Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je favoriet? 6-APB of MDMA

Wat is je favoriet? 6-APB of MDMA

169 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik deze middelen naar Walibi attracties zou moeten vertalen:

MDMA:

Goliath 1800 x 1200 2_0.jpg


6-APB:

Walibi Express.jpg


Ik weet niet, ik word ook een dagje ouder en een sereen stabiel treinritje op gelijke hoogte vind ik eigenlijk wel heel prettig.

Maar serieus, ik wil eigenlijk niet meer terug naar MDMA. Het is niet dat ik nou zo erg crash met MDMA (ik doseer ook laag), maar ik hou wel heel erg van het stabiele effect van 6-APB. En ik hecht eigenlijk meer waarde aan die stabiele sereniteit dan aan vlagen van euforie. En daarnaast duurt MDMA kort en mijn gevoel van tijd gaat er 2 keer zo snel op. Dus het voelt alsof het zo'n 2 uurjes duurt. Terwijl 6-APB echt een dag lang genieten is.

Neo-Shulginist zei:
MDMA is wat mij betreft meer uitgesproken in de opborrelende gevoelens/herinneringen/emoties. In die zin ervaar ik MDMA soms als wat dwingend, omdat je allerlei van dat soort opborrelend ideeën hebt waar je dan iets mee MOET.
Bij 6-APB heb ik dat niet zo. Verder heb ik wel wat prosociale effecten, maar niet per se dat ik iedereen moet vertellen hoeveel ik van ze houd.
Klik om te vergroten...
"Love you man!!"

Ik kan het me niet zo heel goed herinneren, maar volgens mij had ik dat met MDMA in gezelschap ook wel wat. Het willen delen van dingen. (niet dat vertellen hoeveel ik van iemand hou, want die liefde die je dan voelt is me imo een beetje te candy lollypop-achtig. Beetje té zoet...)

6-APB heb ik geloof ik nog nooit in gezelschap gedaan... Misschien maar eens doen!
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#2
Herkenbaar! Thanks voor het delen van jullie ideeën en bevindingen
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb afwisselde XTC, 6-APB en weer XTC gedaan met wat tijd ertussen. De XTC viel niet tegen maar het ligt wel aan de setting.

Voor een festival of nachtje club gaat de voorkeur absoluut uit naar 6-APB, in wat kleinere samenstelling zoals met partner of tijdens een huisfeestje gaat de voorkeur uit naar XTC.

Als het me goed bijstaat bleef de 6-APB steeds op een golvende manier terug pieken over vele uren heen. XTC piekt iets hoger maar is altijd zo snel weer uitgewerkt..

Ik zou eigenlijk binnenkort weer eens 6-APB moeten doen om echt de vergelijking te kunnen maken. :hearteyes:
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan niet kiezen.
Beide stofjes hebben hun eigen unieke eigenschappen.
Zoals hierboven door andere leden ook wel beschreven heeft ieder middel wel eigen kwaliteiten.
Juist mooi om het juiste middel bij de juiste gelegenheid in te zetten ❤️
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMA was echt geweldig en is qua muziek intensiteit en liefdes gevoel altijd erg speciaal maar zoals boven al genoemd "erg dwingend" en vooral erg kort qua effect. The comedown vind ik echt verschrikkelijk en ook de katers.

6apb wint het wat mij betreft omdat de kater voor mij beter te handelen is en het effect heel stabiel verloopt en ik alles kan blijven doen zoals ik normaal doe.
Muziek maken en tekenen bijv. Allemaal mogelijk en zeer plezierig om zo lang te rollen.
Ik ben er ook veel meer bij en maak alles mee.
Beide middelen hebben kwaliteiten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dick_van_Leeuwen zei:
6abp houdt mij een beetje tegen vanwege sommige horrorverhalen over de kater en het niet kunnen slapen. Jullie dus geen last van?
Klik om te vergroten...
6-APB blijft lang voortduren. Dus als je na 8 uur probeert te slapen is de kans aanwezig dat het niet lukt inderdaad. Verder is er wel een kater, als in dat ik de volgende dag moe ben en de dagen daarna wat emotioneel gevoeliger. Voor mij is dat wel te handelen in ieder geval. Kwestie van anticiperen.
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dick_van_Leeuwen zei:
6abp houdt mij een beetje tegen vanwege sommige horrorverhalen over de kater en het niet kunnen slapen. Jullie dus geen last van?
Klik om te vergroten...
Kater herken ik niet echt, ik had vooral last van heimwee naar de ervaring en ben wat emotioneler.

