Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
234 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neusje zei:
Uhhh.... dit geeft mij cravings?😅

Bekijk bijlage 53568
Klik om te vergroten...
Oh Silk Road 😘
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Week 4 zonder pep en dan begint het altijd echt moeilijk te worden😫
Vandaag echt super veel last van trek😓
Mn vriend is ziek, dus gaan sowieso niks gebruiken hoor. Maar betekent ook dat ik op zaterdagavond alleen op de bank zit terwijl hij in bed ligt. Dus ook al probeer ik wel afleiding te zoeken (eindelijk weer diamond painting bijv), het blijft door mn hoofd spoken 😓
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Avond goed doorgekomen? Rondje lopen of hardlopen podcast luisteren filmpje opzetten kan ook helpen hè 💪
Klik om te vergroten...

Ja ben de avond wel goed doorgekomen. Heb de nieuwe show van Theo Maassen terug gekeken, was wel leuk🤣
Vannacht alleen slecht geslapen en begin zelf ook verkouden te worden nu, last van keel etc. Dus dat is minder. Maarja niet zo gek als mn vriend al ziek was. Hopelijk valt het bij mij mee. Vandaag iig ook maar een rustig dagje houden.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Perenijsje zei:
Week 4 zonder pep en dan begint het altijd echt moeilijk te worden😫
Vandaag echt super veel last van trek😓
Mn vriend is ziek, dus gaan sowieso niks gebruiken hoor. Maar betekent ook dat ik op zaterdagavond alleen op de bank zit terwijl hij in bed ligt. Dus ook al probeer ik wel afleiding te zoeken (eindelijk weer diamond painting bijv), het blijft door mn hoofd spoken 😓
Klik om te vergroten...
Avond goed doorgekomen? Rondje lopen of hardlopen podcast luisteren filmpje opzetten kan ook helpen hè 💪
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom neem ik toch steeds dat kwartje lorazepam terwijl dat er eigenlijk af mag/moet?
Op t moment zelf wil ik zoveel mogelijk dus ook dat kwartje.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Waarom neem ik toch steeds dat kwartje lorazepam terwijl dat er eigenlijk af mag/moet?
Op t moment zelf wil ik zoveel mogelijk dus ook dat kwartje.
Klik om te vergroten...
Dat kwart pilletje kunt kun langzaam afbouwen naar 1/8 ste.. via de dokter kun je misschien nog een afbouwstrip krijgen om verder rustig naar 0 te gaan?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank je Manu.
Eigenlijk zit ik op 2,5 en mag ik naar 2. Maar het zou ook eerst 2,25 mogen worden.

Dus heb nog even te gaan. Maar ergens ben ik blij dat ik zoveel ‘mag’ maar dat is de verslaafde in mij. (Jarenlang was twee de max, maar crisis gehad)

t andere stemmetje zegt dat het rotspul is.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Dank je Manu.
Eigenlijk zit ik op 2,5 en mag ik naar 2. Maar het zou ook eerst 2,25 mogen worden.

Dus heb nog even te gaan. Maar ergens ben ik blij dat ik zoveel ‘mag’ maar dat is de verslaafde in mij. (Jarenlang was twee de max, maar crisis gehad)

t andere stemmetje zegt dat het rotspul is.
Klik om te vergroten...
Het is rotspul, zeker bij langdurig gebruik. Ik hoop dat je het over een jaartje ofzo ook zo zult zien. In jou geval vrees ik dat het niet de verslaafde in je is, maar de donkere krachten van de benzo-shit. Maar langzaam afbouwen is zeker mogelijk.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Waarom neem ik toch steeds dat kwartje lorazepam terwijl dat er eigenlijk af mag/moet?
Op t moment zelf wil ik zoveel mogelijk dus ook dat kwartje.
Klik om te vergroten...
Verslaving.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wil niet meer! Vroeger kon 'k nog van alles 'ja nee ja haha :relaxed: ' zeggen en beetje aardig doen maar da's nu mooi weg, in het begin waren mensen trots op me nu zegt iedereen 'pff wat ben je toch prikkelbaar Naus' ja joh hoe zou het komen, ga weg dan als je me niet moet. Gezeik joh, klaar mee.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Het is rotspul, zeker bij langdurig gebruik. Ik hoop dat je het over een jaartje ofzo ook zo zult zien. In jou geval vrees ik dat het niet de verslaafde in je is, maar de donkere krachten van de benzo-shit. Maar langzaam afbouwen is zeker mogelijk.
Klik om te vergroten...
Dank je wel!

