#1
Het gaat ook niet alleen om mensen die niet met vuurwerk om kunnen gaan en de ongelukken en agressie als gevolg. Huisdieren hebben veel last van vuurwerk maar het zorgt ook bij vogels en andere wilde dieren voor veel angst. Al die egels gewekt uit hun winterslaap waardoor ze sterven, vele vogels die zichzelf in paniek doodvliegen. En dan nog al het fijnstof wat de lucht in gaat en zware metalen in de bodem en het grondwater. Het is geen 'onschuldige hobby' zoals ergens gesuggereerd werd, zie artikel hieronder.
Desalniettemin kan ik me voorstellen dat het een groot gemis is als liefhebber en dat het verdrietig is dat een traditie waar zo veel plezier uit werd gehaald nu een andere vorm moet gaan krijgen. Maar wat mij betreft is de impact te groot voor het andere leven op aarde.
https://eenvandaag.avrotros.nl/arti...ers-van-vuurwerk-tijdens-jaarwisseling-148113
Desalniettemin kan ik me voorstellen dat het een groot gemis is als liefhebber en dat het verdrietig is dat een traditie waar zo veel plezier uit werd gehaald nu een andere vorm moet gaan krijgen. Maar wat mij betreft is de impact te groot voor het andere leven op aarde.
https://eenvandaag.avrotros.nl/arti...ers-van-vuurwerk-tijdens-jaarwisseling-148113