Slapen is lastig na 6-APB, maar dat vind ik de ervaring wel waard. Dus een vrijdag is een perfecte dag voor 6-APB, dan kun je nog bijslapen de rest van het weekend.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
6-APB is top voor op feestjes als je wel leuk met allerlei mensen wil praten, maar niet per se aan iedereen hoeft te vertellen hoeveel je van hen houd.
Klik om te vergroten...
Quote van het jaar op DF wat mij betreft.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
MDMA is wat mij betreft meer uitgesproken in de opborrelende gevoelens/herinneringen/emoties. In die zin ervaar ik MDMA soms als wat dwingend, omdat je allerlei van dat soort opborrelend ideeën hebt waar je dan iets mee MOET.
Bij 6-APB heb ik dat niet zo. Verder heb ik wel wat prosociale effecten, maar niet per se dat ik iedereen moet vertellen hoeveel ik van ze houd.

Wat mij betreft hebben beide middelen een wat andere toepassing. 6-APB is top voor op feestjes als je wel leuk met allerlei mensen wil praten, maar niet per se aan iedereen hoeft te vertellen hoeveel je van hen houd.

Als ik thuis zou zijn met een partner dan is MDMA om die reden juist weer fantastisch. Je kunt dan echt diepe gesprekken hebben dankzij van die opborrelende ideeën en gevoelens.

Qua prosociale en empathsiche effecten is MDMA dus wat mij betreft superieur. Alleen ik zit lang niet altijd te wachten op zulke effecten. Op feestjes is wat meer ingetogen juist wenselijk.
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik me volledig bij aan. Bij MDMA neem ik me van tevoren aan "oke je vrienden zijn er ook bij, doe EFFE een keer wat minder klef met je vrouwtje en constant vertellen hoe lief en leuk ze is". Maar dan is het zover, en ja hoor...daar ga ik weer. De MDMA dwingt me. Af en toe erg vervelend.
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb geen vergelijkingsmateriaal / geen recht van spreken 🤔

Wel vind ik MDMA al vreselijk i.v.m. de extreme vermoeidheid en het wanghappen + de uiteindelijk vervelende kater die ik er persoonlijk aan over houd.

Nooit 6-APB genuttigd en moet ook eerlijk zeggen dat ik na er hier op DF enorm veel over gelezen te hebben niet direct behoefte aan heb om het te proberen.

Mag ik vragen wat anders dan/ naast de stabiele werking echt uniek en onderscheidend te noemen is aan 6-APB?

In mijn geval zou ik rekening moeten houden met een soortgelijke, wellicht zelfs heftigere kater dan bij MDMA. Maar iets positiefs? 😅

MDMA vond ik persoonlijk al fijner op een festival (fijne herinneringen aan Defqon en ook Psy-Fi) dan thuis.

Maar ik bezoek tegenwoordig alleen nog naar concerten en ga eigenlijk niet meer op stap..

6-APB echt ongeschikt voor thuisgebruik? Of is dat ook puur persoonlijk?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met 6-apb in een thuissetting (met alleen je partner).
We hebben wel ervaring met mdma daarin (lekker praten, knuffelen, muziek luisteren en "spacen" samen)
We hebben 6-apb liggen om een keer te proberen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lezen en Spacen zei:
Mag ik vragen wat anders dan/ naast de stabiele werking echt uniek en onderscheidend te noemen is aan 6-APB?
Klik om te vergroten...
De redelijk lange werkingsduur in combinatie met prosociale effecten.
Lezen en Spacen zei:
In mijn geval zou ik rekening moeten houden met een soortgelijke, wellicht zelfs heftigere kater dan bij MDMA. Maar iets positiefs? 😅
Klik om te vergroten...
Ja

Lezen en Spacen zei:
6-APB echt ongeschikt voor thuisgebruik? Of is dat ook puur persoonlijk?
Klik om te vergroten...
Dat is deels een kwestie van wat je verwacht en wat je van plan bent thuis te doen.
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
De redelijk lange werkingsduur in combinatie met prosociale effecten.

Ja


Dat is deels een kwestie van wat je verwacht en wat je van plan bent thuis te doen.
Klik om te vergroten...
In principe verwacht ik nooit iets wanneer ik drugs neem. Dat houdt het voor mijn persoonlijke ervaring leuker en ben ik eigenlijk nog nooit teleurgesteld geweest over een nieuwe ervaring.

