Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZo kan het ook gaan met paddo-en

Zo kan het ook gaan met paddo-en

125 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bewijst voor mij nog steeds niet dat het door de paddo's kwam, net als dat meisje laatst.. weet iemand wat er door haar heen ging toen ze sprong? Ik niet.
B
BiterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tsjonge jonge wat zijn sommige mensen toch dom.. niet te geloven hoe dom jij bent gewoon.
B
BiterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kk politie ze hebben er niks over gezegd!
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoezo word valium niet meer toegedient in een ambulance? ik heb het met m'n od ook gehad hoor.
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#5
Biter zei:
Kankerpolitie gvd ik zeg niks meer
Klik om te vergroten...


Zeg gewoon tegen de politie allemaal dat jullie hebben ingezien dat het gevaarlijk is en dit niet meer gaan doen. Dan is er niks aan de hand hoop ik...
B
BiterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja ik heb ze ook bedankt, althans ik wilde de agenten nog spreken maar die hebben verder geen contact met mij opgenomen.
Het boeit me geen reet dat het op internet staat maar ik moet morgen wel naar school en ik slaap hier slecht door, want vandaag was het al kut, bijna iedereen wist het al. Maar straks ook de leraren en shit..
B
BiterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een agent probeerde me in bedwang te houden. Maar dat lukte hem niet. Dus ik ben toen door 4 politieagenten geboeit. En in een ambulance gezet.
Klik om te vergroten...
Ik had meer moeite met dit stukje, ik weet niet hoe het met de rest van jullie zit, maar als ik zo hard zou trippen als deze vent beweert, dan kan een kleuter me al opvegen hoor!
Klik om te vergroten...

Jij hebt geen idee hoe hard ik hem getript hebt dus hou nu alstublieft op.
Ik dacht dat mijn tijd erop zat, en ik wilde nog niet weg. En ik heb behoorlijk hard tegengestribbelt. Met het nieuwsbericht is dat in iedergeval bevestigd want dat komt rechtstreeks van de politie.

Verder nog tegenargumenten of geloof je me nu wel beste vrind?
Of was al die moeite voor niks?
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#8
is da nei nog nie gedaan me da gezejever over taalgebroak?
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#9
sjaartrol zei:
is da nei nog nie gedaan me da gezejever over taalgebroak?
Klik om te vergroten...

Precies wat we bedoelen! :)

" Iemand die zo typed en schrijft kan ik gewoon simpelweg niet serieus nemen, alleen al vanwwege het feit dat ie heel erg dom overkomt." Dan heb ik het nog niet eens over dat ie te lui is om er ook maar iets aan te doen en te zorgen dat ie niet argeloos overkomt. Maarja, het is niet aanvallend bedoelt ofso, maar dit kan ik gewoon niet serieus nemen :)
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
@biter : nog aan je vrienden gevraagd hoe het zat?

@pauppie : ik had het over uittrippen niet over fout gaan.

@deadlock : wel ik denk dat het vermelden van d/t fouten echt niet nodig is, je wil enkel de schrijver maar belachelijk maken, en als iedereen is wat beter keek dan zag je regelmatig dingen als : ik zij (zei), enzovoort. velen schrijven hier echt wel enorme fouten maar het is hier geen forum het grote dictee der nederlandsche taal, 't is de dope-ervaring die telt zou ik zo zeggen...
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#11
azgaza zei:
Fishhead07 zei:
Veel Mensen zei:
.. Quote zooi ..
Klik om te vergroten...

(en belgische grammatica maakt me ook niet uit wat dat betreft; als het maar goed leesbaar is)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Belgische grammatica bestaat niet eens.... Hier wordt Nederlands, Frans en Engels gesproken. Maar Belgisch?? :grin:


