Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPlaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

583 antwoorden
71 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
*.exe2.0 zei:
Kinderen zijn leuk als je kan slapen.
Klik om te vergroten...
Kinderen zijn leuk als je zusje ze na een dag spelen weer komt ophalen.

Oom 4 life :grimacing::wink:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tijdje over nagedacht, maar bij dezen maak ik hem dan toch echt officieel...

Voornemen: volledige abstinentie van serotonerge psychedelica voor de duur van 3 maanden
Begindatum: 15-12-2019 (ja, met terugwerkende kracht...)
Einddatum: 15-3-2020

Ik houd de optie open voor één trip op Amanita muscaria, welke een geheel ander werkingsmechanisme heeft dan de serotonerge psychedelica, op voorwaarde dat ik écht voel dat het me op dat moment roept. Op dit moment doet het dat niet en ga ik het dus ook niet nemen, omdat ik het niet wil nemen louter 'om toch maar te kunnen trippen'. Overigens ook geen andere middelen 'om toch maar te kunnen trippen', dus ook geen dissociatieven (die heb ik overigens vanaf dezelfde begindatum permanent afgezworen) of delirianten (überhaupt (nog) nooit gedaan... komt nog wel eens, maar niet in de aankomende periode).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Psilocycloner
Meestal zijn het andere groepen drugs die te veel gebruikt worden. Al heb ik zelf ook een tijd gehad dat ik elke week "moest" trippen en dat is niet goed. Veel succes in ieder geval. :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat ik mij vanaf vrijdag op werk niet meer zo laat opjagen of "opfokken" door een pushende teamleider.
Loopt ie mij te "stressen" (i know, ik laat me stressen) dat het allemaal vandaag af en weg moet.

Teamleider aan telefoon:
"Zijn de jongens (chauffeurs) al binnen? Is die partij voor Japan al weg? Had jij al die binnenstad adressen van de spoedritten lijst al afgeleverd?" enz enz..

Ik:
"Nee niet alle jongens zijn al binnen en dat kun je zelf in het systeem zien, Ja die partij voor Japan is vanmorgen vroeg al opgehaald, Neeeee ik ben nog aan het rijden met die spoed adressen!
Bel nou niet steeds met onzinnige vragen joh als ik een SPOED route( rij. JIJ bent op de zaak dus kijk zelf eens en je bent notabene de hoogste in functie vandaag daar so your problem!"

Zo heheh, dat lucht de Dunne op zeg! Dat is gezegd. :tilttearlaugh:

Teamleider wordt ik maar niet hahaha. Nu heb ik nog een hogere om t op af te schuiven... :tonguewink:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
@Psilocycloner
Meestal zijn het andere groepen drugs die te veel gebruikt worden. Al heb ik zelf ook een tijd gehad dat ik elke week "moest" trippen en dat is niet goed. Veel succes in ieder geval. :)
Klik om te vergroten...
Ik gebruik geen andere groepen drugs. Afgelopen jaar nog wat geëxperimenteerd met disso's, maar daar ben ik mee gekapt. Naast psychedelica heb ik nu alleen phenibut dat ik slechts heel af en toe gebruik (dan praat je over eens in de 6-8 weken ofzo) en sinds kort heb ik dan een beetje pep en 2-FMA om tijdens een tripje op een psyfeestje bij te nemen als ik merk dat de energie om op de climax even lekker hard te gaan een beetje uitblijft. De 2-FMA heb ik nu toevallig afgelopen week twee keer thuis gebruikt om even de juiste dosering te zoeken en die heb ik nu gevonden, waarmee verder thuisgebruik achterwege zal blijven. Oh, en dan nog MDMA/6-APB keer of 4-5 per jaar hooguit.

