Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHandboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

Handboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

200 antwoorden
99 weergaven
18-5-2026
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#1
partyflex zei:
ij is ooit eens verteld wanneer je;
3 dagen lang per 3 weken lang je een aardige kans hebt op verslaving. De 3 dagen regel zeg maar.
Klik om te vergroten...
Die had een IQ score van 33.

/10 weken OFF nu..
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu pas dit topic ontdekt... SirErick's posts zijn hard en toch herken ik me er voor een stuk in...

Al ben ik nooit zo arrogant geworden als hij op het laatst.

:nomouth:
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#3
Lemmy zei:
Nu pas dit topic ontdekt... SirErick's posts zijn hard en toch herken ik me er voor een stuk in...

Al ben ik nooit zo arrogant geworden als hij op het laatst.

:nomouth:
Klik om te vergroten...
Art with Cocaine
is die kerel 12 ofso
E
ExvanverslaafdeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik wil je wat vragen, jij kan denk ik prima antwoord geven.
Kun je als hardcore junk (zogezegd) nog liefde voelen? En zo ja is dit dan continu of is dit op en af en aan aanwezig/afwezig?

Kort door de bocht; ik was verloofd en zwanger, mijn verloofde bleek behoorlijk verslaafd - kwam ik na alles achter - (elke dag minimaal 8 bier en 1gr. coke); hij verbrak de relatie omdat ik iets negatiefs zei over (geloof het of niet!) de vaatwasser.

Ik begreep er toen niets van natuurlijk, achteraf wordt door deskundigen gezegd dat dit kwam omdat hij waarschijnlijk een crash had van de coke en niets meer had. Ik heb dit gevraagd aan hem en het klopt dat hij toen een crash had MAAR hij blijft van mening dat hij zonder crash en verslaving ook wel was vertrokken na mijn opmerking over de vaatwasser.

Ik kan me dit toch écht niet voorstellen aangezien hij nu (na de breuk) nog steeds heel zijn onderkomen vol heeft staan met mijn kaartjes, onze foto's en van alles en nog wat van en over ons. Appt zeker 10x per dag en belt me elke dag (soms meerdere keren), wil mij elk weekend zien en ga zo maar door. Dus dat hij klaar met mij was komt er niet in bij mij maar heeft mij als ex van een verslaafde wél enorm onzeker gemaakt.

Mijn vraag; verlaat een verslaafde makkelijk zijn partner; weegt de verslaving zwaarder dan de liefde?
Voelt een verslaafde überhaupt wel liefde?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Exvanverslaafde zei:
Mijn vraag; verlaat een verslaafde makkelijk zijn partner; weegt de verslaving zwaarder dan de liefde?
Voelt een verslaafde überhaupt wel liefde?
Klik om te vergroten...
Hey hey! Welkom op het forum. Je reageert op een nogal oud topic en stelt je vraag aan iemand die niet meer actief is... Hopelijk kunnen anderen je wel helpen!
Ik heb zelf niet direct cokeverslavingen in mijn omgeving, maar volgens mij neigt het antwoord op je eerste vraag wel meer naar ja. Tis een klote verslaving gewoon... En dit wat jij schetst is een heel bekend verhaal.
Succes ermee. Ik hoop dat je niet te veel last meer ondervindt van de breuk... Lijkt mij best lastig als iemand wel nog zoveel aandacht vraagt.
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#6
SirErick zei:
Lijkt het jou cool om hartproblemen te krijgen, dat je reukorgaan naar de klote gaat en als klapper op de vuurpijl je pik soms weigert om stijf te worden? Mooi, dan moet je vooral verder lezen om erachter te komen hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.

Je raad het al: deze handleiding gaat over coke en het gebruik ervan. Ikzelf word er actief, opgewekt en vrolijk van. Mijn denkwijze is scherper, creatiever en 10 keer sneller dan wanneer ik geen coke gebruik. Klinkt geweldig, niet waar? Deze effecten zijn leuk, fijn en prettig. Echter, het gebruik van coke is niet zonder risico. Don't worry: ik ga je geen preek geven, immers, ik ben je vader niet en daarbij horen preken thuis in gebedsruimtes.

