Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVuurwerk verboden vanaf 2026.

Vuurwerk verboden vanaf 2026.

304 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hippie Langwaus zei:
Deze jaarwisseling nog wel een laatste 'vuurwerk' verkoop in Nederland dan toch?
Klik om te vergroten...

Laatste legale verkoop.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Deze jaarwisseling nog wel een laatste 'vuurwerk' verkoop in Nederland dan toch?
Klik om te vergroten...

Ja. Gaat in vanaf 2026 mogelijkerwijs. Dus jaarwisseling 2026/2027.

Ik vind het sneu voor de echte vuurwerk liefhebbers. Een traditioneel gebeuren wat mijn inziens echt kapot gemaakt is door de illegale vuurwerk handel.
Het standaard vuurwerk hier was niet eens zo slecht (en dat uit mijn mond).
Maar er zijn zoveel bommen die schade en letsel aanrichten uit de illegaliteit.

Maar hoe gaan ze het handhaven?
Ik vrees dat dit vrijwel niet mogelijk is.

En ik ben heel blij.
Ik sta doodsangsten uit wekenlang ivm de ptss. Ik hoor echte bommen die me terug werpen in een bizarre geschiedenis. Maar let wel,; ik heb het dan over het zware illegale vuurwerk
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Het standaard vuurwerk hier was niet eens zo slecht (en dat uit mijn mond).
Maar er zijn zoveel bommen die schade en letsel aanrichten uit de illegaliteit.
Klik om te vergroten...

Precies om deze rede vind ik de keuze voor een volledig verbod frustrerend. Wetende dat het werkelijke probleem niet ligt bij de producten die er in Nederland worden verkocht.

Kordie zei:
Maar hoe gaan ze het handhaven?
Ik vrees dat dit vrijwel niet mogelijk is.
Klik om te vergroten...

Ben er ook bang voor.... Ik volg een beetje de ontwikkelingen. Er zijn teveel liefhebbers, te weinig politie en teveel (illegaal) vuurwerk aanbod en kennis.

Kordie zei:
En ik ben heel blij.
Ik sta doodsangsten uit wekenlang ivm de ptss. Ik hoor echte bommen die me terug werpen in een bizarre geschiedenis. Maar let wel,; ik heb het dan over het zware illegale vuurwerk
Klik om te vergroten...

Dat is ook verschrikkelijk voor je man. Had graag gezien dat je er niet zo'n last van had gehad. Helaas is dat wel de realiteit. Maar je geeft het zelf al aan, het is al zwaar illegaal. Dus dat zal jammer genoeg de eerste jaren vermoedelijk alleen maar toenemen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Precies om deze rede vind ik de keuze voor een volledig verbod frustrerend. Wetende dat het werkelijke probleem niet ligt bij de producten die er in Nederland worden verkocht.
Klik om te vergroten...

Daarom vind ik het lullig voor bv jou.
Mensen met medische klachten als mij hebben veel minder last van Nederlands vuurwerk. Daardoor zal ook niet de SEH overlopen.

Wordt er nu niet gesproken over Europees verbod? Dat je het ook niet in de buurlanden kan kopen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Daarom vind ik het lullig voor bv jou.
Mensen met medische klachten als mij hebben veel minder last van Nederlands vuurwerk. Daardoor zal ook niet de SEH overlopen.

Wordt er nu niet gesproken over Europees verbod? Dat je het ook niet in de buurlanden kan kopen?
Klik om te vergroten...

Een aanzienlijk deel van de vuurwerkslachtoffers is getroffen door legaal vuurwerk.

