Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vanavond ga ik me sexueel in bedwang houden op de 4mmc.

Ik zie dit al falen.
(ja ik weet het alweer spul is gwn te goed mdma like high en geen kater.)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Mindless
Als je geen concrete voornemens hebt, waarom dan hier plaatsen in het concrete voornemen topic?
Klik om te vergroten...
Zijn wel degelijk concrete voornemens, en ze gaan per direct in.

Moet ik er dan per se een einddatum bij zetten? Die is er trouwens niet eens, de voornemens zijn blijvend. Ik snap je eerlijk gezegd niet.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
8️⃣6️⃣ zei:
Ik ben niet zo van termijnen en echt dingen opleggen, maar ik heb wel wat zaken:

- Sporten weer oppakken (was 2,5 kilo bijgekomen met kerst door 2 weken niet sporten en feestdagen maar die is er al bijna af na nacht doorhalen oud en nieuw lol)
- snel en duidelijk aangeven aan (nieuwe) mensen in mijn leven wanneer ik die leuk vind (niet alleen op het gebied van liefde, ook op het gebied van vriendschap)
- uiteraard niet roken volhouden.
- uiteraard ook volhouden door de week niet/nauwelijks drinken
- gezonder gaan eten, wellicht wat vegetarische dagen beginnen inbouwen
- Veel leuke dingen gaan doen met leuke mensen
- maar ook rust inlassen
- En mijn grenzen bewaken en aangeven.

- bijna vergeten: amateursjamanisme/recreatief gebruik van drugs enigszins terugdringen en goed inplannen in mijn inmiddels drukke leven!

Er is geen termijn, dit alles is vanaf nu.
Klik om te vergroten...

Dat zijn super mooie voornemens!!.
Ik weet ook zeker dat jou dit gaat lukken, aangezien je al zo super goed bezig bent! 💪👌
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanx @Syl !

Ik kan het, ben er van overtuigd!
P
PimpoeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nieuw hier op het forum meteen me goeie voornemens uit-typen!

Voornemens 2020:

Sociaal contact:

Werkzaam in de horeca dus zie me familie te weinig. Wil vanaf nu minimaal 2x per week op bezoek bij me (weduwe)opa.
Stoppen met roken:
Rook 4 jaar en wil nu op me 18e toch stoppen voordat longkanker me leven binnen loopt. Eerste 2 dagen gehad gaat redelijk, tot nu toe.
Minderen met blowen:
Stoppen met elke dag blowen en afbouwen naar alleen in het weekend.

Dit zijn mijn voornemens, succes iedereen met jullie voornemens!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Korte termijn voornemen:
Proberen te genieten van en met mijn gezin op vakantie. Zonder angst dat iemand mij gijzelt of aan valt op die onbekende plek.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pimpoe zei:
Nieuw hier op het forum meteen me goeie voornemens uit-typen!

Voornemens 2020:

Sociaal contact:

Werkzaam in de horeca dus zie me familie te weinig. Wil vanaf nu minimaal 2x per week op bezoek bij me (weduwe)opa.
Stoppen met roken:
Rook 4 jaar en wil nu op me 18e toch stoppen voordat longkanker me leven binnen loopt. Eerste 2 dagen gehad gaat redelijk, tot nu toe.
Minderen met blowen:
Stoppen met elke dag blowen en afbouwen naar alleen in het weekend.

Dit zijn mijn voornemens, succes iedereen met jullie voornemens!
Klik om te vergroten...
Welkom!!
Goede voornemens al zijn het wel lange termijn voornemens maar ach.....

Ik ga in aankomende 2 maanden sporten oppakken. Na mijn werk even een stukje hardlopen en dan een paar spiergroepen voor kracht trainen dmv gewichten.
Natuurlijk plak ik er, als het lukt, een maand(rest van mijn leven) er aan vast. Vandaag ook mijn eerste blokje om wezen hardlopen en een half uurtje aan gewichten getrokken. Dus eerste dag is geslaagd!!

Als het mij lukt om het trainen te blijven doorzetten ga ik over 2 maanden iets anders verzinnen om er bij te doen. Weet nog niet precies wat. Misschien weer stoppen met doordeweeks blowen. Of meer gezondheid en minder lekkernij nuttigen. Bepaalde sport gaan beoefenen. Dacht om weer Karate of kungfu te gaan doen. Ik zie nog wel. Nu eerste sporten weer in mijn leven krijgen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Ik wou juist vragen of je er al een zwengel aan had gegeven! :grinning: En hoe was het na zoveel dagen?
Wat is het probleem met edgen? Dat doet mijn vriend ook bij zichzelf, en ik heb daar profijt van.
Geen probleem, leuk dat je zo open bent. Denk dat mensen hier wel wat gewend zijn, toch?
Klik om te vergroten...
:grimacing:
Het edgen zelf was leuk/spannend, want na weken/maanden no-fap word je gewoon een heel seksueel wezen. Echt niet per se geil de hele tijd, maar er is wel die constante energie. Wat betreft klaarkomen was er niets speciaals aan. Daarbij krijg je natuurlijk tegelijk het gevoel van "shit, i fucked up..." Met dat edgen kun je jezelf nog wijsmaken dat je geen terugval hebt (al vind ik eigenlijk van wel, vandaar mijn aangepaste voornemen), maar met klaarkomen is het gewoon overduidelijk over met de streak natuurlijk.

