Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRookvrij bazentopic!!!

Rookvrij bazentopic!!!

398 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, doe je netjes.

Ik druk als ik straks thuis kom m'n laatste peuk in de asbak en dan ben ik er eigenlijk ook wel klaar mee. Tijd om eens even wat gezonder te leven en keihard cash te besparen voor leuke dingen! :grin:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je staat er bij T-Men, dus je kan nu niet meer terug :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manonnie zei:
Het spijt mij, ik kon gister de verleiding niet weerstaan...

:(
Klik om te vergroten...


Godnondetsjuuuu :P
De eerste eieren zijn in aandacht :wink:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manonnie zei:
Het spijt mij, ik kon gister de verleiding niet weerstaan...

:(
Klik om te vergroten...

vieze junk!!! :angry: :angry: :angry:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb er, tegen alle regels van alle natuurwetten geen zin meer in :openmouth:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Irezz zei:
Ik heb er, tegen alle regels van alle natuurwetten geen zin meer in :openmouth:
Klik om te vergroten...

das toch niet zo gek? als je weet dat het slecht is en je blijft daar elke keer dat je rookt aan denken vind ik het logisch dat je op een gegeven moment zo tevreden wordt over jezelf dat je geen eens zin meer hebt om te roken
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar dat heb ik nou altijd! Door een of ander stom toeval worden mijn mogelijke verslavingen gesaboteerd :confused:

-Ik drink meerdere liters cola per dag, maar elke paar weken smaakt cola plots gewoon afgrijselijk goor, hélémaal niet vergelijkbaar, is het ondrinkbaar! En dat ligt niet aan de fles... Dan is m'n colaverbruik een tijdje lager, maar wordt het weer meer, is het net of m'n lichaam beschermt zich ertegen!

-Na wiet kwam xtc, xtc fijn, goedkoop, overvloedig en van 2-wekelijks gebruik naar zovaak mogelijk, al kostte het me pillen met hopen. Ga ik superhard, komt m'n moeder binnen, zegt ze: internet gaat uit, slaapzacht (ik moest toen nog om 10 uur naar bed. Ja, ik was degoutant jong! :flushed: ) en toen heb ik d'r in een impulsieve rage bijna van de trap geduwd.
Ik ben NOOIT agressief. Enige drang naar pillen was óver, en nooit meer teruggekeerd!

-Wiet werd simpelweg saai. Ik hou ervan, ik blow soms weken aan één stuk door als het een overvloedige tijd is. Maar voor hetzelfde geld vind ik het plots gewoon saai en debiel, zodat ik een paar weken ophou.

-MDMA, GHB, ALCOHOL, POPPERS, KETA,...: Al probéér ik er verslaafd aan te worden, ze spreken me gewoon niet aan, zijn niet lekker, zijn af en toe fijn POOOKKE irritant imo na één dag. Ik had 'n gram keta, die ik voor de helft heb weggegeven, omdat ie echt over datum ging gaan. Fijn spul, maar nét lang genoeg tot ik wel weer nuchter wil zijn.

-Speed: Iedereen valt wel 's zonder... Alleen was het een hele maand, en ik er heus niet m'n huis uitkwam vroeger te hebben. I cursed 'few times, maar amuseerde me evengoed. En sinds eergisteren is het gewoon plots niet fijn meer. M'n lichaam verzet zich, en als er 'n lijntje voor me wordt gelegd stel ik het zo lang uit dat ie gewoon weer in het zakje eindigt.

-games en tv vervelen me al heel m'n leven na 2 minuten max.

Vertel me, ben ik gedoemd om nooit verslaafd te raken? ;'o (ik moet wel zeggen dat m'n beiden blowende ouders echt abnormaal flexibel zijn in een tijd nietmeer gebruiken. Mam's helemaal gestopt, zonder echte problemen nu.) Ook, drugs in het algemeen, hetgeen ik abnormaal easy zou vinden van mezelf, boeien me steeds minder en minder. Ik zou bijna krampachtig vasthouden aan de cravings, ware het niet dat m'n cravings eerder ''ugh, doe het weg, ik mot 't niet''s zijn geworden... Ik zie wel hoe't loopt. Een vals veilig gevoel is 'n eng idee, maar ik blijk gewoon vrij resistent voor verslaving... :smoke:

WOW! offtopic! maar ik wou er geen nieuwe thread rond maken <<;; uhm... Om m'n hachje te redden:

SCHRIJF ME MAAR IN! IK ROOK JULLIE ALLEMAAL NIET te pletter8 :smilingimp:
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#8
AMSTERDAM – Sigaretten zijn duur en ongezond en aan dat rijtje kan nu tijdrovend toegevoegd worden. Uit een Britse rondvraag blijkt namelijk dat fervent liefhebbers van sigaretten ongeveer een jaar van hun carrière in rook zien opgaan.
De gemiddelde roker besteedt dagelijks vier keer 15 minuten boven de kantoorasbak, wat hun werkgever op jaarbasis 240 werkuren kost, aldus Express die donderdag over de enquête van OnePoll bericht. Op een (werk)leven zou dit omgerekend neerkomen op een jaar.

Vrouwen zijn hierin iets erger dan mannen, omdat zij een sigaretje vaak ook als aanleiding zien om met collega's bij te kletsen. Eén op de tien van de ondervraagden geeft zelfs toe geregeld met een sigaret de deur uit te glippen, zonder deze überhaupt aan te steken.
Uit de rondvraag, die heeft plaatsgevonden onder 2500 rokers, bleek bovendien dat de economische crisis nauwelijks aanleiding is om het aantal rookpauzes naar beneden bij te schroeven.
Loopje
"De gemiddelde roker neemt een loopje met zijn baas en collega’s", reageert een woordvoerder van OnePoll. “Een uur per dag minder werken dan de anderen is schokkend."

Volgens de zegsman zullen de resultaten zowel werkgevers als collega’s irriteren: "Zij komen immers ook niet weg met vier keer een kwartier koffiepauze."
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#9
aantal jaren geleden gestopt met zyban en patches totaal geen last van ontwenningsverschijnselen plus motivatie maar weer gaan roken na aantal jaren en op dit moment geen behoefte om te stoppen nergens last van
Als weer behoefte heb om te stoppen met zyban of chantrix en patches meer success dan alleen patches of cold turkey
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mischien omdat het mag/geen taboe is Want kweet wel dat toen ik stiekem rookte het leuker is dan dat het geaccepteerd word :P Maarja als het met drugs ook zo is weet ik niet xD.

Irezz zei:
Maar dat heb ik nou altijd! Door een of ander stom toeval worden mijn mogelijke verslavingen gesaboteerd :confused:
Klik om te vergroten...
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik wil ook stoppen, vandaag al de hele dag niet gerookt even zien hoe het vanavond en morgen gaat daarna wil ik wel mee doen :mrgreen:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
sebatian zei:
nergens last van
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: :tearsofjoy:

Dit meen je toch niet eh?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe doen de blowende ex-rokers het hier?

Doe je nog tabak bij de joint, hoe vaak rook je nog een joint?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je over 10 jaar kanker hebt moet het ergens aan liggen he...
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij mij in de familie rookt ook iedereen, ieder zonder kanker..
Alleen mijn opa had dan lonyemfyseem en die is wel gestorven, maar het kan denk ik wel.
Om het risico niet te nemen ben ik een trotse stopper :sunglasses:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja ik doe nog tabak bij mn joint en ik blow alleen in het weekend. Meestal 2 of 3 joints verspreid over de dag/nacht.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dreuge zei:
Ja ik doe nog tabak bij mn joint en ik blow alleen in het weekend. Meestal 2 of 3 joints verspreid over de dag/nacht.
Klik om te vergroten...
Nog wel tabak bij je joint, haha. Noem je dat stoppen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat had hij al gezegd in zijn eerste post hoor =]

Dreuge zei:
-Blowen mag nog wel met tabak, maar als je na het stoppen met roken extra veel gaat blowen ben je een fag
Klik om te vergroten...
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is een feit dat longen herstellen van roken. In hoeverre, tsjah, een anti-roker zegt iets heel anders dan een fervente roker, en ze zeggen beiden iets anders dan objectieve onderzoeken, in hoeverre die al bestaan. Maar goed nieuws dus: het is nooit te laat om te stoppen. :)
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben gestopt sinds ergens in 2008 en ik rook tegenwoordig alleen nog maar jointjes met greengo (en blowen doe ik sowieso kankerweinig want ik vind het niet echt lekkah meer)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."