Ben ik bijvoorbeeld zoals tijdens MDMA gebruik nog wel in staat om een serie te bingen? Uit het wakker zijn zich ook in extreme onrust/bezig willen zijn?

Ik wil zoals @Perenijsje de avond/nacht wel aangenaam houden voor mijn partner.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dick_van_Leeuwen zei:
6abp houdt mij een beetje tegen vanwege sommige horrorverhalen over de kater en het niet kunnen slapen. Jullie dus geen last van?
Klik om te vergroten...
Dit had ik dus eerst: veel zwaardere katers van 6-APB dan van MDMA. Nu heb ik nog steeds wel een kater, maar het is heel goed te doen omdat ik de volgende dingen doe: (dit werkt wellicht niet voor iedereen, maar wie weet)

- Echt streng zijn op de dosering. Ik heb (door een beetje te experimenteren) mijn 'sweetspot' gevonden en hou me daaraan. Dat is dus de dosering waarop ik optimale gewenste effecten heb en minimale ongewenste effecten.
- Veel magnesium supplementeren. (ik heb erg gauw veel last van mijn kaak op entactogenen)
- Elk uur 1 glas water drinken en ook zo nu en dan fruit eten. Die laatste werkt beter om je mond vochtig te houden dan water. (al moet je daarnaast ook voldoende water drinken natuurlijk)
- Ik gebruik nu standaard mondbevochtigingsgel en dat is echt een blijvertje. Ik doe nooit meer een stim zonder dit. Mijn mond/lippen drogen heel gauw uit op stims en met name op entactogenen en ik krijg daardoor ook erg gauw blaarvorming. Deze gel gaat dat tegen en het voelt daarnaast ook gewoon heerlijk fris om aan te brengen!
- De laatste zullen sommige misschien op tegen zijn, maar ik gebruik nu standaard een benzo na stim- en dus ook entactogeen gebruik. Het helpt me slapen en ontspant daarnaast ook mijn kaak, zodat ik daar de volgende dag praktisch geen last van heb.

Met deze dingen is de kater bij mij echt heel goed te doen. Wellicht zijn er nog dingen te verbeteren. Ik wil bijvoorbeeld nog eens L-Tryptofaan proberen om de kater nog verder tegen te gaan.


Wollukker zei:
Hier sluit ik me volledig bij aan. Bij MDMA neem ik me van tevoren aan "oke je vrienden zijn er ook bij, doe EFFE een keer wat minder klef met je vrouwtje en constant vertellen hoe lief en leuk ze is". Maar dan is het zover, en ja hoor...daar ga ik weer. De MDMA dwingt me. Af en toe erg vervelend.
Klik om te vergroten...
Ik geloof echt dat je dit kunt trainen. Dat je dus kunt oefenen door middel van bewust te worden van die dwangmatige gedachten en ze dan vervolgens niet uit te voeren. Maar key is denk ik de bewustwording: het zien van de dwangmatigheid. Dat je zo bewust aanwezig bent dat je helder ziet wat je doet. Alleen dan heb je de mogelijkheid om het niet te doen.


Lezen en Spacen zei:
Heb geen vergelijkingsmateriaal / geen recht van spreken 🤔

Wel vind ik MDMA al vreselijk i.v.m. de extreme vermoeidheid en het wanghappen + de uiteindelijk vervelende kater die ik er persoonlijk aan over houd.

Nooit 6-APB genuttigd en moet ook eerlijk zeggen dat ik na er hier op DF enorm veel over gelezen te hebben niet direct behoefte aan heb om het te proberen.

Mag ik vragen wat anders dan/ naast de stabiele werking echt uniek en onderscheidend te noemen is aan 6-APB?

In mijn geval zou ik rekening moeten houden met een soortgelijke, wellicht zelfs heftigere kater dan bij MDMA. Maar iets positiefs? 😅

MDMA vond ik persoonlijk al fijner op een festival (fijne herinneringen aan Defqon en ook Psy-Fi) dan thuis.

Maar ik bezoek tegenwoordig alleen nog naar concerten en ga eigenlijk niet meer op stap..

6-APB echt ongeschikt voor thuisgebruik? Of is dat ook puur persoonlijk?
Klik om te vergroten...
6-APB wordt vaak wat meer "psychedelisch" genoemd, maar persoonlijk vraag ik me af of dat ook niet deels komt omdat je helderder bent en dus beter/dieper na kunt denken, in plaats van op te gaan in sterke euforie. Verder zie ik weleens wat lichte visuals op 6-APB, maar dat heb ik ook op MDMA en zelfs wiet, dus ik weet niet hoeveel dat zegt.

