Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHandboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

Handboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

200 antwoorden
102 weergaven
18-5-2026
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Dat Erick zelf niet wilt stoppen kan ook een uiting van de ziekte verslaving zijn, wat niet weg neemt dat het goed zou zijn als hij eens op een andere manier naar zowel zijn fysieke als mentale gezondheid zou kijken.
Klik om te vergroten...
Zoals je weet ben ik zeer regelmatig proefkonijn voor de medische wetenschap, dit betekent dus dat ik zowel mentaal als fysiek gezond ben. Voordat je mee mag doen aan zo'n onderzoek onderga je een zeer uitgebreide screening waarin vooral naar je mentale gezondheid gekeken wordt, dit is velen malen belangrijker dan je fysieke gezondheid aangezien fysieke gezondheid over het algemeen vrij "makkelijk" te fixen valt als er iets mis gaat tijdens het onderzoek. Met andere woorden: zowel mentaal als fysiek ben ik gezond, want als dat niet het geval zou zijn dan zou ik niet mee mogen doen met de onderzoeken waar ik als proefkonijn aan meewerk.

ZERO- zei:
Ter vergelijking trouwens; was laatst in het nieuws dat er behoorlijk wat mensen zijn die negatieve ervaringen hebben bij de spoed eisende hulp na zelfbeschadiging; ze worden heel vervelend behandeld en er zijn zelfs artsen die hen weigeren te behandelen 'want ze hebben het toch zelf gedaan'. Persoonlijk vond ik dat echt shocking.
Klik om te vergroten...
Dat vind ik - op z'n zachtst gezegd - een zeer kwalijke zaak als dat echt zo is. Elke arts moet, voordat zijn of haar artsenopleiding begint, de eed van Hippocrates afleggen waarin diegene zweert en belooft om de beroepsverplichtingen- en regels ten alle tijden te zullen uitvoeren. Eén van die regels is dat artsen de patiënt, ongeacht de reden waarom de patiënt zorg nodig heeft, niet mag weigeren als hij of zij zorg nodig heeft. Met andere woorden: als een arts een patiënt weigert om zorg te geven dan is diegene zijn of haar artsentitel niet waard.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Verslavingen hebben vaak, hoewel wellicht niet altijd, een onderliggende reden. Ik zeg dus ook niet dat dit voor jou geldt maar dat het misschien goed zou zijn om hier over na te denken.
Klik om te vergroten...
Mijn eerste lijntje coke snoof ik voor de medische wetenschap. Trouwens, nu ik er zo over zit na te denken is het best een gek idee dat dat lijntje ervoor gezorgd heeft dat ik coke addict geworden ben... Vind ik dat erg? Nee, want eerlijk gezegd bevalt het me prima.

Psychedelibee zei:
ik bedoel niet dat er iemand concreet gezegd heeft dat een verslaafde die tevreden is met gebruik geen recht heeft op zorg. Ik bedoel dat dat concreet zeggen te ver gaat naar mijn mening. Iedereen mag daar uiteraard een andere mening over vormen.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat iedereen mag zeggen wat hij of zij wil, dus als iemand van mening is dat je zorg geweigerd zou moeten worden dan vind ik dat je dat gewoon mag zeggen. Echter, als arts ben je - ongeacht wat je persoonlijke mening ook is - verplicht om zorg te verlenen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik begrijp het standpunt van erick wel op de een of andere manier.

ik heb zelf een groot probleem met alcohol, en speed heb ik (al 10 jaar)nog net zelf onder controle, maar daarover kunnen de meningen verschillen. ik ben ook verslaafd geweest aan andere middelen, maar daarmee heb ik zonder problemen kunnen stoppen(wiet bijvoorbeeld).

mijn drinken daarintegen is een lange strijd van stoppen, en weer beginnen. voor mijn omgeving en mijn toekomst maak ik regelmatig een plan om met medische bijstand te stoppen, en dat houd ik dan even vol. in elk geval zolang dat ik niet meer lichamelijk verslaafd ben, en mijn geest en lichaam tijd hebben om wat te herstellen, maar als er dingen gebeuren waar ik zelf niet mee kan omgaan raak ik keer op keer weer aan het drinken, en dat voelt dan echt als een opluchting. niet meer de dagelijkse strijd om nuchter te blijven. net als erick ben ik wel in staat een baan te houden, en heeft mijn omgeving er weinig of geen last van.

als ik terugkijk zijn er zoveel momenten geweest dat ik had kunnen voorkomen verslaafd te raken door toen te stoppen. had ik dat maar gedaan. maar dat is achteraf gelul, ik heb de valkuil niet zien aankomen voordat ik erin zat.

wat 'gewone speed' en de methylgroep(simpel gezegd) ervan ben ik wel van mening dat er een groot verschil is. als je bijvoorbeeld kijkt naar wat wij hier speed noemen bestaat uit 2 isomeren van exact dezelfde molecuul, de ene heet officieel (2R)-1-Phenylpropan-2-amine, en de andere (2S)-1-phenylpropan-2-amine, zoek de verschillen... ze worden onder andere gebruikt bij medicatie tegen adhd. bij sommige patienten werkt een middel met de ene goed, en de andere nauwelijks. andersom komt ook voor.

exact dezelfde molecuul met dezelfde atomen, enkel gespiegeld. dat heeft al een ander effect.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#4
Arnie87 zei:
de TS had een hart operatie... Serieus.
Hoe vaak zat jij dan aan de COKE?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik dagelijks gemiddeld zo'n 2,5 gram coke. En nee, daar ga ik niet mee stoppen. Met andere woorden: ik stop pas als ik tussen 6 plankjes lig.

