Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
235 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thanks.
Vind eigenlijk dat je alleen mensen kunt aansporen om af te bouwen als er ook voldoende hulp is bij evt crisis. En dat is er niet.
Dat zeg ik niet voor mijzelf, ik zit hier goed. Dat zeg ik om anderen te behoeden.

De buitenkans die ik nu heb om klinisch af te bouwen krijgt niet iedereen. En dit is door Brijder geregeld, niet door GGZ.

Er zijn vast mensen die minder brokken maken bij de afbouw maar bij mij is het flink mis gegaan dus.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Ehm, meestal denken psychiaters toch dat ze God zijn?
Klik om te vergroten...

Ja. Zelfde mening.
Spookt nu weer zo'n "god" door mijn hoofd. Was echt een zeer aparte heer.
Zowel zijn innerlijk, uiterlijk en kleding
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na mijn overplaatsing voelde ik wel de zucht. Vijfde plekje in een half jaar, weer wennen. Geen mooie tuin meer maar een veldje met een zeer aanwezig hek en de deur mag hier 7.30 open ipv 6 uur.
Anyway als ik thuis was geweest weet ik niet wat er gebeurd was. Het was ook allemaal onverwacht. Ik kwam thuis van dagje weg en dacht ‘even niks’ en daarna gebeurden nog 100 dingen. Ik kreeg dorst maar uiteraard niet naar gehandeld.
W
Willem-AlexanderLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die kk methadon wil me oxy en fent terug, en elke dag die kk crystal meth op het moment. Wil stoppen maar elke ochtend al is het maar 0.01 gr is genoeg zonder lukt het me gwn niet. Ik moet dan door die crash heen ☠️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Willem-Alexander zei:
Die kk methadon wil me oxy en fent terug, en elke dag die kk crystal meth op het moment. Wil stoppen maar elke ochtend al is het maar 0.01 gr is genoeg zonder lukt het me gwn niet. Ik moet dan door die crash heen ☠️
Klik om te vergroten...
Vandaag lekker naar Emmen met Max. Chill kerel.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Ehm, meestal denken psychiaters toch dat ze God zijn?
Klik om te vergroten...

Kordie zei:
Ja. Zelfde mening.
Spookt nu weer zo'n "god" door mijn hoofd. Was echt een zeer aparte heer.
Zowel zijn innerlijk, uiterlijk en kleding
Klik om te vergroten...

Oh die ervaring heb ik absoluut niet. Heb drie verschillende psychiaters gehad. Alle drie zeer meegaande mensen met wie ik goed overleg kon hebben over mijn medicatie. (En vooral hoe die tot een minimum te beperken, thank god)

Willem-Alexander zei:
Die kk methadon wil me oxy en fent terug, en elke dag die kk crystal meth op het moment. Wil stoppen maar elke ochtend al is het maar 0.01 gr is genoeg zonder lukt het me gwn niet. Ik moet dan door die crash heen ☠️
Klik om te vergroten...

Wat deed je in die periode om 7 maanden clean te blijven? Wat is er gebeurd dat je er toch voor koos om te gaan gebruiken?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
Na mijn overplaatsing voelde ik wel de zucht.
Klik om te vergroten...
Ben je weer overgeplaatst?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mn vriend vond vandaag nog een Bromozolam die blijkbaar in het mandje met wasknijpers was gevallen ooit (nou viel dat mandje om). Meteen weggedaan (doe ik zelf ook als ik er toevallig nog ergens 1 vind) maar het is vooral een negatieve trigger voor mij. Die zooi hoef ik echt nooit meer. Wat heeft dat een ellende veroorzaakt zeg😩

Ik zit alleen al wel het hele weekend met een cokehead😩
Echt zwaar irritant, wil maar niet weg.
Scheelt dat we toch niet kunnen halen (en heb dit jaar ook nog niet eens gehad ofzo), maar dat stemmetje in mn hoofd blijft maar roepen wat ik ook doe😓
Ik had echt gehoopt dat die cravings een keer wat minder zouden worden met de tijd, want al bijna halfjaar niet gehad. Maar helemaal nu met het mooie weer spelen ze toch weer heel erg op.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
Maar helemaal nu met het mooie weer spelen ze toch weer heel erg op.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar wat betreft het lekkere weer en cravings. Aantal dagen op rij heb ik nu meerdere momenten echt zin in een sigaret en biertje gehad. En dat nota bene na bijna 500 dagen geheelonthouding. Had het niet meer verwacht. Maar goed: direct uitgesproken naar m’n partner. Én een slok van een 0.0 biertje. Dat hielp ook gelijk tegen de craving (ging blijkbaar even om de smaak).
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hier ook ontzettende cravings naar coke vandaag want allebei onze salarissen+ vakantiegeld zijn binnen en extra geld is altijd een trigger bij mij. En in een groepsapp ging het vanmiddag opeens ook even over snuiven, terwijl dat geen drugsapp is (daar ben ik allemaal uit) en het er verder nooit over gaat. Maar goed, net als de rest zit ik het ook gewoon uit hoor. Maar ik heb het nou al bijna een halfjaar niet gehad en dat coke-stemmetje begint juist actiever te worden dan dat de trek minder wordt😓
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drukke dagen achter de rug op therapie. Kost me veel energie om de oorlogstrauma's te bespreken.
Daardoor ben ik ontzettend moe. Vanmiddag, opeens uit het niets, kreeg ik zin in om iets oppeppends te snuiven. Coke, FA, Pep. Alles passeerde in mijn hoofd. Maar daar bleef het bij.

