Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar ben jij verslaafd aan (geweest)?

Waar ben jij verslaafd aan (geweest)?

152 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
Z
ZackSmurdaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Had een periode waar ik bijna elke blowde dus wiet dan
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tuurlijk leef ik nog, ben pas 24. Diep weggedoken in het noorden van het land roert de leipe zich nog steeds in krochten van de drugswereld. Waar zijn al mn oude maatjes heen, musicislife, skirre, smartieandme, fool?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Gestopt met speed en ben nu in opname voor mijn benzo verslaving..
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beste forumleden.

Hierbij een topic om met elkaar te praten over verslaving. En wellicht alle problematiek die daarmee gepaard gaat.

Ikzelf ben verslaafde tot het bot.

Momenteel clean, maar verslavingen gehad aan: wiet, alcohol, speed, ghb, benzo's en toch ook wel weekendverslaafd aan xtc.

Heb gezocht naar vergelijkbare topics maar niks kunnen vinden.
Bij deze!

Greetz, Raver.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMAZING zei:
Gamen , maar dat is denk ik een van de betere verslavingen die je ken hebben :P
Klik om te vergroten...

Absoluut niet. Een verslaving van tijd verspilling, zelf isolatie en (vaak) een slechte slaaphygiëne. Als je echt heel veel gamed staat je ontwikkeling stil en in ergere gevallen gaat die zelfs achteruit. Ik zou deze verslaving zeker niet onderschatten en is in mijn ogen net zo schadelijk als een alcohol- of drugsverslaving.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Koffieboon zei:
Absoluut niet. Een verslaving van tijd verspilling, zelf isolatie en (vaak) een slechte slaaphygiëne. Als je echt heel veel gamed staat je ontwikkeling stil en in ergere gevallen gaat die zelfs achteruit. Ik zou deze verslaving zeker niet onderschatten en is in mijn ogen net zo schadelijk als een alcohol- of drugsverslaving.
Klik om te vergroten...
Maar ik werk er wel meer dan 40 uur per week bij, ga elk weekend uit en ga elk festival af. :P Ik isoleer mezelf niet. Heb ook genoeg vrienden, dus niks aan de hand. :P
M
MymeLid
01-01-2024, 00:00
#7
lotske1984- zei:
In boechout provincie antwerpen belgie..
Klik om te vergroten...
Haha ik zit ook in boechout! Alle heb nu tijdelijk even time out
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#8
MDMAZING zei:
Maar ik werk er wel meer dan 40 uur per week bij, ga elk weekend uit en ga elk festival af. :P Ik isoleer mezelf niet. Heb ook genoeg vrienden, dus niks aan de hand. :P
Klik om te vergroten...

Dan heb je ook geen gameverslaving :tongueout:
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Woezoe zei:
Al ongeveer 7 jaar aan de xylometazoline hydrochloride elke dag ongerveer 6-7 keer sprayen waarvan ongeveer 8-10 keer in elk neusgat.
Klik om te vergroten...

Spray 1 neusgat tot de ander genezen is. En stop dan helemaal.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#10
World of Warcraft en zwaar blowen! ik ben blij dat ik er vanaf ben! 13 jaar zwaar blowen! Heb daarmee alles verpest! Mn liefde opleidingen alles! Geestelijk ontwikkeling... maar zelf mee gestopt! Eerst 2 weken echt mega zwaar! Diep dromen en zweten in de nacht! Slaap problemen! Dek bed zeik nat van het zweten! Super vaag gevoel geestelijk alle emotie die jaren lang weg heb geblowd komen naar boven! Maar na 2 weken ga je het steeds meer waarderen!!! dat je ermee gestopt bent! met blowen... langzaam trekt de mist om je heen weg en je wordt sociaal! En niet meer passief leven lijden... ik heb er spijt van dat ik niet eerder er mee gestopt ben! Je gaat compleet in roes leven dat je dingen om je heen niet boeit! En als ik nu paar paar trekjes neem van haze joint.... ben ik niks meer waard en dan bedenk ik! hoe heb ik zo kunnen leven! Maarja nu heb ik andere drugs uitgevonden Sos en ghb maar dat maakt je teminst sociaal en dat gebruik je niet elke dag en niet getrokken levenlijden op je zolderkamertje! Gamen,blowen en rukken. Pfff
G
Gekke longbatsertLid
01-01-2024, 00:00
#11
3 jaar deeps
S
ShaktiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zit nu zo'n 2 jaar op & af aan de dope.