Ik kom uit een toestand van drank en benzo’s. Drank nu 4 maanden laten staan op 1 terugval na.
Afgelopen nacht de extra benzo’s NIET genomen.

Hoop morgen weer hetzelfde te kunnen zeggen.

De frustratie is dat ik me echt depressief voel. En niet blij kan zijn met het ‘mooie weer’.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Dank je wel!

Ik kom uit een toestand van drank en benzo’s. Drank nu 4 maanden laten staan op 1 terugval na.
Afgelopen nacht de extra benzo’s NIET genomen.

Hoop morgen weer hetzelfde te kunnen zeggen.

De frustratie is dat ik me echt depressief voel. En niet blij kan zijn met het ‘mooie weer’.
Klik om te vergroten...
We hadden het er eerder al over, maar ik herken het "waarom kan ik niet gewoon genieten van dit mooie weer? "iedereen" om me heen lijkt hier geen moeite mee te hebben..."

Dat is naar "buiten" (in de zin van: buiten jezelf) kijken, terwijl de frustratie, stress en depressieve gevoelens schreeuwen: @Alinde, wij hebben je aandacht nodig!

Je kunt ook niet relaxed in de tuin zitten als je een hond of een kind hebt die om je aandacht vraagt. Eerst moet je daar je aandacht aan geven, daarna is er de rust en ruimte om de schoonheid van de wereld binnen te laten komen.

En dat kan een proces zijn van steeds terug moeten komen naar eerst de aandacht inwaarts te richten. Het zit in lagen.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zojuist een nieuw tv’tje geïnstalleerd op mijn kamer en de gedachte kwam even in me op van “als ik keta haal kan ik echt ultiem chillen op mn kamer vanaf nu”. Het stemmetje bestaat nog… overmorgen 4 weken zonder! (Langst tot nu toe)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dankjewel Mindless.

Godzijdank nu een therapeut gevonden die de juiste snaar weet te raken. Betaal het wel zelf maar een sessie is even duur als een doos benzo’s.
Dus elke keer dat ik dat niet koop kan ik naar die mevrouw.

Frustratie: Nu al miscommunicaties over het weekend weg. Iemand die wel/niet/wel/niet de kar wil trekken, maar je mag t vooral niet overnemen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Dankjewel Mindless.

Godzijdank nu een therapeut gevonden die de juiste snaar weet te raken. Betaal het wel zelf maar een sessie is even duur als een doos benzo’s.
Dus elke keer dat ik dat niet koop kan ik naar die mevrouw.

Frustratie: Nu al miscommunicaties over het weekend weg. Iemand die wel/niet/wel/niet de kar wil trekken, maar je mag t vooral niet overnemen.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je een geschikte therapeut hebt gevonden. :)

Ik zeg je eerlijk, ook al sta ik helemaal achter die post van mij hierboven (van dinsdag), soms heb ik ook weer van die dagen dat het weer super moeilijk lijkt. Vandaag is 1 van die dagen.

Dat ongemakkelijke, onrustige, licht-depressieve, onververvulde gevoel, waarvan ik wéét: ik moet het juist recht aan kijken, maar dan toch proberen ervan weg te kijken omdat het ongemakkelijk is. Ik praat mezelf dan aan dat het ook moeilijker is door de warmte, maar ergens weet ik ook wel dat dat het zoveelste smoesje is om niet te hoeven kijken. Alles om maar niet te hoeven kijken/voelen. Eigenlijk de hele dag al doe ik dit met afleidingen. Stond vanmiddag ook weer op het punt om 4F-MPH te nemen om me energiek/goed te voelen, net zoals ik gister deed. Dat gelukkig niet gedaan vandaag.

Welk beter moment dus dan nu, om even op te houden met wegkijken en het gewoon even onder ogen te komen. Het is te uitputtend om steeds maar van proberen te ontsnappen. Het vreet energie.


Hoop dat je de frustraties over het weekendje weg even bij je neer kunt leggen. Het is nu avond. Tijd om te ontspannen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dank je wel. Moet me idd niet te druk maken. Kan vooraf bedenken dat je zo’n weekend niet onder controle krijgt.

