Mainstream Hardcore(tot begin 2006 was het goed)
toen: Dj's hadden een eigen orginele sound, nummers gemaakt met veel inspiratie en heerlijke kick/bassdrums, draaien met vinyl.
nu: Elk label heeft een eigen sound inplaats van elke artiest, ongeinspireerde producties, geleende bass/kick drums, verkrachte pop remakes, monoply.
Hardstyle(tot begin 2006 was het goed)
Toen: Zagende harde reverse bass, heerlijke schreeches, acid, korte breaks, draaien met vinyl.
Nu: lege kicks(hardkick10), te blije melodieen, kansloze vocals, kanker lange en veels teveel breaks, draaien met mp3, monopoly, scantraxx, headhunterz, brennan heart etc etc, verkrachte pop remakes.
In my opinion offcourse.