Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Kordie zei: Heb je geen kluis? Die krijgen kinderen never nooit open. Zeket niet met cijferslot Klik om te vergroten... Niet?"
"De Zandman zei: Maar ik ben wel benieuwd of een rc zo lang bewaard kan worden zonder zijn kracht te verliezen. Klik om te vergroten... Die vraag kun je op verschillende manieren benaderen. Wordt een stof bv minder sterk na verloop van tijd (degeneratie) of veranderd het in iets anders onder invloed van tijd/licht/vocht/etc Een mooi artikel die wat experts op dit vlak aanhaalt is deze: https://www.vice.com/nl/article/hoe-kan-je-zien-of-je-drugs-bedorven-zijn-293/ Of deze: https://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=1768 Oftewel MDMA kristallen zijn erg stabiel en 'oneindig' houdbaar. Zal er wel mee te maken dat het een zout is. Als je het voor langere tijd wilt bewaren, luchtdicht verpakken (investeer in een vacumeer machine) en donker en droog bewaren op kamertemperatuur."
"Neo-Shulginist zei: Dat je serotonine 'op' raakt omdat MDMA de blaasjes met serotonine-voorraad leegperst is een oversimplificatie van wat er speelt in het brein. Klik om te vergroten... De vraag over de frequentie van gebruik van vergelijkbare middelen komt regelmatig terug op het forum. Van advies over een goede combinatie voor een meerdaags festival die elkaar niet in de weg zit tot de vraag wat een ‘veilige’ afkoelperiode is tussen vergelijkbare middelen zoals hier. Het valt me wel op dat de gegeven adviezen vaak wat makkelijk argumenten combineren waar dat niet perse relevant lijkt. Zo weten we allemaal dat een tweede keer MDMA gebruiken in hetzelfde weekend of zelfs een week later niet het gewenste resultaat geeft. Logisch als serotonine nodig is voor een effect, maar die voorraad is op. Dat is echter wat anders dan receptor tolerantie, verslavingskans of potentieel gevaarlijke effecten. Een harm reduction richtlijn zoals de drie maanden regel bij serotonine aansprekende middelen is natuurlijk prima, maar lijkt me wat te algemeen als je wilt weten waarom je bepaalde middelen wel/niet relatief dicht bij elkaar te gebruiken zouden zijn. Wat is bv het effect als je MDMA en vier weken later 2-CB of Moxy gebuikt. Deze werken allemaal (o.a.) op serotonine maar MDMA is vooral een releasing agent (maakt voorraad op) en die andere twee zijn vooral receptor agonists (triggeren receptor) als ik het goed begrepen heb. Mogelijke receptor tolerantie kan hier een argument zijn maar het ‘opraken’ van je serotonine voorraad niet toch? Om te kunnen adviseren wat een minimale periode is tussen gebruik van beide zou je moeten weten wanneer de betrokken receptors weer hersteld zijn. Ook zijn bv MDMA en 6-APB beide releasing agents maar mogelijk niet in dezelfde mate. Kunnen we ze dan wel vergelijken, of is voor de ene een 3 maanden regel geschikt en kan de ander toe met een 2 maanden regel? Veel stimulanten werken ook op de receptors van andere neurotransmitters. De discussie lijkt zich alleen altijd te concentreren op serotonine. Gelden voor de andere neurotransmitters dezelfde situaties als het ‘opraken’ van een voorraad of het potentieel overprikkelen (tolerantie) van hun receptors? Of iets verslavend is of gevaarlijk hang ook voor een groot deel af van de persoonlijkheid van de gebruiker en de doseringen en is wat minder relevant voor de vraag welke middelen dicht na elkaar te gebruiken zijn. Laten we voor de discussie even aannemen dat de gebruiker een goede zelfcontrole heeft en zich aan de ‘Common’ doseringen van Psychonautwiki houdt. @Neo-Shulginist , Ik zag jou al eerder wat reserveringen hebben bij een algemene 'drie maanden' vuistregel. Heb je misschien wat achtergrond theorie voor dit vraagstuk, al is het maar obv aannames en anekdotisch 'bewijs'?"
