Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZo kan het ook gaan met paddo-en

Zo kan het ook gaan met paddo-en

125 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#1
das wel klote, ik heb hier nog een portie in de ijskast liggen (niet gedroogd). Ondertussen is het al ruim 10 jaar geleden dat ik nog eens op paddo's tripte (in totaal 10X gedaan of zo)en dit doet me weer twijfelen of ik ze wel ga opeten :(
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#2
zeer heftig en aangrijpend verhaal. Paddo's kunnen voor je gedachten inderdaad vaak een mokerslag zijn. Meestal gebeurt dit als je teveel hebt gepakt, dan krijg je het niet meer gehandled, mag ik vragen hoeveel je binnenhad?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psycho_Chrono zei:
zeer heftig en aangrijpend verhaal. Paddo's kunnen voor je gedachten inderdaad vaak een mokerslag zijn. Meestal gebeurt dit als je teveel hebt gepakt, dan krijg je het niet meer gehandled, mag ik vragen hoeveel je binnenhad?
Klik om te vergroten...

Dat moet wel heel erg veel geweest zijn. :openmouth:
B
BiterLid
01-01-2024, 00:00
#4
nee dit is juist het vreemde, het gewoon een normale portie gedroogde.
Ik had al vaker op een hele portie getript. Ik zal binnenkort wat foto's uploaden. Ik heb mezelf aardig toegetakelt.. Mijn wangen en oren heb ik opengekrast. Mijn hoofd een aantal keer tegen de grond en een boom gesmasht. Mijn ogen zijn vuurrood. IK heb overal schrammen. Bij mijn polsen van de handboeien. En ik voel me natuurlijk helemaal naar de getver.

Ik hoop dat dit voor velen ook een reden is om het niet meer te doen.
Ik ga het je niet verbieden maar ik kan het je zeker afraden.
p
paupieLid
01-01-2024, 00:00
#5
waj000w, dat klint wel heeel heftig allemaal. Dat van dat alles nep leek, dat had ik bij mij laatste trip ook heel erg. En dan bedoel ik niet visueel maar dat ik gewoon heel sterk dat gevoel had. Toen zat ik ook niet echt lekker meer in me vel. Maar het ging gelukkig bij lange na niet zo ver als dit. Nou, veel sterkte met herstellen dan maar.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#6
:mrgreen: goed spul man! Vindt het een aangrijpend verhaal, ik denk dat mensen zich ook behoorlijk verkijken op tripmiddelen. Ken veel verhalen over drugspsychoses, heb er zelf ook ervaring mee.
Ik stoor me vaak aan de houding die ik ook op dit forum terug vindt, namelijk die van "lekker vet trippen". Geloof daar helemaal niet in. Juist door het risico voor psychoses. Als je tijdens drugspsychose kan vasthouden aan de gedachte dat het komt door een middel en dat het weer goed komt dan verdwijnt de psychose naar verloop van tijd. Helaas kunnen velen dit niet meer en overheerst de angst en loopt het af met een nare anti-climax zoals hierboven beschreven.
Ik ben geen tegenstander van die middelen, integendeel. denk wel dat ze lang niet voor iedereen geschikt zijn, en dat dosering als aanbevolen in de smartshop crimineel is. Advies aldaar: eerste keer halve portie. En dat kan al erg heftig zijn. Je zegt het zelf al: niet meer gebruiken!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kan het me toch moeilijk voorstellen, ik heb zelf ook vaak genoeg op veel te hoge dosissen getript, en ego dood meegemaakt. Ook trouwens de totale verwarring waarin je echt niks meer weet en niet goed kan praten, maar dat heb ik mijn laatste 5-10 trips niet meer gehad, alleen de eerste paar keer.
Ik denk dat het toch aan het persoon ligt die het neemt; of je gevoelig bent voor psychose, want een egodeath is een hele intense ervaring, zo ook de totale verwarring, toch ging ik daar zelf heel anders mee om, sterker nog: ik vond het vet.
Jammer dat het zo slecht is gevallen bij jou, maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat mij ooit zou gebeuren, gewoon omdat ik het al zo vaak heb gedaan, en al zo ver in de paddo wereld ben geweest.
Maar het is wel waar; paddo's zijn zeker niet geschikt voor iedereen. Ik ken ook wel mensen die in hun trip echt doorsloegen; iemand die in een trip auto ging rijden enzo in paniek raakte dat hij zijn auto crashte, hij is na die trip ook niet meer dezelfde geweest; elke hersenen reageren er anders op.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ernstige gebeurtenis :(
Komen er inmiddels al meer herinneringen naar boven? Het lijkt mij erg beangstigend om zoiets door te maken en het dan achteraf niet meer te weten.

