Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik vind het wel een lastig onderwerp: in hoeverre kun je van iemand onder invloed verwachten dat hij of zij zich iets minder 'irritant' gedraagd. Als het antwoord heel zwart-wit is ' dat kun je niet verwachten van die persoon want die persoon tript' dan betekent dat, dat je met sommige mensen echt niet moet willen trippen. Maar maak maar eens vooraf die inschatting, lastig. In een 'therapeutische setting' met een nuchtere tripsitter is het mss wat anders, maar ook dan vraag ik me af of trippen voor iedereen geschikt is. Ik heb een aantal vrienden die superleuk zijn maar waarmee ik ernstige twijfels heb als het zou gaan om trippen. Dus ik neem dat risico niet. Maar soms twijfel ik..."
"Mindless zei: [...] De rest van de zegels zullen (door de opgebouwde tolerantie voor de stof) waarschijnlijk meer invloed hebben gehad op de duratie van het effect, niet de intensiteit.[...] Klik om te vergroten... Gaat tolerantie-opbouw echt zo snel? (!) Misschien toevallig zegel erbij die amper 'besprenkeld' is. Hij heeft (als de zegels idd 180 zijn) dus eerst twee maal 90 genomen, en daarna nog 180. Is wel ferme stap normaal gesproken."
"Ik vraag me af wat 'verder gaan' is. Denk dat je dan ook meer risico's neemt. Je kun dosis van lsd verhogen, of iets extreems doen als datura (als ik me niet vergis in de naam) en dan is het zelfs mogelijk dat je niet eens weet dat je tript. Overigens heb ik dat bij vlagen ook gehad met Hawaiaanse paddo's vroeger (copelandia cyaescens oid), niet per se fijn vond ik. Edit: zelf geen datura ervaring (en ik ga dat ook nooit doen.) Ik denk dat het interessanter is om te tweaken met set en setting (in positieve zin natuurlijk). Dus bv weer 400 mics lsd en dan... vul maar in: yoga doen of blindoek om of.... etcetera."
"Ik hoorde in een interview met Rick Doblin (oprichter MAPS) waarin hij over recent mdma-onderzoek vertelt van hen dat er een onderzoeksresultaat was dat ze niet zagen aamkomen, namelijk: de deelnemers die een matige dosis kregen van 30 mg (meen ik) hadden overwegend onrustige sessies. Bepaalde stoffen worden dan wel voldoende vrijgemaakt in je systeem (die je angstigheid/onrust kan laten voelen) en andere stoffen (die een andere uitwerking hebben) niet helemaal. Dit is ff mijn versimpelde samenvatting uit mijn geheugen. Zo zal het wellicht ook zijn met andere middelen. Geeft wel te denken over wat voor dosis je een beginner moet aanraden."
"Lsd kan vooral niet goed tegen licht, toch? Daar zou ik iig rekening mee houden."
"Extreem naar klinkt dat, die chronische pijn. Jammer dat volgens mij de (licht) pijnstillende werking van cannabis te danken is aan de thc en niet zozeer aan de cbd. Anders zou je gericht cbd kunnen nemen zonder de stoned/high bijwerkingen. Oxycodon is meteen zwaar geschut, het is een sterk opiaat. Maar ik snap dat het als noodgreep soms niet anders kan. Als er activiteiten zijn waardoor je minder pijn hebt is dat mss idee. Trippen in warm bad ofzoiets Maar goed, voor een lange trip zoek je natuurlijk een structurelere oplossing..."