"Een pellet is natuurlijk een soort van pre-fab volumetrische dosering. Alleen heb je daar dan weinig invloed op de dosering. In m'n special-party-mix zit nu zo'n 5 mg meo-mipt, maar op zoek naar de sweetspot zou het fijn zijn dat wat preciezer te weten! En doe-het-zelf is natuurlijk leuker dan kant-en-klaar toch."
"Sommige stofjes zijn zo potent dat je zo op de mg precies moet kunnen doseren. Denk aan 5-MeO-MipT of Bromazolam e.d. Een 'normale' (lees betaalbare) mg weegschaal is daarvoor te onnauwkeurig. De oplossing is volumetrisch doseren. Nou zijn alle beschrijvingen die ik kan vinden gebaseerd op het oplossen in een vloeibaar oplosmiddel (water, alcohol e.d.). Dat werkt wat lastig als je je middeltje wilt gebruiken op een festival en mee wilt nemen in een cap. Is er iets tegen om een volumetrische versnijding te maken met een vast vul middel? En welk middel zou dan bv in aanmerking komen rekening houdend met lange houdbaarheid, geen klontvorming, mixbaarheid e.d.? En hoe zorg je dat de mix homogeen wordt?"
"XMR zei: Pil wegen, fijnmalen en vervolgens uitrekenen hoeveel je van de fijngemalen pil moet hebben als dosis (en dat in een capsule stoppen). Klik om te vergroten... Exact dat doe ik met Bromazolam, behalve dan dat malen niet eens hoeft want het is sneller en geeft minder spil om een pil van 180 mg met een mesje in (grove) brokjes te verdelen en in 3x 60mg caps te stoppen. Wel met de aanname dat een pil zelf wel een homogene verdeling heeft (binnen één pil, en tussen pillen). Ik las ergens dat je daar ook niet persee vanuit kunt gaan. Eventuele variaties zou je kunnen uitmiddelen door meerdere pillen tegelijk te verwerken natuurlijk. OtherShore zei: Hier zit het probleem. Dat gaat je thuis niet lukken. Klik om te vergroten... Daar was ik al een beetje bang voor ja. Heel vroeger hadden we zo'n elektrisch molentje om zelf poedersuiker te maken. Dat vermaalde alles wat je er in stopte tot een mooi egaal poeder. Wellicht met zoiets? Hoe werkt versnijden in de coke keten? Is natuurlijk hetzelfde principe."
"Relmuis zei: Na de werkzame stof een kleurstof toevoegen. Pas daarna de indifferente stof. Methode apotheek, meestal amarant als kleurstof. In dat geval wordt het een roze poeder. Klik om te vergroten... Wat zou je kunnen gebruiken als indifferente stof bij het volumetrisch doseren van 5-MeO-MiPT denk je?"
"Dat schijnt beide te kunnen. Ikzelf heb bv nergens last van de dag/dagen erna, maar ik ken ook iemand die op een halve dosis al helemaal stuk gaat en dagen ziek is. Die nooit meer dus. Nou kan ik zelf bv MDMA ook goed handelen en die ander wat minder, dus misschien dat dat een indicatie kan zijn mocht je ervaring met M hebben. Anders eerst met een conservatieve dosis proberen wat de uitwerking is, en accepteren dat mogelijk het effect nog niet is wat je verwacht. Is in ieder geval beter dan een week ziek zijn. Als je net als de meeste nergens last van hebt de dag er op kun je op een volgend event op zoek naar je sweetspot. Die lijkt overigens ook voor iedereen anders te zijn. Bij mij bv rond de 180 mg."
"pinda92 zei: En waar hebben ze last van dan? Klik om te vergroten... Nou dit: "helemaal stuk gaat en dagen ziek" Dus misselijk, overgeven, alsof je echt ziek bent e.d. Maar voor de goede orde: veruit de meeste hebben een prima ervaring met slechts beperkte nadelige na-effecten. Je wilt alleen voorkomen dat je bij die 1% zit waar het wel slecht valt."
"Ben benieuwd Laat maar weten hoe het bevallen is"