Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke muziek doet het niet meer voor jou?

Welke muziek doet het niet meer voor jou?

47 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ontdek steeds meer nummers waar ik vroeger kippenvel van kreeg, maar die tegenwoordig niet meer hetzelfde effect hebben, soms zelfs het tegenovergestelde. Bijvoorbeeld Creep van Radiohead. Ik luisterde dat vorige week (voor het eerst in jaren) en ontdekte dat het me koud liet. Ik kon er niet meer in zwelgen. Ik kan het nu alleen nog maar horen als grappig nummer voor de gezelligheid.

Van welke nummers ben jij genezen?
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#2
In metal ben ik ook een stuk kieskeuriger geworden. Luister vrijwel enkel nog goede death metal en sludge/stoner doom e.d.

EBM doet het ook niet meer zo voor me, dankzij het ontdekken van hardere stijlen elektronische muziek. :grin:

Olle
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Metal eigenlijk.

Vroeger vond ik superveel metal echt te vet. Nu kan ik alleen nog maar wat Sepultura & acid bath apprecieren. Rest is maar "meh"

zal wel door drugs en elektronische muziek komen
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Black metal en dat soort onzin, maar echt goede muziek van alle slag luister ik nog steeds. Carcass ofzo, dat is dan wel death natuurlijk, maar dat blijft gewoon fucking goed. Hardtek kan ik eigenlijk ook niet meer apprecieren, maar dat is niet echt iets wat het ooit wel deed ofzo, een paar uitzonderingen daargelaten.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
De meeste metal, uitzonderingen daargelaten (Opeth doet het vooral nog wél :hearteyes: ). Maar goed, van die slechte puberale rock was ik eigenlijk al jaren zat. De meeste dingen die ik ooit echt super vond, vind ik nog steeds goed. Ik heb eigenlijk altijd wel een redelijke muzieksmaak gehad. :P Al luister ik nu wel minder gitaarherrie dan vroeger, dus.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Breakcore doet me minder dan dat het vroeger deed, maar ik kan het nog steeds wel waarderen. Voor de rest hou ik eigenlijk nog steeds van de muziek waar ik vroeger al van hield.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Andrew zei:
Metallica doet het niet zo meer voor mij :(
Klik om te vergroten...

Bij mij ook een hoop metal, maar metallica is er juist eentje die het wel blijft doen.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#8
W.F.L. zei:
Black metal en dat soort onzin, (...)
Klik om te vergroten...
Met name dit, ja. Ik was een jaar of vijf geleden een echte blackie, maar nu luister ik het enkel nog bij hoge uitzondering, en dan met name black metal die ook wat uitstapjes naar andere stijlen waagt.

Andrew zei:
Metallica doet het niet zo meer voor mij :(
Klik om te vergroten...
Wat ik hier vroeger in heb gezien is mij geheel onduidelijk. Maar goed, dat is het hem hè, je smaak constant blijven ontwikkelen. Als ik Hetfield's zure stem en Ulrich z'n primitieve drumwerk hoor ben ik snel weg, tegenwoordig.

Olle
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
W.F.L. zei:
Wacky zei:
Andrew zei:
Metallica doet het niet zo meer voor mij :(
Klik om te vergroten...

Bij mij ook een hoop metal, maar metallica is er juist eentje die het wel blijft doen.
Klik om te vergroten...

Idem hier, oude Metallica blijft gewoon fucking vet.
Klik om te vergroten...

+2
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hahahahaha, en Limp Bizkit vind ik nu ook echt helemaal niet cool meer! :mrgreen:

t
thunder-droopyLid
01-01-2024, 00:00
#11
wat afgedaan heeft........*kraak* piep...
de nieuwe hardcore vindt ik niets meer. te "leeg" te eentonig en veels te lange breaks vroegah begon de beat en die eindigde pas aan het eind van het nummer :grin:
nummers die me vroeger raakte raken me nog steeds.
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sinds m'n Stereotoren is overleden aan kortsluiting doet eigenlijk geen enkele muziek het meer.

Enkel wat kraak & ruis.

Ontopic: Drum&Bass leek me een korte tijd te interesseren maar werd toch wel snel saai eigenlijk..
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Andrew zei:
Metallica doet het niet zo meer voor mij :(
Klik om te vergroten...

Dat en een paar andere bandjes waar ik naar luisterde toen ik de rock en metal kant op ging.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
wobble zei:
sum 41
Klik om te vergroten...
doet me intussen ook niets meer, net als linkin park, rammstein, billie talent, enz...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Sum 41 is gay, maar respect voor dit:


Eerst dat gaye nummer van hen, dan komt Tommy Lee (Motley Crue :rock:) erin en spelen ze No Sleep Til Brooklyn van The Beastie Boys, daarna Shout At The Devil (Motley Crue) en daarna You've Got Another Thing Comin' van Priest met Rob Halford. Supah toll! :grin:

:rock:
O
OpheliaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tiesto vond ik ooit leuk maar nu bleeeg :grin:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
50 cent en g-unit...

edit: het schiet me ineens te binnen, the offspring :tearsofjoy:
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#18
2pac , was vroeger grote fan , maar vind er nu totaal niks meer aan op uitzondering van ze eerste twee albums dan....
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#19
trance, dat daar ook nog een tijdje naar heb geluisterd pfffff

hardstyle idem dito, al was ik dat in 2004 ofzo al beu
o
overalennergensLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben totaal niet meer gevoelig voor alle bagger die uit dingen als Idols voort komt en daarnaast spul als Britney Spears etc.. Dat was leuk toen ik 13 was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."