Heb je tijdens eerdere trips nooit enige problemen ondervonden? Ik vind het zo moeilijk voor te stellen dat het je ineens kan overkomen.

Heb je misschien een vermoeden waarom het deze keer zo anders gelopen is?

Sterkte met herstellen in ieder geval.
J
JaimieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kben wel benieuwd naar de foto's
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Woow, erg heftig verhaal! :openmouth:
Hopelijk gaat het nu weer beter met je.. lijkt me niet niks om dat mee te maken.

Ikzelf heb nu ook al een flink aantal keer gepaddo'd, en ik kan me niet voorstellen dat er bij mij zo iets zou gebeuren.. ik ben zelfs nog nooit echt bad gegaan.
Misschien was je al wat gevoeliger voor psychoses, en hebben de paddo's die naar buiten gebracht...

Maargoed, beterschap in iedergeval, en hopelijk komt het weer goed met je :)
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik stel me hier toch wel een paar vragen bij.

ik las hier een dikke week geleden nog een verhaal paddo's + benzo's (kalmeermiddelen) met dodelijke afloop...je hart kan er opeens mee ophouden omdat je zo ontspannen wordt...

Wisten de ambulanciers dat je paddo's had genomen en dat het zeer gevaarlijk is om dit te combineren met kalmeermiddelen?

ik dent dat je beter op die moment in een dwangbuis wordt gestopt en dat ervoor gezorgd wordt dat je jezelf en anderen niet kan verwonden.

ikzelf heb nog niet veel trip ervaring maar ik kan wel zeggen dat ik xtc en mdma al zeker nooit meer neem. ik ben nogal een cru iemand en van mdma werd ik echt wel veels te lief dat ik mezelf eraan begon te storen dat ik zo zwak was. iemand die ik ken zit al 5 maanden met psychoses van de xtc en ze had het nog maar een keer of 5 genomen over een aantal maanden gespreid. en wat paddo's betreft, ik vind het toch ook een gevaarlijk goedje.
voor mij vallen dit soort drugs onder MINDFUCKERS.
en dit is geen veroodeling hoor! zeker niet!!
veel beterschap en als ik je nog een raad mag geven? blijf beter van die tripmiddelen af. jou risico ligt nu hoger en ik denk niet dat je zoiets nog een keer wil meemaken en misschien echt iemand schade berokkent of het leven erbij inschiet.
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#12
Doodkapje zei:
ik

ik las hier een dikke week geleden nog een verhaal paddo's + benzo's (kalmeermiddelen) met dodelijke afloop...je hart kan er opeens mee ophouden omdat je zo ontspannen wordt...
Klik om te vergroten...


