Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHandboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

Handboek: hoe ontwikkelt een coke verslaving zich?

200 antwoorden
101 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn eigen lichaam en gezond verstand weerhoudt me wel van een echte verslaving. Afgelopen week in drie aaneenvolgende dagen een grammetje opgemaakt. Daarna had ik dus wel twee dagen hartritme stoornissen. Niet fijn :) De derde dag was het voorbij; weer gebruikt en aan eind vd dag opnieuw hartkloppingen. Het tricky eraan is dat de drang naar coke wel gewoon blijft, dus je kan wel spreken van een beginnende verslaving haha.

Bovenstaande ongemakken zijn voor mij wel voldoende om het niet al te zeer uit de hand te laten lopen. Daarvoor heb ik net even wat teveel andere dingen die het leven ook leuk maakt naast coke. Oa mijn hart :)
i
ingthekingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind het een goed, leerzaam verhaal. Ik merkte al vrij snel dat coke nogal gemeen spul is en vond het al meteen moeilijk om er vanaf te blijven. En inderdaad: het lastigste is dat je meteen meer wil, waardoor je je al snel gesloopt voelt. Ik ben eigenlijk wel blij dat het zo tering duur is, anders had ik al geen slijmvlies meer over gehad denk ik. Of mijn hart was ermee gestopt.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#3
Rayyar zei:
Mijn eigen lichaam en gezond verstand weerhoudt me wel van een echte verslaving. Afgelopen week in drie aaneenvolgende dagen een grammetje opgemaakt. Daarna had ik dus wel twee dagen hartritme stoornissen. Niet fijn :) De derde dag was het voorbij; weer gebruikt en aan eind vd dag opnieuw hartkloppingen. Het tricky eraan is dat de drang naar coke wel gewoon blijft, dus je kan wel spreken van een beginnende verslaving haha.

Bovenstaande ongemakken zijn voor mij wel voldoende om het niet al te zeer uit de hand te laten lopen. Daarvoor heb ik net even wat teveel andere dingen die het leven ook leuk maakt naast coke. Oa mijn hart :)
Klik om te vergroten...

Accepteer gewoon je verslaving en verschuif gebruik naar 3x per jaar ipv op random momenten en houd je daar aan.
ga goed naar de klote en geniet er af en toe van... die drang blijft toch altijd
L
Lisa-HelenaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lisa-Helena zei:
Knap geschreven, ikzelf ben ook verslaafd en op mijn einde... Ik wacht op een vrij bed op de detox afdeling maar intussen worden mijn angsten en fysieke ongemakken enkel groter ....
Klik om te vergroten...
Maar jij wil duidelijk niet echt stoppen... Begrijp echt niet hoe je dit volhoudt...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tsjonge jonge jonge.
Wat een kutzooi is dit witte poeder toch.
De witte sloper heet het ook wel.
Ik blijf eraf.
Veel te duur, veel te slecht, veel te tricky.
30 jaar geleden eens een gram tegen een idiote prijs gekocht, en nog van een bekende cannabis dealer, óók
Helemaal niks deed het.
Alleen een laffe rotsmaak.
Ik probeer niet verder.
Op straat dat spulleke kopen, de helft van de verkopers versnijdt het met fenaceteine, paracetamol, en nog andrre zooi.
Nieuwsgierig ben ik wel, maarrr nee. Dank u.
S
SoftCruiseLid
01-01-2024, 00:00
#6
SirErick zei:
Lijkt het jou cool om hartproblemen te krijgen, dat je reukorgaan naar de klote gaat en als klapper op de vuurpijl je pik soms weigert om stijf te worden? Mooi, dan moet je vooral verder lezen om erachter te komen hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.

Je raad het al: deze handleiding gaat over coke en het gebruik ervan. Ikzelf word er actief, opgewekt en vrolijk van. Mijn denkwijze is scherper, creatiever en 10 keer sneller dan wanneer ik geen coke gebruik. Klinkt geweldig, niet waar? Deze effecten zijn leuk, fijn en prettig. Echter, het gebruik van coke is niet zonder risico. Don't worry: ik ga je geen preek geven, immers, ik ben je vader niet en daarbij horen preken thuis in gebedsruimtes.

