Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je favoriet? 6-APB of MDMA

Wat is je favoriet? 6-APB of MDMA

169 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#1
MarcieMarc zei:
Ik had gisteren op Mystic ook echt een top 6-apb ervaring. Had om 1445, voor binnenkomst, 180 gepakt. 4 uurtjes erna een boostertje van 65 mg. Dat veranderde de ervaring wel, kwam nog even een schepje bovenop maar zeker niet vervelend. Werd iets meer een trip. Geen visuals maar soms wat vertraging en het gevoel dat ik naast mezelf stond, wat surrealistisch, dromerig. Die piek hield echt wel een paar uur aan, zo anders dan MDMA. Heb ervan genoten.
Klik om te vergroten...
Totaal 245 MG best behoorlijk haha. Nog heftige kater en is die booster toegevoegde waarde? Ik ging al lekker op 160 MG al was dit wel m'n eerste keer 6 APB. Volgende festival is Mysteryland over 2,5 maand moet ik ff kijken welke dosis ik doe. Hoe zit het met tolerantie?
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#2
RhythmoftheNight zei:
Totaal 245 MG best behoorlijk haha. Nog heftige kater en is die booster toegevoegde waarde? Ik ging al lekker op 160 MG al was dit wel m'n eerste keer 6 APB. Volgende festival is Mysteryland over 2,5 maand moet ik ff kijken welke dosis ik doe. Hoe zit het met tolerantie?
Klik om te vergroten...
Over tolerantie kan ik je niets vertellen. Ik hou minimaal dezelfde pauzes aan als aangeraden bij MDMA ivm de aanslag op de serotonine huishouding. Kater is me echt 100% meegevallen. Zondag brak en moe maar dat komt denk ik meer door slechter slapen en toch te weinig gegeten tussendoor. Een banaan en een raketje (beide goddelijk trouwens) was niet voldoende. Vandaag is het weer prima op orde allemaal.
Die booster voegde een trippy laagje toe wat ik wel kon waarderen. Mede omdat je nog best helder bent is dat goed te relativeren. Als je nog weinig ervaring hebt met dit soort middelen zou ik het wel afraden. Kan me goed voorstellen dat je er een beetje angstig van kan worden. Dan is 180 of 160 is jouw geval, meer dan prima.
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even inhakend op dit topic. Hoe zit het eigenlijk met serotonine verbruik van 6 APB in vergelijking met MDMA? Wordt de emmer net zo leeg gegooid als MDMA en worden dezelfde receptoren aangesproken? Het is 7 weken geleden dat ik 6 APB op Mysteryland heb gebruikt. Nu wil ik a.s. zaterdag op ADE weer wat MDMA gebruiken (140mg) om vervolgens tot medio februari / maart een lange pauze in te lassen. Zal ik de magische effecten voelen van MDMA of is dit te kort?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
RhythmoftheNight zei:
Even inhakend op dit topic. Hoe zit het eigenlijk met serotonine verbruik van 6 APB in vergelijking met MDMA? Wordt emmer net zo leeg gegooid als MDMA en worden dezelfde receptoren aangesproken? Het is 7 weken geleden dat ik 6 APB op Mysteryland heb gebruikt. Nu wil ik a.s. zaterdag op ADE weer wat MDMA gebruiken (140mg) om vervolgens tot medio februari / maart een lange pauze in te lassen. Zal ik de magische effecten voelen van MDMA of is dit te kort?
Klik om te vergroten...
Te kort
P
PistooltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Te kort
Klik om te vergroten...
Dit klopt niet. Er is geen enkel probleem om het nu weer te gebruiken. Tenminste als je daarna effectief wacht tot februari.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pistooltje zei:
Dit klopt niet. Er is geen enkel probleem om het nu weer te gebruiken. Tenminste als je daarna effectief wacht tot februari.
Klik om te vergroten...
Heb je hier een bron voor?
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#7
6abp houdt mij een beetje tegen vanwege sommige horrorverhalen over de kater en het niet kunnen slapen. Jullie dus geen last van?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt als dosis net iets te hoog.

