#1
Ja. Absoluut .Soms kun je beter zwijgen.
Zo'n gast kan je werksfeer flink verzieken komend jaar als je hem tegenspreekt.
Ja. Absoluut .Soms kun je beter zwijgen.
Zo'n gast kan je werksfeer flink verzieken komend jaar als je hem tegenspreekt.
@Raver zit je btw niet ol vuurwerkcrew forum? Best actief forum. Voel je welkom..
Ik ken het wel. Onze winkel doet ook freak acties via VW crew. Ben zelf geen lid maar lees graag mee.
Oke dus we moeten ons aan alles houden wat de wet heeft bepaald? En hoe zit dat dan met drugs gebruiken/kopen, moeten wij ons daar ook aan houden?Dit is nu precies waar het mis gaat.
Je kan en mag het ergens niet mee eens zijn.
Maar helaas moeten we ons toch aan de wet houden, of dat nu leuk is of niet leuk staat los hiervan.
Iemand met seksuele gevoelens op straat mag die ook niet te pas en te onpas uiten op straat bv. Degene zal dat wel willen maar de regels hierover zijn anders.
Mensen als je collega verpesten het voor iedereen. Ik denk dat hij ook het hardste ageert als hij volgend jaar bespoten wordt met traangas of een knuppel in zijn nek krijgt.
Hij kan zich beter hard maken hoe je de vuurwerk traditie met een verbod wel wat in ere kan houden. Maar dat vinden dit soort ikke ikke de rest kan stikken gasten vaak te moeilijk
Ik vind het zelf ook te erg voor woorden. Vooral de brandweer die belaagd werd met vuurwerk vond ik erg om te zien. Ik gebruik zelf ook altijd vuurwerk, zitten tegenwoordig ook steeds hardere knallen tussen (sinds alles illegaal is). Maar ik zou hier nooit een mens kwaad mee doen of een ander zijn spul mee vernielen. Wij proberen hier rekening te houden met anderen, maar door dit soort mensen krijgt iedereen een verkeerd beeld van vuurwerkgebruikers wat ik zo jammer vind.Ik zou willen dat ik het kon begrijpen.
Hoe haal je het in je gestoorde hoofd om met bivakmutsen op hulpverleners te bekogelen met vuurwerk en van alles en nog wat.
Ik kijk dan naar onze eigen kinderen die een normale opvoeding hebben gehad en die hier ook niets van snappen. Wie doen dit?
Ik vraag me af of we met een vuurwerkverbod deze gestoorde gekken tegen kunnen houden, want deze kleine groep wil het jaar helemaal niet mooi afsluiten met wat vuurwerk. Iets wat de meerderheid wel wil.
Deze kleine groep, het uitschot, is alleen maar uit op verstoring van de orde, slopen en rellen.
Gewoon criminelen zijn het.
Hoop dat deze lui keihard aangepakt worden en achter een hoog hek lang na kunnen denken over hun zonden en alles kwijtraken.
Elke euro schade verhalen en beslag leggen op inkomen, bezit en ander vermogen.
Oke dus we moeten ons aan alles houden wat de wet heeft bepaald?
En hoe zit dat dan met drugs gebruiken/kopen, moeten wij ons daar ook aan houden?
vind het zelf ook te erg voor woorden. Vooral de brandweer die belaagd werd met vuurwerk vond ik erg om te zien
Ik zeg gebruiken/kopen, nu praat je over een deel van mijn vraag heen. Zo werkt dat niet he..Officieel wel. Je kan het er wel mee oneens zijn en dat mag. Maar eigen rechter spelen door illegaal vuurwerk af te blijven steken is mijn inziens ook niet de oplossing. Wel om te kijken hoe je het in je gemeente wel klaar kan krijgen om toch te mogen afsteken, via vergunning bv.
Officieel wel. Gebruik mag sowieso.
Dat is heel positief om te lezen.
Want de overheid wilt het verbieden omdat de hulpverleners ook zeggen: "het is genoeg".
Of het verbod gaat werken op de lange termijn zal de toekomst uitwijzen
Dat is ook het hele punt. De groep die wat wel doet raak je niet met nieuwe wetgeving. En die groep zal alleen maar groter worden. Er is meer frustratie in de maatschappij en straks is illegaal vuurwerk het enige wat voorhanden is.Ik vind het zelf ook te erg voor woorden. Vooral de brandweer die belaagd werd met vuurwerk vond ik erg om te zien. Ik gebruik zelf ook altijd vuurwerk, zitten tegenwoordig ook steeds hardere knallen tussen (sinds alles illegaal is). Maar ik zou hier nooit een mens kwaad mee doen of een ander zijn spul mee vernielen. Wij proberen hier rekening te houden met anderen, maar door dit soort mensen krijgt iedereen een verkeerd beeld van vuurwerkgebruikers wat ik zo jammer vind.