6-APB is imo super geschikt voor thuisgebruik. Ik heb altijd fan-tas-tische dagen met 6-APB thuis! Dit doe ik in mijn eentje trouwens. Ik kan niet vergelijken met 6-APB samen met anderen doen, want dat heb ik nog nooit gedaan (MDMA wel). Maar misschien hangt het wel wat af van je persoonlijkheid. Ik hou er erg van om 6-APB te nemen en dan gewoon lekker thuis alleen te zijn en te genieten van vaak helemaal niets. Ik kan me voorstellen dat dat niet ieder zijn ding is. Maar in de praktijk zien mijn 6-APB "rolls" er zo uit: lekker chillen thuis, niets doen en op de grond zitten: gewoon genieten van... ademen, om me heen kijken... Dan even wat muziek opzetten vaak. En vaak pak ik ook de fiets en ga erop uit, heerlijk! En later in de "trip" thuis heerlijk douchen (hemels!) en daarna weer lekker op de grond gaan zitten niets te doen. Dat is voor mij echt genieten!
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Dit had ik dus eerst: veel zwaardere katers van 6-APB dan van MDMA. Nu heb ik nog steeds wel een kater, maar het is heel goed te doen omdat ik de volgende dingen doe: (dit werkt wellicht niet voor iedereen, maar wie weet)

- Echt streng zijn op de dosering. Ik heb (door een beetje te experimenteren) mijn 'sweetspot' gevonden en hou me daaraan. Dat is dus de dosering waarop ik optimale gewenste effecten heb en minimale ongewenste effecten.
- Veel magnesium supplementeren. (ik heb erg gauw veel last van mijn kaak op entactogenen)
- Elk uur 1 glas water drinken en ook zo nu en dan fruit eten. Die laatste werkt beter om je mond vochtig te houden dan water. (al moet je daarnaast ook voldoende water drinken natuurlijk)
- Ik gebruik nu standaard mondbevochtigingsgel en dat is echt een blijvertje. Ik doe nooit meer een stim zonder dit. Mijn mond/lippen drogen heel gauw uit op stims en met name op entactogenen en ik krijg daardoor ook erg gauw blaarvorming. Deze gel gaat dat tegen en het voelt daarnaast ook gewoon heerlijk fris om aan te brengen!
- De laatste zullen sommige misschien op tegen zijn, maar ik gebruik nu standaard een benzo na stim- en dus ook entactogeen gebruik. Het helpt me slapen en ontspant daarnaast ook mijn kaak, zodat ik daar de volgende dag praktisch geen last van heb.

Met deze dingen is de kater bij mij echt heel goed te doen. Wellicht zijn er nog dingen te verbeteren. Ik wil bijvoorbeeld nog eens L-Tryptofaan proberen om de kater nog verder tegen te gaan.



Ik geloof echt dat je dit kunt trainen. Dat je dus kunt oefenen door middel van bewust te worden van die dwangmatige gedachten en ze dan vervolgens niet uit te voeren. Maar key is denk ik de bewustwording: het zien van de dwangmatigheid. Dat je zo bewust aanwezig bent dat je helder ziet wat je doet. Alleen dan heb je de mogelijkheid om het niet te doen.



6-APB wordt vaak wat meer "psychedelisch" genoemd, maar persoonlijk vraag ik me af of dat ook niet deels komt omdat je helderder bent en dus beter/dieper na kunt denken, in plaats van op te gaan in sterke euforie. Verder zie ik weleens wat lichte visuals op 6-APB, maar dat heb ik ook op MDMA en zelfs wiet, dus ik weet niet hoeveel dat zegt.
Klik om te vergroten...