Heb het even opgezocht; getest toen het net op de markt kwam met een groep van aanvankelijk 16 mensen.
Doel was gewoon eens te kijken wat het deed, of het iets kon toevoegen op therapeutisch vlak aan MDMA en of het een feestmiddel zou kunnen zijn.
Doses 80 tot 2 x 150 mg van de HCl vorm.
Sweet spot leek tussen de 120 en 150 mg te liggen en een redose was geen optie.
Opmerkelijk, bij één iemand werkte het na een half uur op volle sterkte (bij de meeste mensen pas na anderhalf tot 2 uur) , de tweede keer idem.
Ook opmerkelijk; tijd leek langzamer te gaan dan met MDMA, waar de tijd van omvliegt.
Heb het zelf twee keer gebruikt, 120 mg, daarna nooit meer genomen.
Een soort 'ik wil wel maar ik kan niet MDMA'.
En ja, ik weet dat ik het niet met MDMA mag vergelijken maar dat doe ik ongewild toch.
Ik begrijp wel waarom het anderen wel bevalt.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#9
HappyMind zei:
Hoe gaat ie nu?
Klik om te vergroten...

Beetje misselijk, beetje hoofdpijn, beetje hoge hartslag nog (nou ja haal dat laatste "beetje" er maar van af). Mn zicht begint nu wel weer redelijk normaal te worden. Het effect zelf al enkele uren kwijt maar was wel erg chill. Ik had wel overduidelijk met minder kunnen doen, want het eerste uur (feitelijk het 2e uur) was geen onverdeeld succes.

Wel heel relaxed dat ik op tijd ben begonnen en niet heb geredosed (ook niet in de verleiding gekomen). Daardoor heb ik er vertrouwen in dat ik vannacht nog wel wat slaap.

Ik ga Bromazolam vanavond maar eens een kans geven. Pellet van 3mg zou voldoende moeten zijn denk ik. Ik wacht wel nog even een uurtje of twee met inname. Hopelijk daalt mn hartslag dan nog wat verder (lange tijd boven de 100 geweest, nu rond de 85-90 dus gaat de goede kant op).
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Relmuis zei:
Klinkt als dosis net iets te hoog.

Heb het even opgezocht; getest toen het net op de markt kwam met een groep van aanvankelijk 16 mensen.
Doel was gewoon eens te kijken wat het deed, of het iets kon toevoegen op therapeutisch vlak aan MDMA en of het een feestmiddel zou kunnen zijn.
Doses 80 tot 2 x 150 mg van de HCl vorm.
Sweet spot leek tussen de 120 en 150 mg te liggen en een redose was geen optie.
Opmerkelijk, bij één iemand werkte het na een half uur op volle sterkte (bij de meeste mensen pas na anderhalf tot 2 uur) , de tweede keer idem.
Ook opmerkelijk; tijd leek langzamer te gaan dan met MDMA, waar de tijd van omvliegt.
Heb het zelf twee keer gebruikt, 120 mg, daarna nooit meer genomen.
Een soort 'ik wil wel maar ik kan niet MDMA'.
En ja, ik weet dat ik het niet met MDMA mag vergelijken maar dat doe ik ongewild toch.
Ik begrijp wel waarom het anderen wel bevalt.
Klik om te vergroten...

Ja ik denk dat 150-175 beter is voor me. Weer wat geleerd.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
6-APB op feestjes!
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoningToto zei:
Ja ik denk dat 150-175 beter is voor me. Weer wat geleerd.
Klik om te vergroten...
Maar over het algemeen een goede ervaring eruit gehaald? Had je nog visuals?
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#13
MarcieMarc zei:
Maar over het algemeen een goede ervaring eruit gehaald? Had je nog visuals?
Klik om te vergroten...