Schermafbeelding 2025-07-02 om 09.00.23.png
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Precies om deze rede vind ik de keuze voor een volledig verbod frustrerend. Wetende dat het werkelijke probleem niet ligt bij de producten die er in Nederland worden verkocht.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook hoogst verbaasd over waarom die internationale handel niet meer prioriteit krijgt. Ik bedoel, mensen rijden in principe rond met bomauto's. Ondertussen gaat het leeuwendeel van de politie-capaciteit op aan drugstransporten, en zie ik ook heel weinig diplomatieke druk vanuit Den Haag op andere EU-lidstaten om hun vuurwerkverkoop aan te pakken. Terwijl cobra's gebruikt worden voor allerlei aanslagen, dus je zou best terrorismewetgeving kunnen gebruiken ter onderbouwing waarom je assistentie nodig hebt van je buurlanden. Nou is in het geval van de cobra's de Italiaanse producent wel zo aangepakt (zij het veel te laat). Maar die Belgische winkels zijn ook nogal raar dat dat zo mag bestaan. Dan kan België wel steen en been klagen over de drugs uit Nederland. Laten wij dan eens klagen over die Belgische bommen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Ik ben ook hoogst verbaasd over waarom die internationale handel niet meer prioriteit krijgt. Ik bedoel, mensen rijden in principe rond met bomauto's. Ondertussen gaat het leeuwendeel van de politie-capaciteit op aan drugstransporten, en zie ik ook heel weinig diplomatieke druk vanuit Den Haag op andere EU-lidstaten om hun vuurwerkverkoop aan te pakken. Terwijl cobra's gebruikt worden voor allerlei aanslagen, dus je zou best terrorismewetgeving kunnen gebruiken ter onderbouwing waarom je assistentie nodig hebt van je buurlanden. Nou is in het geval van de cobra's de Italiaanse producent wel zo aangepakt (zij het veel te laat). Maar die Belgische winkels zijn ook nogal raar dat dat zo mag bestaan. Dan kan België wel steen en been klagen over de drugs uit Nederland. Laten wij dan eens klagen over die Belgische bommen.
Klik om te vergroten...


Bomauto's? Tesla's?
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#8
Btw heb ik voor
ljuv zei:
Klinkt bijna als een dreigement…

In ons Nederland moeten bepaalde rechtse mensen zich óók gewoon aan de wet houden en kunnen ervoor vervolgd worden als ze dat niet doen.


Onzin😂 Alleen Duitsland is momenteel minder streng dan wij.
Tis een wat ouder artikel maar bij dezen: https://www.grootvuurwerk.nl/blog/v...t-zijn-de-regels-in-andere-europese-landen-21

Ik snap je teleurstelling en frustratie… Maar het klopt niet dat in de rest van de EU “volgas” vuurwerk wordt afgestoken. Dat is überhaupt niet zo populair behalve in NL, Belgie en Duitsland. Laatst genoemden hebben hier óók gewoon strenge regelgeving en plaatselijke verboden voor.
Klik om te vergroten...
Haha. Ik weet dat je politiek je puntjes op de i hebt en de meeste dingen kloppen bij je hoor. Maar geloof niet alles wat internet je zegt.. in Oost Europa is het idd ook sinds dit jaar verboden om illegaal vuurwerk te verkopen op markten.
Maar nog steeds kun je het overal onder de toonbank krijgen.

Wat jij zei,
Laatste bovengenoemde landen hebben hier inderdaad strenge regels op.
Maar ik haal wel zonder problemen mijn vuurwerk in Duitsland op. #Legaal. Maar toch niet te koop in Nederland. 😂

Denk dat je toch dat je even je research beter moet doen w.b.t inderdaad je lijnen kloppen met de wet.
Omgedraaid..
Tegendraads.. láng niet iedereen en zeker niet in de vuurwerk wereld volstaat aan de wet.

En ik weetniet of je bekend bent met Fallas in Spanje?
Hier van af begin Maart tot eind Maart geweest..

Ik praat over waar mijn ogen geweest zijn..

Je kan hier het hele jaar rond gewoon overal midden in de binnenstad van Valencia vuurwerk kopen én afsteken.
Hier lopen kleine kinderen van 6 jaar met houten kistjes vol vlinderbommen door de straten omdat ze dat hier van kinds af aan niet anders gewend zijn.
Daar kán het gewoon veilig. Zelfs met gigantisch hard vuurwerk.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb hier over mijn tuin al drones vliegen. Waarschijnlijk van buren. Heb ik iets te verbergen? Ja. Er groeien soms verboden planten.

