#1
Deze jaarwisseling nog wel een laatste 'vuurwerk' verkoop in Nederland dan toch?
Laatste legale verkoop.
Deze jaarwisseling nog wel een laatste 'vuurwerk' verkoop in Nederland dan toch?
Deze jaarwisseling nog wel een laatste 'vuurwerk' verkoop in Nederland dan toch?
Het standaard vuurwerk hier was niet eens zo slecht (en dat uit mijn mond).
Maar er zijn zoveel bommen die schade en letsel aanrichten uit de illegaliteit.
Maar hoe gaan ze het handhaven?
Ik vrees dat dit vrijwel niet mogelijk is.
En ik ben heel blij.
Ik sta doodsangsten uit wekenlang ivm de ptss. Ik hoor echte bommen die me terug werpen in een bizarre geschiedenis. Maar let wel,; ik heb het dan over het zware illegale vuurwerk
Precies om deze rede vind ik de keuze voor een volledig verbod frustrerend. Wetende dat het werkelijke probleem niet ligt bij de producten die er in Nederland worden verkocht.
Daarom vind ik het lullig voor bv jou.
Mensen met medische klachten als mij hebben veel minder last van Nederlands vuurwerk. Daardoor zal ook niet de SEH overlopen.
Wordt er nu niet gesproken over Europees verbod? Dat je het ook niet in de buurlanden kan kopen?

Ik ben ook hoogst verbaasd over waarom die internationale handel niet meer prioriteit krijgt. Ik bedoel, mensen rijden in principe rond met bomauto's. Ondertussen gaat het leeuwendeel van de politie-capaciteit op aan drugstransporten, en zie ik ook heel weinig diplomatieke druk vanuit Den Haag op andere EU-lidstaten om hun vuurwerkverkoop aan te pakken. Terwijl cobra's gebruikt worden voor allerlei aanslagen, dus je zou best terrorismewetgeving kunnen gebruiken ter onderbouwing waarom je assistentie nodig hebt van je buurlanden. Nou is in het geval van de cobra's de Italiaanse producent wel zo aangepakt (zij het veel te laat). Maar die Belgische winkels zijn ook nogal raar dat dat zo mag bestaan. Dan kan België wel steen en been klagen over de drugs uit Nederland. Laten wij dan eens klagen over die Belgische bommen.Precies om deze rede vind ik de keuze voor een volledig verbod frustrerend. Wetende dat het werkelijke probleem niet ligt bij de producten die er in Nederland worden verkocht.
Ik ben ook hoogst verbaasd over waarom die internationale handel niet meer prioriteit krijgt. Ik bedoel, mensen rijden in principe rond met bomauto's. Ondertussen gaat het leeuwendeel van de politie-capaciteit op aan drugstransporten, en zie ik ook heel weinig diplomatieke druk vanuit Den Haag op andere EU-lidstaten om hun vuurwerkverkoop aan te pakken. Terwijl cobra's gebruikt worden voor allerlei aanslagen, dus je zou best terrorismewetgeving kunnen gebruiken ter onderbouwing waarom je assistentie nodig hebt van je buurlanden. Nou is in het geval van de cobra's de Italiaanse producent wel zo aangepakt (zij het veel te laat). Maar die Belgische winkels zijn ook nogal raar dat dat zo mag bestaan. Dan kan België wel steen en been klagen over de drugs uit Nederland. Laten wij dan eens klagen over die Belgische bommen.
Haha. Ik weet dat je politiek je puntjes op de i hebt en de meeste dingen kloppen bij je hoor. Maar geloof niet alles wat internet je zegt.. in Oost Europa is het idd ook sinds dit jaar verboden om illegaal vuurwerk te verkopen op markten.Klinkt bijna als een dreigement…
In ons Nederland moeten bepaalde rechtse mensen zich óók gewoon aan de wet houden en kunnen ervoor vervolgd worden als ze dat niet doen.
Onzin😂 Alleen Duitsland is momenteel minder streng dan wij.
Tis een wat ouder artikel maar bij dezen: https://www.grootvuurwerk.nl/blog/v...t-zijn-de-regels-in-andere-europese-landen-21
Ik snap je teleurstelling en frustratie… Maar het klopt niet dat in de rest van de EU “volgas” vuurwerk wordt afgestoken. Dat is überhaupt niet zo populair behalve in NL, Belgie en Duitsland. Laatst genoemden hebben hier óók gewoon strenge regelgeving en plaatselijke verboden voor.
Het is een mengelmoes van verschillende dingen. Toen het Christendom hier met grof geweld werd opgedrongen (geloof in yahweh of sterf) door met name Karel de Grote , omdat die de kont van de paus wou likken zodat hij keizer van het west Romeinse Rijk zou worden, was er alsnog veel onbereidheid daartoe, gezien het sterke inheemse geloof in het Germaanse paganisme hier in deze omgeving.Kerst is ook niks anders dan de viering van de nieuwe zon. Vanaf dan worden de dagen weer langer. Vroeger heette dat andere maar de kerk heeft er de geboorte van Jezus van gemaakt. Jezus betekent ook zon.