"Dat onderscheid tussen synthetisch en plantaardig speelt ook zeker een rol in dit soort oordelen. Dan hebben ze het over de plantspirit bijvoorbeeld. Paddo's worden in deze dan nog weleens aangeduid als de 'kinderen' van 'grootmoeder ayahuasca' en staan ook nog wel in een goed daglicht. Maar blijkbaar vinden sommigen dat iets wat niet plantaardig is geen 'spirit' kan hebben, of niet een juiste spirit of ik weet niet precies hoe ze dat zien. Geloof dat Terrence McKenna ook zo hamerde op dat plantaardig altijd superieur was t.o.v. synthetisch. Dus hij was niet echt stuk van het idee om mdma als therapeutisch middel in te zetten. Althans dat meen ik me te herinneren uit een interview met de oprichter van MAPS. Hoe dan ook, ik deel die mening niet. Overigens vind ik wel dat als je een ayahauascatrip krijgt ergens je mag verwachten dat het met de liaan (B. Caapi) bereid is. Tenzij het gewoon duidelijk wordt aangegeven dat het anders is, en dan is dat prima. Ik zie ayahuasca niet als een wondermiddel, maar wel dat het zijn waarde kan hebben. Goed onderzoek ernaar doen is lastig helaas. Soms mag het amper de naam wetenschappelijk dragen wat mij betreft. Elk middel zal zijn voor- en nadelen hebben. Ik denk dat je van lsd bijvoorbeeld eerder wat spacey kan worden na een trip dan wellicht paddo's of ayahuasca. Maar wellicht zijn over die middelen weer andere mogelijke nadelen te noemen die soms optreden. PsychedelicMagic zei: Is dat iets wat vaker voor komt in die kringen? Klik om te vergroten... Ik heb zelf niet de ervaring (in mijn beperkte ervaring een paar keer bij een Hollandse 'sjamaan', jaren terug) dat lsd als taboe werd gezien. Maar het verbaast me niet als het wel door velen in dat wereldje zo wordt gezien, vanwege dus het onderscheid tussen plantaardig en synthetisch."
"Over ALD-52, ik vraag me wel af: wanneer houdt iets op een research chemical te zijn? De geschiedenis gaat 60 jaar terug van wat ik erover lees. Ontopic: het is mss dunne lijn tussen melancholie en herinnering waar je kracht uit kan putten in het dagelijkse leven. Ik heb wel bepaalde psychedelische herinneringen die voedend kunnen zijn. Dat 'ene' wat ik bv jaren terug heb ervaren is ook nu in de nuchtere staat aanwezig, alleen kijken we er overheen. Leuk om mee te spelen: die eerdere ervaring een voedingsbron laten zijn voor de ervaring die nu is. Integratie is denk ik voor meeste psychonauten (als ze eerlijk zijn) uitdagend. Maar the only way to go..."
"Rebell zei: Even hierover ben mijn ervaring met deze paddo's echt helemaal kwijt het was een zwart gat. Nu zeiden mensen dat het raar was en het zich niet kunnen voorstellen. Maar wat bedoel jij met je tekst precies? Mijn verhaal was echt extreem had het ergens anders gepost. Het staat nu hier onder. Klik om te vergroten... Zo extreem als jij beschrijft was het bij mij zeker niet. Maar klinkt trouwens heel naar, potentieel traumatiserend. zonder overdrijving. Bij mij was het meer dat ik wel bewust was van absolute bizarheid van mijn ervaring (tijd bestond niet e.d., maar niet op een leuke manier zoals je weleens hoort) maar dat ik dus enige tijd niet het verband legde tussen paddo-inname en de ervaring. Dat wil zeggen, ik had enige tijd ook niet door dat ik paddo's genomen had. Zoiets. Lastig uit te leggen. Het hele idee van de ervaren psychonaut die wel wat gewend is gaat dan uit de deur. (Zo heb ik wel meer ervaringen gehad waarin je als tripper nederig wordt gemaakt, hoewel ik in die ervaringen nog wel de hele tijd wist dat ik aan het trippen was. En dat is wel een groot verschil met die keer op Hawaiiaanse.) Die Hawaiaanse (zoals die vroeger werd verkocht) is echt een ervaring op zich. Het is ook geen cubensis. Er zullen altijd mensen zijn die menen dat het enige verschil tussen paddo's is de hoeveelheid werkzame stoffen die uiteindelijk in het bloed terecht komen, maar in mijn ervaring klopt dat niet. Op de een of andere manier hebben die verhoudingen tussen psilocine en psilocybine (ook al wordt psilocine omgezet in psylocibine meen ik) ook invloed. Of wellicht dat er ook nog andere stoffen op de achtergrond een rol spelen. Alkaloïden e.d. Heb trouwens ook hele toffe ervaringen gehad op Hawaiiaanse hoor"
"Ik heb dit topic niet doorgespit. Maar toch even een leken vraagje. Het klopt toch dat 2C-B illegaal is in Nederland? En als je het bestelt via zo´n site dan loop je dus serieus het risico dat je pakketje niet aankomt en eventueel dat je een straf krijgt? Ik was op zo´n site aan het kijken voor 4ho-mipt (eventueel), wat volgens mij in Nederland wel legaal is, en toen zag ik ook 2C-B staan. En toen vroeg ik me dat af."