#1
Die had een IQ score van 33.ij is ooit eens verteld wanneer je;
3 dagen lang per 3 weken lang je een aardige kans hebt op verslaving. De 3 dagen regel zeg maar.
/10 weken OFF nu..
Die had een IQ score van 33.ij is ooit eens verteld wanneer je;
3 dagen lang per 3 weken lang je een aardige kans hebt op verslaving. De 3 dagen regel zeg maar.
is die kerel 12 ofsoNu pas dit topic ontdekt... SirErick's posts zijn hard en toch herken ik me er voor een stuk in...
Al ben ik nooit zo arrogant geworden als hij op het laatst.
![]()
Hey hey! Welkom op het forum. Je reageert op een nogal oud topic en stelt je vraag aan iemand die niet meer actief is... Hopelijk kunnen anderen je wel helpen!Mijn vraag; verlaat een verslaafde makkelijk zijn partner; weegt de verslaving zwaarder dan de liefde?
Voelt een verslaafde überhaupt wel liefde?
sluit me er helemaal bij aanLijkt het jou cool om hartproblemen te krijgen, dat je reukorgaan naar de klote gaat en als klapper op de vuurpijl je pik soms weigert om stijf te worden? Mooi, dan moet je vooral verder lezen om erachter te komen hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.
Je raad het al: deze handleiding gaat over coke en het gebruik ervan. Ikzelf word er actief, opgewekt en vrolijk van. Mijn denkwijze is scherper, creatiever en 10 keer sneller dan wanneer ik geen coke gebruik. Klinkt geweldig, niet waar? Deze effecten zijn leuk, fijn en prettig. Echter, het gebruik van coke is niet zonder risico. Don't worry: ik ga je geen preek geven, immers, ik ben je vader niet en daarbij horen preken thuis in gebedsruimtes.
Afijn, je eerste lijntje coke is geweldig. Ja, geef maar toe: jij voelde je heerlijk. Bij een hardcore junkie zoals ik duurt het effect gemiddeld zo'n 30-45 minuten, maar omdat jij nog geen junkie bent duurt het effect zo'n drie kwartier tot maximaal anderhalf uur. Nadat de coke is uitgewerkt zul je merken dat je zin krijgt om nog een lijntje te nemen. Je grammetje heeft zo'n 50 Euro gekost en de rest weggooien is zonde, niet waar? Verslaafd raken is immers voor sukkels die geen grenzen kennen en ook nog eens de pech hebben dat ze niet sterk in hun schoenen staan. Jij bent slim, je kent je grenzen en je staat sterk in je schoenen waardoor jij natuurlijk niet verslaafd zult raken... Toch? Welnu, die denkfout maken veel mensen.
Verslaving is een keiharde bitch die niet aan discriminatie doet: het maakt dus geen ene fuck uit wat je leeftijd, geslacht, afkomst, opleidingsniveau, financiële status, levens- en/of geloofsovertuiging, politieke voorkeur en dergelijke is. Met andere woorden: iedereen kan verslaafd raken aan coke. Ja, jij dus ook. Hoe vaker je coke gebruikt, hoe groter je het risico loopt om eraan verslaafd te raken. Maar ja, hoe ontstaat een verslaving eigenlijk?
In eerste instantie gebruik je af en toe wat coke, maar al vrij snel zul je merken dat je steeds vaker de behoefte hebt om coke te (willen) gebruiken. Je spreekt met jezelf af dat je alleen in het weekend gaat gebruiken, immers, het feit dat je elk weekend een biertje met vrienden drinkt betekent toch ook niet dat je een alcoholverslaving hebt of wel soms? Dat denken veel mensen. Met andere woorden: de meeste mensen zijn prima op de hoogte welk risico ze lopen als ze alcohol drinken, maar de gevaren die het gebruik van coke met zich meebrengt wordt vaak (flink) onderschat.
Hoe komt dat? Het antwoord is simpel: elke keer dat je coke gebruikt ervaar je er plezier en genot van, daarbij denk je (onbewust) nog steeds dat jij je cokegebruik onder controle hebt en dat je hierdoor dus niet zoveel risico loopt om verslaafd te raken. Maar is dat wel zo, heb jij je gebruik echt onder controle en is je weekend nog wel leuk zonder coke? Uiteraard zul je gaan zeggen dat dit het geval is, maar ja, je hebt ook geen reden om niet te gebruiken met als gevolg dat je elk weekend aan de coke zit. Ondanks dat ben je niet verslaafd, toch? Ik wil echt geen spelbreker zijn, maar als jij elk weekend de drang om coke te willen gebruiken niet meer kunt onderdrukken en je allerlei "smoesjes" voor jezelf verzint om wél te gebruiken dan ben je in mijn ogen wel degelijk verslaafd.
Je bent nog geen hardcore junkie zoals ik, maar goed, dat komt vanzelf wel. Je snuift dus vrolijk verder, want jij ervaart nog steeds plezier en genot van je cokegebruik. Je zult op een gegeven moment merken dat je de hele week naar het weekend uitkijkt. Waarom? Omdat je dan weer coke kunt gaan gebruiken. Coke krijgt steeds meer en meer controle over jou, de drang om ook door de weeks te willen gebruiken is niet meer te onderdrukken met als gevolg dat je eraan toegeeft. Gefeliciteerd met je nieuwe status, want jij bent gepromoveert tot hardcore junkie. Wat betekent dit voor jou? Nou, simpel: jij gebruikt dagelijks coke, want zonder dit goedje kun jij niet meer (normaal) functioneren.