Daarvoor was 't coke.

Oh, en ik rook. (tabak)

(Morgen een intake bij een verslavingskliniek... :praying:)
L
LichtjeshemelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eten, kan dat ook?

Ben niet zo verslavingsgevoelig op het gebied van drugs of sigaretten, ik doe het allemaal zo nu en dan maar alleen als ik er zin in heb, kan heel makkelijk nee zeggen. Best bijzonder overigens want ik heb AD(H)D en dan schijn je heel gevoelig te zijn voor verslavingen, maar met drugs ervaar ik dit totaal niet. Ook geen geestelijke afhankelijkheid die ik wel vaak bij vrienden zie: waar zij soms zeggen "zonder drugs is een festival echt niet leuk" kan ik ook nuchter helemaal uit mijn plaat gaan. :mrgreen:

Te veel lekker, ongezond eten is wel echt een puntje waar ik aan moet werken, aangezien ik nu op een punt ben beland dat ik de gevolgen merk/zie. Houd ook heel erg van koken dus dat helpt niet mee.

Heb ik even geluk dat wiet niet zo mijn ding is, the munchies would be too real haha.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cola
Benzo's
Nicotine
Gamen
Wiet heel kort wel ouders hebben het letterlijk me leven uit gepreekt.
Netflix
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lichtjeshemel zei:
Eten, kan dat ook?
Klik om te vergroten...

Dat kan zeker! En is een erg moeilijke verslaving om vanaf te komen. Zelf heb ik er geen last van hoor maar heb genoeg mensen in mijn directe omgeving die echt eet verslaafd zijn. Incl alle leugens die bij verslaafden horen.
Een kennisje van mij vorige week:
“Ik eet 1 fruit als ontbijt, middags 1 a 2 boterhammen, avonds klein bordje groente-aardappels en klein stukje kip, ene keer per week een bakje chips en meer echt niet”. Ja ja dame, dat kan niet als je 30 kilo te zwaar bent. Niet als je verder geen aandoening hebt of medicijnen slikt waar van je aan kan komen. Ze is wel actief genoeg qua werk en hobby’s dus ze beweegt wel. Maar vele dikke mensen liegen er over of voelen zich meteen de kast op gejaagd als iemand er iets van zegt. Dat is duidelijk verslavingsgedrag. Het middel maakt weinig uit voor de verslaving. Eetverslaving is wel meer geaccepteerd dan bv een alcohol of drugs verslaving. Dat maakt het misschien juist lastiger er mee te stoppen.
Een lastige hoor! Knap dat je ondanks adhd verder nergens moeite mee hebt. Ik ben door adhd erg verslavingsgevoelig. Sigaretten verslaving gehad, wiet verslaving gehad en ook een korte poos alcohol toen ik jonger was. Ik moet juist echt met alles oppassen BEHALVE eten hahahaha!
Succes met afvallen!
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#16
Conjo zei:
World of Warcraft en zwaar blowen! ik ben blij dat ik er vanaf ben! 13 jaar zwaar blowen! Heb daarmee alles verpest! Mn liefde opleidingen alles! Geestelijk ontwikkeling... maar zelf mee gestopt! Eerst 2 weken echt mega zwaar! Diep dromen en zweten in de nacht! Slaap problemen! Dek bed zeik nat van het zweten! Super vaag gevoel geestelijk alle emotie die jaren lang weg heb geblowd komen naar boven! Maar na 2 weken ga je het steeds meer waarderen!!! dat je ermee gestopt bent! met blowen... langzaam trekt de mist om je heen weg en je wordt sociaal! En niet meer passief leven lijden... ik heb er spijt van dat ik niet eerder er mee gestopt ben! Je gaat compleet in roes leven dat je dingen om je heen niet boeit! En als ik nu paar paar trekjes neem van haze joint.... ben ik niks meer waard en dan bedenk ik! hoe heb ik zo kunnen leven! Maarja nu heb ik andere drugs uitgevonden Sos en ghb maar dat maakt je teminst sociaal en dat gebruik je niet elke dag en niet getrokken levenlijden op je zolderkamertje! Gamen,blowen en rukken. Pfff
Klik om te vergroten...

