een dikke 4 jaar terug ben ik gepakt geweest met weed.
we (4 vrienden en mezelf) hadden het idee opgevat om op een zaterdagavond van west-vlaanderen naar terneuzen te rijden om wat gerief te gaan kopen in de CP.
voor we effectief vertrokken natuurlijk nog wat gesmoord in de wagen en dan op weg (jaja, how stupid can you get).
na een veel te lange en donkere rit toegekomen in terneuzen en na wat suf rond te rijden in terneuzen hadden we eindelijk onze shop gevonden...
ter plekke wa pintjes gedronken en dan ons gerief gekocht (iedereen die mee was had ruim over de 5 gr gekocht).
na dik 2 uur stonden we klaar om terug naar huis te vertrekken.
we waren nog geen 5 minuten onderweg of er verscheen 'politie...-...stoppen' in onze achterruit. (die hadden waarschijnlijk gewoon ergens verdekt opgesteld gestaan en gewacht tot er een belg van de parking van de CP reed).
dus wij stoppen, die politieman tikte op de ruit van de bestuurder en die draaide het raampje open met als gevolg en dat de rook die in de wagen ging uit het raampje naar buiten stoof...
de politieman vroeg: 'hebben jullie verdovende middelen bij?'
what could we say... onze man achter het stuur bekende en de politieman vroeg ons alle gerief af te geven.
dus wij elk de helft van ons gerief afgeven, duh.
maar we waren der nog niet vanaf...
nadat we 'alles' hadden afgegeven moesten we de politiewagen volgen naar het bureau in terneuzen.
wij gehoorzaamden gewillig, tijdens deze rit heeft er zich vanalles afgespeeld in onze wagen.
een paar vrienden wilde kost wat kost hun gerief niet kwijt aan die flikken. dus de ene at zijn overige grammen weed gewoon op met een klets fanta derachter. en de andere gooide zijn lat hash uit het raam en probeerde de plaats in zijn geheugen te griffen waar hij het had uit de wagen gegooid.
eens aangekomen aan het bureau vroeg de flik of we nog drugs in de wagen hadden wat we negatief beantwoorden
toen vlogen we met z'n 5'en in één cel.
bleek dat een paar mensen meer dan de 'toegestane hoeveelheid' weed had afgegeven en de politie wilde weten wie. na, ik weet niet meer hoeveel tijd kwamen ze te weten wie wat bij zich had en moesten we een boete betalen. we hadden net genoeg geld bij om dat te betalen en konden terug vertrekken...
opzoek naar die lat hash die een van ons langs de weg heeft uit de wagen gesmeten. wonder boven wonder hebben we die terug gevonden
ik was de enige die redelijk nuchter was en moest dus terug naar huis rijden. ik dacht van:'oef, we zijn der vanaf.'
net over de grens met België zie ik plots blauwe zwaailichten op de weg!
toen dacht ik van:'ow hell, here we go again'
toen die zwaailichten dichter kwamen bleek dat er voor ons een ongeval was gebeurd...
na die vermoeiende trip zijn we dan nog in onze hometown frieten gaan eten en is die gast die zijn grammen weed had opgegeten serieus tegen de grond gegaan
dus beste mensen, ga nooit of te nooit in't donker op een zaterdagavond naar terneuzen!
enfin, mijn zien ze daar nooit meer op dat tijdstip.