Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
69 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Game&Watch zei:
Verder heb ik een nieuw goed korte termijn voornemen! Ik ga proberen een maand niks negatiefs over mensen te zeggen. Merk toch dat er soms 'geroddeld' wordt en daar ga ik me eens van onttrekken
Klik om te vergroten...
Da's een mooie :) En goed bezig met afblijven van de alcohol!

Hier gaat het ook goed. Het van de wiet afblijven maakt alles er veel makkelijker op. Ook het mezelf niet toestaan te edgen of naar softporno enzo te kijken maakt het no-fap/no-porn voornemen zoveel makkelijker. Vaak denk ik er daardoor niet eens aan op een dag. Nu wil ik die 90 dagen ook echt eens halen verdorie...
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voornemen: Geen pep gebruiken
Startdatum: 24-1-2020
Einddatum: 31-1-2020

Oke eigenlijk wil ik het tot 15 februari volhouden want dan pas mn eerste feestje weer op de planning. Maar dat is nog te ver weg voor me om te overzien. Dus vandaar eerst maar voor 1 week, dat zou al een hele stap zijn als dat lukt. Ik wil weer terug naar recreatief gebruik, dus niet meer zoals hoe het de afgelopen maand ging, want het werd wel een beetje problematisch.

Plan van aanpak:

- Niet zoeken naar feestjes voor dit weekend om zo een excuus te hebben om te gebruiken
- Niet afspreken met vrienden om te gebruiken
- Voor dit weekend dagplanning volgen die ik gemaakt heb met ervaringsdeskundige van Tactus vanochtend
- Bij trek of vervelende emoties afleiding zoeken en het uit te spreken door een vriend(in) of de ervaringsdeskundige te appen/bellen
- Trekregistratie bijhouden
- Weekplanning maken voor aankomende week en evt extra naar het herstelcentrum bij trek, nare emoties of eenzaamheid
- Volgende week vrijdag weer gesprek met ervaringsdeskundige
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Perenijsje
Dat is nog eens een strak plan van aanpak!

Veel succes!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
@Perenijsje
Dat is nog eens een strak plan van aanpak!

Veel succes!
Klik om te vergroten...

Dankjewel!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
And... I dit it!!! 💪💪💪
1 week clean!
Het is wel enorm zwaar omdat ik me nu enorm somber en lusteloos voel. Dus van mn dagplanningen is vooral de eerste dagen weinig terecht gekomen. Toen veel in bed gelegen. Maandagavond werd ik wel enorm door iets getriggerd en kreeg ik een heftige paniekaanval. Toen heb ik mezelf platgegooid met mn zo nodig slaapmedicatie. Maar geen speed gebruikt!

Vanaf woensdag de draad weer een beetje opgepakt en weer wat actiever bezig geweest. Ik had nog wel elke dag af en toe de gedachte om te nemen om wat meer energie te hebben, maar het is dus gelukt om die gedachte te weerstaan en maar te accepteren dat ik niet zoveel puf had en somber was. Het is zoals het is. In mijn herstelkaartje heb ik dat ook opgeschreven waarom ik niet wil gebruiken. Omdat ik mezelf mag zijn met al mijn emoties en stemmingen en dat ik goed ben zoals ik ben. En ik mijn gevoelens wil leren voelen om ze zo te kunnen verwerken.

Ik ben trots op mezelf dat de eerste week gelukt is en plak er nog weer een week aan vast dus als doel.

Doel: Geen speed gebruiken
Einddatum: 7 februari 2020.
Plan van aanpak: Zelfde als hierboven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Awesome @Perenijsje!

Nu zo doorgaan...


Heb zelf gisteren de bewuste keuze genomen wat Jack Herer te roken vanwege fysieke klachten met mijn bovenrug/nek, om daar wat te ontspannen. Nog net binnen de periode van mijn voornemen van een maand helaas, maar het was tenminste een heel bewuste keuze en ik wil nu ook meteen weer een periode wiet vrij instellen om te voorkomen dat ik er mogelijk de komende dagen ook aan ga zitten. Daarnaast wil ik ook meteen een week geen koffie instellen. Ik merk dat ik het 's ochtends echt nodig begin te hebben voor mijn gevoel en dat is nooit een goed iets. Ook maakt het me al gauw onrustig en dat werkt nog uren door na de koffie...