nu moet ik wel zeggen dat ik in het verleden altijd benzo's nam om uit te trippen en er nooit negatieve gevolgen van had. Het is volgens mij toch niet zo dat een gezond persoon een hartstilstand kan krijgen van een normale portie paddo's + een paar benzo's...
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#13
azgaza zei:
Ik kan het me toch moeilijk voorstellen, ik heb zelf ook vaak genoeg op veel te hoge dosissen getript, en ego dood meegemaakt. Ook trouwens de totale verwarring waarin je echt niks meer weet en niet goed kan praten, maar dat heb ik mijn laatste 5-10 trips niet meer gehad, alleen de eerste paar keer.
Ik denk dat het toch aan het persoon ligt die het neemt; of je gevoelig bent voor psychose, want een egodeath is een hele intense ervaring, zo ook de totale verwarring, toch ging ik daar zelf heel anders mee om, sterker nog: ik vond het vet.
Jammer dat het zo slecht is gevallen bij jou, maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat mij ooit zou gebeuren, gewoon omdat ik het al zo vaak heb gedaan, en al zo ver in de paddo wereld ben geweest.
Maar het is wel waar; paddo's zijn zeker niet geschikt voor iedereen. Ik ken ook wel mensen die in hun trip echt doorsloegen; iemand die in een trip auto ging rijden enzo in paniek raakte dat hij zijn auto crashte, hij is na die trip ook niet meer dezelfde geweest; elke hersenen reageren er anders op.
Klik om te vergroten...

Mee eens, maar zelfs bij de grootste trippers kan het misgaan, een intense bad trip, intens verdrietig, niet weten wat je jezelf aan gaat doen.

Het maakt niet uit hoe vaak je al getript hebt, uiteindelijk kan iedereen vatbaar zijn voor een bad trip, het ligt eraan hoe je in je vel zit en hoe mentaal sterk je op dat moment bent.
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ok, ik weet bij voorbaat al dat dit alles behalvelouter positieve reacties zal opleveren, maar toch wil ik het even zeggen. Ik zal er dan ook niet om heen gaan draaien, maar kort en bondig blijven:

" Ik geloof er geen bal van "

Ik heb de laatste tijd al ondervonden dat er mensen zijn met ongegronde redenen om een hekel aan paddo's/hallucinerende middelen hebben. ( helaas is mijn vader er ook zo 1 ! ) En ik ben bang dat jij ook tot die groep behoort.

Het verhaal is op zijn minst irrelavant en irreeel. Ik twijfel dan ook behoorlijk aan het waarheidsgehalte van dit verhaal en ben bang dat je gewoon een sensatie verhaal heb geschreven.

Ik heb een paar citaten uit je post wat bij mij toch vraagtekens doet opkomen :):

- "Ik had allemaal draden door mijn armen, boven me hing een beademingsmachine, en links van me een hartslagmonitor. Een buis in mijn fucking pik!"
Sowieso zal je niet allemaal draden hebben je hebt er 1 in je linker pols en 1 in je rechter pols. Verder heb je er 1 op je hart en dat is het dan ook. Een buis in je pik dit is onzin.... Mijn vader is arts op het "Reinier de graaf ziekenhuis" te Delft. En hij heeft me verteld dat dit in geen geval gebeurt. Dus waar jij dat vandaan haalt is toch op zijn minst vreemd. De enige keer is in het geval bij een blaasontsteking kan dit toegepast worden , maar dit slaat nergens op.
- Als je zooo ontzettend ver van de wereld bent als jij zojuist heb beschreven, is het zo dat je de zogenaamde " body high " heel erg zal voelen en dat ben je niet meer in staat om op FULLSPEED met de juiste coordinatie te bewegen. Laat staan rennen.
- Valium wordt niet meer in de ambulance als kalmeringsmiddel toegedient. Sterker nog het is niet eens meer beschikbaar in de ambulance. Tegenwoordig wordt namelijk de stof: Temazepam gebruikt omdat de afhankelijkheid van die stof veel minder groot is als bij Valium.
Geen enkele arts zou ooit Valium toedienen als die weet dat iemand Psicoline/psicolibyne in zijn lichaam heeft. Dit is hoogst toxisch/neurotisch.( vergifteging )
- Maar dat terwege gelatren en het feit dat dat allemaal nog kan en de artsen in de ambulance toevallig nog wat valium bij zich hadden en niet hebben opgelet op hun opleiding en dachten laten we nog een buis in je pik douwen. Dan had het gekunt.