Ben ik een gevaar? Nee.

Heb ik recht op privacy? Ja.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze Herbs Mang zei:
Kerst is ook niks anders dan de viering van de nieuwe zon. Vanaf dan worden de dagen weer langer. Vroeger heette dat andere maar de kerk heeft er de geboorte van Jezus van gemaakt. Jezus betekent ook zon.
Klik om te vergroten...
Het is een mengelmoes van verschillende dingen. Toen het Christendom hier met grof geweld werd opgedrongen (geloof in yahweh of sterf) door met name Karel de Grote , omdat die de kont van de paus wou likken zodat hij keizer van het west Romeinse Rijk zou worden, was er alsnog veel onbereidheid daartoe, gezien het sterke inheemse geloof in het Germaanse paganisme hier in deze omgeving.

Met name de Friezen wilden niks hebben van het opgedrongen uitheemse geloof en hebben nog een paar eeuwen langer door gevecht (met o.a. hulp van de Denen, die hetzelfde geloof hadden) om hun eigen tradities en levensvisie te behouden, maar moesten uiteindelijk ook zwichten. Dit deden ze wel op voorwaarde dat veel van hun eigen tradities behouden zouden blijven. Daarom is het hedendaagse Christendom hier verweven met verschillende dingen die hun oorsprong in Germaans paganisme hebben. Daar is de herkomst van de kerstboom deels uit te herleiden . En zelfs vier van de dagen van de week, verwezen naar Germaanse goden: dinsdag (Tiwesdaeg: dag van Týr), woensdag (Wodansdag: dag van Wodan/Odin), donderdag (Donarsdag: dag van Donar/Thor), Vrijdag (Freyasdag, dag van Freya).
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Al sinds ik mijn eerste zakgeld kreeg ben ik al geobsedeerd met vuurwerk. Het begon allemaal bij het simpele kindervuurwerk. Die heerlijke geur van gesmolten sterretjes en de velle flitsen van de flitspaaltjes. Op een gegeven moment wilde ik meer, dus begon ik het te ontleden en samen te voegen. Ik ging van cat 1 vuurwerk naar cat 2 naar cat 3 en uiteindelijk ook cat 4. Ik vond het geweldig, het hele jaar lang was ik bezig met vuurwerk.

Vernielde ik dingen? Nee. Was ik mensen tot last? Nee. Ik fietste als jonge jongen de bossen in en stak daar mijn vuurwerk af. Was ik daardoor de dieren tot last? Wellicht. Was mijn vuurwerk harder dan de jagers naast mij in het bos? Nee.

Het hoogtepunt van mijn hobby was vlak voor ik werd opgepakt door de politie. Ook ik ging te ver, als jongeman zoek je de grens op. Echter, lag deze grens bij mijn interesse in het illegale circuit, hetzelfde circuit als waar wij allen onze stoffen vandaan halen. Niet bij het misbruiken van professioneel vuurwerk. Het professionele vuurwerk was simpelweg harder en mooier, dat zorgde voor meer adrenaline en dopamine.

Het verbod heeft jarenlang onder de grond geworteld en laat nu zijn eerste bloei zien. We gingen van om 10:00 beginnen met afsteken, naar 18:00. Romeinse kaarsen werden verboden, babypijltjes werden verboden, knalvuurwerk werd verboden etc. Daarnaast was er een constante verwijting in de media naar het vuurwerk. Alles werd overdreven: kleine brandwonden werden meegeteld als letsel, er werd gesproken van nitraatbommen en vlinderbommen etc. "Maar die keiharde knallen, dat zijn toch ook gewoon bommen?" Absoluut! Wanneer denk je dat die troep op de markt is gekomen? Al die zooi die men nu afsteekt, waar men zijn handen ermee afknalt omdat het kwalitatief dramatisch is. Al die troep komt vanuit massaproductie in landen als Albanië. Daar geven ze geen fock om wie dat spul gaat afsteken, de vraag is hoog en zij willen geld.

