Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je favoriet? 6-APB of MDMA

Wat is je favoriet? 6-APB of MDMA

169 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#1
DerHopmeister zei:
3-FA heeft 'modest selectivity for serotonin' volgens de literatuur maar met name werkt het op dopamine en norepinephrine. Komt wel overeen met het effect idd. Het beperkte sero effect is juist welkom. Het één gaat mooi over in het ander.

Met 40mg is na 2 tot 2,5 uur de piek er wel af maar effect blijft nog wel even hangen. Je zou na 2 uur nog kunnen redosen met 20mg bv om je vier uur maximaal vol te maken en dan niet te wild te doen met de 6-APB. Dat klinkt als een prima recept met weinig last de dag/dagen er na.
Klik om te vergroten...
Ah thanks voor de heldere uitleg. Nu neig ik toch meer naar 3FA voor de eerste 2,5 uur haha.. lastig!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
miles zei:
Zo heb ik eens een halve xtc pil en een halve kamagra door elkaar gehaald
Klik om te vergroten...
Dus hard waar je zacht moest zijn en zacht waar je hard moest zijn?
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga zelf altijd wel heerlijk van 100mg 3FA. Maar heb dit nooit gecombineerd met andere drugs (buiten een paar g'tjes om dan).
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#4
DerHopmeister zei:
Mee eens. Het voordeel tegenover pep is dat de kwaliteit meer constant is waar dat bij pep nogal van je batch afhangt. En je hoeft het niet te snuiven wat in mijn geval ook een voordeel is (hekel aan). En 3-FA is vooralsnog legaal verkrijgbaar.


Dat komt wel overeen met mijn ervaring ja. Vandaar de 4-FMA in de mix voor de energie. Je ziet in de zg Borax en Blue Bliss combos ook wel 2-FMA gebruikt worden voor hetzelfde doel. Ik zag ook iemand een combo doen van 130 mg 4-FMA + max 100 mg 6-APB met de quote (sorry weet niet meer van wie):

“urenlang pure euforie, niet té overstimulated maar ook geen couchlock. Het was de meest waanzinnige ervaring voor me tot nu toe, topte zelf xtc en dat zegt veel.”

Al met al interessant genoeg om dergelijke combo's eens verder te onderzoeken :wink:
Klik om te vergroten...

Als je je pep wast met aceton is het altijd goed. Met versneden bagger hou je wel veel minder puur over maar dat is het waard. Dat wou je sowieso niet in je lichaam krijgen.

Pure pep snuiven vind ik ook prettig. Het fijnste middel om te snuiven, lekker zacht. Onzuivere pep snuiven kan zeer onprettig zijn, hangt af van restchemicalien en wat er in versneden is.

Ik gebruik pep overigens al heel lang niet meer (verslaving). Nog wel soms andere stims, maar het gaat al een stuk beter.

4-FMA vind ik niks. De headspace is soort van vergelijkbaar met X maar vager en minder vrolijk. Zal bij andere mensen beter zijn vermoed ik. 4-FA is veel beter

En aan 6-APB hoef je geen stim toe te voegen imo. De enige 3 dingen die ik nice vind bij 6-APB zijn wiet, phenibut (lage dosis) en 3-meo-pcp (ultralage dosis). Maar het is zeker niet nodig. Ik hou gewoon van onverstandige dingen soms. Ben met vallen en opstaan wel iets verstandiger geworden :sweatsmile:

Edit: Ik vind 2-FMA nemen 4 uur voor 6-APB onverstandig. 2-FMA werkt absurd lang en is zeer stimulerend. Zou dat niet stapelen met een ander vrij sterk stimulerend middel. 3-FA zou ik ook niet doen maar als je zoiets wil lijkt dat me geschikter dan 2-FMA ivm werkingsduur. Je kan ook thuis een koffie drinken en de eerste 3 uur 2 biertjes ofzo. Ook leuk. Maar ok, ik heb ook zeer veel van dit soort gekke experimenten geprobeerd. Doe wat je niet laten kan haha

Edit2: ik lees nu dat andere mensen een vergelijkbare mening hebben over gefluoriseerden + 6-APB. Agree
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Game&Watch zei:
Als je je pep wast met aceton is het altijd goed. Met versneden bagger hou je wel veel minder puur over maar dat is het waard. Dat wou je sowieso niet in je lichaam krijgen.