Het probleem met edgen wanneer je bezig bent met no-fap is eigenlijk dat het geen kwestie is van of, maar van wanneer je je streak kwijtraakt. Die seksuele energie zet je dan om in geilheid die constant aan het opbouwen is, waardoor je de 'edge' steeds meer gaat opzoeken.

Ik begrijp trouwens goed dat velen dat hele no-fap maar niets vinden, maar voor mij is fappen/porno een enorm probleem (ook al ben ik er niet eens zo extreem in). Het is een verslaving waar ik gewoon vanaf móet komen om een betere balans te creëren in mezelf. En ik weet dat dit de manier voor mij is.

Leuk trouwens dat jij het leuk vind dat ik er zo open over ben. :) Het is toch wel wat een taboe iets, maar zoals je zegt zijn mensen hier wel wat gewend en het is ook gewoon goed om hier open over te praten denk ik. Het wat uit die taboesfeer halen.


8️⃣6️⃣ zei:
@Mindless

Zijn wel degelijk concrete voornemens, en ze gaan per direct in.

Moet ik er dan per se een einddatum bij zetten? Die is er trouwens niet eens, de voornemens zijn blijvend. Ik snap je eerlijk gezegd niet.
Klik om te vergroten...
Zie PM :)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Echt zo mooi om te horen @AphexTwin! :grin:

Soms kun je het gewoon echt even gebruiken dat anderen weten wat je je voorgenomen hebt. Of tenminste, dat jij zelf maar weet dat je dat voornemen hebt vermeld aan anderen en dat je dan door je geweten (mits je dat hebt :wink:) ook zult moeten vermelden als je dat niet gehaald hebt. We hoeven het zo ook niet helemaal alleen te doen voelt het voor mij en dat op zichzelf is ook weer een mooi iets.

Voor mezelf heeft het ook al meermaals geholpen. Gisteren nog, toen ik in de comedown van een ald-52 trip zat. No way dat ik van de wiet was af gebleven als ik dat voornemen hier niet had neergezet. Het verlangen naar wiet was door de na-stimulatie van de trip een tijd lang intens en eerlijk gezegd heb ik meerdere keren overwogen om het maar gewoon te nemen, zo van "fuck dat voornemen, ik wil me nu rustiger voelen". Maar niet gedaan en nu na een volle 8 uren slaap ben ik daar echt blij om. Vaak vertel ik mezelf dat wiet gebruiken na LSD enzo de hoofdpijn minder maakt de volgende dag, maar ik voel me nu juist beter, ook mede omdat de verleiding weerstaan is.

Maar ook met de no-fap die ik momenteel doe. Daar heeft het hier vermelden me écht al een aantallen keren gered. Had ik veel eerder moeten doen ook.

Zo, dikke lap tekst weer. Sorry, komt door de ALD afterglow. :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Hoe kun je nou niet fappen?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Hoe kun je nou niet fappen?
Klik om te vergroten...
Door het niet te doen. Niet fappen>>>meer seksuele energie>>>meer zin om te fappen>>>enz,enz,
Om uit die loop te komen moet/mag/zul je een manier zien te vinden om die seksuele energie om te zetten in gewone energie.
Ik heb alleen maar bewondering voor @Mindless daarvoor.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeelanddude zei:
Rivalrie zei:
Hoe kun je nou niet fappen?
Klik om te vergroten...
Ik heb alleen maar bewondering voor @Mindless daarvoor.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook bewondering voor Mindless als ik het zo lees. Ik kom de dag niet door zonder eens in de zoveel tijd aan m'n liaan te slingeren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Hoe kun je nou niet fappen?
Klik om te vergroten...
Voor mij werkt het zo dat als ik regelmatig fap (niet eens overdreven veel) ik constant op lage energie functioneer. Alsof mijn batterij maar voor 25% vol zit. Altijd wel enigszins moe/lusteloos, nergens zin in, geen fysieke kracht (trainen wil voor geen meter, vooral squatten niet, sta gewoon slap op mijn benen), niet geconcentreerd kunnen denken, etc. Na een tijdje onthouding (weekje) begint mijn batterij vol te lopen. En al die bovenstaande problemen (en meer) beginnen te verdwijnen. Daarnaast geeft het ook een enorme boost aan mijn spiritualiteit.

