Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"thanks psycho! maar ik denk dat ik het maar op enkel paddos houd"
"@psycho_chrono : je schrijft dat gedroogde paddos maanden houdbaar zijn. maar hoeveel is maanden? minstens 2 zou ik zo zeggen... maar effe serieus weet je hoeveel maanden precies, want ik zag ergens een aanbod van 100gram gedroogde golden teacher's te koop en wil wel weten of dit doenbaar is of dat ik alleen maar een heel pak ga moeten weggooien..."
"nog een idee in welke verpakking deze het best bewaard worden? plastic zak, aluminium blik, sigarenkist... sommige kruiden mogen ook niet in aluminium bewaard worden vandaar dus..."
"hey psycho_chrono, nogmaals een vraag... jij bent nu de specialist terzake . als je gedroogde paddestoelen hebt, kan je die dan ook terug laten weken in water (of iets anders) zodat ze terug vochtig worden om bevoorbeeld goed in een of ander gerecht te kunnen verwerken?"
"ik dacht het ook al hoor. iets dat zo droog en vezelig is zal wel vrij grof blijven ook al week je het 24 uur. mmm misschien dan maar door de koffiemolen zodat het poeder wordt en zo verwerken dan."
"sjaartrol zei: Mn eerste trip (paddos) was ook niet zo fijn als bvb mn tweede. De eerste keer ben je nog nie gewend met die gevoelens enz, en als je dan al ineens een goeie portie naar binnenwerkt, kan dat wel effe hard aankomen. De volgende keer dat je t gaat doen, weten je hersenen al n beetje wa er gaat gebeuren, dus t is niemeer zo overweldigend. Klik om te vergroten... zo heb ik het ook ervaren. ik moest ook wennen aan trippen. eerste keer zat ik erg over te geven..."
"DE belangrijkste tip : laat je meevoeren, go with the flow, verzet je niet. ik deed dat ook de eerste keren omdat ik het gevoel niet kende, en dan is het niet erg leuk. ik ga deze middag ook nog eens trippen op paddo's. de mijne zijn gedroogde golden teachers (mexicaanse soort), en dat zullen voor mij altijd DE paddos blijven denk ik. van columbiaanse voelde ik, buitenuit een heel klein beetje vervormingen, helemaal niks. fijne trip !!!!"
"mag misschien stom klinken maar waarom eten jullie dan geen paddestoel meer?"
"ik vind het nog goed meevallen hoor. als je plezier wil vind ik wel dat je daar iets voor over mag hebben, en 15 euro is nou toch niet zo duur... maar ja idd smerig zijn ze wel..."
"@psycho_chrono : een vraagje. je zet bij je trips versterken mao remmers. nu las ik op mijn doosje golden teachers dat je dit absoluut niet mag combineren met ssri's en mao-remmers. ook niet met antidepressiva. Is het nu wel of niet gevaarlijk??? ik zou zeggen eerder gevaarlijk?"