Afijn, je eerste lijntje coke is geweldig. Ja, geef maar toe: jij voelde je heerlijk. Bij een hardcore junkie zoals ik duurt het effect gemiddeld zo'n 30-45 minuten, maar omdat jij nog geen junkie bent duurt het effect zo'n drie kwartier tot maximaal anderhalf uur. Nadat de coke is uitgewerkt zul je merken dat je zin krijgt om nog een lijntje te nemen. Je grammetje heeft zo'n 50 Euro gekost en de rest weggooien is zonde, niet waar? Verslaafd raken is immers voor sukkels die geen grenzen kennen en ook nog eens de pech hebben dat ze niet sterk in hun schoenen staan. Jij bent slim, je kent je grenzen en je staat sterk in je schoenen waardoor jij natuurlijk niet verslaafd zult raken... Toch? Welnu, die denkfout maken veel mensen.

Verslaving is een keiharde bitch die niet aan discriminatie doet: het maakt dus geen ene fuck uit wat je leeftijd, geslacht, afkomst, opleidingsniveau, financiële status, levens- en/of geloofsovertuiging, politieke voorkeur en dergelijke is. Met andere woorden: iedereen kan verslaafd raken aan coke. Ja, jij dus ook. Hoe vaker je coke gebruikt, hoe groter je het risico loopt om eraan verslaafd te raken. Maar ja, hoe ontstaat een verslaving eigenlijk?

In eerste instantie gebruik je af en toe wat coke, maar al vrij snel zul je merken dat je steeds vaker de behoefte hebt om coke te (willen) gebruiken. Je spreekt met jezelf af dat je alleen in het weekend gaat gebruiken, immers, het feit dat je elk weekend een biertje met vrienden drinkt betekent toch ook niet dat je een alcoholverslaving hebt of wel soms? Dat denken veel mensen. Met andere woorden: de meeste mensen zijn prima op de hoogte welk risico ze lopen als ze alcohol drinken, maar de gevaren die het gebruik van coke met zich meebrengt wordt vaak (flink) onderschat.

Hoe komt dat? Het antwoord is simpel: elke keer dat je coke gebruikt ervaar je er plezier en genot van, daarbij denk je (onbewust) nog steeds dat jij je cokegebruik onder controle hebt en dat je hierdoor dus niet zoveel risico loopt om verslaafd te raken. Maar is dat wel zo, heb jij je gebruik echt onder controle en is je weekend nog wel leuk zonder coke? Uiteraard zul je gaan zeggen dat dit het geval is, maar ja, je hebt ook geen reden om niet te gebruiken met als gevolg dat je elk weekend aan de coke zit. Ondanks dat ben je niet verslaafd, toch? Ik wil echt geen spelbreker zijn, maar als jij elk weekend de drang om coke te willen gebruiken niet meer kunt onderdrukken en je allerlei "smoesjes" voor jezelf verzint om wél te gebruiken dan ben je in mijn ogen wel degelijk verslaafd.

Je bent nog geen hardcore junkie zoals ik, maar goed, dat komt vanzelf wel. Je snuift dus vrolijk verder, want jij ervaart nog steeds plezier en genot van je cokegebruik. Je zult op een gegeven moment merken dat je de hele week naar het weekend uitkijkt. Waarom? Omdat je dan weer coke kunt gaan gebruiken. Coke krijgt steeds meer en meer controle over jou, de drang om ook door de weeks te willen gebruiken is niet meer te onderdrukken met als gevolg dat je eraan toegeeft. Gefeliciteerd met je nieuwe status, want jij bent gepromoveert tot hardcore junkie. Wat betekent dit voor jou? Nou, simpel: jij gebruikt dagelijks coke, want zonder dit goedje kun jij niet meer (normaal) functioneren.