Wat rot dat je je zo voelt. Weet je zelf wel wat je zo onrustig maakt?
(bedoel niet dat je dat hier zou moeten schrijven)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Dank je wel. Moet me idd niet te druk maken. Kan vooraf bedenken dat je zo’n weekend niet onder controle krijgt.
Klik om te vergroten...
Ja laten komen hoe het komt. :)

Alinde zei:
Wat rot dat je je zo voelt. Weet je zelf wel wat je zo onrustig maakt?
(bedoel niet dat je dat hier zou moeten schrijven)
Klik om te vergroten...
Schrijf het toch ff als je het niet erg vindt. :wink:

Heb geen duidelijk aanwijsbare reden. Het gaat goed in mijn leven en heb nu even een paar weekjes vrij, dus even niks om me druk over te maken als ik puur kijk naar verplichtingen en dergelijke.

Soms is iets er al zolang, dan is het verhaal dat aan een gevoel vast zit weg, maar het gevoel is hardnekkiger begrijp je? Dat zit dieper en is eigenlijk naamloos geworden. Bij mij voelt dat als een onrust/spanning, soms ook als een leegte en lichte depressiviteit. Ik weet niet of je bekend bent met de schrijver/spreker Eckhart Tolle? (ook zeer aan te raden om een paar mindfulness filmpjes van te checken. Alleen hem horen en zien praten word je al Zen van) Die noemt dit wat ik beschrijf "the painbody". Oftewel: het pijnlichaam. Alle emoties opgeslagen in het lichaam die, als je er geen aandacht aan geeft, blijven zitten en alles zwaar maken, je energie wegslurpen, etc.

Maar net even rustig op mijn balkon gezeten daarmee. Zo in de avond wanneer de wereld rustiger is en ook wat koeler, toch wat makkelijker om dat te doen. Gewoon zitten met het gevoel, niks meer dan dat. Niet eraan ontsnappen. Voelt altijd juist om te doen. Dit keer geen grote ontlading/spanning die ineens van me afvalt (dat gebeurt soms ook wel), maar alsnog altijd rustiger makend om even niet ervan te proberen te ontsnappen maar te rusten in het moment samen met dat in me.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Soms mag je ook gewoon ff down zijn. En als je minder middelen gaat gebruiken kan er ook nog gevoel loskomen, dat je eerder verdoofd hebt.

Ik zal een paar sessies aankijken hoe mijn therapie werkt, daarna kan ik daar wel wat over schrijven.
A
Amber.cherryLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Dank je wel!

Ik kom uit een toestand van drank en benzo’s. Drank nu 4 maanden laten staan op 1 terugval na.
Afgelopen nacht de extra benzo’s NIET genomen.

Hoop morgen weer hetzelfde te kunnen zeggen.

De frustratie is dat ik me echt depressief voel. En niet blij kan zijn met het ‘mooie weer’.
Klik om te vergroten...
Wat mega knap van je ? En terugvallen is normaal. Je faalt pas als je opgeeft. En niets probeerd. Dus GO GIRL 🩷

ik heb jaren geworsteld met drank. Dronk dan enkele weken , maar mijn maag trok t niet ( gelukkig) en dan afkicken coldturkey. Week ziek.,daarna weer soort normaal maar veel triggers en bang voor ex en depressief. En zo weer aan de drank om te verdoven. Narc Ex had iedereen tegen mij. Ook huisarts met zijn gaslighting.

Na 7 jaar ups en downs op een dag gestopt. Walgde van de geur en gevoel. En paar keer avond terugval. Je brein moet nu weer zelf al die stofjes aanmaken. En je moet dus steun hebben. Afleiding, verandering en wetende dat het weken, maanden duurt. Maar steeds beter. En bewegen. En weten waarom je t doet. En wees liet voor jezelf. Koop wat leuks van centjes die je uitgaf aan drank bijv. En je wordt fitter. Alleen sterke mindset houden. YOU CAN DO THIS
Ps. Hoe gaat t nu 🍀
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lekker genieten van milde benzo ontwenning hierzo!

Geen zucht tho. Héél veel uitgesproken vandaag. Heel veel... Tijd voor bed en nog wat muziek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."