Je hebt flink je best gedaan en het heeft even geduurd, maar dan heb je wel wat, want jij mag eindelijk lid worden van de Hardcore Junkie-club der Cokeverslaafden. Om het feest compleet te maken gaat het nu pas écht leuk worden, want vroeg of laat ga je merken dat je lichaam je cokegebruik niet kan waarderen. Het risico dat je onder andere hart-, lever- en nierproblemen krijgt is groot. De schade die je aan je neus- en voorhoofdsholten oploopt is trouwens ook geen pretje, want dit kan leiden tot chronische ontstekingen die pijnlijk en slopend zijn. Wil je coke (gaan) gebruiken? Ik ben de laatste persoon op aarde die je gaat tegenhouden. Echter, wees verstandig en onderschat het gebruik van coke niet. Doe je dat wel? Prima, maar zeg dan niet dat ik je niet gewaarschuwd hebt. Deal? Ja, deal.
Als je lang genoeg went aan onder de coke alleen maar energie te hebben, sociaal en gezellig te zijn… moet je opletten hoe snel het eerst ongemakkelijke gevoel omslaat naar dagelijkse behoefte om je te voelen met coke op!Ik snap niet zo goed dat je beweert dat je zonder coke niet normaal kan functioneren en met coke op wel. Ik heb al regelmatig geoeffend, maar bij mij blijft het andersom werken. Ik geloof wel dat het voor jou zo werkt, maar ik betwijfel dat het echt speciaal hoort bij een ontwikkelde coke verslaving. Verder goed verhaal.
Hahaha nou dat is nu logisch en economisch slim nadenken 😅Lijkt me nogal een ongunstige actie voor dealers om levamisol te smokkelen, nietwaar, op die plek past ook extra cocaïne?![]()
Erick klinkt als een heel bewust en intelligent persoon die zelf bepaalt wat hij doet. Zolang je voor jezelf de ervaring hebt goed te functioneren, het kan bekostigen en verder enigszins gezond leeft…. Wtf dan is het toch prima. De meeste mensen die dagelijks al jaren gebruiken zullen pas stoppen als er externe factoren zijn die zwaarder gaan wegen. Iets te verliezen hebben! En niet om t een of ander als je iedere dag 2,5gr coke gebruikt ben je toch ook gewoon stabiel. Leven en laten leven.Ik wilde mij eigenlijk helemaal niet mengen in deze discussie maar kan het toch niet laten. Iedereen heeft gewoon recht op zorg als je het mij vraagt. Ook verslaafden, want verslaving is gewoon een ziekte. Dat Erick zelf niet wilt stoppen kan ook een uiting van de ziekte verslaving zijn, wat niet weg neemt dat het goed zou zijn als hij eens op een andere manier naar zowel zijn fysieke als mentale gezondheid zou kijken. Maar dat moet uit hem zelf komen, dat kan niemand afdwingen. Om dan te zeggen dat hij geen recht op zorg zou hebben als hij zo tevreden is met zijn verslaving gaat echt te ver.
Dit is wel echt shocking inderdaad, zelf beschadiging lijkt mij ook een psychologische ziekte. Vind het raar dat artsen dat niet begrijpen eigenlijk. Behandel die mensen en stuur ze daarna door naar een psycholoog of psychiater.
Ik gebruik al enige tijd ongeveer een 2gr per week, en mijn neus doet nu al pijn na een lijntje of 10, neusslijmvlies is direct ontstoken, en hoe puurder de coke is hoe meer last, onbegrijpelijk maar waar. Iemand een idee hoe dat op te lossen.Als de coke (bijna) is uitgewerkt dan neem ik weer een paar lijntjes, dus daar heb ik geen last van.
Als je bijvoorbeeld een grammetje in één keer opsnuift dan snap ik best dat je maag dat niet leuk gaat vinden. Maar goed, als je af en toe een klein beetje coke gebruikt dan zou je geen maagklachten moeten krijgen (lees: ervan uitgaan dat je coke van goede kwaliteit is, dat jij je lesje hebt geleerd en dat je dus meer bent gaan luisteren naar je lichaam).
Ja, dat is het verschil tussen recreatieve gebruikers en een hardcore junkie zoals ik.
Het zou vast aan mij liggen, maar wat is nou eigenlijk de vraag? Dat is voor mij niet helder.
Stoppen met coke snuiven, maar dat is vast niet het advies waar je naar op zoek bent.Ik gebruik al enige tijd ongeveer een 2gr per week, en mijn neus doet nu al pijn na een lijntje of 10, neusslijmvlies is direct ontstoken, en hoe puurder de coke is hoe meer last, onbegrijpelijk maar waar. Iemand een idee hoe dat op te lossen.
Ja stoppen.Iemand een idee hoe dat op te lossen.
Ja al meer dan 10 jaar, maar ik wil niet stoppen.Ja stoppen.
Je lichaam geeft alle signalen af.
Een verslaafd hoofd wil meestal niet luisteren naar een lichaam dat duidelijke signalen afgeeft.
Je gebruikt ‘enige tijd’ lees ik, hoe lang deze hoeveelheden precies?
Wel eens gedacht aan (willen) stoppen?
Hahaha ja inderdaad.Dan zijn we klaar.
Idd, wat een topic joh!Door deze topic bumps ben ik de posts van SirErick weer allemaal terug aan het lezen.
Welnu, immers, what a man. 🙃
Via archive.org toch nog wat kijkvoer:Idd, wat een topic joh!
Iemand enig idee hoe het nu met hem gaat? The future is now, zullen we maar zeggen. Dat type gebruik is allesbehalve duurzaam. Inmiddels zijn we een jaar of 10 verder.
Die website (www.artwithcocaine.com) bestaat niet meer en ook de docu (mijn 5000 vrienden met Tim Hofman) kan ik online niet terugvinden. Iemand anders wel?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."