Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Een goede vriend van mij rookte 15 jaar lang wiet zonder elke problemen. Tot dat hij een psyschose kreeg en daar is hij helaas in blijven zitten. Hij zit nu in een inrichting, en het is zo vreselijk om hem zo te zien, hij zal ook niet meer veranderen Ik zoek hem wel dagelijks op, omdat het toch een goede vriend van mij blijft, en hem niet in de steek wil laten. Wiet is leuk om te roken,maar je kan ook zien wat het met je kan doen. Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen voor kan komen, maar zo zie je maar dat het wel sommige mensen treft."
"drieluik zei: #1maand Klik om te vergroten... En heb je al 1 gerookt? Of hedde nog steeds volgehouden?"
"Haha Oke netjes dat jij het bij 1 hebt gehouden. Ik zit nu op 1 maand en 2 weken, op na de 2 maanden De freetkicks blijf ik maar houden joh niet normaal, ik ben nu 3 kilo aangekomen. Misschien dat het nog weg gaat. Maar succes met weer stoppen voor 1 maand"
"2 maanden en 1 week gestopt!"
"Wieter zei: Netjess!! Knap hoor! Ik ga je nadoen over een tijdje (hoop ik). Is de zin in 'n jointje ook weg? Klik om te vergroten... Thanks! De zin in een joint is al een hele lange tijd weg bij mij. Als je over een tijdje gaat stoppen, succes alvast en let me know hoe het gaat met je, ben ik wel benieuwd naar."
"@Wieter Ik wil nooit meer blowen, want ik weet van me zelf als ik nu 1 joint ga roken, dat het een dagelijks ritueel gaat worden. Jaren geleden was ik 3 weken gestopt, ik wou toen 1 joint roken maar ik kwam weer in de dagelijks ritueel. Vandaar dat ik er nooit meer 1 wil aanraken. Wat goed dat jij je hebt aangemeld! Het is niet erg dat het niet in je eentje lukt, daarvoor heb je ook instanties die jou daarbij gaan helpen. En je moet zelf natuurlijk beetje sterk in je schoenen staan, maar met de hulp die jij gaat krijgen gaat het zeker lukken! Nogmaals ik wens je heel veel succes en het gaat zeker goed komen! En misschien een motivering het bespaart je heeeeel veel geld Ik heb nu zeker meer als €1000 bespaard in die 2 maanden! En ik heb er een leuke vakantie voorgeboekt, volgende maand zit ik met me witte billen in de Spaanse costa haha. Fijns avond!"
"@Elle Wat goed van je dat je wilt stoppen! Ik dacht ook altijd dat het zwaar en moeilijk zou zijn, als ik ging stoppen met blowen. Maar uit eindelijk viel het allemaal reuze mee. Ik had op het begin veel afleiding, zoals elke dag kleine boodschapjes doen, veel wandelen, hondjes uit laten en eten. Dat heeft het voor mij de eerste dagen makkelijk gemaakt. Je kan natuurlijk ook een paar x pw naar de sportschool gaan. En nou ben ik al 3 maanden gestopt! Je moet aan de afkickverschijnselen schijt aan hebben, de ergste duren maar een aantal dagen. Maar daar kom je echt wel overheen. Als je een steuntje in je rug nodig hebt via hier, dan zeg je het maar ik wil je graag helpen en motiveren! Ik wens je in iedergeval heel veel succes en je kunt het Elle!"