Afijn, je eerste lijntje coke is geweldig. Ja, geef maar toe: jij voelde je heerlijk. Bij een hardcore junkie zoals ik duurt het effect gemiddeld zo'n 30-45 minuten, maar omdat jij nog geen junkie bent duurt het effect zo'n drie kwartier tot maximaal anderhalf uur. Nadat de coke is uitgewerkt zul je merken dat je zin krijgt om nog een lijntje te nemen. Je grammetje heeft zo'n 50 Euro gekost en de rest weggooien is zonde, niet waar? Verslaafd raken is immers voor sukkels die geen grenzen kennen en ook nog eens de pech hebben dat ze niet sterk in hun schoenen staan. Jij bent slim, je kent je grenzen en je staat sterk in je schoenen waardoor jij natuurlijk niet verslaafd zult raken... Toch? Welnu, die denkfout maken veel mensen.

Verslaving is een keiharde bitch die niet aan discriminatie doet: het maakt dus geen ene fuck uit wat je leeftijd, geslacht, afkomst, opleidingsniveau, financiële status, levens- en/of geloofsovertuiging, politieke voorkeur en dergelijke is. Met andere woorden: iedereen kan verslaafd raken aan coke. Ja, jij dus ook. Hoe vaker je coke gebruikt, hoe groter je het risico loopt om eraan verslaafd te raken. Maar ja, hoe ontstaat een verslaving eigenlijk?

In eerste instantie gebruik je af en toe wat coke, maar al vrij snel zul je merken dat je steeds vaker de behoefte hebt om coke te (willen) gebruiken. Je spreekt met jezelf af dat je alleen in het weekend gaat gebruiken, immers, het feit dat je elk weekend een biertje met vrienden drinkt betekent toch ook niet dat je een alcoholverslaving hebt of wel soms? Dat denken veel mensen. Met andere woorden: de meeste mensen zijn prima op de hoogte welk risico ze lopen als ze alcohol drinken, maar de gevaren die het gebruik van coke met zich meebrengt wordt vaak (flink) onderschat.

Hoe komt dat? Het antwoord is simpel: elke keer dat je coke gebruikt ervaar je er plezier en genot van, daarbij denk je (onbewust) nog steeds dat jij je cokegebruik onder controle hebt en dat je hierdoor dus niet zoveel risico loopt om verslaafd te raken. Maar is dat wel zo, heb jij je gebruik echt onder controle en is je weekend nog wel leuk zonder coke? Uiteraard zul je gaan zeggen dat dit het geval is, maar ja, je hebt ook geen reden om niet te gebruiken met als gevolg dat je elk weekend aan de coke zit. Ondanks dat ben je niet verslaafd, toch? Ik wil echt geen spelbreker zijn, maar als jij elk weekend de drang om coke te willen gebruiken niet meer kunt onderdrukken en je allerlei "smoesjes" voor jezelf verzint om wél te gebruiken dan ben je in mijn ogen wel degelijk verslaafd.

Je bent nog geen hardcore junkie zoals ik, maar goed, dat komt vanzelf wel. Je snuift dus vrolijk verder, want jij ervaart nog steeds plezier en genot van je cokegebruik. Je zult op een gegeven moment merken dat je de hele week naar het weekend uitkijkt. Waarom? Omdat je dan weer coke kunt gaan gebruiken. Coke krijgt steeds meer en meer controle over jou, de drang om ook door de weeks te willen gebruiken is niet meer te onderdrukken met als gevolg dat je eraan toegeeft. Gefeliciteerd met je nieuwe status, want jij bent gepromoveert tot hardcore junkie. Wat betekent dit voor jou? Nou, simpel: jij gebruikt dagelijks coke, want zonder dit goedje kun jij niet meer (normaal) functioneren.

Je hebt flink je best gedaan en het heeft even geduurd, maar dan heb je wel wat, want jij mag eindelijk lid worden van de Hardcore Junkie-club der Cokeverslaafden. Om het feest compleet te maken gaat het nu pas écht leuk worden, want vroeg of laat ga je merken dat je lichaam je cokegebruik niet kan waarderen. Het risico dat je onder andere hart-, lever- en nierproblemen krijgt is groot. De schade die je aan je neus- en voorhoofdsholten oploopt is trouwens ook geen pretje, want dit kan leiden tot chronische ontstekingen die pijnlijk en slopend zijn. Wil je coke (gaan) gebruiken? Ik ben de laatste persoon op aarde die je gaat tegenhouden. Echter, wees verstandig en onderschat het gebruik van coke niet. Doe je dat wel? Prima, maar zeg dan niet dat ik je niet gewaarschuwd hebt. Deal? Ja, deal.
Klik om te vergroten...
sluit me er helemaal bij aan
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#7
whahaha die art zat ook op vice wat een gek
www.vice.com