Ja zeker, alhoewel het wel heel veel op xtc lijkt qua effect en eerlijk gezegd is mijn smaak van drugs in de afgelopen jaren veranderd, weg van xtc richting de wat meer dopamine gefocuste middelen. Ik denk ook niet snel dat ik het nog eens ga doen. Misschien deze zomer op een festival.

Ik dacht dat ik visuals had maar volgens mij kwam dat door ze bruine glazen van mn zonnebril. Alles wat rood was leek super fel. Ik zal binnenkort nuchter eens kijken met die glazen hoe het er dan uit ziet.

Voor de rest nu best wel afzien, vooral de misselijkheid en pijn in mn nek is kut. Hartslag blijft ook rond de 85 hangen.. over half uur maar de Bromazolam er in en dan richting bed. Mag hopen dat ik van 3mg wel in slaap val nadat er straks 11 uur zijn verstreken sinds het moment van droppen.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Interessante vraag…
Ik twijfel nog steeds een beetje om 6-apb uit te proberen.
Ik heb pellets van 130 mg liggen en vraag me dus af of dat te veel of te weinig is om een goede ervaring mee te hebben.
Met mdma weet ik waar mijn grens ligt en hoe het voor mij uitpakt, na 4 uur is het meestal wel gedaan voor mij wat happy happy betreft.
Eerste buiten festival komt eraan en dan zou 6-apb een optie kunnen zijn, nog eens goed over denken maar als ik zo de positieve reacties hier lees……misschien toch maar gewoon doen.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stratora zei:
Interessante vraag…
Ik twijfel nog steeds een beetje om 6-apb uit te proberen.
Ik heb pellets van 130 mg liggen en vraag me dus af of dat te veel of te weinig is om een goede ervaring mee te hebben.
Met mdma weet ik waar mijn grens ligt en hoe het voor mij uitpakt, na 4 uur is het meestal wel gedaan voor mij wat happy happy betreft.
Eerste buiten festival komt eraan en dan zou 6-apb een optie kunnen zijn, nog eens goed over denken maar als ik zo de positieve reacties hier lees……misschien toch maar gewoon doen.
Klik om te vergroten...

130 is denk ik een nette hoeveelheid.

Mijn 200mg van afgelopen weekend is in elk geval niet voor herhaling vatbaar. Ik had zaterdag om 14:10 uur genomen.

De zondag (en vandaag) vielen wel mee, maar de zaterdagavond vanaf 22:00 uur tot zondag 3 uur snachts heb ik mij buitengewoon slecht gevoeld. Wat een ellende zeg.

Het effect zelf vond ik leuk, maar niet bijzonder. Kan me ook niet precies heugen wat ik nou al die uren heb gedaan. Disclaimer: ik ben niet zo'n fan van xtc, heb veel liever iets zoals 3mmc.
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Morgen Intents Festival:sunglasses:. Ik heb 6APB succinaat poeder. Hoeveel MG adviseren jullie en hoelaat innemen (gezien de lange inwerktijd). Ik doe de poeder in capsules.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#17
RhythmoftheNight zei:
Morgen Intents Festival:sunglasses:. Ik heb 6APB succinaat poeder. Hoeveel MG adviseren jullie en hoelaat innemen (gezien de lange inwerktijd). Ik doe de poeder in capsules.
Klik om te vergroten...
Mijn eerste keer was 160mg, verdeeld over 2 caps van 80mg. Inname vlak voor binnenkomst maar kan ook direct na binnenkomst als je ff geen sappie mee hebt om weg te spoelen.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#18
RhythmoftheNight zei:
Morgen Intents Festival:sunglasses:. Ik heb 6APB succinaat poeder. Hoeveel MG adviseren jullie en hoelaat innemen (gezien de lange inwerktijd). Ik doe de poeder in capsules.
Klik om te vergroten...
Hey! Vorige week emporium geweest. Wat ik altijd doe; 160mg rond 14:30. Daarna 60mg rond 16;30. Begint het rond 15:30 te werken, 16:00 zit er ik er vol in.