Eerst even een week proberen:

Doel: geen koffie, geen wiet
Start: nu
Eind (tot en met): 7-2-2020
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch weer meer groentes gaan eten. De laatste tijd eet ik die niet genoeg.
Groente is echt het belangrijkste voedsel.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb afgelopen weekend een beetje gefaald met m’n ‘1 maand drugvrij’-voornemen.
Met verschillende middelen: 3-meo-pce, 4-ho-met, Kratom en cocaïne. En net 1mg Lorazepam.
Vanaf morgen pik ik de goede draad weer op. :)
L
Larocca1971Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Op 08.02.2020 drugs gebruiken. :) En dat is iets goeds. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
AphexTwin zei:
Heb afgelopen weekend een beetje gefaald met m’n ‘1 maand drugvrij’-voornemen.
Met verschillende middelen: 3-meo-pce, 4-ho-met, Kratom en cocaïne. En net 1mg Lorazepam.
Vanaf morgen pik ik de goede draad weer op. :)
Klik om te vergroten...
Het is vaak toch een kwestie van vallen en opstaan. Gewoon weer de draad oppakken ja. :)

Betreft mezelf: (nee, niet @Mezelf! nu ben ik je voor grapjas... :laughing:)

Zelf de 30 dagen no-fap gehaald, maar daarna ging het weer mis. :expressionless: Apart wel dat een dergelijke "terugval" steeds minder hard aankomt. Het is jammer, maar het is ook nou eenmaal zo en je kunt alleen maar weer opnieuw beginnen. En alerter zijn tijdens momenten van zwakte. Het heeft geen zin om boos te zijn over wat al gebeurd is. Ik merk wel dat het me veranderd op een hele positieve manier en dat is ook niet meteen weg nu, dus ga ik er graag mee door.

Hetzelfde dus weer voor een maand: no-fap/no-porn

Begindatum: 3-2-2020
Laatste dag: 3-3-2020

Verder staat er nog een voornemen van geen wiet gebruiken en geen koffie drinken t/m 7 februari. De andere dingen: op tijd op bed gaan, elke dag 1 uur mediteren, uur voor slapen niet naar schermen kijken, wil ik even doen zonder harde voornemens.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo je hebt het er meteen maar ff van genomen dan @AphexTwin haha 🤣 Als je er maar van genoten hebt en nu de draad weer oppakken dan. Succes!
@Mindless Goed dat je de maand iig gehaald hebt! En fijn dat een terugval minder impact heeft nu. Veel succes weer!

Hier wordt de trek steeds minder en inmiddels 12 dagen niet gebruikt. En van de week allemaal belangrijke afspraken waar ik echt nuchter voor moet zijn, dus die 2 weken tot vrijdag ga ik zeker halen 💪

Alleen zit voor maandag wel met een dilemma want dan ga ik naar die vriend in Rdam. Mn doel was sowieso tot dat feest 15 februari geen Pep gebruiken. Maar bij hem gebruiken we vaak Keta en daar kan ik verder zelf wel gewoon vanaf blijven thuis (heb al maanden een gram in de la liggen waar ik 1 keer een testlijntje van heb genomen en thats it). Dus zit te twijfelen of ik die 3 weken dat ik geen Pep mag echt helemaal drugs-vrij wil houden als doel, of dat maandag Keta evt wel mag van mezelf.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Het is vaak toch een kwestie van vallen en opstaan. Gewoon weer de draad oppakken ja. :)

Betreft mezelf: (nee, niet @Mezelf! nu ben ik je voor grapjas... :laughing:)

Zelf de 30 dagen no-fap gehaald, maar daarna ging het weer mis. :expressionless: Apart wel dat een dergelijke "terugval" steeds minder hard aankomt. Het is jammer, maar het is ook nou eenmaal zo en je kunt alleen maar weer opnieuw beginnen. En alerter zijn tijdens momenten van zwakte. Het heeft geen zin om boos te zijn over wat al gebeurd is. Ik merk wel dat het me veranderd op een hele positieve manier en dat is ook niet meteen weg nu, dus ga ik er graag mee door.