Vroeger hadden we de beruchte Cobra 6 van Di Blasio Elio. Een van de hardste klappers op de markt, maar kwalitatief fantastisch! Een lont zo lang als een vinger en vervolgens nog een vlam van 18 seconden. De klap vervolgens was hard, maar zeker niet harder dan carbid. Op een gegeven moment werd deze C6 een vuurwerkbom en levensgevaarlijk volgens de media. Dit werkt natuurlijk averechts, meer mensen werden geïnteresseerd. De illegale markt speelde hierop in en bracht steeds hardere producten uit.
Daarnaast kwam er steeds meer handhaving in landen als Polen en Tsjechië. Maar de vraag bleef dus de minder-ervaren producenten maakte bommen met korte lontjes, inderdaad levensgevaarlijk.

Ik zie ook wel in dat het professionele vuurwerk gevaarlijk KAN zijn en dat het niet voor iedereen is weggelegd. Maar naar mijn mening is dit totaal verkeerd aangepakt door onze overheid, zoals gewoonlijk. Ook het legale vuurwerk is kwalitatief zeer verslechterd over de afgelopen jaren. Steeds vaker potten die imploderen of omvallen, grondvuurwerk dat knalt terwijl dat niet hoort etc. Waarom? Omdat het extreem lastig is om continu je productenlijn te moeten aanpassen omdat de overheid weer een bepaalde groep verbiedt.

Het verbod zal op lange termijn waarschijnlijk wel de beoogde doelen bereiken. Op korte termijn gaat het zorgen voor extreme chaos ben ik bang. Argumenten vòor een verbod als: dieren/mensen zijn bang, hulpverleners worden belaagd en extra belast, vind ik begrijpelijk. Tegelijkertijd denk ik wel dat er andere oplossingen zijn dan een verbod. Als er een paar jaar celstraf zou staan op het gooien van vuurwerk naar hulpverleners, denk je dat men het dan nog zoveel zou doen? Mijn overburen hebben een hekel aan vuurwerk, dus die gaan die ene dag per jaar even ergens anders heen of draaien harde muziek.

Voor mij is oudjaarsdag allang niet meer wat het was helaas. Het gevoel dat ik vroeger had is geminimaliseerd, wellicht ook door het ouder worden. Dit jaar zal ik mijn laatste legale potten kopen en deze met trots afsteken, om nooit te vergeten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Bekijk bijlage 66207

Welk vuurwerk blijft er nog over?
De shows, professioneel vuurwerk?
Die zijn ook niet overlastgevend. Daar ben je op voorbereid. Ik schrik vooral, en dan druk ik het zacht uit, van de onverwachte klappen.
Klik om te vergroten...
Mee eens. Ik ervaar hetzelfde.
Het lijkt wel granaatvuur hier....
@Casrus : defensie doet er voor mij niets aan. Ik zat immers in Frankrijk.
Ggz was tijdsverspilling, waardeloos was het waar zij mee kwamen uiteindelijk.
Ik moet het zelf doen, met Tanja als hulphond.
Tanja is het enige, wat helpt....
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Mee eens. Ik ervaar hetzelfde.
Het lijkt wel granaatvuur hier....
@Casrus : defensie doet er voor mij niets aan. Ik zat immers in Frankrijk.
Ggz was tijdsverspilling, waardeloos was het waar zij mee kwamen uiteindelijk.
Ik moet het zelf doen, met Tanja als hulphond.
Tanja is het enige, wat helpt....
Klik om te vergroten...

Flauw zeg.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Twee maanden voor de jaarwisseling is men hier alweer dagen op rij aan het knallen.
En dan woon ik niet in een achterbuurt. Wel bij een natuurgebied in de buurt.
Kijk je naar de cobra's op het bospad dan weten we wel waar het wordt afgestoken.

Wat een volk bah bah. Arme beesten ook.
Deze mensen verpesten het voor de vuurwerkliefhebbers tijdens de jaarwisseling.
Maar of je dit soort laag niveautjes die in oktober al cobra's afsteken tegen houdt met een verbod: ik vrees van niet.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Twee maanden voor de jaarwisseling is men hier alweer dagen op rij aan het knallen.
En dan woon ik niet in een achterbuurt. Wel bij een natuurgebied in de buurt.
Kijk je naar de cobra's op het bospad dan weten we wel waar het wordt afgestoken.

