#1
Ik blijf me altijd verbazen over hoe mijn vader inmiddels denk ik al wel 15 jaar dagelijks clonazepam gebruikt voor zijn rugpijn. Dan wel altijd dezelfde dosering: 0,5 mg. Hij heeft ook geen behoefte aan meer zegt hij.Omdat er gewenning optreedt, en er steeds hogere dosissen nodig zijn waardoor bijwerkingen steeds verder toenemen. Denk bij dat laatste aan geheugenproblemen, spijsvertering die verstoord raakt, mensen worden passief en bewegen te weinig, spieren verslappen, en uiteindelijk ook slechte slaap door onderdrukking van de REM fase. Veel langdurige gebruikers worden depressief en/of suïcidaal en een enkeling krijgt paradoxale (dwz tegengestelde) effecten zoals agitatie ipv sedatie.
Voor mij NOOIT meer BenZOOI 😇
Ik ben ook te erg gekindled om er überhaupt nog iets mee te kunnen 😅
Maar dat ze dat zomaar doen verbaasd me.
En ook hem is niks verteld over ontwenning bij stoppen dus. Al denk ik dat hij inmiddels ook gewoon voor altijd dit zal blijven gebruiken.
Hij lijkt trouwens ook niet emotioneel afgevlakt. Iets wat ik met dat spul na een paar dagen al krijg.