Hetzelfde dus weer voor een maand: no-fap/no-porn

Begindatum: 3-2-2020
Laatste dag: 3-3-2020

Verder staat er nog een voornemen van geen wiet gebruiken en geen koffie drinken t/m 7 februari. De andere dingen: op tijd op bed gaan, elke dag 1 uur mediteren, uur voor slapen niet naar schermen kijken, wil ik even doen zonder harde voornemens.
Klik om te vergroten...
Wat is eigenlijk je doel met no fap? No porn kan ik nog begrijpen. Niet willen ejaculeren ook. Maar er zijn genoeg technieken waardoor je wel kan fappen / neuken en zelfs klaarkomen, zonder te ejaculeren. Is liefde en genot niet wat het leven juist zijn sjeu geeft? Zou niet zonder willen. En een leven als monnik zit er niet in. :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Perenijsje zei:
Hier wordt de trek steeds minder en inmiddels 12 dagen niet gebruikt. En van de week allemaal belangrijke afspraken waar ik echt nuchter voor moet zijn, dus die 2 weken tot vrijdag ga ik zeker halen 💪
Klik om te vergroten...
Nice! Goed bezig. :grin:


שמש zei:
Wat is eigenlijk je doel met no fap? No porn kan ik nog begrijpen. Niet willen ejaculeren ook. Maar er zijn genoeg technieken waardoor je wel kan fappen / neuken en zelfs klaarkomen, zonder te ejaculeren. Is liefde en genot niet wat het leven juist zijn sjeu geeft? Zou niet zonder willen. En een leven als monnik zit er niet in. :grin:
Klik om te vergroten...
Het een leidt tot het ander bij mij en dus moet ik het wel zo aanpakken. Ik heb er een probleem (verslaving) mee en door mezelf er van te onthouden een tijd lang, herprogrammeer ik mezelf als het ware. Ik wil er ook niet mee aangeven dat dit iets is dat universeel gedaan zou moeten worden door iedereen. Het is een probleem bij mij, niet per se bij anderen.

Naast dat het een probleem is voor mij, zorgt onthouding ervan voor mij voor een enorme boost in spiritualiteit. Iets waar ik veel meer waarde aan hecht dan lichamelijk genot (en op momenten ook veel meer/dieper plezier trouwens). Op een zwak onbewust moment kunnen die drives me wel overmeesteren en dat is ook waarom ik hier van mezelf mee door moet gaan, om daar doorheen te werken, het te overmeesteren.

Liefde zie ik trouwens los van plezier/lust. Echte liefde is onze eigen aard en wordt die ervaren, dan geeft dat die onmiskenbare sprankeling en vervulling aan het leven. :) Daar hoeft geen enkele romantiek of iets dergelijks bij aan te pas te komen.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Perenijsje zei:
Zo je hebt het er meteen maar ff van genomen dan @AphexTwin haha 🤣 Als je er maar van genoten hebt en nu de draad weer oppakken dan. Succes!
@Mindless Goed dat je de maand iig gehaald hebt! En fijn dat een terugval minder impact heeft nu. Veel succes weer!

Hier wordt de trek steeds minder en inmiddels 12 dagen niet gebruikt. En van de week allemaal belangrijke afspraken waar ik echt nuchter voor moet zijn, dus die 2 weken tot vrijdag ga ik zeker halen 💪

Alleen zit voor maandag wel met een dilemma want dan ga ik naar die vriend in Rdam. Mn doel was sowieso tot dat feest 15 februari geen Pep gebruiken. Maar bij hem gebruiken we vaak Keta en daar kan ik verder zelf wel gewoon vanaf blijven thuis (heb al maanden een gram in de la liggen waar ik 1 keer een testlijntje van heb genomen en thats it). Dus zit te twijfelen of ik die 3 weken dat ik geen Pep mag echt helemaal drugs-vrij wil houden als doel, of dat maandag Keta evt wel mag van mezelf.
Klik om te vergroten...
Goed bezig en alle succes verder @Perenijsje en @Mindless!

