#1
Je liet je vangen aan dageliks gebruik, maar was dat omdat je je aandoening wilde controleren of omdat je er craving naar kreeg?Een benzodiazepine is een veilig medicijn voor iemand die het nodig heeft.
Iemand met angststoornissen of bepaalde aandoeningen.
Maar het is een verslavend middel.
Je bent psychiatrisch patient.
Dan zullen ze jou wel al op de gevaren gewezen hebben.
Zelf onlangs in opname geweest en benzodiazepines raadden ze daar ten strengste af en gaan ze ook niet geven als het totaal niet nodig is.
Ik kreeg een benzodiazepine voor nachtelijke pijnen.
Heb me snel laten vangen aan dagelijks gebruik.
In combinatie met RC benzos kon ik al snel niet meer functioneren zonder een bepaalde dosering.
Al na enkele weken gebruik kan je last hebben van onwenningsverschijnselen bij het staken van gebruik.
Bij mensen die maanden of jaren deze middelen gebruiken is stoppen zelfs levensgevaarlijk en moet er afgebouwt worden.
Het is dus degelijk een verslavend middel.