De reden achter mijn voornemen om 3 maanden met psychedelica te stoppen heeft niet zo zeer te maken met problematisch gebruik of dat ik mentaal instabiel word ofzo, maar omdat ik merk dat ik de afgelopen tijd zodanig veel getript heb dat ik de 'magie' wat lijk te zijn verloren. Het doet allemaal niet zo veel meer. Bovendien heeft het recente 'recreatieve trippen' het 'serieuze trippen' een beetje verdrongen. Ik neem daarom even pauze om mijn receptoren weer helemaal op baseline te krijgen, alsmede om na de pauze de focus weer iets meer te gaan leggen op het 'serieuze trippen' of in elk geval een betere balans te vinden tussen 'serieus trippen' (thuis, in het bos, etc.) en 'recreatief trippen' (feestjes, meetings, etc.).
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou daar komt ie, haha. Het staat al lange tijd vast omdat die datum me verder kan helpen dan random een datum kiezen. Zoals je doet bij eerdere kleine stoppogingen.

Woensdag 01-01-2020
- stoppen met Red Bull drinken + andere caffeine houdende dranken. (Oo af en toe cola perr dag na)
Woensdag 01-01-2020
- stoppen met roken. Deze wordt wel het moeilijkst. Maar met die en dat hierboven ben ik ff terug 2 maanden lang gestopt. Ik weet dat k t kan. :)
Woensdag 01-01-2020
- stoppen met alle harddrugs, research chemicals en softdrugs. Gelukkig blow ik maar 1x ïn de maand als iemand dit aanbied. Research pillen in de vorm van benzo's bestel ik echt alleen als het een krap weekend wordt. En ja, pep, lekker en leuk, maar hij begint zich te veel te domineren. :tongueout:

Dit alles tot een datum van 2 maanden. Daarna zien wel verder. XD
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lekker cliché per 2 januari;

- stoppen met roken 6 weken als start
- geen disso's voor 1 maand
- 3 x per week hardlopen, doel 5 km in 27,5 minuten in 6 weken (ik ben niet zo'n snelle)
- 3 x per week krachttraining oppakken. Doel 2 kg spier aankomen in 2 maanden
- 1 x per week lange natuurwandeling, 8 weken lang
- minstens 4 x per week fatsoenlijk koken 8 weken lang
- een boek lezen in 1 maand

Dit hangt allemaal met elkaar samen en versterkt en motiveert. Tijd om weer eens wat strenger tegen mezelf te zijn.
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#8
De jaarwisseling is een mooi moment voor een proficiat aan allen die hier met goede moed bezig zijn aan het veranderen en sterker maken van zichzelf door korte termijnsvoornemens in handen te nemen! Goed bezig allen en bedankt voor de support! 🤩 Ik ga het nieuwe jaar suiker - en cafeïne loos in en bruis van de energie ook ben ik dit jaar gestopt met vlees, vis en dergelijke, met alle melkproducten en dingen als ei, verwerkte producten en nog wat dingen. En dat zijn enkel de veranderingen in mijn voeding 😅 Al bij al was het een jaar vol veranderingen. Ben benieuwd welke voornemens jullie en ikzelf de komende weken zullen maken en volbrengen!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psilocyloner zei:
Tijdje over nagedacht, maar bij dezen maak ik hem dan toch echt officieel...

Voornemen: volledige abstinentie van serotonerge psychedelica voor de duur van 3 maanden
Begindatum: 15-12-2019 (ja, met terugwerkende kracht...)
Einddatum: 15-3-2020
Klik om te vergroten...
Ah, fuck hè... eigenlijk best zin in een tripje morgen met oud en nieuw. Iets makkelijks, iets kortwerkends en niet te ingewikkeld allemaal, voor de laatste paar uurtjes. Beetje 2C-B of 4-HO-MET op de staart van de 6-APB? Nee, Psilocyloner gaat toch écht effe nie trippe nie.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Clean het oude jaar uit & het nieuwe jaar in 💪😊
Screenshot_20191231_010441.jpg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goede voornemens? Stoppen met alcohol als slaapmiddel te gebruiken. En misschien stoppen met mijn cola verslaving. En nee, geen "straattaal" voor cocaine, ik heb het over coca cola.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eens met bovenstaande reactie. Is dat voor altijd? Of een periode van bezinning en dan goede regels voor jezelf opstellen mbt hoe vaak en hoe veel?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben niet zo van termijnen en echt dingen opleggen, maar ik heb wel wat zaken:

- Sporten weer oppakken (was 2,5 kilo bijgekomen met kerst door 2 weken niet sporten en feestdagen maar die is er al bijna af na nacht doorhalen oud en nieuw lol)
- snel en duidelijk aangeven aan (nieuwe) mensen in mijn leven wanneer ik die leuk vind (niet alleen op het gebied van liefde, ook op het gebied van vriendschap)
- uiteraard niet roken volhouden.
- uiteraard ook volhouden door de week niet/nauwelijks drinken
- gezonder gaan eten, wellicht wat vegetarische dagen beginnen inbouwen
- Veel leuke dingen gaan doen met leuke mensen
- maar ook rust inlassen
- En mijn grenzen bewaken en aangeven.

- bijna vergeten: amateursjamanisme/recreatief gebruik van drugs enigszins terugdringen en goed inplannen in mijn inmiddels drukke leven!

Er is geen termijn, dit alles is vanaf nu.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je geen concrete voornemens hebt, waarom dan hier plaatsen in het concrete voornemen topic?

Bij mij is de periode rond de feestdagen uiteindelijk een zootje geworden kan ik wel zeggen... Door feestjes en dergelijke in een ritme gekomen van laat op bed en daardoor ook later eraf waardoor meditatie lastig ging, te vaak wiet smoken (foei) en het ergste van allemaal: een terugval met no-fap/no-porn een dag voor mijn gestelde doel hier :expressionless: Toch 43 dagen in totaal. Keek er tegenop om het hier te vermelden, maar waarom eigenlijk. Ik kan er beter eerlijk over zijn en wil ook niet met een slecht geweten zitten. Wel fijn om te merken hoe zo'n terugval niet meer zo verwoestend voor me is als dat eerder wel was. Het is nu eenmaal gebeurd en daarmee gaan zitten heeft geen zin. Gewoon weer doorgaan en niet teveel op de teller letten. Het probleem is zoals altijd 'edgen'. (zoek maar op als je meer wilt weten...) En ook het mezelf zo manipuleren dat ik dat allemaal rechtvaardig voor mezelf. Typisch verslavingsgedrag dus. En als ik heel eerlijk ben, was de terugval door dat edgen dus al eerder. Wel opmerkelijk om te zien dat het áltijd een keuze was. Altijd wist ik donders goed dat ik mijn grenzen over ging, maar dan werd er bewust voor gekozen om dat te negeren. Wat betreft de (voor mij) lange periode no-fap heb ik kunnen merken dat ik het (fappen) helemaal niet nodig heb voor ontspanning of wat dan ook, maar dat het nodig wórdt door toe te geven aan die manipulatieve gedachten. Het is allemaal een kwestie van keuzes maken en daar consistent in blijven.

Het plan is nu om nog een stukje strenger te zijn. Edgen betekent nu ook direct een terugval en softporn en dergelijke is ook porno. :sweatsmile: Dat betekent dus ook een reset naar 0. Heb aan de ene kant het gevoel dat ik te open ben over al deze shit hier, maar aan de andere kant hielp het hier vermelden van concrete voornemens mij heel erg en voelt het alsof ik hiermee door moet gaan. Ik weet ook dat ik door bepaalde plateau's heen moet en dat dat de momenten zijn waar het even heel zwaar kan worden.

Concrete voornemens:

Komende maand max 23:00 uur op bed, een uur voor het slapen gaan geen scherm kijken, elke dag 1 uur meditatie (eventueel 2x een half uur), maximaal 1 dag in de week wiet gebruiken, no-fap/no-porn/no-edging.

Begindatum: 3-1-2020
Laatste dag: 3-2-2020
Uitzonderingen: In het weekend max 24:00 uur ipv 23:00 uur op bed, later nog bij een eventueel feestje

Wil binnenkort ook concrete plannen maken om gezonder te gaan eten en een tijd lang geen suiker eten. Dat volgt nog.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#15
Veel voornemens van hiervoor zaten praktisch heel 2018 al in mijn leven, zoals: 2x per week sporten, (bijna) iedere dag een uur wandelen, 5 dagen per week vega eten. Dat ga ik lekker volhouden.