Maar het feit dat je weer het franse meisje noemt bevestigt dat je tot de eerstgenoemde groep behoort en al helemaal als je " KUT PADDO'S " zegt.

Sorry maar ik geloof er niks van , want afgezien van het feit dat het een heel erg spectaculair/bijna onmogelijk verhaal is. ( want dat is het ! ) Kloppen er enkele dingen in je verhaal voor geen kant, waardoor het hele verhaal gewoon onbetrouwbaar wordt! :)

Sommige mensen zullen het wel bot van me vinden, maar het is gewoon de waarheid...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
The Used zei:
Ok, ik weet bij voorbaat al dat dit alles behalvelouter positieve reacties zal opleveren, maar toch wil ik het even zeggen. Ik zal er dan ook niet om heen gaan draaien, maar kort en bondig blijven:

" Ik geloof er geen bal van "

Ik heb de laatste tijd al ondervonden dat er mensen zijn met ongegronde redenen om een hekel aan paddo's/hallucinerende middelen hebben. ( helaas is mijn vader er ook zo 1 ! ) En ik ben bang dat jij ook tot die groep behoort.

Het verhaal is op zijn minst irrelavant en irreeel. Ik twijfel dan ook behoorlijk aan het waarheidsgehalte van dit verhaal en ben bang dat je gewoon een sensatie verhaal heb geschreven.

Ik heb een paar citaten uit je post wat bij mij toch vraagtekens doet opkomen :):

- "Ik had allemaal draden door mijn armen, boven me hing een beademingsmachine, en links van me een hartslagmonitor. Een buis in mijn fucking pik!"
Sowieso zal je niet allemaal draden hebben je hebt er 1 in je linker pols en 1 in je rechter pols. Verder heb je er 1 op je hart en dat is het dan ook. Een buis in je pik dit is onzin.... Mijn vader is arts op het "Reinier de graaf ziekenhuis" te Delft. En hij heeft me verteld dat dit in geen geval gebeurt. Dus waar jij dat vandaan haalt is toch op zijn minst vreemd. De enige keer is in het geval bij een blaasontsteking kan dit toegepast worden , maar dit slaat nergens op.
- Als je zooo ontzettend ver van de wereld bent als jij zojuist heb beschreven, is het zo dat je de zogenaamde " body high " heel erg zal voelen en dat ben je niet meer in staat om op FULLSPEED met de juiste coordinatie te bewegen. Laat staan rennen.
- Valium wordt niet meer in de ambulance als kalmeringsmiddel toegedient. Sterker nog het is niet eens meer beschikbaar in de ambulance. Tegenwoordig wordt namelijk de stof: Temazepam gebruikt omdat de afhankelijkheid van die stof veel minder groot is als bij Valium.
Geen enkele arts zou ooit Valium toedienen als die weet dat iemand Psicoline/psicolibyne in zijn lichaam heeft. Dit is hoogst toxisch/neurotisch.( vergifteging )
- Maar dat terwege gelatren en het feit dat dat allemaal nog kan en de artsen in de ambulance toevallig nog wat valium bij zich hadden en niet hebben opgelet op hun opleiding en dachten laten we nog een buis in je pik douwen. Dan had het gekunt.

Maar het feit dat je weer het franse meisje noemt bevestigt dat je tot de eerstgenoemde groep behoort en al helemaal als je " KUT PADDO'S " zegt.

Sorry maar ik geloof er niks van , want afgezien van het feit dat het een heel erg spectaculair/bijna onmogelijk verhaal is. ( want dat is het ! ) Kloppen er enkele dingen in je verhaal voor geen kant, waardoor het hele verhaal gewoon onbetrouwbaar wordt! :)

Sommige mensen zullen het wel bot van me vinden, maar het is gewoon de waarheid...
Klik om te vergroten...