@Perenijsje Als ik jou was, zou ik ook vd. keta en andere drugs afblijven. Kan imo drempelverlagend naar het gebruik van amfetamine (en andere middelen in general) werken. Uit ervaring weet ik dat een tijdje zero tolerance het makkelijkst werkt. Maar in the end ken jij jezelf het beste natuurlijk.

Wat mijn terugval betreft: ik was ook nog het biertje @Roze Olifant vergeten lol. Ach ja, slechte vrienden en geen ruggengraat eh ... the story of my life :tongueout:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Nice! Goed bezig. :grin:



Het een leidt tot het ander bij mij en dus moet ik het wel zo aanpakken. Ik heb er een probleem (verslaving) mee en door mezelf er van te onthouden een tijd lang, herprogrammeer ik mezelf als het ware. Ik wil er ook niet mee aangeven dat dit iets is dat universeel gedaan zou moeten worden door iedereen. Het is een probleem bij mij, niet per se bij anderen.

Naast dat het een probleem is voor mij, zorgt onthouding ervan voor mij voor een enorme boost in spiritualiteit. Iets waar ik veel meer waarde aan hecht dan lichamelijk genot (en op momenten ook veel meer/dieper plezier trouwens). Op een zwak onbewust moment kunnen die drives me wel overmeesteren en dat is ook waarom ik hier van mezelf mee door moet gaan, om daar doorheen te werken, het te overmeesteren.
Klik om te vergroten...
Ok. Verslaving is vervelend. Maar wat nu wanneer een hele leuke dame interesse voor je toont?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
שמש zei:
Ok. Verslaving is vervelend. Maar wat nu wanneer een hele leuke dame interesse voor je toont?
Klik om te vergroten...
In principe wil ik nu echt een periode de tijd nemen om te helen en heb ik geen behoefte aan romantische relaties. Maar je weet nooit hoe het in het moment zelf gaat.

Na een periode van wat langere no-fap ga je trouwens op momenten echt heel anders naar vrouwen kijken. Er zijn momenten van intense geilheid, maar werk je daar doorheen dan zijn er soms ook perioden dat die seksuele aantrekking helemaal wegvalt. Allemaal onderdeel van het proces. Je ziet dan soms heel helder hoe erg je hormonen dat wat je ziet "normaal" beïnvloeden. Als dat wegvalt, dan zie je iets heel anders. :laughing: Dan valt de hele allure van vrouwen eigenlijk weg voor me. Het is een heel ontnuchterende ervaring. Alles wat het is, is een biologisch programma wat helemaal niets met 'mij' te maken heeft.

שמש zei:
Ik heb ook universele liefde ervaren. Maar ik vind dat platte dierlijke liefde, liefde voor een vrouw zeg maar, ook wel iets heeft! :wink:
Klik om te vergroten...
Natuurlijk heeft het wat. Maar het heeft (imo) ook altijd een prijs.

Wat is het dat je wilt. Heen en weer zweven tussen universele liefde en dierlijke "liefde". Have your cake and eat it too? Of heb je universele liefde in zo'n mate ervaren dat je bereid bent alles lager dan dat op te offeren? Dit is meer een vraag in het algemeen hoor, niet aan jou specifiek. Ik merk in mezelf dat ik van twee walletjes wil eten en dat dit een probleem (voor mij) is. Ik geloof sterk in dit:

Truly I tell you, unless you change and become like little children, you will never enter the kingdom of heaven.
Klik om te vergroten...

Letterlijk dus. Je kunt het koninkrijk van de hemel niet binnen gaan, niet waarlijk, als je niet weer als een kind wordt, want dat pure kind bewustzijn=het koninkrijk van de hemel. Al het dierlijke, al het lagere in jezelf zal hiervoor opgeofferd moeten worden. Opgebrand in het licht van bewustzijn. Gepurificeerd door zichzelf.

En dat kan een hele moeilijke keuze zijn. Zeker wel voor mij. We willen als ego altijd de keus tussen dit en dat hebben. Dat is (imo) niet hoe dit spelletje gaat. Maar dit is een heel onconventionele, controversiële mening. Daar ben ik me goed van bewust.