'Art With Cocaine' Is Exactly What It Sounds Like

Let it snow.
www.vice.com www.vice.com
S
StrugglerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Joopiejo zei:
Ik snap niet zo goed dat je beweert dat je zonder coke niet normaal kan functioneren en met coke op wel. Ik heb al regelmatig geoeffend, maar bij mij blijft het andersom werken. Ik geloof wel dat het voor jou zo werkt, maar ik betwijfel dat het echt speciaal hoort bij een ontwikkelde coke verslaving. Verder goed verhaal.
Klik om te vergroten...
Als je lang genoeg went aan onder de coke alleen maar energie te hebben, sociaal en gezellig te zijn… moet je opletten hoe snel het eerst ongemakkelijke gevoel omslaat naar dagelijkse behoefte om je te voelen met coke op!
S
StrugglerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Lijkt me nogal een ongunstige actie voor dealers om levamisol te smokkelen, nietwaar, op die plek past ook extra cocaïne? :grin:
Klik om te vergroten...
Hahaha nou dat is nu logisch en economisch slim nadenken 😅
S
StrugglerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Ik wilde mij eigenlijk helemaal niet mengen in deze discussie maar kan het toch niet laten. Iedereen heeft gewoon recht op zorg als je het mij vraagt. Ook verslaafden, want verslaving is gewoon een ziekte. Dat Erick zelf niet wilt stoppen kan ook een uiting van de ziekte verslaving zijn, wat niet weg neemt dat het goed zou zijn als hij eens op een andere manier naar zowel zijn fysieke als mentale gezondheid zou kijken. Maar dat moet uit hem zelf komen, dat kan niemand afdwingen. Om dan te zeggen dat hij geen recht op zorg zou hebben als hij zo tevreden is met zijn verslaving gaat echt te ver.


Dit is wel echt shocking inderdaad, zelf beschadiging lijkt mij ook een psychologische ziekte. Vind het raar dat artsen dat niet begrijpen eigenlijk. Behandel die mensen en stuur ze daarna door naar een psycholoog of psychiater.
Klik om te vergroten...
Erick klinkt als een heel bewust en intelligent persoon die zelf bepaalt wat hij doet. Zolang je voor jezelf de ervaring hebt goed te functioneren, het kan bekostigen en verder enigszins gezond leeft…. Wtf dan is het toch prima. De meeste mensen die dagelijks al jaren gebruiken zullen pas stoppen als er externe factoren zijn die zwaarder gaan wegen. Iets te verliezen hebben! En niet om t een of ander als je iedere dag 2,5gr coke gebruikt ben je toch ook gewoon stabiel. Leven en laten leven.
s
streetboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
SirErick zei:
Als de coke (bijna) is uitgewerkt dan neem ik weer een paar lijntjes, dus daar heb ik geen last van.


Als je bijvoorbeeld een grammetje in één keer opsnuift dan snap ik best dat je maag dat niet leuk gaat vinden. Maar goed, als je af en toe een klein beetje coke gebruikt dan zou je geen maagklachten moeten krijgen (lees: ervan uitgaan dat je coke van goede kwaliteit is, dat jij je lesje hebt geleerd en dat je dus meer bent gaan luisteren naar je lichaam).


Ja, dat is het verschil tussen recreatieve gebruikers en een hardcore junkie zoals ik.


Het zou vast aan mij liggen, maar wat is nou eigenlijk de vraag? Dat is voor mij niet helder.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik al enige tijd ongeveer een 2gr per week, en mijn neus doet nu al pijn na een lijntje of 10, neusslijmvlies is direct ontstoken, en hoe puurder de coke is hoe meer last, onbegrijpelijk maar waar. Iemand een idee hoe dat op te lossen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het gaat langzaam, je denkt "ha die andere sukkels". Tussen mijn eerste lijn en het uit de hand lopen zat 6 jaar.

Ben in totaal een keer of 5 hervallen, en daar bedoel ik niet mee een lijntje of twee snuiven, want daar kan ik best van genieten zelfs nog. Heb dat hier nog al gezegd, maar van één ding ben ik blij: dat ik mijn problemen niet probeerde te verdringen door me op alcohol te gooien.

Het is eigenlijk beginnen fout lopen toen ik het ook begon te doen als ik alleen thuis was, niet meer alleen voor "liefdesgenot".