Mijn doel voor dit jaar is minder alcohol drinken, wat begint met een maand helemaal niet drinken. Ben ondertussen al op dag 6. Daarna even kijken of ik er nog een maandje aan vast plak of dat ik een regel verzin (zoals hooguit 1x per week ofzo)
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stoppen met drugs inclusief alcohol.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
MDMAZING zei:
Stoppen met drugs inclusief alcohol.
Klik om te vergroten...
Wat is je plan dan? Welke (voorlopige) termijn geef je jezelf? Wat zijn de eventuele criteria?

Iedereen kan zeggen "stoppen met drugs", "stoppen met cola drinken". Maar een voornemen vaag formuleren zorgt er (in mijn beleving) voor dat je er ook makkelijk(er) onderuit kunt komen, het uit gaat stellen, het vergeet, etc.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
yo dan

ik heb voorlopig andere prioriteiten, ben nl. een sudie aan het volgen en heb eind januari mn schrijftelijk

dussss ik ga even zo weinig mogelijk hier op df rondhangen

qua voornemens: ik heb met kerst in totaal 3 eenheden alcohol gedronken
29.12: 2 zware bieren
30.12: 5-6 eenheden
31.12: 13 eenheden (bieren, witte wijn, champagnes)
01.01: 1 serieuze kater en boy, die wil ik niet meer, wat een hel, en zo fantastisch was de smaak niet en het effect ook niet
nu weer naar 0 eenheden zoals ik bijna 7 weken heb volgehouden tot mijn tevredenheid

ook op 01.01 een kop koffie gedronken maar merkte amper effect vanwege de kater denk ik
ook weer op 0 zoals ongeveer 7 weken al zo was

ook mn intermittent fasting regime amper gevolgd de laatste 10d maar nu weer on it
niet zo slecht as usual gegeten, ook zeker niet zoveel als een gemiddelde december

zo vaak mogelijk, liefst elke dag, even 30min. wandelen wel volgehouden
erg leuk met een microdosering truffels, hele mooie kleuren in de natuur zeg, wow
vormen van bomen ook

mn microdosering experiment loopt nog, vandaag dosis 5, zondag nog 1 te gaan
dat bevalt wel, aarader eigenlijk

de feestdagen hebben me even van mn regime afgeholpen, tenmiste dat hetb ik mezelf toegestaan
had geen zin om een nazi voor mezelf te zijn


niet eerder genoemd maar voor de rest douche ik dagelijks koud af, 1 a 2 minuten
dit doe ik al 2 jaar
en in de winter 1x per 3-4 weken een dip in de natuur ergens, biesbosch ofzo

en ik loop 1 a 2 keer hard per week, 5km per keer
doe ik ook al jaren

luitjes succes met jullie voornemens
spreek je laterrrrrrr
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Heb aan de ene kant het gevoel dat ik te open ben over al deze shit hier, maar aan de andere kant hielp het hier vermelden van concrete voornemens mij heel erg en voelt het alsof ik hiermee door moet gaan
Klik om te vergroten...

Ik wou juist vragen of je er al een zwengel aan had gegeven! :grinning: En hoe was het na zoveel dagen?
Wat is het probleem met edgen? Dat doet mijn vriend ook bij zichzelf, en ik heb daar profijt van.
Geen probleem, leuk dat je zo open bent. Denk dat mensen hier wel wat gewend zijn, toch?

Mijn goede voornemen is gestopt blijven met roken. Ik ben 2 maanden geleden al gestopt en het gaat hartstikke goed en ben superblij dat ik er vanaf ben na 25 jaar roken! Maar ik merk dat er af en toe nog verleiding op de loer ligt. Laatst was ik best wel overstuur en wilde bijna een pakje gaan halen.
Ik beschouw mijzelf daarom pas echt als een niet-roker als ik een jaar gestopt ben: op 23 oktober 2020.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#20
*.exe2.0 zei:
dude, wat was er aan de hand dan zodat je dit allemaal vernaggeld had??
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je?

Ik rook al 25 jaar en drink koffie en gebruik 25 jaar lang drugs.
Dan worden je tanden geel!
Zie het bij veel mensen.
Hou daar niet van.
Een witte lach is mooi en belangerijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."