Wat een volk bah bah. Arme beesten ook.
Deze mensen verpesten het voor de vuurwerkliefhebbers tijdens de jaarwisseling.
Maar of je dit soort laag niveautjes die in oktober al cobra's afsteken tegen houdt met een verbod: ik vrees van niet.
Klik om te vergroten...
In Amsterdam wordt er dagelijks een voordeur opgeblazen met cobra's en dat zou ook blijven gebeuren met een verbod
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#16
Overheid is zo aan het overdrijven, en ze weten wellicht ook dat dit onder de rechtse mensen bepaalde dingen los gaat maken.
Onder het mom van dingen verbieden.
Wanneer houd het op met dingen verbieden?
Kijk naar onze buurlanden hier word VOLGAS vuurwerk afgestoken.

Afgelopen Maart was ik als vuurwerkliefhebber in Valencia. Deze mega stad draaid zo goed als op vuurwerk (toerisme etc etc).
Kijk ook naar België hier word hele jaar gewoon vuurwerk verkocht :').

Nu gaat Nederland als enigste land van de EU ineens weer raar doen. Ja sorry hoor.
Die klaplopers met cobra 6 en en dan vooral de klaplopers die ze op de deur plakken dat zijn de problemen.

NIET het siervuurwerk, NIET de traditie. NIET een gelukkig en licht puntje op einde jaar de 31ste december.

In mijn ogen, hoort daar oliebollen , top 2000 en uiteraard om 00:00 vuurwerk bij. (Uiteraard liever de oude regels, waarbij je gewoon vanaf 10;00 smorgens mocht stoken, één dag in één jaar.)

Heb me eerste vuurwerkbestelling gedaan en kan niet wachten de straat weer een mooi spektakel(tje) te geven op de 31ste om 00:00.:)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
DonkeyGonz zei:
dat dit onder de rechtse mensen bepaalde dingen los gaat maken
Klik om te vergroten...
Klinkt bijna als een dreigement…

In ons Nederland moeten bepaalde rechtse mensen zich óók gewoon aan de wet houden en kunnen ervoor vervolgd worden als ze dat niet doen.

DonkeyGonz zei:
Kijk naar onze buurlanden hier word VOLGAS vuurwerk afgestoken.

Afgelopen Maart was ik als vuurwerkliefhebber in Valencia. Deze mega stad draaid zo goed als op vuurwerk (toerisme etc etc).
Kijk ook naar België hier word hele jaar gewoon vuurwerk verkocht :').

Nu gaat Nederland als enigste land van de EU ineens weer raar doen. Ja sorry hoor.
Klik om te vergroten...
Onzin😂 Alleen Duitsland is momenteel minder streng dan wij.
Tis een wat ouder artikel maar bij dezen: https://www.grootvuurwerk.nl/blog/v...t-zijn-de-regels-in-andere-europese-landen-21

Ik snap je teleurstelling en frustratie… Maar het klopt niet dat in de rest van de EU “volgas” vuurwerk wordt afgestoken. Dat is überhaupt niet zo populair behalve in NL, Belgie en Duitsland. Laatst genoemden hebben hier óók gewoon strenge regelgeving en plaatselijke verboden voor.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
DonkeyGonz zei:
Overheid is zo aan het overdrijven
Klik om te vergroten...

Vind ik niet.
Er wordt zoveel vernield wat allemaal geld kost.
Laten we maar zwijgen over de mensen die er doodsbang voor zijn.
Waaronder ik. Een cobra 6 fluit me binnen een paar seconden terug naar de gortdroge woestijn waar ik tussen de bomen voor mijn leven heb staan vechten.

Dus top dat het wordt afgeschaft als je het mij vraagt.
En helaas door dat er mensen niet fatsoenlijk mee kunnen omgaan.
Ik heb geen problemen met mooi siervuurwerk. Dat vind ik inderdaad ook mooi en traditie.