Pure pep snuiven vind ik ook prettig. Het fijnste middel om te snuiven, lekker zacht. Onzuivere pep snuiven kan zeer onprettig zijn, hangt af van restchemicalien en wat er in versneden is.

Ik gebruik pep overigens al heel lang niet meer (verslaving). Nog wel soms andere stims, maar het gaat al een stuk beter.

4-FMA vind ik niks. De headspace is soort van vergelijkbaar met X maar vager en minder vrolijk. Zal bij andere mensen beter zijn vermoed ik. 4-FA is veel beter

En aan 6-APB hoef je geen stim toe te voegen imo. De enige 3 dingen die ik nice vind bij 6-APB zijn wiet, phenibut (lage dosis) en 3-meo-pcp (ultralage dosis). Maar het is zeker niet nodig. Ik hou gewoon van onverstandige dingen soms. Ben met vallen en opstaan wel iets verstandiger geworden :sweatsmile:

Edit: Ik vind 2-FMA nemen 4 uur voor 6-APB onverstandig. 2-FMA werkt absurd lang en is zeer stimulerend. Zou dat niet stapelen met een ander vrij sterk stimulerend middel. 3-FA zou ik ook niet doen maar als je zoiets wil lijkt dat me geschikter dan 2-FMA ivm werkingsduur. Je kan ook thuis een koffie drinken en de eerste 3 uur 2 biertjes ofzo. Ook leuk. Maar ok, ik heb ook zeer veel van dit soort gekke experimenten geprobeerd. Doe wat je niet laten kan haha

Edit2: ik lees nu dat andere mensen een vergelijkbare mening hebben over gefluoriseerden + 6-APB. Agree
Klik om te vergroten...
Dank voor je uitleg en toelichting! Het werkt idd ook lang en is wellicht iets teveel van het goede. Wat betreft koffie en 2 biertjes, dat is mijn go-to mix normaal ja. Maar krijg er niet echt een energieboost van die ik graag voor een paar uurtjes zou willen.
D
DerHopmeisterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Game&Watch zei:
Als je je pep wast met aceton is het altijd goed. Met versneden bagger hou je wel veel minder puur over maar dat is het waard. Dat wou je sowieso niet in je lichaam krijgen.
Klik om te vergroten...
Ik moet daar nog eens aan beginnen, maar zit er een beetje tegenaan te hikken omdat het zo'n gedoe is.

Game&Watch zei:
4-FMA vind ik niks. De headspace is soort van vergelijkbaar met X maar vager en minder vrolijk. Zal bij andere mensen beter zijn vermoed ik. 4-FA is veel beter
Klik om te vergroten...
4-FMA op zichzelf is te saai idd. Maar in de combo met 5-MAPB, een beetje stimulant en wat 5-meo-mipt voor de magic is het interessant. Zal het ook niet zo snel alleen pakken. Zonde van het sero moment.

Game&Watch zei:
En aan 6-APB hoef je geen stim toe te voegen imo. De enige 3 dingen die ik nice vind bij 6-APB zijn wiet, phenibut (lage dosis) en 3-meo-pcp (ultralage dosis). Maar het is zeker niet nodig. Ik hou gewoon van onverstandige dingen soms. Ben met vallen en opstaan wel iets verstandiger geworden :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Leren we zo niet allemaal :wink:
Maar goed, 6-APB op zichzelf vindt ik ook wat saai. Het is zeker stimulerend maar 'mist wat'. Ik neem je suggestie even mee.