Als in zichtbare hallucinaties? Of meer als bewuster van je omgeving? Licht visuals is dat spontaan of o.a. bij het tv kijken?
Mindless zei:
6-APB is imo super geschikt voor thuisgebruik. Ik heb altijd fan-tas-tische dagen met 6-APB thuis! Dit doe ik in mijn eentje trouwens. Ik kan niet vergelijken met 6-APB samen met anderen doen, want dat heb ik nog nooit gedaan (MDMA wel). Maar misschien hangt het wel wat af van je persoonlijkheid. Ik hou er erg van om 6-APB te nemen en dan gewoon lekker thuis alleen te zijn en te genieten van vaak helemaal niets. Ik kan me voorstellen dat dat niet ieder zijn ding is. Maar in de praktijk zien mijn 6-APB "rolls" er zo uit: lekker chillen thuis, niets doen en op de grond zitten: gewoon genieten van... ademen, om me heen kijken... Dan even wat muziek opzetten vaak. En vaak pak ik ook de fiets en ga erop uit, heerlijk! En later in de "trip" thuis heerlijk douchen (hemels!) en daarna weer lekker op de grond gaan zitten niets te doen. Dat is voor mij echt genieten!
Klik om te vergroten...
Ik heb er nu wel een heel ander (positievere) indruk van en een helder beeld bij moet ik eerlijk zeggen! Tegelijkertijd lees ik in je ervaring de verklaring van de verslavende effecten waarover ik hier op DF in grote getale al had gelezen.

Mijn partner gebruikt geen drugs maar heeft geen problemen wanneer ik verstandig gebruik, mits ik inderdaad niet ineens met paarse kabouters zit te babbelen of me vanzelfsprekend fysiek wat overkomt.

Ik gebruik dan ook over het algemeen alleen en geniet hier ook enorm van. Dit zal in dit geval dan hoogstwaarschijnlijk ook het geval zijn.

Wat een hoop nuttige en makkelijk toepasbare tips, helemaal top dankjewel!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lezen en Spacen zei:
Als in zichtbare hallucinaties? Of meer als bewuster van je omgeving? Licht visuals is dat spontaan of o.a. bij het tv kijken?
Klik om te vergroten...
Visuals, als in: patronen/kleuren. Vergelijkbaar met een hele lichte paddo/truffel of LSD trip bijvoorbeeld. Maar blijkbaar ben ik daar erg gevoelig voor (of het is het resultaat van meer dan 100 keer trippen :wink: ), want als ik lang naar een egaal oppervlak kijk zie ik ze zelfs nuchter.

Lezen en Spacen zei:
Ik heb er nu wel een heel ander (positievere) indruk van en een helder beeld bij moet ik eerlijk zeggen! Tegelijkertijd lees ik in je ervaring de verklaring van de verslavende effecten waarover ik hier op DF in grote getale al had gelezen.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies met verslavende effecten? Ik ervaar helemaal geen verslavende effecten met entactogenen. Ik maak bewust de keuze om ze te doen, maar voel geen drang om ze weer te doen. Heb ook makkelijk eens een jaar of meer over kunnen slaan.

Lezen en Spacen zei:
Mijn partner gebruikt geen drugs maar heeft geen problemen wanneer ik verstandig gebruik, mits ik inderdaad niet ineens met paarse kabouters zit te babbelen of me vanzelfsprekend fysiek wat overkomt.
Klik om te vergroten...
Dat zal echt wel wat meevallen! Ik zit nog niet eens met paarse kabouters te praten op een high dose paddo trip!

Lezen en Spacen zei:
Ik gebruik dan ook over het algemeen alleen en geniet hier ook enorm van. Dit zal in dit geval dan hoogstwaarschijnlijk het geval zijn.

Wat een hoop nuttige en makkelijk toepasbare tips, helemaal top dankjewel!
Klik om te vergroten...
You're welcome and enjoy!
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Visuals, als in: patronen/kleuren. Vergelijkbaar met een hele lichte paddo/truffel of LSD trip bijvoorbeeld. Maar blijkbaar ben ik daar erg gevoelig voor (of het is het resultaat van meer dan 100 keer trippen :wink: ), want als ik lang naar een egaal oppervlak kijk zie ik ze zelfs nuchter.
Klik om te vergroten...
Ok, psychedelische drugs genieten namelijk niet mijn voorkeur omdat ik dan bang ben om de controle kwijt te raken of bad te gaan ik vind dat wanneer je minimale twijfel hebt het beter gewoon niet kan doen. Uit voorzorg.
Mindless zei:
Wat bedoel je precies met verslavende effecten? Ik ervaar helemaal geen verslavende effecten met entactogenen. Ik maak bewust de keuze om ze te doen, maar voel geen drang om ze weer te doen. Heb ook makkelijk eens een jaar of meer over kunnen slaan.
Klik om te vergroten...
Respect! Heb op DF veel gelezen van mensen met een benzo verslaving maar het is me door je toelichting duidelijk geworden dat de naam ‘Benzo Fury’ alleen maar verwarring heeft veroorzaakt en het totaal niet hetzelfde middel is!