boeiend... :rolleyes:
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
zulk iets als belgisch bestaat zelfs niet denk ik... veel te veel verschillende dialecten
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ontopic Belgjes!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gezien bovenstaand te groot is om te quoten ga ik dat niet doen; maar het bevat zeker waarheid, alhoewel in mijn ogen geen volledige waarheid. Het is namelijk zeker zo dat paddo's nóóit alleen maar leuk en aardig en mooi zijn, bijna elke trip heeft wel even een harder randje van zelfrealisatie; of een moment van inzicht dat niet altijd persé prettig is.
Maar wat ik dan zelf weer onzin vind is dat 'de eerste paar trips leuk en mooi en vrolijk zijn' en dat er dan een paar bad trips volgen. In mijn beleving is dita bsoluut niet gebeurd, mijn eerste trip was pure chaos, héél mooi, héél vet, maar de kern van mijn bestaan was weg (egodeath) en ik kan me niet herinneren dat ik ook maar één lachkick had gehad. Mijn eerste paar trips waren juist heel serieus, diep en denkbeeldvernieuwend. Pas toen dat klaar was, en dan kom ik bij de middelsettrips (ik deel mijn trips nu even in 3 groepen); bleef mijn wereld ondanks de even hoge dosissen als eerst wat stabieler mentaal gezien, en heb ik ook in een totale bizarre wereld erom kunnen lachen. Ook die trips hadden dan weer een duister randje, iniedergeval een moment van zelf realisatie wat je fout doet, maar dat is juist het meest fantastische puntje van paddo's, want daardooor ben ik van mijn vroegere angststoornis afgekomen.
Maar de laatste 3-4 trips danweer.. die waren.. beheersbaar. Net zo visueel als mijn eerste trip, maar nu/toen was de trip van mij, niet gheeel natuurlijk, want het blijven paddo's, maar ik kon mijn eigen paden zoeken in die tripwereld en er in 'kneden' om even het woord van mijn medetripper van de 12e trip te gebruiken (die volledig in het teken van realiteit kneden stond).

Maar.. jouw standaard volgorde was bij mij dus totáál anders, echte bad trips heb ik ook nooit gehad. Verwarrend, neutraal, beklemmend en bizar? Ja. Maar bad? Nee, want dat zou zijn wanhoop chaos en paniek, en dat was het niet.
Wel ben ik het met je eens dat paddo's een stuk sterker zijn dan men denkt in de zin van zelfrealisatie en realiteit veranderde mogelijkheid, je alles wordt onderuitgehaald en je hebt alleen een klein stukje van jezelf over om op door te gaan. Maar wat ik dan weer heb gemerkt: dat went. Waardoor trips ipv moeilijker juist makkelijker worden. Vroeger was een portie hawaiiaanse bij mij ego death, nu is het een hele visuele kleurrijke kamer waarbij de gedachten van mij zijn en 'ik' de waarheid ben in mijn ogen.

Nogmaal ik heb dus gemerkt dat, als je tenminste altijd grofweg dezelfde hoeveelheid neemt en zorgt dat het gemiddeld tot veel is (een portie hawaiiaanse in mijn geval), dat de eerste trips totale chaos zijn, de trips daarna half chaos en de trips dáárna (allemaal een stuk of 5 trips per keer) van jou zijn, waarmee je kan doen wat je wil, als je maar altijd de paddo's voor jou laat kiezen welke kant je opgaat.

Dus: jouw volgorde vond ik onzin, maar voor de rest heb je grotendeels telijk.


(edit: jezus wat heb ik een lange post getypt)
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ok sorry
d
dreadmannekeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo, ik ben nieuw hier maar ik ben al jaren moderator op de hollandse psychonaut. Er werd daar natuurlijk bericht over de 16 jarige jongen die zijn vrienden beet, en daar op de reactie werd er naar dit topic gelinkt. Ik heb uitgebreide tripervaring, in het hele spectrum van psychedelica en van dosering van laag naar heel erg hoog.

Ik merk dat er een aantal dingen totaal niet beseft worden, en ik ook niet terug heb gezien in de reacties. Paddestoelen zijn NIET ONSCHULDIG. Als je je dat niet realiseerd betekent dat je echt niet hebt begrepen wat psychedelica doen. Psychedelica zoals paddestoelen brengen ervaring teweeg die heel erg ver gaan, ervaringen die nooit een en al vrolijkheid en leuk zijn. De eerste paar trips zijn misschien leuk en aardig, kleurig en lachwekkend. Maar de 3e keer is vaak een badtrip bij mensen die niet voorbereid zijn op de consequenties van het nemen van paddestoelen. Alles wat je ooit dacht zeker te weten kan zelf op een lage dosis al kompleet wegsmelten als de stroom van de trip de diepte in duikt. Paddestoelen kunnen je dingen laten zien, en wijze lessen leren, maar die komen nooit gratis. Daarvoor moet gewerkt worden en gedacht worden en geleden worden, en moeten vaak zware realisaties de kop geboden worden.

Maar als je die dingen niet wil zien, moet je ook geen paddos nemen. Soms wordt je in het diepe gegooit, en weet je niet eens meer zeker of je leven wel echt is geweest, of je het niet allemaal hebt verzonnen, precies in die trip, en dat je je op dat moment pas weer realiseerd dat je het allemaal verzonnen hebt. Als je niet open staat voor de komplete binnestebuiten kering van het bestaan, hou het dan op je jointje en je biertje, maar blijf verre van de psychedelica.

