Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
67 weergaven
18-5-2026
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
-Financieel alles op orde!
-Alle contacten weer hersteld

ik denk die is verslaafd geweest of iets dergelijks
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#2
Revolutionair zei:
Ik had een lijstje en het afgewerkt nu!
Super trots..

-Facings om al mijn tanden
-tattoo sleef gemaakt
-Financieel alles op orde!
-Alle kleding die ik wou hebben gekocht
-Alle contacten weer hersteld

Bekijk bijlage 5043

💪🏼
Een pefecte spier witte lach en mooie kleding.
En er goed uit zien zonder kleding!
Heerlijk ik heb zin in de feestdagen en ben klaar voor 2020..

Heb weer ghb gehaald, Coke, Speed en pillen.
Lekker spacen en genieten van het leven! 🤗
Leuk topic dit wou ik wel even delen.
Klik om te vergroten...

Hehe, deed me hieraan denken , misschien even testen voor het feesten

:grin: :innocent:

https://images.app.goo.gl/yP15qvA57qkZ9cF8A
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
*.exe2.0 zei:
Financieel alles op orde!
-Alle contacten weer hersteld
Klik om te vergroten...

Dat die verlaafd is geweest?
Rare manier van uitdrukking.
Ik had even weinig zin in mensen en weinig contact gezocht met famillie en nu weer volop.
Ik heb nu lekker veel geld en dus voor een paar duizend euro mijn tanden kunnen laten doen.
En de tattoo was ook niet goedkoop.
Ben helemaal niet verslaafd of iets.

Ik kom met een positieve post en ben blij.
Ik weet niet wat je wilt bereiken met je opmerking maar het lukt iig niet 🤗
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ralou zei:
Hehe, deed me hieraan denken , misschien even testen voor het feesten
Klik om te vergroten...

Haha ja ze zijn super wit.
Echt een aanrader!
Kost wel een hoop geld.
Maar gele tanden komt slecht over en is niet aantrekkelijk.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
hoezo, wat is er raar aan die uitdrukking?

je weet niet wat ik wil bereiken maar je weet wel dat het niet lukt?
ok dan..

wat ik wilde bereiken is te weten komen wat er an de hand was
en dat is gelukt
zonder dat je het door had :)

als je financien op orde zijn, je weer contacten hebt hersteld en je gebit weer op orde is
en dat is dan je melding op een drugsforum
hele gekke associatie is dat niet denk ik
maar ach, wie ben ik

mooie tanden hoor
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Negatieve uitlating op een positief iets dat ik post.
En je vraagt iets en we praten en dan ga je zeggen 'die' dat is een rare manier van communiceren ja.

*.exe2.0 zei:
maar ach, wie ben ik
Klik om te vergroten...

Precies zelfreflectie heb je dus wel.
Dit negatieve gedrag zegt veel over jezelf...
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
negatief? ik vraag me af wat er aan ten grondslag ligt
je nicotine en cafeïne verslaving dus
maar je bent gekrenkt door een woordje wat je op jouw manier interpreteert
zegt die negatief, ow sorry, zegt hij negatief

'rare manier van uitdrukking'
sleef i.p.v. sleeve
'Ik weet niet wat je wilt bereiken met je opmerking maar het lukt iig niet'
Deze manier van communiceren is ook niet echt toppie he....dan zeg ik toch ook niet dat je zwakzinnig bent?

doe rustig man, verbijt je zelf
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Super @Ralou :grin:

Klinkt als een goed haalbaar doel. Misschien dat de vermelding hier nog een extra stok achter de deur is voor je. Veel succes!
Klik om te vergroten...

So far so good.
Gemiddeld toch een klein kwartier mediteren elke dag, maar denk wel dat ik wat tips en technieken ga doorlezen. Het gaat vrij goed en de monkey mind herken ik door het trippen al goed, maar de ademhalingstechniek was al een grote meerwaarde, benieuwd naar wat me nog kan helpen
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Gisteravond even een uurtje voor het slapen gaan dus gelezen ipv naar een scherm te kijken en ik kan er niet over uit hoeveel fijner het is om zo in die rustigere staat te komen en zo al wat voor te bereiden op het slapen. Zo stom dat ik dat normaal dan vaak toch niet doe. Maar nu moet ik in ieder geval de komende twee weken wel. :)
Klik om te vergroten...

