Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVuurwerk verboden vanaf 2026.

Vuurwerk verboden vanaf 2026.

304 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeehond zei:
Ik zou willen dat ik het kon begrijpen.
Hoe haal je het in je gestoorde hoofd om met bivakmutsen op hulpverleners te bekogelen met vuurwerk en van alles en nog wat.
Ik kijk dan naar onze eigen kinderen die een normale opvoeding hebben gehad en die hier ook niets van snappen. Wie doen dit?
Ik vraag me af of we met een vuurwerkverbod deze gestoorde gekken tegen kunnen houden, want deze kleine groep wil het jaar helemaal niet mooi afsluiten met wat vuurwerk. Iets wat de meerderheid wel wil.
Deze kleine groep, het uitschot, is alleen maar uit op verstoring van de orde, slopen en rellen.
Gewoon criminelen zijn het.
Hoop dat deze lui keihard aangepakt worden en achter een hoog hek lang na kunnen denken over hun zonden en alles kwijtraken.
Elke euro schade verhalen en beslag leggen op inkomen, bezit en ander vermogen.
Klik om te vergroten...
Het echte probleem is volgens mij dat excessief geweld tegen politie en hulpverleners al jaren plaatsvind. Al was het vorig en dit jaar met oud en nieuw wel heel extreem. Maar we weten dat met name hulpverleners al jaren regelmatig worden belaagd. Daar is bij mijn weten nooit echt iets mee gedaan. Regels zijn nooit aangescherpt.

Mijn punt is dat als ze toen al met een praktisch zero tolerantie beleid waren begonnen tegen dit waanzinnig gedrag, er nu minder incidenten waren geweest. Waarschijnlijk vrijwel geen.

Iedereen klaagt maar na een paar weken is het weer stil en er verandert waarschijnlijk nog steeds niets. Dus maak je borst alvast maar nat eind 2026 met dat verbod op vuurwerk..

En bedenk ook nog even dat we met dit massaal geweld het wereldnieuws hebben gehaald..
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoorde eergisteren iemand op mijn werk zeggen dat hij vooral dit jaar extra gaat knallen omdat het nu verboden is..met een groepje ook blijkbaar..

Hij zal zeker niet de enige zijn in december..
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deadwing zei:
Ik hoorde eergisteren iemand op mijn werk zeggen dat hij vooral dit jaar extra gaat knallen omdat het nu verboden is..met een groepje ook blijkbaar..

Hij zal zeker niet de enige zijn in december..
Klik om te vergroten...

Dit is nu precies waar het mis gaat.
Je kan en mag het ergens niet mee eens zijn.
Maar helaas moeten we ons toch aan de wet houden, of dat nu leuk is of niet leuk staat los hiervan.

Iemand met seksuele gevoelens op straat mag die ook niet te pas en te onpas uiten op straat bv. Degene zal dat wel willen maar de regels hierover zijn anders.

Mensen als je collega verpesten het voor iedereen. Ik denk dat hij ook het hardste ageert als hij volgend jaar bespoten wordt met traangas of een knuppel in zijn nek krijgt.
Hij kan zich beter hard maken hoe je de vuurwerk traditie met een verbod wel wat in ere kan houden. Maar dat vinden dit soort ikke ikke de rest kan stikken gasten vaak te moeilijk
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Dit is nu precies waar het mis gaat.
Je kan en mag het ergens niet mee eens zijn.
Maar helaas moeten we ons toch aan de wet houden, of dat nu leuk is of niet leuk staat los hiervan.

Iemand met seksuele gevoelens op straat mag die ook niet te pas en te onpas uiten op straat bv. Degene zal dat wel willen maar de regels hierover zijn anders.

Mensen als je collega verpesten het voor iedereen. Ik denk dat hij ook het hardste ageert als hij volgend jaar bespoten wordt met traangas of een knuppel in zijn nek krijgt.
Hij kan zich beter hard maken hoe je de vuurwerk traditie met een verbod wel wat in ere kan houden. Maar dat vinden dit soort ikke ikke de rest kan stikken gasten vaak te moeilijk
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal. Zijn reactie verbaasde me ook wel een beetje. Ik heb maar niks gezegd..
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deadwing zei:
Klopt helemaal. Zijn reactie verbaasde me ook wel een beetje. Ik heb maar niks gezegd..
Klik om te vergroten...

Soms kun je beter zwijgen.
Zo'n gast kan je werksfeer flink verzieken komend jaar als je hem tegenspreekt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."