Je hebt flink je best gedaan en het heeft even geduurd, maar dan heb je wel wat, want jij mag eindelijk lid worden van de Hardcore Junkie-club der Cokeverslaafden. Om het feest compleet te maken gaat het nu pas écht leuk worden, want vroeg of laat ga je merken dat je lichaam je cokegebruik niet kan waarderen. Het risico dat je onder andere hart-, lever- en nierproblemen krijgt is groot. De schade die je aan je neus- en voorhoofdsholten oploopt is trouwens ook geen pretje, want dit kan leiden tot chronische ontstekingen die pijnlijk en slopend zijn. Wil je coke (gaan) gebruiken? Ik ben de laatste persoon op aarde die je gaat tegenhouden. Echter, wees verstandig en onderschat het gebruik van coke niet. Doe je dat wel? Prima, maar zeg dan niet dat ik je niet gewaarschuwd hebt. Deal? Ja, deal.
Klik om te vergroten...
Ik heb leuke tijden gehad met coke en doe het al 10 jaar wekelijks(vroeger dagelijks). Het is leuk maar ik merk dat als k een aantal weken niks gebruik ik een veel fijner en relaxter mens bent die zen hoofd er veel meer bij heeft. Coke brengt in mijn geval alleenmaar negativiteit mee en meer ook niet. Ik wil er graag mee stoppen maar de verslaving van drank en coke zitten diep. Ik kan er eigenlijk nog weinig goeds over praten maar toch blijf ik het gebruiken. Het verziekt daadwerkelijk mijn leven en ik ben 28 jaar en te jong om zo naar de klote te zijn. Ik vind het knap jij 3 gram per dag weg werkt en je zooitje op orde hebt. Dikke respect daarvoor want dat zou ik never kunnen, ik ben ook een muzikant maar ik verdien daar geen miljoenen mee helaas haha
D
DropjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leeft dit topic nog een beetje?

Ik ben oprecht nieuwsgierig naar coke.
Mijn ervaring met uppers is xtc en pep.
Beide uppers gebruik ik met mate (om de 3 maandjes ong). Dat lukt me wel.

In het begin had ik wel sterke cravings, maar in de loop van de tijd gaat het nieuwe eraf. En de cravings zijn nu weg.
Ik plan van tevoren wanneer en op welk feestje ik wat gebruik. Zo ligt het vast en hoef ik niet in verleiding te komen om "zomaar" wat te pakken, omdat ik er zin in heb.

Nou maak ik me zorgen dat coke meer verslavend is dan xtc en pep. En of ik dat ook kan laten liggen igv cravings.

Zijn er nog ervaring deskundigen actief?
waarom kun jij het wel of niet laten liggen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan diverse middelen en dingen laten liggen omdat ik 1. Slechte ervaringen met die drugs heb,
en 2. Ik heb al genoeg naar de klote laten gaan.
Nu, oor de tijd die ik nog heb, wil ik nergens meer echt verslaafd aan zijn.
DF hier verschaft enorm veel informatie.
Daarvan maak ik graag gebruik en blijf van sommige drugs af, die anders weer opnieuw voor een verwoestend tijdperk gaan zorgen.
Van sommige drugs weet ik, er nooit mee te beginnen. Er nooit zelfs maar te gaan proberen!
Daarbij hoort sos. Geen goede drug voor mij.
En daarvan zijn er nog wel watl meer.
Afblijven, dus. Geen drank, bruin, en wit.
C
CorraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Legio Patria Nostra zei:
Ik kan diverse middelen en dingen laten liggen omdat ik 1. Slechte ervaringen met die drugs heb,
en 2. Ik heb al genoeg naar de klote laten gaan.
Nu, oor de tijd die ik nog heb, wil ik nergens meer echt verslaafd aan zijn.
DF hier verschaft enorm veel informatie.
Daarvan maak ik graag gebruik en blijf van sommige drugs af, die anders weer opnieuw voor een verwoestend tijdperk gaan zorgen.
Van sommige drugs weet ik, er nooit mee te beginnen. Er nooit zelfs maar te gaan proberen!
Daarbij hoort sos. Geen goede drug voor mij.
En daarvan zijn er nog wel watl meer.
Afblijven, dus. Geen drank, bruin, en wit.
Klik om te vergroten...
C
CorraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die genoeg ervaring heefd om te weten wat ik wel en niet kan nemen,ik heb een lange geschiedenis en een bak ervaring,deze hoop ik hier te kunnen gebruiken in positieve zin,en met nuttig advice.
Mijn belangrijkste advies is zorg bij elke drug wat je gebruikt,dat je de risicos kent.
En zorg dat je weet hoe je moet handelen als er iets fout gaat. Ik ben zelf meer thuis op gebied van de old scool drugs,als ik iets gebruik weet ik wat ik doe,alleen Heroine is voor mij geen optie meer
Moest even reageren op jou bericht padre nostre (cada pan dia) omdat het opviel tegenover alles wat ik tegen kwam
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ha, dan heb ik mijn doel bereikt!
Want, bijna raak is helemaal mis
Zo zeggen de Chinese wijsgeren...
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
Ik kan diverse middelen en dingen laten liggen omdat ik 1. Slechte ervaringen met die drugs heb,
en 2. Ik heb al genoeg naar de klote laten gaan.
Nu, oor de tijd die ik nog heb, wil ik nergens meer echt verslaafd aan zijn.
DF hier verschaft enorm veel informatie.
Daarvan maak ik graag gebruik en blijf van sommige drugs af, die anders weer opnieuw voor een verwoestend tijdperk gaan zorgen.
Van sommige drugs weet ik, er nooit mee te beginnen. Er nooit zelfs maar te gaan proberen!
Daarbij hoort sos. Geen goede drug voor mij.
En daarvan zijn er nog wel watl meer.
Afblijven, dus. Geen drank, bruin, en wit.
Klik om te vergroten...