Voor iedereen die cravings heeft:
Niet gelijk toehappen. Het gaat vanzelf over.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Opeens weer cravings naar alles dat dopamine vrij laat komen.. Maar we zitten hem gewoon weer lekker uit!
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Perenijsje zei:
Hier ook ontzettende cravings naar coke vandaag want allebei onze salarissen+ vakantiegeld zijn binnen en extra geld is altijd een trigger bij mij. En in een groepsapp ging het vanmiddag opeens ook even over snuiven, terwijl dat geen drugsapp is (daar ben ik allemaal uit) en het er verder nooit over gaat. Maar goed, net als de rest zit ik het ook gewoon uit hoor. Maar ik heb het nou al bijna een halfjaar niet gehad en dat coke-stemmetje begint juist actiever te worden dan dat de trek minder wordt😓
Klik om te vergroten...
Ik vind bij de coke cravings wel dat ze vaak komen, maar ze duren gelukkig nooit lang bij mij, en het weten dat het zo weer over is helpt om het te weerstaan
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vandaag heb ik blijkbaar een lastigere dag met mezelf. Ik probeer minder te blowen, maar voel me wat neerslachtig en emotioneel. Ook ben ik vermoeid in combinatie met veel spanning.

Tegen beter weten in heb ik een lage dosis etizolam genomen om de ergste spanning weg te nemen. Dat lijkt wel een beetje te helpen.

Ik moet het gewoon even accepteren natuurlijk. Niet elke dag zit je even lekker in je vel.

Zo, dat is er uit.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Van je afschrijven kan ook helpen heb ik heel erg gemerkt
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
Van je afschrijven kan ook helpen heb ik heel erg gemerkt
Klik om te vergroten...
Dat klopt. Ik merk het nu ook na mijn bericht hier. Ik voel me daardoor alweer wat beter.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hippie Langwaus zei:
Dat klopt. Ik merk het nu ook na mijn bericht hier. Ik voel me daardoor alweer wat beter.
Klik om te vergroten...
Mooi zo 🥰
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
Wat is daar mis mee hij heeft in ieder geval beroepsgeheim
Klik om te vergroten...
Ik wil niet het risico hebben dat een verzekeraar in geval van arbeidsongeschiktheid / overlijden iets kan zien. Zal allemaal wel niet de bedoeling zijn, maar heb er niet het vertrouwen in dat het ook nooit misbruikt / gebruikt wordt. Stel, ik kom aan de verkeerde kant van het gras te liggen, de verzekeraar krijgt het op welke manier dan ook wel inzichtelijk, en keert niet of minder uit, dan is m’n vrouw het bokje.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Als je maar lang genoeg doorgaat, kom je vanzelf aan de verkeerde kant van het gras te liggen. Voorkomen is beter dan genezen. Ik heb tot nu toe nog maar één keer gehad dat een levensverzekering op mn hypotheek geweigerd werd, maar dat was omdat ik er zelf eerlijk over was. Niet omdat ze in mijn medisch dossier kunnen. Daar moet je immers altijd toestemming voor geven. Zelfs aan andere zorginstanties.

Ik mag het in 2025 weer proberen bij die verzekering.

Wil je het ècht niet via de HA, ga dan naar NA bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
N00B vraagje, wat is een NA? Ik verwacht niet dat het staat voor nachtapotheker 🫣
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bijna een jaar clean nu :grin:

Moet zeggen dat het qua cravings reuze meevalt. Heb wel een paar keer wat momenten gehad dat ik dacht dat het wel even chill zou zijn om drugs te gebruiken xtc dan. Maar meer onder het mom van even nergens aan denken even een chill avondje. Craving naar alcohol heb ik gelukkig niet tot nauwelijks.

Heb wel xtc gekocht maar uiteindelijk weer doorverkocht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."