Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Weet je zeker dat de diagnose ADHD klopt? Was het een grondig of deskundig onderzoek? Had je zelf twijfels erbij toen of later? Je hebt altijd recht op een Second Opinion waar je maar wilt."
"Ik denk dat de houding van je ouders te maken heeft met onmacht en teveel geloof of vertrouwen in de dokters. Omdat je bent blijven zitten dit jaar zal er ook vast mee te maken hebben. Ze zullen denk ik het beste met je voor hebben, maar op de verkeerde manier. Misschien helpt het ze te overtuigen door het zoeken naar lotgenoten die hetzelfde hebben meegemaakt. Er bestaan vast hiervoor patientenverenigingen. Probeer ze te overtuigen met andere voorbeelden en wellicht zijn er experts of dokters via zo'n vereniging te vinden die je daarbij kunnen helpen. Ik vind het knap dat je ondanks je problemen zo sterk blijft en blijft geloven in jezelf, ook al staat de wanhoop je nabij. Ik weet eventueel een forum voor je waar je je gevoelens over zelfmoord kunt bespreken. PM me maar als je die wilt weten."
"ATGC zei: Meneer/mevrouw X, u heeft ervoor gekozen om vanwege het hoge risico af te zien van de behandeling van de huidige complicatie. Dat betekent dat u naar huis kunt waar u naar verwachting na enige weken tot maanden zult te komen overlijden. Klik om te vergroten... Lekker natrappen dan en arrogant. Moet hij niet tegen mij zeggen. Kan hij gelijk naar de tandarts. Behandeling wel/niet is eigen keuze. Genoeg familieleden aan kanker doodgegaan. Van de ca. 6 jaar chemo en andere "medicijnen" hooguit 2 jaar nog enigszins geen/weinig klachten. Af en aan naar het ziekenhuis. Als ik het krijg dan wil ik meer garanties en weiger ik dan wil ik begrip voor mijn keuze en goede begeleiding kriijgen. Wat voor werk doe je? Lijkt mij dat je in die sector werkt. Natuurlijk gaat er veel goed en zijn er veel goede dokters. Vergelijk de zorgkwalititeit en de hoeveelheid fouten/vergissingen en vooral de mentaliteit maar eens met pakweg 20 jaar geleden. Het is hard achteruit gegaan. Weet even niet parate voorbeelden, maar dat hoeft. Dat weet je zelf ook wel."
"GoldenGrow zei: 2- Welke dosering nemen jullie als je het als enige drug gebruikt?//Begin altijd met 2mg maar heb de slechte gewoonte om met Xanax altijd door te blijven nemen tot ik ongeveer 10 mg op heb en me de hele avond niet herinner de volgende dag. Klik om te vergroten... De max dosis is 3mg per dag verdeelt over meerdere giften. Moet je zelf weten, maar ik vind de titel "Bewuste gebruiker" hierbij zeker niet passen."
"Rijd je ook auto, brommer, o.i.d.?"
"De Dunne zei: Goed plan! Stel dat een één of andere “gek” het leest en het gaat proberen. Soms heb je van die gekkies hier hoor hahaha. Klik om te vergroten... 3 mg Xanax (Alprazolam) verdeelt over de hele dag is de max dosis. Geldt ook voor de Retard versie. https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h14410.pdf @MDMAZING Ik kwam net via Psychedelibee op deze handige tabel uit. https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm#3 Je ziet de dosissen vergeleken met 10mg diazepam (Valium). De verhoudingen onderling kun je zo eenvoudig uitrekenen en vergelijken. In de laatste kolom staat het doel waar het middel voor op de markt is gekomen. De 'h' staat voor slaapmiddel."
"De Dunne zei: Oja, en ik ben mij bewust van risico’s over eventuele benzo verslaving. Hoe snel dat kan gaan en hoe het er in kan sluipen. En ik heb gemoeg gelezen hier en elders over hoe K.U.T. de afkick is. Klik om te vergroten... Ik heb Alprazolam ooit minstens 2 jaar elke dag gebruikt tegen spanningen. Ik nam het pas als ik er last van kreeg en begon steeds met een van 0,25 mg. Uiteindelijk werd de dosis hoger door tolerantie, maar niet veel. Met 0,50 mg lukte het ook goed. Er waren wel eens uitschieters maar nooit hoger dan 1,0 mg. Ik ben er later op eigen initiatief mee gestopt en heb zelf een afbouwschema gemaakt. De hulpverlener die het me gaf hield ik op de hoogte, maar alleen omdat hij dat graag wilde en voor het geval dat. Ik deed het afbouwen extreem langzaam en dat ging prima. Ik heb het nog liggen voor noodgevallen en bij de comedown van coke is het handig. Zeker bij die versneden zooi. Op de afgelopen meeting had het ook nut bij Verwondering."
"Rijd of bestuur je ook een auto oid? https://www.rijveiligmetmedicijnen.nl/medicijnen/detail/xanax"
"@acht.zes Ja, dat was er eentje van 0,25 mg instant release. Ik gebruikte het alleen om de piekspanning weg te krijgen. Als ik nu ineens 1,0 mg zou nemen dan zou ik denk ik enorm suf worden en snel willen gaan liggen op de bank of in bed. Ter recreatie was het in Amerika dacht ik de vervanger van valium om een beter in een ontspannen party stemming te komen."
"Voor als je wilt gaan klagen of een officiele klacht indienen. Heb je bewijs? Staat de dosis zwart op wit. Getuigen? Anders zijn woord tegen die van jou. Over het algemeen is het een gesloten wereld die erg bang is voor berispingen. Het hebben van een rechtsbijstandverzekering is hierbij ook handig."