Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Jester zei: Ik neem aan dat mijn huisarts het niet zou voorschrijven als dit niet zo kunnen hoor, maar weet ook niet hoeveel huisartsen d’r nou eigenlijk precies vanaf weten? Klik om te vergroten... Je kan je huisarts gewoon vragen of ie hier ervaring mee heeft, dat weten ze meestal te waarderen. Het slaapverwekkende mechanisme van beide middelen is vrijwel identiek. Voor fanatici of degenen met een uit de hand gelopen farma obsessie; antagonisme van H1 en 5-HT2A. Dan is van 50 quetiapine naar 15 mirtazapine wel reeel, om te slapen. Mocht je nou andere klachten krijgen zou ik de huisarts even terugbellen."
"Hoe lang is nog niet zo lang en wat is de reden dat je het gebruikt? Klinkt overigens volkomen normaal wat je noemt. Is de bloedspiegel al eens gemeten?"
"De reden van voorschrijven ken ik niet. Voel je je beter dan voordat je ermee begon? Als je twijfel hebt, gewoon je arts raadplegen?"
"Heb je ooit propranolol geprobeerd? Sommige mensen kennen het als middel tegen 'plankenkoorts'. Werkt goed als er voornamelijk lichamelijke klachten van angst zijn zoals hartkloppingen, zweten enz. Heeft niet de nadelen van benzos. Die werken vaak wel goed maar wat hierboven ook al gezegd is, iets te hoge dosis en de presentatie kan wat warrig worden. Succes met je presentatie!"
"Van oorsprong middel tegen hoge bloeddruk maar het wordt al tientallen jaren met succes gebruikt bij angstklachten zoals plankenkoorts. Als je uitlegt waarvoor het is schrijven de meeste huisartsen het gewoon voor, die zijn al lang blij dat patiënten niet om benzos vragen. Wel altijd voor de presentatie een keer uitproberen. Propranolol - Wikipedia nl.wikipedia.org"
"Wat een aardig compliment! Laat je wat weten hoe het verloopt?"
"OtherShore zei: Bupropion? Ik heb het een weekje geslikt en geen oog dichtgedaan. Klik om te vergroten... Moclobemide."
"Raver zei: Is dit ook niet sterk dosis afhankelijk? Quetiapine word indien voorgeschreven voor slapeloosheid voorgeschreven tot een dosis van 50mg. Tenminste in mijn geval. Hoger mocht ik niet gaan omdat het dan eerder antipsychotica is dan een slaapverwekkend middel. Klik om te vergroten... De range is van 12,5 tot 200 mg. (hypnoticum) Meer dan 50 mg lijkt niet zinvol in de zin van dat het weinig toevoegt. Sommige mensen reageren er helemaal niet op, ook bij 200 mg; geen slaap en geen honger."
"In het screenshot dat je hebt bijgevoegd staat jouw naam en die van je behandelaar. Het is volgens mij niet iets dat niet mag maar of je dat wel wil ivm je privacy."
"Eerst zien dan geloven. Een Phase III onderzoek is er, eens kijken wat er gebeurt als het op grotere schaal wordt voorgeschreven. 13 $ per pil, 2 keer daags. Da's goed vangen. Nu, zeker in de VS, is het een prima tijd om een niet-opioïde pijnstiller op de markt te brengen en hopen dat die goed verkoopt."