#1
Het echte probleem is volgens mij dat excessief geweld tegen politie en hulpverleners al jaren plaatsvind. Al was het vorig en dit jaar met oud en nieuw wel heel extreem. Maar we weten dat met name hulpverleners al jaren regelmatig worden belaagd. Daar is bij mijn weten nooit echt iets mee gedaan. Regels zijn nooit aangescherpt.Ik zou willen dat ik het kon begrijpen.
Hoe haal je het in je gestoorde hoofd om met bivakmutsen op hulpverleners te bekogelen met vuurwerk en van alles en nog wat.
Ik kijk dan naar onze eigen kinderen die een normale opvoeding hebben gehad en die hier ook niets van snappen. Wie doen dit?
Ik vraag me af of we met een vuurwerkverbod deze gestoorde gekken tegen kunnen houden, want deze kleine groep wil het jaar helemaal niet mooi afsluiten met wat vuurwerk. Iets wat de meerderheid wel wil.
Deze kleine groep, het uitschot, is alleen maar uit op verstoring van de orde, slopen en rellen.
Gewoon criminelen zijn het.
Hoop dat deze lui keihard aangepakt worden en achter een hoog hek lang na kunnen denken over hun zonden en alles kwijtraken.
Elke euro schade verhalen en beslag leggen op inkomen, bezit en ander vermogen.
Mijn punt is dat als ze toen al met een praktisch zero tolerantie beleid waren begonnen tegen dit waanzinnig gedrag, er nu minder incidenten waren geweest. Waarschijnlijk vrijwel geen.
Iedereen klaagt maar na een paar weken is het weer stil en er verandert waarschijnlijk nog steeds niets. Dus maak je borst alvast maar nat eind 2026 met dat verbod op vuurwerk..
En bedenk ook nog even dat we met dit massaal geweld het wereldnieuws hebben gehaald..