Dit gevoel had ik er ook een beetje bij (o.a. bij dat 'buis in men pik' stukje; leek me al erg onwaarschijnlijk dat ze zoiets zouden doen als iemand doorslaat op drugs). Maar ik wist al die feiten van ziekenhuis gedrag niet, maar dat geeft wel aan dat mijn twijfels bij het verhaal ook niet voor niks waren.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
The Used zei:
"Ik geloof er geen bal van"
Klik om te vergroten...
Allereerst: Beaamt! :)

azgaza zei:
Dit gevoel had ik er ook een beetje bij (o.a. bij dat 'buis in men pik' stukje
Klik om te vergroten...
Dat vind ik nog niet eens zo heel raar, ik weet niet of er bij het ziekenhuis al bekend was wat 'ie op had, maar een katheter lijkt me niet vreemd?
Of zeg ik nu iets heel stoms?

Een agent probeerde me in bedwang te houden. Maar dat lukte hem niet. Dus ik ben toen door 4 politieagenten geboeit. En in een ambulance gezet.
Klik om te vergroten...
Ik had meer moeite met dit stukje, ik weet niet hoe het met de rest van jullie zit, maar als ik zo hard zou trippen als deze vent beweert, dan kan een kleuter me al opvegen hoor!
I
IonescoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jongen bijt vrienden bij paddo-experiment

Het experimenteren met paddo's is een 16-jarige jongen uit Leiden slecht bekomen. Hij werd agressief, raakte van de wereld en begon enkele van zijn vrienden te bijten. Ook gewaarschuwde agenten hadden de grootste moeite om de jongen onder controle te krijgen. Uiteindelijk is hij per ambulance en onder begeleiding van de politienaar het LUMC gebracht en op de intensive care opgenomen. Na een nacht kon hij het ziekenhuis verlaten.

De jongen en zijn vrienden, variërend van 15 tot 18 jaar, hadden vorige week het plan opgevat om samen paddo's te gaan proberen. Afgelopen weekend was het zover. Nadat een kennis bij een smartshop Hawaiaanse paddo's voor hen kocht, ging het groepje naar de Leidse Hout, omdat dat park hen een goede omgeving leek voor het experiment. Volgens de politie ging het mis doordat ze de paddo's ondeskundig gebruikten en had het voorval een slechtere afloop kunnen hebben.

http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/regionaal/leidenenregio/article1948282.ece
Klik om te vergroten...


Ik las t op forum.fok.nl


Wel echt een schokkend bericht :openmouth:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
paupie zei:
Ik heb het idee dat sommige zoiets als dit gewoonweg niet willen geloven.
Klik om te vergroten...

Ik vind het zelf gewoon heel moeilijk om in te beelden/ voor te stellen. Ik heb zelf volgensmíj hardere trips gehad dan dat, met ego-death, vergeten wie ik was, zelfs zo ver dat ik niet wist waar ik op hielt en de wereld begon, of wat dag en nacht waren, of hoeveel ledermaten ik had. Of wat dát eigenlijk waren. En toch dacht ik 'over een paar uur gaat het over, dan weet ik alles weer, dus laat ik er maar gewoon van genieten nu het nog zo mooi is' en dat lukte. Beste dag van mijn leven; nog steeds.
Ik kan me er gewoon zo weinig bij voorstellen, zelfs dat iemand uit zou flippen in hele extreme omstandigheden.
Want ik heb echt behoorlijke kutdingen meegemaakt in trips qua omstandigheden en ben nog nooit zo bad gegaan. Mijn nu-ex toen vriend was ooit flauw gevallen en had een 20 cm openstaande barst in zijn achterhoofd, ik meost mijn moederbellen die niks van de trip wist en 2 uur in het ziekenhuis uittrippen, vervolgens kan je je voorstellen hoe alle andere trips met hem waren in de zin van 'ik hoop dat het niet wéer gebeurd'. Maar bad gegaan? Nee. Het idee 'nu gaat alles fout'? Nee. Gewoon al trippend (zeer visueel) in de wachtkamer van het ziekenhuis (ik had toen smetvrees, ziektevrees en hypochondrie), en nergens bang voor zijn (besmetvrees+ziekenhuis = normaal gesproken horror).