Mee eens. Ik ervaar hetzelfde.Bekijk bijlage 66207
Welk vuurwerk blijft er nog over?
De shows, professioneel vuurwerk?
Die zijn ook niet overlastgevend. Daar ben je op voorbereid. Ik schrik vooral, en dan druk ik het zacht uit, van de onverwachte klappen.
Mee eens. Ik ervaar hetzelfde.
Het lijkt wel granaatvuur hier....
@Casrus : defensie doet er voor mij niets aan. Ik zat immers in Frankrijk.
Ggz was tijdsverspilling, waardeloos was het waar zij mee kwamen uiteindelijk.
Ik moet het zelf doen, met Tanja als hulphond.
Tanja is het enige, wat helpt....
In Amsterdam wordt er dagelijks een voordeur opgeblazen met cobra's en dat zou ook blijven gebeuren met een verbodTwee maanden voor de jaarwisseling is men hier alweer dagen op rij aan het knallen.
En dan woon ik niet in een achterbuurt. Wel bij een natuurgebied in de buurt.
Kijk je naar de cobra's op het bospad dan weten we wel waar het wordt afgestoken.
Wat een volk bah bah. Arme beesten ook.
Deze mensen verpesten het voor de vuurwerkliefhebbers tijdens de jaarwisseling.
Maar of je dit soort laag niveautjes die in oktober al cobra's afsteken tegen houdt met een verbod: ik vrees van niet.
Klinkt bijna als een dreigement…dat dit onder de rechtse mensen bepaalde dingen los gaat maken
Onzin😂 Alleen Duitsland is momenteel minder streng dan wij.Kijk naar onze buurlanden hier word VOLGAS vuurwerk afgestoken.
Afgelopen Maart was ik als vuurwerkliefhebber in Valencia. Deze mega stad draaid zo goed als op vuurwerk (toerisme etc etc).
Kijk ook naar België hier word hele jaar gewoon vuurwerk verkocht :').
Nu gaat Nederland als enigste land van de EU ineens weer raar doen. Ja sorry hoor.
Overheid is zo aan het overdrijven
Kijk ook naar België hier word hele jaar gewoon vuurwerk verkocht :').
Vind ik niet.
Er wordt zoveel vernield wat allemaal geld kost.
Laten we maar zwijgen over de mensen die er doodsbang voor zijn.
Waaronder ik. Een cobra 6 fluit me binnen een paar seconden terug naar de gortdroge woestijn waar ik tussen de bomen voor mijn leven heb staan vechten.
Dus top dat het wordt afgeschaft als je het mij vraagt.
En helaas door dat er mensen niet fatsoenlijk mee kunnen omgaan.
Ik heb geen problemen met mooi siervuurwerk. Dat vind ik inderdaad ook mooi en traditie.
Ik betwijfel alleen hoe ze de controle erop gaan houden.
Anderzijds hoef je bij een verbod niet meer te denken of het legaal of illegaal is en maakt dat handhaven misschien wel makkelijker.
Mogen die ook het hele jaar afsteken?
Maar waar ik zelf persoonlijk gewoon mee zit, en daar baal ik oprecht heel erg van is het hele stukje traditie, saamhorigheid, en dat mag van mij het liefst met de hele regenboogkleurenvlag, met elke soort mens, ras, dier of watdan ook samen gevierd worden.Vind ik niet.
Er wordt zoveel vernield wat allemaal geld kost.
Laten we maar zwijgen over de mensen die er doodsbang voor zijn.
Waaronder ik. Een cobra 6 fluit me binnen een paar seconden terug naar de gortdroge woestijn waar ik tussen de bomen voor mijn leven heb staan vechten.
Ja dat vind ik wel heel naar voor je man, ik voel je ook wel wat dat aan gaat. Het is ook harstikke belachelijk hoe illegaal het vuurwerk is en hoe hier mee om word gegaan.
Mogen die ook het hele jaar afsteken? Nee volgens de wet niet, maar volgens de wet mag er meer niet.
Waar rook is is vuur. Het is niet voor niets dat er serieus rijen aan rijen mensen staan voor bijvoorbeeld LOOTS Vuurwerk België deze rijen staan vol met nederlanders. Nu al.
Maar waar ik zelf persoonlijk gewoon mee zit, en daar baal ik oprecht heel erg van is het hele stukje traditie, saamhorigheid, en dat mag van mij het liefst met de hele regenboogkleurenvlag, met elke soort mens, ras, dier of watdan ook samen gevierd worden.
Helaas kunnen ze geen grip krijgen op de illegale handel, en ja met of zonder begrip van uit mij.. moest het er dan maar van komen dat er geen vuurwerk verkocht meer gaat worden in Nederland. Helaas zijn er zulke klaplopers die als debielen met vuurwerk omgaan.
Als je met een helder oog in en rondom je buurt stookt, met verantwoording is er in mijn eigen niets aan de hand hoor..
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."