Positief is wel dat ik al het geld dat op het hoogtepunt er aan uitgegeven heb al lang weer terug heb, in de zin: mooi kunnen sparen.
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#13
streetboy zei:
Ik gebruik al enige tijd ongeveer een 2gr per week, en mijn neus doet nu al pijn na een lijntje of 10, neusslijmvlies is direct ontstoken, en hoe puurder de coke is hoe meer last, onbegrijpelijk maar waar. Iemand een idee hoe dat op te lossen.
Klik om te vergroten...
Stoppen met coke snuiven, maar dat is vast niet het advies waar je naar op zoek bent.

Toch is dat het enige advies wat je gegeven kan worden. Als je neus zo reageert dan lijkt me dit een duidelijk signaal.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
streetboy zei:
Iemand een idee hoe dat op te lossen.
Klik om te vergroten...
Ja stoppen.
Je lichaam geeft alle signalen af.
Een verslaafd hoofd wil meestal niet luisteren naar een lichaam dat duidelijke signalen afgeeft.

Je gebruikt ‘enige tijd’ lees ik, hoe lang deze hoeveelheden precies?

Wel eens gedacht aan (willen) stoppen?
s
streetboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Ja stoppen.
Je lichaam geeft alle signalen af.
Een verslaafd hoofd wil meestal niet luisteren naar een lichaam dat duidelijke signalen afgeeft.

Je gebruikt ‘enige tijd’ lees ik, hoe lang deze hoeveelheden precies?

Wel eens gedacht aan (willen) stoppen?
Klik om te vergroten...
Ja al meer dan 10 jaar, maar ik wil niet stoppen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
SoulAssassins zei:
Dan zijn we klaar.
Klik om te vergroten...
Hahaha ja inderdaad.
Ook prima.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Door deze topic bumps ben ik de posts van SirErick weer allemaal terug aan het lezen.

Welnu, immers, what a man. 🙃
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Door deze topic bumps ben ik de posts van SirErick weer allemaal terug aan het lezen.

Welnu, immers, what a man. 🙃
Klik om te vergroten...
Idd, wat een topic joh!

Iemand enig idee hoe het nu met hem gaat? The future is now, zullen we maar zeggen. Dat type gebruik is allesbehalve duurzaam. Inmiddels zijn we een jaar of 10 verder.

Die website (www.artwithcocaine.com) bestaat niet meer en ook de docu (mijn 5000 vrienden met Tim Hofman) kan ik online niet terugvinden. Iemand anders wel?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Damius zei:
Idd, wat een topic joh!

Iemand enig idee hoe het nu met hem gaat? The future is now, zullen we maar zeggen. Dat type gebruik is allesbehalve duurzaam. Inmiddels zijn we een jaar of 10 verder.

Die website (www.artwithcocaine.com) bestaat niet meer en ook de docu (mijn 5000 vrienden met Tim Hofman) kan ik online niet terugvinden. Iemand anders wel?
Klik om te vergroten...
Via archive.org toch nog wat kijkvoer:

B
BengozyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb denk ik vanaf mijn 22ste tot mijn 30ste, zo af en toe coke gebruikt. Ik moet zeggen dat ik het nooit een topmiddel vond. Geef mij maar speed of een ander op peppend middel zoals 3mmc/mdma of zoiets.

Toen ik vorig jaar naar Malta verhuisde, viel mijn algehele drugscatalogus op zijn gat. Je hebt daar, als je kringen niet mega groot zijn de keuze uit coke of MDMA/XTC. Ik ging vooral stappen met maten van m'n werk, deze gebruikte vaak coke. Ik dus ook.

Tot op een gegeven moment ik terugkwam van het stappen, ik al een halve gram erin had zitten, 2000 euro had verloren in het casino en thuis nog 2 gram had liggen. Toen heb ik dat binnen 36 uur opgemaakt. Met resultaat dat ik de ambulance kon gaan bellen. Ik dacht dat ik een hartaanval kreeg.

Aangekomen in het ziekenhuis in Malta bleek het onzin, het was een ontzettend heftige paniekaanval en een gedehydrateerd lichaam vol met stress en alcohol. Na een stevig gesprek met een van de dokters blijkt het dat cocaine een van de heftigste drugs zijn op je bloeddruk en je hart. (Sommige Research chemicals afgezonderd).

Ik raak coke niet meer aan. Het is duur, je bent er constant mee bezig en ik word er niet gezelliger van. Volgens mij niemand overigens.

Vind ik het geen fijne drug omdat ik ADHD heb. Maar alsnog zal ik het nooit meer halen. Mede door mijn heftige ervaring, maar ook omdat het, aan het eind van de tunnel niet waard is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."