Daarom kan ik het me gewoon slecht voorstellen, dat paddo's ineens als slecht worden gezien. Ze zijn leuk, visueel mooi en hebben me van mijn angststnoornissen afgeholpen, hoe kan men er zó op uitflippen? Hoe?
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#19
makkelijk, door teveel te pakken of niet goed genoeg in hun vel zijn, overmoedigheid, het is erg simpel om een bad trip te krijgen. Maar met de juiste instelling hoeft het niet gebeuren.

Dat jij nog niet bad getript heb mag je trots op zijn :) Uiteindelijk heeft iedere goede tripper er wel een aantal bad trips bij zitten.

Zoek jij grenzen op ? Ga je altijd net een stapje verder ? Pak je wel eens meer dan 5x de normale portie ? Doe eens, en ervaar de bad trip :wink: :P
p
paupieLid
01-01-2024, 00:00
#20
azgaza zei:
paupie zei:
Ik heb het idee dat sommige zoiets als dit gewoonweg niet willen geloven.
Klik om te vergroten...

Ik vind het zelf gewoon heel moeilijk om in te beelden/ voor te stellen. Ik heb zelf volgensmíj hardere trips gehad dan dat, met ego-death, vergeten wie ik was, zelfs zo ver dat ik niet wist waar ik op hielt en de wereld begon, of wat dag en nacht waren, of hoeveel ledermaten ik had. Of wat dát eigenlijk waren. En toch dacht ik 'over een paar uur gaat het over, dan weet ik alles weer, dus laat ik er maar gewoon van genieten nu het nog zo mooi is' en dat lukte. Beste dag van mijn leven; nog steeds.
Ik kan me er gewoon zo weinig bij voorstellen, zelfs dat iemand uit zou flippen in hele extreme omstandigheden.
Want ik heb echt behoorlijke kutdingen meegemaakt in trips qua omstandigheden en ben nog nooit zo bad gegaan. Mijn nu-ex toen vriend was ooit flauw gevallen en had een 20 cm openstaande barst in zijn achterhoofd, ik meost mijn moederbellen die niks van de trip wist en 2 uur in het ziekenhuis uittrippen, vervolgens kan je je voorstellen hoe alle andere trips met hem waren in de zin van 'ik hoop dat het niet wéer gebeurd'. Maar bad gegaan? Nee. Het idee 'nu gaat alles fout'? Nee. Gewoon al trippend (zeer visueel) in de wachtkamer van het ziekenhuis (ik had toen smetvrees, ziektevrees en hypochondrie), en nergens bang voor zijn (besmetvrees+ziekenhuis = normaal gesproken horror).

Daarom kan ik het me gewoon slecht voorstellen, dat paddo's ineens als slecht worden gezien. Ze zijn leuk, visueel mooi en hebben me van mijn angststnoornissen afgeholpen, hoe kan men er zó op uitflippen? Hoe?
Klik om te vergroten...

Wow, ik was dan zeker bad gegaan in dat ziekenhuis :P. Wel raar dat je dus een keer ego-death heb gehad en toch nog nooit het besef ben kwijt geraakt dat je onder invloed was van paddo's. Ik heb namelijk nog nooit een ego-death meegemaakt. Maar had wel bij me laatste trip (hele portie hawaiaanse na bijna een dag niet eten) dat ik op een gegeven moment niet zo lekker ging en dat ik nog vaag iets wist dat ik tegen mezelf moest zeggen dat het door de paddo's kwam als ik me niet zo goed voelde. Dit deed ik dus ook maar pas na de 5de keer tegen mezelf zeggen: "dit komt omdat ik paddo's heb gegeten, dit gaat weer over" snapte ik wat ik nou werkelijk zei, en wat paddo's nou ook alweer precies inhielden.

Maar echt helemaal fout gaan heb ik nooit gehad, al kan ik het me wel voorstellen dat je door paddo's bad gaat, aangezien ik bij me laatste trip volgens mij een beetje op het randje zat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."