Kei goed om te horen, wij lezen zelf ook graag voor t slapen, zijn nu verschillende boeken aan het lezen, hoewel ik gemerkt heb dat de boeken niet te boeiend mogen zijn, daar word ik enorm actief en energiek van. Dus ik verkies momenteel voor het slapen boeken van bv Herman Brusselmans (Vlaamse schrijver).

Hoe vlot het lezen ondertussen en wat ben je nu zelf aan het lezen?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
We proberen het gewoon nog een keer. :)

Vermeld hier je concrete goede voornemen, welke vanaf nu ingaat en waarvan je zelf de verdere voorwaarden bepaald. Even een korte beschrijving van je voornemen, de periode van uitvoeren/actie ondernemen en eventuele uitzonderingen. Om mezelf als voorbeeld te nemen:

Mijn goede voornemens voor de komende 2 weken zijn maximaal 23:00 uur op bed én elke ochtend 1 uur meditatie direct na het opstaan.

Begindatum: 22-11-2019
Laatste dag: 6-12-2019
Uitzonderingen: Eventueel feestje bij mij of bij anderen


Dit is dus een topic gericht op concrete korte termijn doelstellingen, actie en motivatie. Niet een topic om uitgebreid over vrij algemene voornemens te praten, waarom dat niet lukt, etc. Er is een topic in het General chat forum waar dat kan.

Heb je dus bijvoorbeeld iets wat je al een tijdje graag wilt doen, start dan nu met een realistisch doel en vermeldt het hier! Let's do this shiiiit :grinning:
Klik om te vergroten...
Hoe mediteert jij? Hanteer je een bepaalde methodiek?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ralou zei:
Kei goed om te horen, wij lezen zelf ook graag voor t slapen, zijn nu verschillende boeken aan het lezen, hoewel ik gemerkt heb dat de boeken niet te boeiend mogen zijn, daar word ik enorm actief en energiek van. Dus ik verkies momenteel voor het slapen boeken van bv Herman Brusselmans (Vlaamse schrijver).

Hoe vlot het lezen ondertussen en wat ben je nu zelf aan het lezen?
Klik om te vergroten...
Niet te zware literatuur lezen nee.

Ik lees nu Be Here Now van Ram Dass. Vrij onconventioneel boek met geen lappen aan tekst, maar bondige zinnen met grote betekenis erachter. Ideaal om 's avonds mee op een lager tempo te komen. Maar ik lees lang niet elke avond. Nu luister ik geregeld muziek of ga gewoon zitten met sfeer licht en neem de omgeving in me op.

Rivalrie zei:
Hoe mediteert jij? Hanteer je een bepaalde methodiek?
Klik om te vergroten...
Tegenwoordig vaak geen technieken meer. Het wordt met de jaren makkelijker om dat "punt" te vinden van meditatie: gewoon zitten en zijn. Gedachten voorbij laten gaan als ware het wolken in de lucht. Dat is vaak in het begin van een sessie nog wel lastig. Soms gebruik ik dan de techniek van letten op de ademhaling. Dit werkt zo goed, omdat de ademhaling aan de ene kant iets is waar je je op kunt richten, maar aan de andere kant ook 'vormloos' is. Je geest kan zich er daarom niet aan vastklampen (zoals bij een gedachte) waardoor het de ademhaling steeds ook weer loslaat. Een betere techniek ken ik eigenlijk niet.

Verder is mijn persoonlijke ervaring dat het helpt om te zitten met rechte rug en 's ochtends te mediteren, liefst nog voor de zon opkomt.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hier loopt het ook goed: dag 7 v. geen schermtijd maar boektijd voor het slapengaan. :)

Vanaf vanmorgen gestart met nieuw ADD-medicijn Wellbutrin 150mg met vertraagde afgifte, dus hier hoort een nieuw goed voornemen bij: 30 dagen no drugs.
Bon, ik ga ervoor:
Startdatum: 13 december 2019
Einddatum: 13 januari 2020
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Top @AphexTwin!