het leven is kort en dan ga je dood
p
partyflexLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mij is ooit eens verteld wanneer je;
3 dagen lang per 3 weken lang je een aardige kans hebt op verslaving. De 3 dagen regel zeg maar.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
partyflex zei:
Mij is ooit eens verteld wanneer je;
3 dagen lang per 3 weken lang je een aardige kans hebt op verslaving. De 3 dagen regel zeg maar.
Klik om te vergroten...

goed verhaal, lekker kort
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dropje zei:
Leeft dit topic nog een beetje?

Ik ben oprecht nieuwsgierig naar coke.
Mijn ervaring met uppers is xtc en pep.
Beide uppers gebruik ik met mate (om de 3 maandjes ong). Dat lukt me wel.

In het begin had ik wel sterke cravings, maar in de loop van de tijd gaat het nieuwe eraf. En de cravings zijn nu weg.
Ik plan van tevoren wanneer en op welk feestje ik wat gebruik. Zo ligt het vast en hoef ik niet in verleiding te komen om "zomaar" wat te pakken, omdat ik er zin in heb.

Nou maak ik me zorgen dat coke meer verslavend is dan xtc en pep. En of ik dat ook kan laten liggen igv cravings.

Zijn er nog ervaring deskundigen actief?
waarom kun jij het wel of niet laten liggen?
Klik om te vergroten...

Ik zou zeggen, bij twijfel niet doen. Als je nog rondvraag moet doen naar de verslavingskans en net over je eigen cravings naar xtc en pep heen bent gegroeid ben je er zeker niet klaar voor. Ga eerst maar eens aanzien wat in jouw ogen nou de verslavingskans is en wat je daarvoor moet doen (ik snap dat je niet elke mongol die uit het niks elke dag gaat gebruiken een relevant voorbeeld vindt). Als je al cravings naar pep hebt gehad zou ik het nog eventjes laten staan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dit is een goed, en wijs advies.
En.
Il volg Dit op!
H
Henkdeboer85Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik was een recreatief gebruiker, totdat ik op vakantie ging naar Curacao en daar de echte “shit” ontdekte. Ik was met 1 sleutelpuntje echt volledig naar de herrie en dacht: Nu is het genoeg geweest en dit ga ik toch nooit meer meemaken, het is beter om te stoppen.

Nu, zo’n 6 maanden verder, zit ik hier toch weer een gram naar binnen te werken. Het is gewoon een sloper! Begin er niet aan.

Ik heb nu ook met m’n snuifmaat afgesproken om vanaf 01-01-2020 niet meer te gebruiken. Het kost je echt je leven.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#18
partyflex zei:
ij is ooit eens verteld wanneer je;
3 dagen lang per 3 weken lang je een aardige kans hebt op verslaving. De 3 dagen regel zeg maar.
Klik om te vergroten...
Die had een IQ score van 33.

/10 weken OFF nu..
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nu pas dit topic ontdekt... SirErick's posts zijn hard en toch herken ik me er voor een stuk in...

Al ben ik nooit zo arrogant geworden als hij op het laatst.

:nomouth:
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#20
Lemmy zei:
Nu pas dit topic ontdekt... SirErick's posts zijn hard en toch herken ik me er voor een stuk in...

Al ben ik nooit zo arrogant geworden als hij op het laatst.

:nomouth:
Klik om te vergroten...
Art with Cocaine
is die kerel 12 ofso

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."