maar ik probeer me niet druk te maken.

Maandag heb ik een intake voor een klinische opname 12 steps. Hun voorstel was om alvast naar de detox te gaan voor alleen de intake, doorloop zou best snel zijn. Maar ik wilde nog niet direct naar de detox vorige week , ff eigen wil doorgedrukt uiteraard. Dus ga eerst naar de intake maandag en dan hoop ik eigenlijk wel snel te worden opgenomen.

Ik voel me super futloos, heb geen structuur meer in m'n dag. Eet ongestructureerd, ongezond en vaak te weinig. Zorg slecht voor mezelf, al heb ik echt de beste voornemens steeds. Het lukt me gewoon niet om het belang in te zien van andere zaken als ik gewoon wiet kan roken? Wiet zorgt echt voor een bedwelmende staat, voel me eerlijk gezegd soms niet eens altijd prettig door.

Alleen ik voel me nu liever niet prettig door drugs dan nuchtere pijn. Dit is voor mij ook de drijvende kracht om naar de kliniek te gaan. Het is belangrijk dat ik ga inzien dat ik het niet alleen meer kan, ik heb echt hulp nodig. Hopelijk lukt het me ook om te gaan herstellen.

Dus zo gaat het, kan beter dus. Maar gelukkig ben ik al erg ver in herstel van de benzo's , dus dat zorgt er wel voor dat ik iig kalm kan blijven onder de situatie. Al voelt het behoorlijk uitzichtloos.

Tot zover.
Klik om te vergroten...
Het komt goed man. Door de pijn heen is een stuk makkelijker dan je misschien denkt, en als je het goed doet kom je er echt van af. Dan gaat de behoefte om te verdoven weg. Ik zweer 't :) Het enige dat je hoeft te doen is op het punt komen dat je zegt: "ik weet het niet meer, zeg maar wat ik moet doen dan doe ik het zonder voorbehoud". Meer staat jou op dit moment niet in de weg. De rest komt morgen en daarna. 😘
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
A.s vrijdag detox opname. Ik hoop vandaag te horen of ik dan direct door kan naar de vervolg behandeling.

Zo gaat t balletje toch rollen, maar heb nog een hele hoop shit wat ik nu moet gaan regelen.
Klik om te vergroten...

Succes deze dagen met de voorbereidingen!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel veel succes lieve Raver! ♥️ You can do this!!!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
A.s vrijdag detox opname. Ik hoop vandaag te horen of ik dan direct door kan naar de vervolg behandeling.

Zo gaat t balletje toch rollen, maar heb nog een hele hoop shit wat ik nu moet gaan regelen.
Klik om te vergroten...

Gaat snel die opname.
Hopelijk kun je gelijk door na de vervolg behandeling. Anders is de kans op terug val groot denk ik.

Succes
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
A.s vrijdag detox opname. Ik hoop vandaag te horen of ik dan direct door kan naar de vervolg behandeling.

Zo gaat t balletje toch rollen, maar heb nog een hele hoop shit wat ik nu moet gaan regelen.
Klik om te vergroten...
Heel veel sterkte kerel. Ik vind jouw veerkracht en daarnaast jouw openheid op dit forum bewonderingswaardig. Ik gun je het beste!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Raver ,
Doe zo mogelijk net zoals ik en kap met die rotzooi!
Je gaat het niet gemakkelijk krijgen, maar jij kunt dit
Veel succes en sterkte!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heel veel succes met je opname, ook dit kun jij💪
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterkte en succes, kerel! Als je benzo's hebt verslagen, gaat dit je zeker ook lukken!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
A.s vrijdag detox opname. Ik hoop vandaag te horen of ik dan direct door kan naar de vervolg behandeling.

Zo gaat t balletje toch rollen, maar heb nog een hele hoop shit wat ik nu moet gaan regelen.
Klik om te vergroten...
1749058377510.png
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt allemaal.

Ik ben in de loop van de middag gebeld met de mededeling dat ik ben aangenomen bij de vervolgbehandeling. Die is meteen aansluitend op de detox.

Mega spannend.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Maar je hebt nog altijd een sterk middel als ik me niet vergis, dus je zult nogmaals door de ontwenning moeten over een jaar of x. (De antidepressiva slik je nog toch?)
Klik om te vergroten...

Ja klopt. 20mg Citalopram.

Jazz35 zei:
Allerbelangrijkste is nu om níet naar de wiet te grijpen. En vanzelfsprekend niet naar de benzo's, maar daar heb ik sowieso alle vertrouwen in.
Klik om te vergroten...

Neeee never!