Hoe lang is jouw geen-schermtijd voor het slapen gaan trouwens? Ik had voor mezelf een halfuurtje gesteld, maar in de praktijk doe ik nu een uur. Een halfuur voelt echt te kort.


Jammer trouwens van de verhitte discussie en topic vervuiling hierboven, allemaal gestart door een post met een opsomming van reeds behaalde voornemens. Ik wil niet de politie agent uithangen en wil ook niet dat er helemaal nooit iets offtopic gezegd mag worden, maar er staat nadrukkelijk beschreven in de eerste post dat dit het concrete voornemen topic is. Dus aub geen opsommingen met allerlei dingen die je in het verleden hebt behaald, daar is een ander topic voor. Dit topic gaat over concrete voornemens maken. Natuurlijk kun je het dan vermelden als je die behaald hebt. Maar het idee is om hier als mensen die gemotiveerd zijn actie te ondernemen, dit met elkaar te delen en elkaar te inspireren. Wat veel mensen dus nu ook al doen. Het is echt tof om te zien hoe mensen door dit topic nog net even meer geïnspireerd raken een voornemen door te zetten. En elkaar inspireren met nieuwe ideeën. :) Ik ben zelf ook al door verscheidene mensen geïnspireerd geraakt. En mooi om die actieve vibe te zien die aanstekelijk werkt. Dus ik wil echt niet flauw doen, maar aub let er even op om in het juiste voornemen topic te posten.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Niet te zware literatuur lezen nee.

Ik lees nu Be Here Now van Ram Dass. Vrij onconventioneel boek met geen lappen aan tekst, maar bondige zinnen met grote betekenis erachter. Ideaal om 's avonds mee op een lager tempo te komen. Maar ik lees lang niet elke avond. Nu luister ik geregeld muziek of ga gewoon zitten met sfeer licht en neem de omgeving in me op.
Klik om te vergroten...

Ah dat klinkt als een goed voorstel, nog niets specifiek gelezen van Ram Dass dus ga ik eens opzoeken.
Ikzelf kies er soms ook nog voor om te filosoferen, lichte yoga, meditatie of breien te doen de laatste uurtjes voor het slapen, maar alles inderdaad om in rust te komen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn voornemen is om een bedrijf op te zetten.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Mindless
Ja, een uur voor het slapengaan lijkt me perfect als boektijd. Doe ik zelf ook.
Ik ben nu bezig in Man’s search for meanjng v. Viktor Frankl.Kan me inbeelden dat het zware kost lijkt, maar ik verteer het prima.

#motivatie
#inspiratie
#mindless 😅
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Mijn voornemen is om een bedrijf op te zetten.
Klik om te vergroten...
Dat was mijn voornemen ook ooit. Intussen zijn we zo’n 8 jaar verder en heb ik daar nog geen moment spijt van gehad.
Het leven is aan de durvers! Just go for it. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
AphexTwin zei:
@Mindless
Ja, een uur voor het slapengaan lijkt me perfect als boektijd. Doe ik zelf ook.
Ik ben nu bezig in Man’s search for meanjng v. Viktor Frankl.Kan me inbeelden dat het zware kost lijkt, maar ik verteer het prima.
Klik om te vergroten...
Ik dacht eerst dat het lastig zou zijn omdat ik ook al 11 uur op bed ga en er zo weinig tijd overblijft voor films/series/internet, maar het is juist heel prettig om een tijdje niet naar een scherm te kijken. :)

AphexTwin zei:
#motivatie
#inspiratie
#mindless 😅
Klik om te vergroten...
Stop it!

:laughing:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben bezig een aantal zaken te veranderen maar ben nog bezig met de precieze invulling er van. Later wellicht meer.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#20
*.exe2.0 zei:
dude, wat was er aan de hand dan zodat je dit allemaal vernaggeld had??
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je?

Ik rook al 25 jaar en drink koffie en gebruik 25 jaar lang drugs.
Dan worden je tanden geel!
Zie het bij veel mensen.
Hou daar niet van.
Een witte lach is mooi en belangerijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."