#1
We weten dus wat te doen.Of de chaos moet zo extreem worden tijdens oudjaarsavond dat toch blijkt dat vuurwerk toestaan de betere optie is.
Maar serieus:
Ik sta hier gemengd in. Ook ik ben een hele grote vuurwerk fan geweest. Tientallen jaren met grote passie mee bezig geweest. Tegelijkertijd heb ik ook in de nabije omgeving mensen meegemaakt die zichzelf gruwelijk verminkt hebben met vuurwerk. Ook onschuldigen die slachtoffer werden van vuurwerk van anderen. En dan heb je nog de lui die met vuurwerk naar hulpdiensten lopen te smijten (die mogen van mij echt jaren de bak in). En dan nog alle dieren die in angst zitten, mensen met een trauma van een oorlog die al die knallen elk jaar weer moeten doorstaan, alle overlast en rotzooi die het geeft.
Ergens ben ik voor dit verbod op particulier gebruik van vuurwerk. Maar ik begrijp heel goed hoe klote dit verbod is voor vuurwerk fanaten.