Ik wordt er soms zo moe van, mensen die totaal onvoorbereid paddestoelen eten en dan klagen dat hun hele bestaan op ste kop is gezet. Paddestoelen zijn er niet voor om even voor de lol naar binnen te tikken en wat te lachen om de absurdheid van het bestaan. Een dergelijke houding heeft namelijk altijd een gigantische bad trip tot gevolg. De eerste trips zijn vaak leuk, maar de daaropvolgende keren laten de tripmiddellen vaak pas hun ware kracht zien. Dan is een trip niet leuk, maar is hij moeilijk, vaak zelfs verschrikkelijk en wordt je geconfronteerd met aspecten van het zelf die nog nooit bekeken zijn. En die confrontatie is loei zwaar, maar heeft de potentie in zich om je te helpen en te steunen in je leven. Maar als je die delen van jezelf niet wilt kennen, en ze zich wel openbaren, kan dat verschrikkelijke gevolgen hebben. Als je wilt wegvluchten voor het inzicht sluit je jezelf alleen maar verder op, en kun je echt zware trauma's overhouden.

Uit je verhaal blijkt ook dat je vrienden zich totaal niet bewust waren van wat ze moesten doen, of wat er zich in je gebeurde. Daarom is het raadsaam als je tript aan het begin om een ervaren tripgenoot mee te hebben, die weet hoe je moet omspringen met zo iets. De vaak wordt namelijk vaak gemaakt dat mensen proberen om je er toe te krijgen te kalmeren, om je aandacht af te leiden in de hoop dat je weg kan kijken van wat je op dat moment bezielt. Maar juist dan loop je het leer moment mis. Je moet zo iemand stimuleren om open te staan, niet te verzetten, en alles gewoon te laten stromen. Dat is de enige manier om de trip weer in goede banen te leiden. Verzet van jou kant helpt namelijk niets tegen de onverbiddelijke stroom van gedachtes die de paddestoelen in het bewustzijn teweeg brengen. Verzet is namelijk nog helemaal verbonden met hetgeen waartegen je verzet, waardoor het alleen maar erger wordt. Je moet het gewoon laten gaan. Het ene moment lig je te branden in de hel, maar het volgende kan je weer vliegen door de hoogste hemelen. Zoals Humpfrey Osmond het schreef in een brief aan Aldous Huxley toen hij de term psychedelica voorstelde voor dergelijke middelen: "To fall in hell or soar angelic, you just need a pinch op psychedelic."

Nogmaals, het gebrek aan besef van de kracht van paddestoelen is wat leidt tot dergelijke problemen. Als je de stap neemt om een trip te maken, sta dan ook open voor wat het in zich heeft. Het is geen onschuldig leuk goedje, het is iets dat je in diepste regionen van de hel kan gooien, maar ook de hoogste hemelen. Het ligt er maar net aan hoe je het benaderd.
d
dreadmannekeLid
01-01-2024, 00:00
#17
azgaza zei:
Gezien bovenstaand te groot is om te quoten ga ik dat niet doen; maar het bevat zeker waarheid, alhoewel in mijn ogen geen volledige waarheid. Het is namelijk zeker zo dat paddo's nóóit alleen maar leuk en aardig en mooi zijn, bijna elke trip heeft wel even een harder randje van zelfrealisatie; of een moment van inzicht dat niet altijd persé prettig is.
Maar wat ik dan zelf weer onzin vind is dat 'de eerste paar trips leuk en mooi en vrolijk zijn' en dat er dan een paar bad trips volgen. In mijn beleving is dita bsoluut niet gebeurd, mijn eerste trip was pure chaos, héél mooi, héél vet, maar de kern van mijn bestaan was weg (egodeath) en ik kan me niet herinneren dat ik ook maar één lachkick had gehad. Mijn eerste paar trips waren juist heel serieus, diep en denkbeeldvernieuwend. Pas toen dat klaar was, en dan kom ik bij de middelsettrips (ik deel mijn trips nu even in 3 groepen); bleef mijn wereld ondanks de even hoge dosissen als eerst wat stabieler mentaal gezien, en heb ik ook in een totale bizarre wereld erom kunnen lachen. Ook die trips hadden dan weer een duister randje, iniedergeval een moment van zelf realisatie wat je fout doet, maar dat is juist het meest fantastische puntje van paddo's, want daardooor ben ik van mijn vroegere angststoornis afgekomen.

Maar de laatste 3-4 trips danweer.. die waren.. beheersbaar. Net zo visueel als mijn eerste trip, maar nu/toen was de trip van mij, niet gheeel natuurlijk, want het blijven paddo's, maar ik kon mijn eigen paden zoeken in die tripwereld en er in 'kneden' om even het woord van mijn medetripper van de 12e trip te gebruiken (die volledig in het teken van realiteit kneden stond).