Game&Watch zei:
Edit: Ik vind 2-FMA nemen 4 uur voor 6-APB onverstandig. 2-FMA werkt absurd lang en is zeer stimulerend. Zou dat niet stapelen met een ander vrij sterk stimulerend middel. 3-FA zou ik ook niet doen maar als je zoiets wil lijkt dat me geschikter dan 2-FMA ivm werkingsduur. Je kan ook thuis een koffie drinken en de eerste 3 uur 2 biertjes ofzo. Ook leuk. Maar ok, ik heb ook zeer veel van dit soort gekke experimenten geprobeerd. Doe wat je niet laten kan haha
Edit2: ik lees nu dat andere mensen een vergelijkbare mening hebben over gefluoriseerden + 6-APB. Agree
Klik om te vergroten...
Eens. 6-APB heeft geen extra stimulant nodig. Mijn suggestie was alleen bedoeld als 'voorgerecht' waarbij de stimulant (zoals 3-FA) aan het uitwerken is voordat je aan de 6-APB begint.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#7
DerHopmeister zei:
Ik moet daar nog eens aan beginnen, maar zit er een beetje tegenaan te hikken omdat het zo'n gedoe is.


4-FMA op zichzelf is te saai idd. Maar in de combo met 5-MAPB, een beetje stimulant en wat 5-meo-mipt voor de magic is het interessant. Zal het ook niet zo snel alleen pakken. Zonde van het sero moment.


Leren we zo niet allemaal :wink:
Maar goed, 6-APB op zichzelf vindt ik ook wat saai. Het is zeker stimulerend maar 'mist wat'. Ik neem je suggestie even mee.


Eens. 6-APB heeft geen extra stimulant nodig. Mijn suggestie was alleen bedoeld als 'voorgerecht' waarbij de stimulant (zoals 3-FA) aan het uitwerken is voordat je aan de 6-APB begint.
Klik om te vergroten...
Coke?
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pep wassen is echt geen moeite. Ik heb er zelfs plezier in haha. Het is erg rustgevend :tearsofjoy:
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#9
RhythmoftheNight zei:
Ik was niet helemaal fit dus uiteindelijk een paar bier genomen baalde als een stekker. Binnenkort Mystic dus dan ben ik van plan 150/160 MG te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Gisteren Mystic Garden. Uiteindelijk totaal 160 MG succinaat verdeeld over twee capsules rond 15:00 bij binnenkomst ingenomen. Het duurde ongeveer 1,5 uur voor ik de 1e effecten begon te voelen. Het was wel even overweldigend toen die volledig er inklapte. Het leek een beetje op de 1e keer MDMA. Geluid was helderder/harder net als MDMA. Visueel leek het nog beter dan MDMA, iets meer psychedelic. Uiteindelijk voelde het als de piek met MDMA maar dan op een steady helder level en 2x zo lang, genieten dus. Ik kreeg ook meer mee van de muziek die gedraaid werd waar ik met MDMA meer aan het ouwe hoeren ben. Uiteindelijk begon de euforie rond 22:00 wel af te nemen maar niet op een vervelende manier. Bij thuiskomst rond 00:30 voelde ik nog de effecten, ook moeilijk kunnen slapen en weinig eetlust. Vandaag beetje leeg hoofd en vooral moe, maar dat is de prijs die je betaald. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat dit m'n to go festival drug is geworden.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#10
RhythmoftheNight zei:
Eind februari voor het laatst 6-APB gebruikt. Ik ging als een raket. 150 mg op een potente batch. Aankomende zaterdag op Mystic Garden twijfel ik: zal ik weer mijn 6-APB aanbreken, of toch ouderwets een XTC-pilletje nemen? Misschien is afwisseling juist beter, omdat er net wat andere receptoren worden aangesproken.
Klik om te vergroten...

Je bent een goeie 3 maanden verder. Met dergelijk incidenteel gebruik (zeker als je ook niet redosed is 3 maanden gewoon een hardstikke nette pauze) hoef je om dat laatste echt geen zorgen te maken.

Als ik jou was zou ik gewoon kiezen waar je die dag het meeste zin in hebt en waar de setting zich t best voor leent.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
What @KoningToto said.
Mystic Garden lijkt mij prima voor de 6-apb (done that ! Plus een kleine extra, moet ik toegeven, die hoewel grappig niet medebepalend was)
Als je pas wat later aankomt met nog een uur of vier te gaan, dan MDMA.