Roze Olifant zei:
Liefde, lichamelijk genot, spiritualiteit e.d. kunnen toch allemaal prima gewoon samen gaan? Ik weet natuurlijk niet hoe ernstig je ‘fap/pornverslaving’ precies was. Het is verder ook niet mijn zaak. Maar als ik die dingen lees vraag ik me soms wel af of je niet onnodig streng voor jezelf bent op sommige fronten. Als jij er gelukkig van wordt moet je er uiteraard lekker mee doorgaan, maar het lijkt me zelf een beetje vermoeiend om zo bezig te zijn je eigen natuur te ontkennen (geen idee of dat zo is, het komt soms zo op me over). Je bent ook maar gewoon mens, denk ik dan. Maar ik heb er waarschijnlijk helemaal geen kaas van gegeten. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Hierboven legde ik mezelf eigenlijk al uit. :)

Niemand hoeft het per se te begrijpen. Maar er werd naar gevraagd.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
AphexTwin zei:
Wat mijn terugval betreft: ik was ook nog het biertje @Roze Olifant vergeten lol. Ach ja, slechte vrienden en geen ruggengraat eh ... the story of my life :tongueout:
Klik om te vergroten...

Sorry. :disrelieved:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Liefde zie ik trouwens los van plezier/lust. Echte liefde is onze eigen aard en wordt die ervaren, dan geeft dat die onmiskenbare sprankeling en vervulling aan het leven. :) Daar hoeft geen enkele romantiek of iets dergelijks bij aan te pas te komen.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook universele liefde ervaren. Maar ik vind dat platte dierlijke liefde, liefde voor een vrouw zeg maar, ook wel iets heeft! :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Nice! Goed bezig. :grin:



Het een leidt tot het ander bij mij en dus moet ik het wel zo aanpakken. Ik heb er een probleem (verslaving) mee en door mezelf er van te onthouden een tijd lang, herprogrammeer ik mezelf als het ware. Ik wil er ook niet mee aangeven dat dit iets is dat universeel gedaan zou moeten worden door iedereen. Het is een probleem bij mij, niet per se bij anderen.

Naast dat het een probleem is voor mij, zorgt onthouding ervan voor mij voor een enorme boost in spiritualiteit. Iets waar ik veel meer waarde aan hecht dan lichamelijk genot (en op momenten ook veel meer/dieper plezier trouwens). Op een zwak onbewust moment kunnen die drives me wel overmeesteren en dat is ook waarom ik hier van mezelf mee door moet gaan, om daar doorheen te werken, het te overmeesteren.

Liefde zie ik trouwens los van plezier/lust. Echte liefde is onze eigen aard en wordt die ervaren, dan geeft dat die onmiskenbare sprankeling en vervulling aan het leven. :) Daar hoeft geen enkele romantiek of iets dergelijks bij aan te pas te komen.
Klik om te vergroten...

Liefde, lichamelijk genot, spiritualiteit e.d. kunnen toch allemaal prima gewoon samen gaan? Ik weet natuurlijk niet hoe ernstig je ‘fap/pornverslaving’ precies was. Het is verder ook niet mijn zaak. Maar als ik die dingen lees vraag ik me soms wel af of je niet onnodig streng voor jezelf bent op sommige fronten. Als jij er gelukkig van wordt moet je er uiteraard lekker mee doorgaan, maar het lijkt me zelf een beetje vermoeiend om zo bezig te zijn je eigen natuur te ontkennen (geen idee of dat zo is, het komt soms zo op me over). Je bent ook maar gewoon mens, denk ik dan. Maar ik heb er waarschijnlijk helemaal geen kaas van gegeten. :tongueout:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#20
*.exe2.0 zei:
dude, wat was er aan de hand dan zodat je dit allemaal vernaggeld had??
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je?

Ik rook al 25 jaar en drink koffie en gebruik 25 jaar lang drugs.
Dan worden je tanden geel!
Zie het bij veel mensen.
Hou daar niet van.
Een witte lach is mooi en belangerijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."