Ik betwijfel alleen hoe ze de controle erop gaan houden.
Anderzijds hoef je bij een verbod niet meer te denken of het legaal of illegaal is en maakt dat handhaven misschien wel makkelijker.

DonkeyGonz zei:
Kijk ook naar België hier word hele jaar gewoon vuurwerk verkocht :').
Klik om te vergroten...

Mogen die ook het hele jaar afsteken?
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Vind ik niet.
Er wordt zoveel vernield wat allemaal geld kost.
Laten we maar zwijgen over de mensen die er doodsbang voor zijn.
Waaronder ik. Een cobra 6 fluit me binnen een paar seconden terug naar de gortdroge woestijn waar ik tussen de bomen voor mijn leven heb staan vechten.

Dus top dat het wordt afgeschaft als je het mij vraagt.
En helaas door dat er mensen niet fatsoenlijk mee kunnen omgaan.
Ik heb geen problemen met mooi siervuurwerk. Dat vind ik inderdaad ook mooi en traditie.

Ik betwijfel alleen hoe ze de controle erop gaan houden.
Anderzijds hoef je bij een verbod niet meer te denken of het legaal of illegaal is en maakt dat handhaven misschien wel makkelijker.



Mogen die ook het hele jaar afsteken?
Klik om te vergroten...
Kordie zei:
Vind ik niet.
Er wordt zoveel vernield wat allemaal geld kost.
Laten we maar zwijgen over de mensen die er doodsbang voor zijn.
Waaronder ik. Een cobra 6 fluit me binnen een paar seconden terug naar de gortdroge woestijn waar ik tussen de bomen voor mijn leven heb staan vechten.

Ja dat vind ik wel heel naar voor je man, ik voel je ook wel wat dat aan gaat. Het is ook harstikke belachelijk hoe illegaal het vuurwerk is en hoe hier mee om word gegaan.





Mogen die ook het hele jaar afsteken? Nee volgens de wet niet, maar volgens de wet mag er meer niet.
Waar rook is is vuur. Het is niet voor niets dat er serieus rijen aan rijen mensen staan voor bijvoorbeeld LOOTS Vuurwerk België deze rijen staan vol met nederlanders. Nu al.
Klik om te vergroten...
Maar waar ik zelf persoonlijk gewoon mee zit, en daar baal ik oprecht heel erg van is het hele stukje traditie, saamhorigheid, en dat mag van mij het liefst met de hele regenboogkleurenvlag, met elke soort mens, ras, dier of watdan ook samen gevierd worden.

Helaas kunnen ze geen grip krijgen op de illegale handel, en ja met of zonder begrip van uit mij.. moest het er dan maar van komen dat er geen vuurwerk verkocht meer gaat worden in Nederland. Helaas zijn er zulke klaplopers die als debielen met vuurwerk omgaan.

Als je met een helder oog in en rondom je buurt stookt, met verantwoording is er in mijn eigen niets aan de hand hoor..
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
DonkeyGonz zei:
Maar waar ik zelf persoonlijk gewoon mee zit, en daar baal ik oprecht heel erg van is het hele stukje traditie, saamhorigheid, en dat mag van mij het liefst met de hele regenboogkleurenvlag, met elke soort mens, ras, dier of watdan ook samen gevierd worden.

Helaas kunnen ze geen grip krijgen op de illegale handel, en ja met of zonder begrip van uit mij.. moest het er dan maar van komen dat er geen vuurwerk verkocht meer gaat worden in Nederland. Helaas zijn er zulke klaplopers die als debielen met vuurwerk omgaan.

Als je met een helder oog in en rondom je buurt stookt, met verantwoording is er in mijn eigen niets aan de hand hoor..
Klik om te vergroten...

Absoluut. Een heel mooie traditie.
Ik heb voor mijn ptss prachtige jaarwisselingen gehad en ik zou die nu ook nog kunnen hebben met siervuurwerk.

Maar zoals zoveel verpest een groep het voor de rest van het land. De vernielingen, de zorgkosten. Het weegt niet op tegen iets wat ooit begon als een traditie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."