ik ben een tijdje geleden op dit forum terecht gekomen.
ik woon sinds men 12e in frankrijk, en gebruik hasj sinds men 14e.
ben er net 18 geworden.
dit is wel een interessant gesprek want ik zie dat de politie en de anti criminele drugs brigade in Belgie en Nederland niet zo streng zijn.
ik ben zelf 2x gepakt met ongeveer 3/4 gram op zak, in een parkje op een bankje ongeveer een stuk of 6 jonges.
zeker 4 joints, ik heb toen zelf nog gezegt van "hey wie zijn dat daar oppassen" (twee oudere mannen, regenjas met kleurtjes, ze liepen nogal vrijdicht bijelkaar en ze deden of ze wisten waar naar toe te gaan)
dus kwamen ze toch voorbij ons gelopen en direkt zeiden ze het volgende "'Bonjour, c'est la BAC (brigade anti criminelle)"
nadat ik het ongeveer 5seconden ervoor had gezegt had ik direkt men joint naar achter gegooit en wat later deden de andere dat ook, toen ze begonnen met zakken te voelen enzo hebben we ieders disrkeet ons brokje hasj kunnen weg goojen naast het bankje.
Dit is daarna allemaal terug gevonden, alles in beslag genomen, 3gedraaide joints en ongeveer 10g hasj.
Maar we kregen toch nog één joint terug als vergoeding.Wat zeer zeldzaam is in frankrijk.Vervolgens waren ze best wel vriendelijk en zeiden ze tegen ons: "stop toch met hasj te rooken, plant zelf wat planten in je tuin en rook je eigen spul thuis" Jaja sure.
Daarna ook enkele keren gepakt met het bijzijn van vrienden die iets hadden of ik zelf een grammetje of iets meer, maar dat wordt dan meestal meegenomen of als je aan de zee dijk zit wordt het in de zee gegooit.
ik woon in een regio waar veel coke en hero wordt gebruikt politie hier is best wel in to drugs actions als je me bedoelt.
ik zelf hou me bezig met weed en hasj, coke is iets wat ik af en toe doe om men idëen op een andere gang te zetten.
hier vindt je alleen lokale dealers, die alles nogal vrij duur hebben, meestal commerciele hasj, zelfkweek valt ook te vinden als je lokaal bent.
hero en coke is duur, de coke vertrouw ik niet, is met "baby poeder" gemengd, in 50g wordt zeker 20g baby poeder in gedaan.
sinds 2 jaar gaan ik en mijn vrienden naar Marseille een grote stad verder op (120km van hier) om onze Hasj te gaan halen, daar is het zeeer goedkoop en kwaliteit van hasj raakt toch bijna de kwaliteit van nederlandse hasj)
COMMERCIELE HASJ: 20euro / 8/14gram
(commerciele hasj namen we ongeveer 1kilo mee)
LA BOMBA (HEELE GOEIE) HASJ: 10euro 2/3 gram
(deze namen we ieders 200euro mee voor eigen gebruik)
in deze achterwijken is het dan ook het zelfde principe als de coffeeshops in nederland, je komt in de hall van de block aan en er wacht iemand achter de deur de trappen op.
Soms zit er wel een jongetje van 12 met 1kilo hasj in zen rugzak.
Soms moet je 10minuten wachten en is het aanschuiven.
Deze trip hebben we in 2jaar tijd zeker 50keer gedaan.
Totdat in December 2006 een vriend wordt gepakt met 50g, ze waren hem aan het op wachten niet ver van zen thuis, hij woont vrij afgelegen in het bos.
Telefoon: afgeluisterd op lange termijn.
50g hasj gevonden in zen jaszak, niet naar het gevang blijft bij process en serieuze boete.als hij de boete niet betaald gaat hij toch de cel in.
Maar het enge aan het verhaal is dat deze politie mannen alles wisten, waar we hem gingen halen, elke reis die we hebben gedaan wisten ze het uur dat we vertrokken en dat we terug kwamen, waar we naar toe gingen, en wie van ons kocht.
Ookal waren we zeer diskreet met telefoon gesprekken ivm andere lokale konflikten.
Vervolgens iedereen naar het politie bureau (met 4dus, allemaal aparte datum)
Om verhoor te krijgen, wat niet zo fijn is, heb dan ook 4uur in een cel onder het politie bureau zitten wachten.
Dit was eind 2006
Dit doen we nog altijd tot de dag van vandaag, maar dan worden er geen gsm's mee genomen, door vroegere domme gesprekken(tijdje geleden)aan de telefoon met gecatalogeerde mensen waren al onze telefoons afgeluisterd door een plaatselijke anti criminele dienst.
Een jaar voor dit zijn twee vrienden van me gepakt geweest ALLEEN door camera tapes van in parkjes en steegjes, waar goed te zien is dat ze rollen, rooken,verstoppen en verkopen aan vreemde, en telefoon gesprekken waar duidelijk bewijs in zit.
Resultaat: na alles gewoon rustig een tijdje te laten doen, zijn ze binnen gestomrd om 7u smorgends bij deze twee, ze zijn meegnomen voor verhoor en vervolgens opgesloten,dit allemaal door video en telefoonish bewijs.
3Maanden en 4Maanden de cel.
Dit was eind 2005.
Zo zijn er genoeg verhalen, ben zelf ook eens aan de kant gehouden op een donkere lange baan hier in de regio, ik was met men scooter en een vriend achterop, we waren juist 200g hasj gaan halen, we werden aan de kant gehouden door het geluid van men scooter, men vriend die de 200g tussen ons had gehouden heeft het kunnen weggooien.
Maar die FLIK wist dit, en schijnde met zen lamp in de bosjes naast de weg juist op de plek waar het lag, met dan nog een pakje cigaretten dat er naast lag met wat hasj in.
We hadde dikke rooje oogen en hij scheen met de lamp er los in.
Ze hebben ons gezegt, oppassen met het blowen!!! en zijn vertrokken.
HAH DOLLE VREUGDE OP DE BAAN NAAR HUIS[/url]
Dit was eind 2005