In die zin is het ook geen moeilijke keuze. Wel fappen is voor mij gewoon hartstikke stom om te doen door alle nadelen en het biedt voor mij geen enkel echt voordeel. Maar dat ben ik. Misschien loopt de batterij van anderen er niet zo snel van leeg en/of willen mensen het gewoon niet opgeven. Een deel van mij wil dat ook niet, (vandaar de verslaving) maar door me ervan te onthouden wordt dat deel zwakker.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#13
Purplext zei:
Lekker cliché per 2 januari;

- stoppen met roken 6 weken als start
- geen disso's voor 1 maand
- 3 x per week hardlopen, doel 5 km in 27,5 minuten in 6 weken (ik ben niet zo'n snelle)
- 3 x per week krachttraining oppakken. Doel 2 kg spier aankomen in 2 maanden
- 1 x per week lange natuurwandeling, 8 weken lang
- minstens 4 x per week fatsoenlijk koken 8 weken lang
- een boek lezen in 1 maand

Dit hangt allemaal met elkaar samen en versterkt en motiveert. Tijd om weer eens wat strenger tegen mezelf te zijn.
Klik om te vergroten...

Punt 1 kan ik al doorstrepen; stoppen met roken lukt me nog niet...
Geen disso's gaat goed, dat vond ik na het stoppen met roken het moeilijkste voornemen. Merk wel heel duidelijk hoe gewend ik was even een disso te nemen uit verveling...
Koken is elke dag gelukt, hardlopen en krachttraining weer opgepakt. Wandelen kan ik nog weinig over zeggen, boek lezen nog niet aan toegekomen.
M'n laatst toegevoegde voornemen; niet te hard van stapel lopen, gaat ook okay. Het niet roken is blijkbaar nog teveel gevraagd en dus stel ik die even uit.

Ik vind het lastig om nu weer zo te leven na de maanden van feesten, chillen en doen waar ik zin in heb. Het voelt zo saai...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
3 maanden veganistisch eten in 2020. Net begonnen.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Purplext : hoe vaak per week sportte je vorig jaar gemiddeld? Ik vind 6x per week heel wat namelijk. Ik denk dat opbouwen van dit soort habbits makkelijker gaat als je met 1, 2 of 3x per week begint op vaste dagen (met vaste mensen dat geeft pas motivatie! )

Maar misschien dat je dat al moeiteloos deed/doet in dat geval supergoed bezig!:grin:
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Game&Watch zei:
@Purplext : hoe vaak per week sportte je vorig jaar gemiddeld? Ik vind 6x per week heel wat namelijk. Ik denk dat opbouwen van dit soort habbits makkelijker gaat als je met 1, 2 of 3x per week begint op vaste dagen (met vaste mensen dat geeft pas motivatie! )

Maar misschien dat je dat al moeiteloos deed/doet in dat geval supergoed bezig!:grin:
Klik om te vergroten...
Voor oktober rende ik 2x p/w 5 km en 1x10 km en deed 3x p/w kracht. Ik heb dat echt nodig, want heb een zittend beroep en ben een beweeglijk type. Ik doe het ook vooral voor m'n psyche, ik heb de neiging depressief te worden.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Respect! Ik denk dat je daarmee al meer sport dan 95% van de bevolking :yum: ik herken het gevoel dat je moet bewegen hoor ik zit ook de hele dag! Ik geloof oprecht dat het goed is voor bijna alle mensen om iedere dag te bewegen.

Dag 12 alcoholvrij voor mij! 3x vlees gegeten tot nu toe dit jaar dat had wel 1x minder gekund. Wel iedere dag 2 stuks fruit (een struggle voor mij, ik ben geen fan van fruit)
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik breid m’n drugsvrije periode uit met een extra maand:

Begin: 15 januari
Einde: 15 februari
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wil even iets bijstellen. Het 1 keer in de week wiet gebruiken voelt niet helemaal goed. Ik krijg er meteen al "cravings" van om het de volgende dag weer te gebruiken en heb dat ook al gedaan... Het doet me ook ongezond eten en laat op bed gaan, omdat mijn gezonde levensstijl me op dat moment gewoon niets meer kan schelen. Alleen dat avondje zelf lijkt dan te bestaan. Dat voelt op dat moment misschien wel fijn, maar het helpt me niet bepaald verder.

Daarom pas ik mijn voornemen om t/m 3 februari per week 1 keer wiet te mogen gebruiken aan naar helemaal geen wiet gebruiken deze periode. Ingaande vanaf nu dus.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#20
*.exe2.0 zei:
dude, wat was er aan de hand dan zodat je dit allemaal vernaggeld had??
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je?

Ik rook al 25 jaar en drink koffie en gebruik 25 jaar lang drugs.
Dan worden je tanden geel!
Zie het bij veel mensen.
Hou daar niet van.
Een witte lach is mooi en belangerijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."