Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRookvrij bazentopic!!!

Rookvrij bazentopic!!!

398 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
P
PsychedeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb 3 jaar 22 sigaretten per dag gerookt en ben daar nu als 4 maanden mee gestopt. In die tijd wel (veel) joints met tabakka gerookt. ik kwam er achter dat ik gewoon de ene na de andere joint opstak omdat me lichaam een enorme behoefte had aan nicotine. Het gevoel van de eerste hijs van je sigaret ga je dan als t waren associëren met een joint roken, althans zo had ik dat ervaren.
Dus als je stopt met roken en wel blowt zou ik puur gaan roken, of met tabaksvervanger zonder nicotine. Niks tegen Blowen natuurlijk :stoned:
Maar alles met mate natuurlijk..
Greeetz Psychedelicious
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelicious zei:
Ik heb 3 jaar 22 sigaretten per dag gerookt en ben daar nu als 4 maanden mee gestopt. In die tijd wel (veel) joints met tabakka gerookt. ik kwam er achter dat ik gewoon de ene na de andere joint opstak omdat me lichaam een enorme behoefte had aan nicotine. Het gevoel van de eerste hijs van je sigaret ga je dan als t waren associëren met een joint roken, althans zo had ik dat ervaren.
Dus als je stopt met roken en wel blowt zou ik puur gaan roken, of met tabaksvervanger zonder nicotine. Niks tegen Blowen natuurlijk :stoned:
Maar alles met mate natuurlijk..
Greeetz Psychedelicious
Klik om te vergroten...
Je kan anders ook gaan mediteren.
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zet mij er maar bij. Wel pas vanaf morgen haha, voor vandaag is het al te laat. :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Na die sigaret wist je pas dat je wilde stoppen?
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#5
sorry, te lui om mensen aan de lijst toe te voegen
P
PsychedeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aalpoepert zei:
Psychedelicious zei:
Ik heb 3 jaar 22 sigaretten per dag gerookt en ben daar nu als 4 maanden mee gestopt. In die tijd wel (veel) joints met tabakka gerookt. ik kwam er achter dat ik gewoon de ene na de andere joint opstak omdat me lichaam een enorme behoefte had aan nicotine. Het gevoel van de eerste hijs van je sigaret ga je dan als t waren associëren met een joint roken, althans zo had ik dat ervaren.
Dus als je stopt met roken en wel blowt zou ik puur gaan roken, of met tabaksvervanger zonder nicotine. Niks tegen Blowen natuurlijk :stoned:
Maar alles met mate natuurlijk..
Greeetz Psychedelicious
Klik om te vergroten...
Je kan anders ook gaan mediteren.
Klik om te vergroten...

Ja dat doe ik dus ook
alleen is soms lastig op school en werk enzo...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
"niet rokende verpleegkundige missen belangrijke interventies bij clienten"

:wink: :wink: :wink:

Onafhankelijk onderzoek langs geweest op het werk en die concludeerde bovenstaande
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
En, iedereen nog steeds gestopt?
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bietsen mag, kopen niet.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
"niet rokende verpleegkundige missen belangrijke interventies bij clienten"

:wink: :wink: :wink:

Onafhankelijk onderzoek langs geweest op het werk en die concludeerde bovenstaande
Klik om te vergroten...

Ik vind het nog steeds klinken als een enorme smoes. Maar het is niet mijn lichaam, dus als dit je blij maakt, have fun. Ik ben blij dat ik al 3 1/2 maand gestopt ben :sunglasses:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dione zei:
En, iedereen nog steeds gestopt?
Klik om te vergroten...
Nee wel geminderd :grin:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
Dione zei:
En, iedereen nog steeds gestopt?
Klik om te vergroten...
Nee wel geminderd :grin:
Klik om te vergroten...

Het schijnt voor je gezondheid niet veel uit te maken of je mindert, laatst ergens gelezen (of was dat in dit topic?). Hoewel ik dat nog steeds best vreemd vind. Maar goed, eigenlijk is minderen natuurlijk gewoon stoppen voor mensen die het echte stoppen nog niet kunnen handelen :beer: Gewoon stoppen dus vlammetje
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niets, moet je zelf willen. Is niet mijn lichaam, dus mij kan het niets schelen. :openmouth:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flameon zei:
Wat schuift dat als ik dat doe? :P
Klik om te vergroten...

Jij vindt het stiekem wel een beetje stoer dat je rookt he? Al wil je het misschien net niet helemaal toegeven?
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flameon zei:
Wat schuift dat als ik dat doe? :P
Klik om te vergroten...
schone longen :sunglasses:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dione zei:
En, iedereen nog steeds gestopt?
Klik om te vergroten...

ja :sunglasses:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sinds vorige week vrijdag spontaan gestopt, was het niet van plan maar ineens vond ik het zo goor.

Pakje weggegeven en sindsdien niet meer gerookt.

Heel af en toe heb ik wel trek, zoals nu omdat ik net gegeten heb, maar ik weet gewoon wat voor een stomme neppe verslaving het is. En dat je gewoon geen ene fuck plezier beleeft aan die peuk.

Nog nooit voelde het zo fijn om iets waar ik waarde aan hechtte op te geven.
S
SjaakTLid
01-01-2024, 00:00
#18
Drientje zei:
Sinds vorige week vrijdag spontaan gestopt, was het niet van plan maar ineens vond ik het zo goor.

Pakje weggegeven en sindsdien niet meer gerookt.

Heel af en toe heb ik wel trek, zoals nu omdat ik net gegeten heb, maar ik weet gewoon wat voor een stomme neppe verslaving het is. En dat je gewoon geen ene fuck plezier beleeft aan die peuk.

Nog nooit voelde het zo fijn om iets waar ik waarde aan hechtte op te geven.
Klik om te vergroten...

Goed zo :) Hou het vol he!
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Sinds afgelopen woensdag vrij spontaan gestopt. Onder het mom van 'tot het einde van de maand eigenlijk geen geld meer voor sigaretten', nou, dan stop ik maar.

Totaal geen problemen mee eigenlijk. Heb tien jaar gerookt ongeveer, vorig jaar al een half jaar gestopt, maar toen weer stomstom begonnen, en nu na een half jaar weer roken is het tijd er een punt achter te zetten. Als het zo makkelijk blijft dan voorzie ik niets dan gemak :)
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sinds 12 januari gestopt.Dus nu een week.
Reden:


- het is totaal nutteloos
- na een paar dagen heb je er minder behoefte aan en op een gegeven moment niet meer (als het goed is)
- het is duur
- het is een verslaving en verslaving is niet leuk zeg eerlijk
- lichamelijk voel ik me nu veel minder moe, vrolijker, meer mezelf

Na een aantal (10 x) stoppogingen, hoop ik (ja het lukt gewoon!) dat het me gaat lukken.
Natuurlijk lukt het me wel.
Deze score wil ik zo houden en niet verliezen maar winnen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."