Maar.. jouw standaard volgorde was bij mij dus totáál anders, echte bad trips heb ik ook nooit gehad. Verwarrend, neutraal, beklemmend en bizar? Ja. Maar bad? Nee, want dat zou zijn wanhoop chaos en paniek, en dat was het niet.
Wel ben ik het met je eens dat paddo's een stuk sterker zijn dan men denkt in de zin van zelfrealisatie en realiteit veranderde mogelijkheid, je alles wordt onderuitgehaald en je hebt alleen een klein stukje van jezelf over om op door te gaan. Maar wat ik dan weer heb gemerkt: dat went. Waardoor trips ipv moeilijker juist makkelijker worden. Vroeger was een portie hawaiiaanse bij mij ego death, nu is het een hele visuele kleurrijke kamer waarbij de gedachten van mij zijn en 'ik' de waarheid ben in mijn ogen.

Nogmaal ik heb dus gemerkt dat, als je tenminste altijd grofweg dezelfde hoeveelheid neemt en zorgt dat het gemiddeld tot veel is (een portie hawaiiaanse in mijn geval), dat de eerste trips totale chaos zijn, de trips daarna half chaos en de trips dáárna (allemaal een stuk of 5 trips per keer) van jou zijn, waarmee je kan doen wat je wil, als je maar altijd de paddo's voor jou laat kiezen welke kant je opgaat.

Dus: jouw volgorde vond ik onzin, maar voor de rest heb je grotendeels telijk.


(edit: jezus wat heb ik een lange post getypt)
Klik om te vergroten...
[/quote]
Ik doelde ook niet zozeer op dat iedereen dan een bad trip krijgt, maar dat als je het niet serieus neemt, en het alleen voor de lol doet, en niet zit te wachten op het hele spectrum van psychedelische effecten, dat je dan vaak de derde keer of iets dergelijks bad gaat. Ik heb zelf ook nog nooit een bad trip gehad, of ik zou geen een ervaring zo willen noemen, alhoewel bijna al mijn trips zwaar zijn. Want zeg nu zelf, de trips waarin jij van je aangstoornis bent afgekomen, waren niet makkelijk, of wel? En je kan je toch ook voorstellen dat velen bij dat aspect schreeuwend wegrennen?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#18
omfg dreadmanneke :openmouth: :openmouth:

Alles goed jongen?


Om nog even heel half off-topic te gaan (sorry zommes); Ik wil de TS niet belachelijk maken, en vind het erg genoeg wat er gebeurd is. Dat neemt niet weg dat je best een beetje moeite kan doen om hoofdletters, punten en komma's, etc., op de goede plek te zetten. Het verhaal is aangrijpend genoeg, maar alleen al vanwege het niveau van de taal knap ik af en denk ik; VMBO'er(daar behoor ik zelf ook toe dus niet gelijk over die opmerking gaan lopen bitchen) denk eens na voor je iets doet en flikker niet alles je keel in.

Maar dan genuanceerd, ok?
B
BunzerrLid
01-01-2024, 00:00
#19
de hollandse psychonaut noemen is hier niet het slimste wat je kan doen;

Om nog even een mooie quote aan te halen van Zommes:
Maar die macht kunnen sommige mod's sowieso niet aan en dan wordt het hier dus zoals op dhpforum.nl

Dat zou echt zonde zijn.
Klik om te vergroten...

Buiten dit is het natuurlijk erg belangrijk dat iedereen drugs ook serieus neemt, vooral trip drugs en het niet als een vertiertje ziet. Het is vervelend dat het in dit geval uit de hand is gelopen, maar door dit soort gevallen krijgen drugs een steeds slechtere naam en dat is uiteindelijk niet de bedoeling. Ik denk vooral dat internetforums over drugs dit soort gevallen willen voorkomen (behalve dan DHPforum.nl want dat is het slechtste forum wat er bestaat)..

:wave:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn god wat een gezever weer hier :P

Alsof nog nooit iemand van jullie paddo's gevreten heeft of LSD in je mik hebt gegooid om hem gewoon relax recreatief te spacen. Natuurlijk moet je tripmiddelen voorzichtig aanpakken, maar je gaat me niet vertellen dat je het NIET voor je plezier doet.

Ok je kunt er spirituele verlichting mee bereiken, en dat kan een reden zijn om het te gebruiken, maar ik weet zeker dat een veel tripper ook wel eens trip puur en alleen voor de lol ervan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."