Dan ga ik lekker tot +- 21:30, daarna werkt het langzaam uit maar voel je je echt nog goed! Alleen niet meer zo euforisch. Kan dan rond 04;00 slapen.. of eerder met het gebruik van een benzo.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#19
RhythmoftheNight zei:
Morgen Intents Festival:sunglasses:. Ik heb 6APB succinaat poeder. Hoeveel MG adviseren jullie en hoelaat innemen (gezien de lange inwerktijd). Ik doe de poeder in capsules.
Klik om te vergroten...
Zou leuk zijn als je nog even laat weten wat je dosering was en hoe het je bevallen is, ben ik wel benieuwd naar! Hoop dat je een heerlijke vlucht hebt gehad🚀
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vind dat ze beide op hun eigen manier hartstikke vet kunnen zijn. MDMA (met pep blijft) voor mij toch wel echt DE combi om keihard te gaan op een feest. maar tegelijkertijd ook alles vergeten na afloop, en aan vriendin waar ik toen bijna altijd mee samen naar feestjes ga de weg vragen. in welke zaal zijn we ook al weer? zij was echt mijn lopende kompas/plattegrond op feestjes die ik hard nodig had, want ik was altijd letterlijk de weg kwijt.. Zou me niks verbazen als ik een keer verdwaald ben geraakt op een feestje met 1 zaal.

MDMA (wederom met pep) thuis met vrienden veel vaker gedaan en altijd enorm van genoten. lekker rondstruinen snachts, van pik donkere bossen tot verlaten flatgebouwen. altijd op avontuur uit, super vet. Zonder pep vond ik het altijd maar een lamme bedoening. Beetje in de Fat Boy liggen, waar je niet meer uit kan komen omdat het 'te chill" ligt.

6-APB nooit op een feestje gebruikt volgens mij. sws is 6-APB zoveel rustiger voor het lichaam en kan daar veel beter op blijven functioneren. Sterker nog kon er destijds zelfs op gamen, iets wat ik bij MDMA vreselijk vond. Toch als ik dan meer bleef nemen en die onset/come up van die vorige dosis nog niet volledig tot zn recht kwam, ben ik toch in behoorlijk spacey toestanden te terecht gekomen die je bij MDMA veel beter ziet aankomen. Waardoor je ineens een stuk minder functioneel bent (ik heb het dan over zon ~450mg totaal over span van 5-6 uur ofzo). Maar ondanks dat, is die space van 6-APB zo vet. Het is de enige drugs die ik ooit op heb in m'n leven waarbij ik fotorealistische beelden kan genereren met m'n ogen dicht in een fractie van een seconde. Echt nergens heb ik dat verder bij. Heel erg uniek voor mij. En zeer van genoten dat ik eindelijk eens kon ervaren hoe beelddenken op het hoogst niveau wordt ervaren.

Maar toch heb ik het volledig potentieel van 6-APB nog nooit echt ontdekt, heb hooguit 5 gram genomen in totaal. in vergelijking met honderden grammen MDMA.. Voordeel van 6-APB is ook dat er voor mij iig geen kater is. Maarja mss ook niet de beste vergelijking, aangezien ik snoeiharde katers van 1gr MDMA gewend ben.

6-APB zou eventueel ook niet neurotoxisch zijn, wat een fijn idee is. Echter kan ik lastig wennen aan het inferieure succinaat. Lage puurheid, zo fijne stof dat als je iets te hard uitademt er een stuifwolk ontstaat en het in je oog komt. Om maar niet te beginnen over het snuiven van dat woestijnzand. Insta je longen in. Maar dat is meer een uithaal naar succinaat vs HCl dan 6-APB in t algemeen.

Offtopic: ik vind 5-MAPB veel dichter in de buurt komen van MDMA dan 6-APB, en juist daarom vind ik het niks, 50 euro voor een gram MDMA zonder stimulatie, hoe verzin je t.. voor 50 euro kun je minimaal 2 gram MDMA kopen, tot maximaal 5 gram. 6-APB is gelukkig de helft van de prijs van 5-MAPB

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."