Nu gepland een maand in Spanje, dus dit jaar geen kaartje voor MG gekocht.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#12
RhythmoftheNight zei:
Eind februari voor het laatst 6-APB gebruikt. Ik ging als een raket. 150 mg op een potente batch. Aankomende zaterdag op Mystic Garden twijfel ik: zal ik weer mijn 6-APB aanbreken, of toch ouderwets een XTC-pilletje nemen? Misschien is afwisseling juist beter, omdat er net wat andere receptoren worden aangesproken.
Klik om te vergroten...
Weet je al wat je doet morgen?
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, morgen weer vanouds aan de XTC. We beginnen rond 16:30, aangezien we niet tot 23:00 doorgaan.
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#14
MarcieMarc zei:
Ik heb gisteren 160mg 6-APB gecapsuleerd voor Mystic Garden. Neem ook 1x XTC mee (140mg getest). Maar denk dat ik sowieso start op de 6-APB en eventueel een halfje X na een uur of 4/5 maar alleen als het zo loopt. Dus als we elkaar treffen tussen aarde en Jupiter dan is de 6-APB een goede keus geweeat👌🏼
Klik om te vergroten...
Al geland?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
6-APB by far.

De laatste keren MDMA vielen vies tegen, behalve een keer in vrouwelijk gezelschap. Maar los van die keer werkt MDMA tegenwoordig nog maar 3 uurtjes ofzo bij mij en de tijd erop lijkt 2 keer zo snel te gaan.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#16
RhythmoftheNight zei:
Al geland?
Klik om te vergroten...
Pff nou, was een stevige ervaring deze keer...! Maar op een goede manier. Vroeg begonnen, rond 1430uur. Rond 1730 uur nog een halfje x (ong 70mg) genomen en de rest van de avond plezier gehad. Plafonddienst gegarandeerd maarja, je moet er af en toe iets voor over hebben.

Was weer een topfeestje, moet ook even gezegd worden.
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Was zeker een goed feest, werd lekker gedraaid, gezellig publiek ook. Wat verandert er aan de ervaring bij de combinatie van 6-APB en XTC?
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#18
RhythmoftheNight zei:
Was zeker een goed feest, werd lekker gedraaid, gezellig publiek ook. Wat verandert er aan de ervaring bij de combinatie van 6-APB en XTC?
Klik om te vergroten...
Het zet gewoon voort. Niet meer zo pittig als de eerste uren maar gestaag. Iets meer vaag en iets meer kaakspanning heb ik het idee. Verder best beetje meer mellow (of vaag, lastig te plaatsen) met kleine golfjes. Was erg goed te doen!

Heb ook weleens een redose 6-APB gedaan (1/3 van eerste dosis) dat maakt het echt wat meer trippy. Ook niet vervelend maar het is maar net waar je op dat moment zin in hebt
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
6-APB by far.

De laatste keren MDMA vielen vies tegen, behalve een keer in vrouwelijk gezelschap. Maar los van die keer werkt MDMA tegenwoordig nog maar 3 uurtjes ofzo bij mij en de tijd erop lijkt 2 keer zo snel te gaan.
Klik om te vergroten...
Bij mij idem.. pak meestal 1 keer bij om te verlengen, en dan is het max totaal 4 uur.. zo jammer

Heb 6-APB nog nooit geprobeerd, misschien binnenkort een keertje
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Piet Zahut zei:
Bij mij idem.. pak meestal 1 keer bij om te verlengen, en dan is het max totaal 4 uur.. zo jammer

Heb 6-APB nog nooit geprobeerd, misschien binnenkort een keertje
Klik om te vergroten...
Als je van tevoren accepteert dat de pieken (veel) minder hoog zullen zijn (maar het effect veel constanter op hetzelfde niveau, dus ook geen diepe dalen) dan zul je waarschijnlijk groot fan worden van 6-APB.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."