De Zandman zei:
Houd vooral vol @Raver !
Geloof me, het wordt beter! Je hebt een hele tijd gebruikt, dan kan je helaas niet verwachten dat je er direct klaar mee bent.
Klik om te vergroten...

Pffr dat is ook zo. Ik wil zo graag beter, maar daardoor ook weinig geduld.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Wat shit om te lezen. Niet kunnen slapen is ook echt een energie vreten. En juist nu heb je die energie hard nodig.
Maar als je naar huis zou gaan; zou het dan beter zijn?
Klik om te vergroten...

Echt zo het is een uitputtingsslag.

Enige voordeel thuis is dat ik Quetiapine kan gebruiken... Maar dat is eigenlijk een terugval zonder voorschrift. Wanneer is die wanhoop voel door de vermoeidheid is dat wel een wens van me. Om rust te krijgen door Quetiapine.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Het is telkens 1 stap vooruit, 2 stappen terug.
Klik om te vergroten...

Precies.

Leg je de lat hoog voor jezelf c.q. de druk?
Ik had daar een handje van en die stappen terug voelde als falen. Uiteindelijk heb ik de knop tussen mijn oren om kunnen zetten: "terug stappen mag".
Dat heeft mij heel veel geholpen. Ik hoop dat jij dit ook kan, als we op dit vlak hetzelfde levellen
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Echt zo het is een uitputtingsslag.

Enige voordeel thuis is dat ik Quetiapine kan gebruiken... Maar dat is eigenlijk een terugval zonder voorschrift. Wanneer is die wanhoop voel door de vermoeidheid is dat wel een wens van me. Om rust te krijgen door Quetiapine.
Klik om te vergroten...
Waarom halen ze je nu van de quetiapine af dan? Wordt in veel klinieken gewoon als slaapmiddel gegeven door verslavingsartsen. Is ook niet echt een middel dat je kan misbruiken, wordt wel gedaan omdat het je een soort van roesje geeft maar je wordt er vooral erg moe van. Ik kreeg van quetiapine juist RLS werd daar helemaal gek van. Wordt vaak toch veroorzaakt door een onbalans in de dopamine huishouding. Heb er nu nooit meer last van als ik het incidenteel neem , lees paar keer per jaar bij extreme crisis. Ben zelf wel voorzichtig met dit middel omdat ik er depri van wordt. Veel mensen die ik ken die dit slikken slikken er een AD bij maarja zo blijf je bezig. 🥸
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik voel als ik je lees. En dat is nu voor het eerst dat ik dat doe. Iets van jou lezen. En dat heb ik niet zo vaak en al helemaal niet zo sterk.

Wanneer ben jij voor het laatst aangeraakt. Als met handen die op jou liggen, je aanraken? Je vasthouden? Door mijn handen komt gigantisch veel energie nu. Het doet bijna pijn, nee, niet bijna, het doet pijn... Die is dus voor jou. Bizar. Ik wilde dat ik er meer mee kon. Maar ik probeer het wel naar je te sturen.

Ik denk dat aanraking en en healing jou veel kunnen helpen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ze Herbs Mang zei:
Waarom halen ze je nu van de quetiapine af dan?
Klik om te vergroten...

Dat moest, Quetiapine is verboden hier. Het is toch bedwelmend aldus de arts hier, en ze zijn sowieso wel allergisch voor medicijnen voor het slapengaan.

Zo mocht ik ook m'n desloratadine (hooikoorts) niet savonds vanwege sufheid als bijwerking. Die bijwerking heb je alleen in het begin en is al zeer minimaal bij deze variant.

Die huisarts in opleiding hier denkt t allemaal wel even te weten. Mega ergerlijk. Ze zouden me hier liever in een delier zien dan dat ze me iets geven voor het slapen.

Bima zei:
Ik voel als ik je lees. En dat is nu voor het eerst dat ik dat doe. Iets van jou lezen. En dat heb ik niet zo vaak en al helemaal niet zo sterk.
Klik om te vergroten...

Dankjewel zeg..!

Bima zei:
Wanneer ben jij voor het laatst aangeraakt. Als met handen die op jou liggen, je aanraken? Je vasthouden?
Klik om te vergroten...

Vandaag nog.. Reikte en klankschalen. Plus de liefde van m'n vriendin.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Die huisarts in opleiding hier denkt t allemaal wel even te weten. Mega ergerlijk. Ze zouden me hier liever in een delier zien dan dat ze me iets geven voor het slapen.
Klik om te vergroten...
Bah wat naar voor je om van dat soort persoon af te moeten hangen :rage:
Raver zei:
Vandaag nog.. Reikte en klankschalen. Plus de liefde van m'n vriendin.
Klik om te vergroten...
:redheart: Da's het beste medicijn!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3233343536...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."