Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste optreden/festival/feest ooit?

Beste optreden/festival/feest ooit?

143 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

Flameon zei:
Metallica :grin:
Klik om te vergroten...

dat was mijn 2 keuze na pink floyd :wink: ,heb ze eens gezien februari 1985(of 1986) dan nog met cliff burton,ik stond daar vooraan,amper 14 of 15,ik werd zowaar omver geblazen :tearsofjoy: ,van de decibels,ze waren destijds de pioniers van de speed metal en voor die tijd was metallica 1 van de hardste bands,ik ga dit optreden nooit vergeten :rock:
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

Daft Punk
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

honingolie zei:
Daft Punk
Klik om te vergroten...
was wel heeeel erg tof ja. :grin:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

heb dit jaar jean michel jarre in ahoy gezien...was belachelijk duur, maar was het zeker weten waard.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re:

acidboy zei:
Rise Against in de Melkweg twee weken geleden..

:)
Klik om te vergroten...

Argh, dat ik die heb gemist.. heb ze al 2 keer eerder gezien in de melkweg, optreden 2 jaar geleden was echt super.. Vorig jaar wat minder, maar de zanger had toen stemproblemen.. Speelden ze veel van het nieuwe album?
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

Mogwai @ Hurricane 2004,

Kaizers Orhcestra oosterpoort ergens in 2006

Muse Werchter 2007

en hopelijk word mn tofste concert ooit die van Mogwai op 1 november in de oosterpoort in groningen :P
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

Pearl Jam in het Goffertpark in Nijmegen vorig jaar.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Re:

honingolie zei:
acidboy zei:
Rise Against in de Melkweg twee weken geleden..

:)
Klik om te vergroten...

Argh, dat ik die heb gemist.. heb ze al 2 keer eerder gezien in de melkweg, optreden 2 jaar geleden was echt super.. Vorig jaar wat minder, maar de zanger had toen stemproblemen.. Speelden ze veel van het nieuwe album?
Klik om te vergroten...

Kijk even naar de datum van het bericht van Acidboy. Ik denk dat ook hij bij het concert van vorig jaar aanwezig was.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

Nile op metalfest in de 013 Vorig jaar.
Heb daar zeker een uur lang met m'n mond open naar 't podium staan staren.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

1) Marilyn Manson op Pinkpop 07, de seconde dat die gast t podium oploopt begint t te stormen... awesome.

2) Cannibal Corpse in de effenaar een jaar of anderhalf geleden, weken lang last van mijn nek gehad :rock:

3) Visceral Bleeding/Psycroptic/Deicide in de effenaar, zwaar leip :grin:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

3 beste concerten die ik op dit moment kan ophalen.

Vomit Remnants - Baroeg Rotterdam 2005
Blood I bleed - Dynamo Eindhoven 2007
Unholy Grave - Baroeg Rotterdam 2008
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

BlackRobBlunt zei:
2) Cannibal Corpse in de effenaar een jaar of anderhalf geleden, weken lang last van mijn nek gehad :rock:
Klik om te vergroten...

Daar was ik ook, was een best leuk feestje. :)
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

voor mij zeker The Chemical Brothers op Sziget 2007!



ongelovelijk dat concert! :hearteyes:

krijg meteen weer kippenvel als ik al die filmpjes terug kijk op u-toep...
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

1 Toner Low @ Klashnikov Terneuzen
2 Electric Wizard @ 013 Tilburg
3 Venetian Snares @ Dour 2007

In die volgorde.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

Naar Beck twee jaar geleden in de Paradiso. Aan het einde van het concert waren we in contact gekomen met de bandleden, die mijn vriendin en ik vervolgens de hele nacht op sleeptouw hebben genomen in het uitgaansleven van Amsterdam! Wat een te gekke ervaring was dat!
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

Trentemoller @lowlands
Pendulum @simplon
Noisia @simplon

:hearteyes:
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

rage against the machine - 2000 london
black sun empire - 2007 utrecht
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

Stipt op 1 Fiend Fest 2007 in de Melkweg in Amsterdam.
Line up: Misfits, UK Subs, Blood or Whiskey, Bambix.

Op zich is het muzikaal gezien natuurlijk niet bepaald geniaal (vooral niet al bekijk je wat de Misfits tegenwoordig neerzetten. :P ) maar de energie die er was! :hearteyes:
Ik ben snoeihard losgegaan vanaf de eerste band + nog een charmante jonge dame ontmoet die mijn weken daarna flink op de kop hebben gezet.
Jeah, 1 van de beste avonden van m'n leven en daar op volgend ook 1 van de meest wilde weken van m'n leven meegemaakt. :grin:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Tofste concert ooit heengeweest?

Anathema. Kleine ruimte, super gezellig, goeie muziek kwaliteit en achteraf de bandleden nog even de hand geschud :rockband: Super avond! :)
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben benieuwd welke feesten, optredens en festivals de DF'ers hier het best bijgebleven zijn, en waarom. :)

Ik heb toch wel enkele optredens achter de rug waar ik nog steeds de adrenaline van voel opkomen als ik eraan terugdenk.

Het eerste concert waar ik ooit heen ging is nog altijd een dierbare herinnering, bijvoorbeeld.
Ik zou m'n god niet meer weten wanneer het was, maar het was Vital Remains, één der beste death metal bands die er zijn, en ook al was Glen Benton niet aanwezig, zijn vervanger wist het toch overtuigend te brengen. Ik weet niet of ik het als ik ze nu zou zien nog zo geweldig zou vinden, maar de herinnering blijft. :)

Maar het allerbeste optreden dat ik ooit heb mogen aanschouwen was toch wel Dillinger Escape Plan met daarna Meshuggah in 013 (en ik heb het nog een keertje kunnen overdoen afgelopen weekend in Nijmegen). Eerst de pure chaos van Dillinger Escape Plan (waar die mannen al niet inklimmen en springen tijdens het spelen), gevolgd door het kwaadaardige, trage doch opzwepende technische geweld van Meshuggah (8-snarige gitaren in F stemming, gecombineerd met de beste metal drummer die er lustig polyritme na polyritme uittimmert brengt een overweldigend geluid). En ookal hield Meshuggah het qua show rustig, het synchroon headbangen van de band, en Jens Kidman die de meest gestoorde bekken trekt deed de adrenaline naar mijn hoofd stijgen en headbangen als een malle, en om me heen hakken in de pit alsof m'n leven er vanaf hing.

Weer op een geheel andere noot vond ik OM en Bohren & der Club of Gore op Roadburn '09 op hun manier ook erg overweldigend.

Bohren & der Club of Gore ging voor een minimalistische show waarbij de hele zaal in totale duisternis gehuld was, en er enkel wat zwakke lampjes bij de muzikanten neergezet waren. Live speelden ze hun doom jazz nog trager dan op album, en het kille, holle geluid van de ook al tergend trage drums deed het haar in mijn nek overeind staan.

Tijdens OM was ik apestoned, en was ik lekker gaan zitten op de trap in 013 (en gelukkig deed iedereen dat daar ook, dus kon ik nog wat zien ook), en liet ik mij overweldigen door het atmosferische maar toch technische drumwerk, en de hymn-achtige bass melodieën van de band (de band bestaat overigens ook alleen uit een drummer en een bassist die zingt).

Welnu, wat zijn jullie ervaringen waar jullie nog steeds warm van worden bij de herinnering?

Olle

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."