Juist. En dan beweren mensen dat een joint onschuldig is. Ik deel jouw mening dat het zwaar onderschat wordt. Goed dat je ervan af bent in ieder geval.
D
DeProfeetLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nicotine (gestopt)
Kratom
L
LichtjeshemelLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Dat kan zeker! En is een erg moeilijke verslaving om vanaf te komen. Zelf heb ik er geen last van hoor maar heb genoeg mensen in mijn directe omgeving die echt eet verslaafd zijn. Incl alle leugens die bij verslaafden horen.
Een kennisje van mij vorige week:
“Ik eet 1 fruit als ontbijt, middags 1 a 2 boterhammen, avonds klein bordje groente-aardappels en klein stukje kip, ene keer per week een bakje chips en meer echt niet”. Ja ja dame, dat kan niet als je 30 kilo te zwaar bent. Niet als je verder geen aandoening hebt of medicijnen slikt waar van je aan kan komen. Ze is wel actief genoeg qua werk en hobby’s dus ze beweegt wel. Maar vele dikke mensen liegen er over of voelen zich meteen de kast op gejaagd als iemand er iets van zegt. Dat is duidelijk verslavingsgedrag. Het middel maakt weinig uit voor de verslaving. Eetverslaving is wel meer geaccepteerd dan bv een alcohol of drugs verslaving. Dat maakt het misschien juist lastiger er mee te stoppen.
Een lastige hoor! Knap dat je ondanks adhd verder nergens moeite mee hebt. Ik ben door adhd erg verslavingsgevoelig. Sigaretten verslaving gehad, wiet verslaving gehad en ook een korte poos alcohol toen ik jonger was. Ik moet juist echt met alles oppassen BEHALVE eten hahahaha!
Succes met afvallen!
Klik om te vergroten...
Verbaast mij ook haha, maar ik denk dat het vanuit een soort drang naar controle en autonomie komt? Ik houd er niet van om de controle te verliezen, dus wil graag zelf bepalen wanneer ik wel of niet drugs gebruik. En doe graag dingen alleen zonder hulp. Ik slik ook bijna geen medicijnen voor mijn adhd (ik gebruik het alleen in tentamenperiodes en als ik belangrijke deadlines heb, dus zo'n 8 weken per jaar in totaal), omdat ik vind dat ik zelf moet kunnen functioneren, zonder medicijnen of hulpmiddelen. Misschien is het met drugs hetzelfde, dat ik ook zonder gewoon een leuke tijd moet kunnen hebben (en dat kan ik ook!).
H
HocuspocuspilatuspasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb een eerder wiet verslaving gehad,

En ik merk nu toch wel dat ik een verslaving (aan het ontwikkelen ben) voor speed en kethamine.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Op de aan mij gestelde vraag waaraan ik verslaafd ben geweest, is het antwoord:
Cannabis 17 jaar, alcohol 8 jaar, medicijnen 6 jaar en....de gokkast 3.
De verslaving sprong van her ene naar het andere. Maar alle 4 even ellendig.
Ik heb er ongeveer 2 huizen naar toe gebracht, maar....ik ben er nog steeds.
Medicijnen gebruik ik nog steeds, maar zo weinig mogelijk.
Af en toe neem ik een RC. Daar ben ik on aan het zoeken naar een rc die mij heel af en toe eens een fijne roes geeft.
Ik blijf daarbij wel heel alert, het mag niet (wéér) uit de hand gaan lopen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."