"Vaper zei: Gisteren kon ik de slaap niet vatten. Ik heb de avond doorgebracht zonder weed en had daar totaal geen problemen bij. Tot ik in mijn bed lag, voor de zoveelste keer kon ik weer de slaap niet vatten. Wetende dat ik - dat wondermiddel dar me wel zou laten inslapen - had liggen ben ik als iedereen al lang sliep nog eens opgestaan. En waar raad je, ik heb terug gebruikt. Eens die joint op was drong het tot me door, ik heb dit eigenlijk niet nodig. Gedachten van 'ik kom er nooit meer aan' kwamen in m'n hoof op. Waarom toch? Waarom heb ik steeds die neiging om te gebruiken? Ik zal het maar op 'slechte' banen in mijn hersenen steken. Helaas heeft dat me het gevoel dat ik die niet kan veranderen. Het is zo moeilijk voor me om sterk te blijven en aan de drang te weerstaan. Meditatie helpt me nog niet, maar ik blijf er vertrouwen in hebben dat dit op een dag wel zal komen. Maar voorlopig zal ik op karakter verder moeten. Ik heb nu nog voor 1 jointje liggen. Wat doe ik hiermee? Weggooien, houden voor vanavond, proberen sparen tot een dag dat ik het echt moeilijk heb? Voorlopig zal ik het maar op dat laatste houden, hopelijk kan ik er deze avond aan weerstaan. Heb ik nu door een paar keer te gebruiken m'n hersenen nodig geconditioneerd dat ik vanavond terug het gevoel zal hebben het nodig te hebben? Ik vrees er een beetje voor. 1,5 jaar gestopt. Heb ik dat nu allemaal in het water gegooid? Zoveel vragen die vandaag in m'n hoofd komen. Zou het niet eenvoudiger zijn om er gewoon aan toe te geven en terug dagelijks te blowen? Waarschijnlijk wel, maar ga ik me daar dan goed bij voelen of ga ik mezelf opzadelen met schuldgevoelens? Klik om te vergroten... Bekend verhaal! Ik blowde 10 jaar lang elke dag 8 of 10 jointjes, ik wilde altijd zo graag stoppen, en beloofde me eigen elke x dat dit mijn laatste joint zou zijn. Maar de volgende dag was het weer raak, zodra ik een shop zag kwam de duivel in me op en haal de weer jointjes... Ik baalde zo ontzettend van me eigen en ik dacht ben ik nu zo zwak waarom probeer ik het niet? Bang dat ik niet zonder kon en bang dat ik niet goed kon slapen, ik begon een hekel aan me eigen te krijgen, maar toch bleef ik elke dag door smoke! Maar de laatste maanden kon ik er niet meer tegen, ik kreeg zo'n druk en steken op mijn borst. Elke x wanneer ik een joint opstak kreeg ik last, dit was een teken om te stoppen! ik ging de uitdaging aan en nu ben ik 2 weken gestopt met blowen! Ik had maar 5 dagen last van slecht slapen, en wat andere afkickverschijnselen. Ik slaap nu als een roosje en voel me eigen veel beter zonder die troep! Ik had nooit gedacht dat dit mij zou lukken. Maar ik verlang ook niet naar een jointje, mijn vriend en vrienden blowen waar ik gewoon bij ben, maar dat vind ik niet erg je moet de verleiding niet uit de weg gaan. Zolang je maar sterk in je schoenen staat."
"Vaper, Wat goed dat je nog steeds gestopt ben met wiet! Ik wil die doel ook gaan behalen en ik heb er alle vertrouwen in. Ik ben nu 1 maand en paar dagen gestopt. En ik ben nog steeds niet in de verleiding gekomen. Zelf heb ik veel afleiding genoeg, dus dat scheelt ook. Die gedachten om een joint te roken heb ik niet, zelfs niet als mijn vriend een joint langs me rookt. Soms denk ik was ik maar eerder gestopt, maar ja beter vroeg als laat!"
"Ja het voelt ook echt fijn dat ik gestopt ben! Ik had ook altijd van die momenten, dan wou ik stoppen en dan was ik echt er van overtuigd dat het mij ging lukken, maar zodra ik een shop zag kwam de duivel in me op en moest en zal ik voorgedraaide jointjes halen. Jammer dat je weer bent begonnen. Maar het is ook niet echt gemakkelijk om er van af te komen, je word er relext van en slaapt er makkelijker van. Misschien komt er ook een dag voor jou dat het jou ook gaat lukken. Als je sterk in je schoenen staat dan zal het zeker wel goed komen. Ik kan er helaas niet meer tegen, ene kant ook wel weer goed. Als ik aan die druk en steken op me borst denk, dan houd het mij sowieso tegen om te gaan blowen. Omdat het gewoon eng en narig gevoel is. Het is wel fijn dat ik me verhaal hier kwijt kan, en dat sommige mensen de zelfde ervaring hebben als ik met blowen(zoals op andere forums te lezen zijn) Sorry beetje lang verhaal haha."