Arnie87 zei:
Ik vraag me af of het dan niet al een onderliggende kwaal was die zich openbaard na drugs gebruik...
Klik om te vergroten...
Voordat ik met coke begon was ik gezond en mankeerde ik niks aan mijn hart.

Arnie87 zei:
Elke dag aan de coke is ook wel heel extreem....
Klik om te vergroten...
Waarom heb jij je bericht bewerkt? Dat is zonde,maar daar zal vast wel een reden voor zijn.
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#5
had het bewerkt omdat ik mijn post achteraf beetje te agressief vond.
Ik zat zelf 1x per 2 weken ana de coke voor een jaar....... toen ik toevallig aan methandrostenolone zat merkte ik dat ik geen zin meer had in coke...

Maarja dat is mijn eigen beleving
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#6
Arnie87 zei:
had het bewerkt omdat ik mijn post achteraf beetje te agressief vond
Klik om te vergroten...
Ik vond het geen agressieve post hoor, gewoon duidelijk je mening en daar hou ik van.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#7
Arnie87 zei:
Als je geen doelen hebt heb je ook meer drang om naar drugs te grijpen.
Klik om te vergroten...
Dat is misschien jouw ervaring (geweest), maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is.
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Een vriend van me was verslaafd. (1x per week).... tot ie meer ging richten op sportschool en toevallig ook methandrostenolone pakte was ie in 1x klaar met coke.. nu al half jaar clean

Ik heb zelf nu coke gedaan 3x in 6 maanden.......... ik zat er zelf ook best vaak aan. drastisch minderen is zeker mogelijk als je andere dingen te doen hebt die boeiend zijn om te doen.. desnoods een uur wandelen met een mp3 speler
Alsik niet vaak sport grijp ik 10x sneller naar coke
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ben meestal ook 1 x per week verslaafd. het houdt wel 7 dagen aan.

Anabolen brengen ook de nodige risico's met zich mee. ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat dat gebruikt wordt om van de coke af te raken.

als je je stellingen wat meer onderbouwt kunnen wij ze op hun waarde beoordelen zonder alles te googlen.
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Geen behoefte in onderbouwing, aangezien ik daar al een keer een warning voor had....
Dat valt onder mensen overhalen etc..

Het komt er op neer dat je beter meer kan richten op sport dan op drugs... als je de dag er na moet trainen heb je al minder behoefte om naar de klote te gaan avond er voor.
Als je geen doelen hebt heb je ook meer drang om naar drugs te grijpen.
Dan zeg ik niet dat je kansloos bent zonder doelen maar als je elke dag in je bed kan liggen is het TE makkelijk om naar cocaine te grijpen etc
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar dan zou het toch ook werken zonder dat je Dianabol slikt?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
SirErick zei:
Arnie87 zei:
Als je geen doelen hebt heb je ook meer drang om naar drugs te grijpen.
Klik om te vergroten...
Dat is misschien jouw ervaring (geweest), maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is.
Klik om te vergroten...
Dat is sowieso waar.

Boredom is the first step on the road to relapse.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
SirErick zei:
Arnie87 zei:
Als je geen doelen hebt heb je ook meer drang om naar drugs te grijpen.
Klik om te vergroten...
Dat is misschien jouw ervaring (geweest), maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is.
Klik om te vergroten...
Dat is sowieso waar.
Klik om te vergroten...
Mooi, dan zijn we het daar over eens.

Exceptional Insight zei:
Boredom is the first step on the road to relapse.
Klik om te vergroten...
Huh? Nu spreek jij jezelf tegen qua mening.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb 'm niet zo handig gequote. Ik wilde Arnie gelijk geven. Niet jou.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
Ik wilde Arnie gelijk geven. Niet jou.
Klik om te vergroten...
Zo dus.

Exceptional Insight zei:
Arnie87 zei:
Als je geen doelen hebt heb je ook meer drang om naar drugs te grijpen.
Klik om te vergroten...
Dat is sowieso waar.

Boredom is the first step on the road to relapse.
Klik om te vergroten...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
SirErick zei:
Zo dus.
Klik om te vergroten...
Ja ja, wijsneus, ik draai al een poosje mee hè. Ik wilde jou erop wijzen dat hij gelijk had. Ik had het beter moeten formuleren.

Aan het tweede zinnetje had je ook al kunnen zien dat ik niet tegen jou had.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
SirErick zei:
Zo dus.
Klik om te vergroten...
Ja ja, wijsneus
Klik om te vergroten...
Nee, ik ben een coke-neus :wink:.

Exceptional Insight zei:
ik draai al een poosje mee hè.
Klik om te vergroten...
Voor iemand die al een tijdje meedraait verwacht ik wel dat diegene op z'n minst instaat is om iemand goed te quoten zodat er geen misverstanden komen :tearsofjoy:.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
SirErick zei:
Voor iemand die al een tijdje meedraait verwacht ik wel dat diegene op z'n minst instaat is om iemand goed te quoten zodat er geen misverstanden komen :tearsofjoy:.
Klik om te vergroten...
Van iemand die zo veel coke gebruikt verwacht ik wel dat diegene het verband ziet tussen de eerste en de tweede zin.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nice :P

Exceptional Insight zei:
Van iemand die zo veel coke gebruikt verwacht ik wel dat diegene het verband ziet tussen de eerste en de tweede zin.
Klik om te vergroten...
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Exceptional Insight zei:
Ja ja, wijsneus, ik draai al een poosje mee hè.
Klik om te vergroten...
:rolleyes:

OT: Ik vind het ook makkelijker om van coke af te blijven als je veel moet doen dan wanneer je niet veel hoeft te doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."