Ja ik kijk ook even mee wanneer de overburen (minimaal) 500 euro de lucht in schieten.Plus de meeste mensen zijn ook nog een ket zat (of wat anders) als ze vuurwerk afsteken.
Kheb zo ook de nodige flesjes zien omvallen en dat b.v een pijl bij de overburen inde voortuin terecht kwam.
Ik speel zelf meestal op safe en gebruik alleen sterretjes 🥰
En ik kijk naar vuurwerk van andere vanaf mijn dakterras.
In Amsterdam wordt er dagelijks een voordeur opgeblazen met cobra's en dat zou ook blijven gebeuren met een verbodTwee maanden voor de jaarwisseling is men hier alweer dagen op rij aan het knallen.
En dan woon ik niet in een achterbuurt. Wel bij een natuurgebied in de buurt.
Kijk je naar de cobra's op het bospad dan weten we wel waar het wordt afgestoken.
Wat een volk bah bah. Arme beesten ook.
Deze mensen verpesten het voor de vuurwerkliefhebbers tijdens de jaarwisseling.
Maar of je dit soort laag niveautjes die in oktober al cobra's afsteken tegen houdt met een verbod: ik vrees van niet.
Klinkt bijna als een dreigement…dat dit onder de rechtse mensen bepaalde dingen los gaat maken
Onzin😂 Alleen Duitsland is momenteel minder streng dan wij.Kijk naar onze buurlanden hier word VOLGAS vuurwerk afgestoken.
Afgelopen Maart was ik als vuurwerkliefhebber in Valencia. Deze mega stad draaid zo goed als op vuurwerk (toerisme etc etc).
Kijk ook naar België hier word hele jaar gewoon vuurwerk verkocht :').
Nu gaat Nederland als enigste land van de EU ineens weer raar doen. Ja sorry hoor.
Overheid is zo aan het overdrijven
Kijk ook naar België hier word hele jaar gewoon vuurwerk verkocht :').
Vind ik niet.
Er wordt zoveel vernield wat allemaal geld kost.
Laten we maar zwijgen over de mensen die er doodsbang voor zijn.
Waaronder ik. Een cobra 6 fluit me binnen een paar seconden terug naar de gortdroge woestijn waar ik tussen de bomen voor mijn leven heb staan vechten.
Dus top dat het wordt afgeschaft als je het mij vraagt.
En helaas door dat er mensen niet fatsoenlijk mee kunnen omgaan.
Ik heb geen problemen met mooi siervuurwerk. Dat vind ik inderdaad ook mooi en traditie.
Ik betwijfel alleen hoe ze de controle erop gaan houden.
Anderzijds hoef je bij een verbod niet meer te denken of het legaal of illegaal is en maakt dat handhaven misschien wel makkelijker.
Mogen die ook het hele jaar afsteken?
Maar waar ik zelf persoonlijk gewoon mee zit, en daar baal ik oprecht heel erg van is het hele stukje traditie, saamhorigheid, en dat mag van mij het liefst met de hele regenboogkleurenvlag, met elke soort mens, ras, dier of watdan ook samen gevierd worden.Vind ik niet.
Er wordt zoveel vernield wat allemaal geld kost.
Laten we maar zwijgen over de mensen die er doodsbang voor zijn.
Waaronder ik. Een cobra 6 fluit me binnen een paar seconden terug naar de gortdroge woestijn waar ik tussen de bomen voor mijn leven heb staan vechten.
Ja dat vind ik wel heel naar voor je man, ik voel je ook wel wat dat aan gaat. Het is ook harstikke belachelijk hoe illegaal het vuurwerk is en hoe hier mee om word gegaan.
Mogen die ook het hele jaar afsteken? Nee volgens de wet niet, maar volgens de wet mag er meer niet.
Waar rook is is vuur. Het is niet voor niets dat er serieus rijen aan rijen mensen staan voor bijvoorbeeld LOOTS Vuurwerk België deze rijen staan vol met nederlanders. Nu al.
Maar waar ik zelf persoonlijk gewoon mee zit, en daar baal ik oprecht heel erg van is het hele stukje traditie, saamhorigheid, en dat mag van mij het liefst met de hele regenboogkleurenvlag, met elke soort mens, ras, dier of watdan ook samen gevierd worden.
Helaas kunnen ze geen grip krijgen op de illegale handel, en ja met of zonder begrip van uit mij.. moest het er dan maar van komen dat er geen vuurwerk verkocht meer gaat worden in Nederland. Helaas zijn er zulke klaplopers die als debielen met vuurwerk omgaan.
Als je met een helder oog in en rondom je buurt stookt, met verantwoording is er in mijn eigen niets aan de hand hoor..
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."