Dat zal echt wel wat meevallen! Ik zit nog niet eens met paarse kabouters te praten op een high dose paddo trip!

Ik moet letterlijk hardop lachen.
Jij bent dan natuurlijk ook niet voor niets DF-Koning!


Mindless zei:
You're welcome and enjoy!
Klik om te vergroten...
Thanks again!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lezen en Spacen zei:
Ok, psychedelische drugs genieten namelijk niet mijn voorkeur omdat ik dan bang ben om de controle kwijt te raken of bad te gaan ik vind dat wanneer je minimale twijfel hebt het beter gewoon niet kan doen. Uit voorzorg.
Klik om te vergroten...
Ja snap ik en helemaal mee eens. Ik deed dat eerst niet en vroeg of laat zul je jezelf dan tegen komen.

Bij twijfel: NIET doen. (trippen dus)

Lezen en Spacen zei:
Respect! Heb op DF veel gelezen van mensen met een benzo verslaving maar het is me door je toelichting duidelijk geworden dat de naam ‘Benzo Fury’ alleen maar verwarring heeft veroorzaakt en het totaal niet hetzelfde middel is!
Klik om te vergroten...
Ja, dat is wat een ongelukkig gekozen naam. Benzo-fury is dus 6-APB, maar heeft helemaal niets met benzo's (benzodiazepinen) te maken, wat geen stimulanten zijn, maar verdovende middelen/downers. En benzo's zijn dus wel(!) heel verslavend voor veel mensen. Al zijn ze met beleid te gebruiken. Ik misbruik ze zelf niet. Maar dat moet je goed van jezelf weten, dat je dat kunt.
C
CeeCeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ja snap ik en helemaal mee eens. Ik deed dat eerst niet en vroeg of laat zul je jezelf dan tegen komen.

Bij twijfel: NIET doen.
Klik om te vergroten...
Ik maak uit je ervaringen op dat je de psychedelische effecten onder de noemer ‘licht’ categoriseert daarom schrikt het me niet af.

Dit omdat ik wel ervaring met truffels heb. En ook zeker wel eens licht visuals ervaren heb tijdens XTC gebruik.

Het enige wat ik echter niet wil ervaren is moeten twijfelen over hoe ik de wereld en alles erin waarneem of angst trigger.

Ja, dat is wat een ongelukkig gekozen naam. Benzo-fury is dus 6-APB, maar heeft helemaal niets met benzo's (benzodiazepinen) te maken, wat geen stimulanten zijn, maar verdovende middelen/downers. En benzo's zijn dus wel(!) heel verslavend voor veel mensen.

Ik ben voorstander van nasaal gebruik maar dit kan niet met 6-APB neem ik dan ook aan? Ik heb zelfs eens 4-FMA weg gegooid omdat dit echt teveel van het goede was.

Ik ga me verder inlezen + (mentaal) voorbereiden 👍🏽
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lezen en Spacen zei:
Ik maak uit je ervaringen op dat je de psychedelische effecten onder de noemer ‘licht’ categoriseert daarom schrikt het me niet af.

Dit omdat ik wel ervaring met truffels heb. En ook zeker wel eens licht visuals ervaren heb tijdens XTC gebruik.

Het enige wat ik echter niet wil ervaren is moeten twijfelen over hoe ik de wereld en alles erin waarneem of angst trigger.
Klik om te vergroten...
Nee, "psychedelisch" moet je niet te zwaar opvatten wat betreft 6-APB. Het is echt héél licht vergeleken bij bijvoorbeeld truffels of LSD en daarnaast: je hebt het entactogene effect van de 6-APB dus je voelt je praktisch sowieso goed. Dat is heel anders bij echte psychedelica, waarbij je je niet per se goed/euforisch voelt, maar het tripmiddel vaak je al aanwezige emotionele staat versterkt. Vandaar ook: bij twijfel NIET gaan trippen.

Lezen en Spacen zei:
Ik ben voorstander van nasaal gebruik maar dit kan niet met 6-APB neem ik dan ook aan? Ik heb zelfs eens 4-FMA weg gegooid omdat dit echt teveel van het goede was.
Klik om te vergroten...
Ik zou het niet weten. Ik heb nog nooit een drug nasaal ingenomen omdat ik vaak al moet niezen als ik de buitenkant van mijn neus aanraak haha.

Lezen en Spacen zei:
Ik ga me verder inlezen + (mentaal) voorbereiden 👍🏽
Klik om te vergroten...
Top!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."