Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
87 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Diametha zei:
Bedankt voor je reactie maar psychiater wil de methadon niet omhoog want diazepam en methadon samen geven ademahalings problemen dus jij denkt dat het nog een maand gaat duren ook als ik de diazepam naar 20 mg gooi ?
Klik om te vergroten...
Is pure onzin haha.
Methadon met benzo's kunnen inderdaad ademhalingsproblemen geven maar dan praat je over overdoseren, en jij wordt onder gedoseert. Plus dat je lichaam ondertussen al tolerantie heeft opgebouwt voor de diazepam dus hoef je daar helemaal niet bang voor te zijn

Is de psychiater daar wel bang voor, stel dan misschien voor om af te spreken om de diazepam wat af te bouwen en de methadon wat omhoog te gooien?

Maar ik ben geen dokter en ken je achtergrond verhaal niet, waarom slik je methadon? ben je H verslaafd? oxy verslaafd? Hoelang gebruik je al opiaten? Benzodiazepines? Als deze vragen te persoonlijk zijn of als je dit liever prive wilt bespreken mag je me prive berichten :)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Diametha zei:
Bedankt voor je reactie maar psychiater wil de methadon niet omhoog want diazepam en methadon samen geven ademahalings problemen dus jij denkt dat het nog een maand gaat duren ook als ik de diazepam naar 20 mg gooi ?
Klik om te vergroten...
Om trouwens nog even je vraag te beantwoorden, Ja de diazepam helpt hier zeker bij om deze klachten te verminderen en hoelang deze klachten door de methadon blijven aanhouden durf ik niet te zeggen het kan nog een week zijn, het kunnen nog 2 weken zijn maar het kunnen ook nog 3 maanden zijn
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben vorige jaar methadon gaan gebruiken door iemand die het kreeg weet ook niet waarom maar vrienden doen dat met je toen hij plotseling niet meer langskwam kreeg ik ontwenning en wist niet hoe ik er aan moest komen heb me aangemeld bij Jellinek en moest 3 maanden wachten met die ontwenning daarna kreeg ik het elke week van Jellinek en dat was 30 mg per dag
Ik kreeg van juni tot oktober en toen ben naar detox gegaan en die hebben me 5 mg per dag laten afbouwen toen ik daar zat ging het wel maar eenmaal thuis kwam die ontwenning 10 keer zo erg terug
Ben toen naar Jellinek terug maar zei wouden niet toegeven dat ze het te snel hebben afgebouwd dus ben ik naar punt p gestuurd want ze dachten is iets psychisch maar punt p vond dat het iets lichamelijk was ik naar verschillende specialisten van maag darm tot aan neuroloog maar niemand die wist wat ik had tot in februari kwam ik bij een psychiater in het bonen ij ziekenhuis en die zei dat het ontwenning was maar wou geen methadon geven eerst omdat ik het al zolang niet had gebruikt dus kreeg rivotril en zolpidemtartraat toen dat niet hielp na 2 weken kreeg ik toch methadon eerst 10 mg daarna 20 en nu al 2 weken 30 mg en 2 weken terug overgestapt van rivotril naar diazepam en toen ging het helemaal mis en sinds dien alleen maar erger
Leeg echt in een hel
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diametha zei:
Ik ben vorige jaar methadon gaan gebruiken door iemand die het kreeg weet ook niet waarom maar vrienden doen dat met je toen hij plotseling niet meer langskwam kreeg ik ontwenning en wist niet hoe ik er aan moest komen heb me aangemeld bij Jellinek en moest 3 maanden wachten met die ontwenning daarna kreeg ik het elke week van Jellinek en dat was 30 mg per dag
Ik kreeg van juni tot oktober en toen ben naar detox gegaan en die hebben me 5 mg per dag laten afbouwen toen ik daar zat ging het wel maar eenmaal thuis kwam die ontwenning 10 keer zo erg terug
Ben toen naar Jellinek terug maar zei wouden niet toegeven dat ze het te snel hebben afgebouwd dus ben ik naar punt p gestuurd want ze dachten is iets psychisch maar punt p vond dat het iets lichamelijk was ik naar verschillende specialisten van maag darm tot aan neuroloog maar niemand die wist wat ik had tot in februari kwam ik bij een psychiater in het bonen ij ziekenhuis en die zei dat het ontwenning was maar wou geen methadon geven eerst omdat ik het al zolang niet had gebruikt dus kreeg rivotril en zolpidemtartraat toen dat niet hielp na 2 weken kreeg ik toch methadon eerst 10 mg daarna 20 en nu al 2 weken 30 mg en 2 weken terug overgestapt van rivotril naar diazepam en toen ging het helemaal mis en sinds dien alleen maar erger
Leeg echt in een hel
Klik om te vergroten...
5 mg PER DAG!? Wat zijn dat voor incompetente beulen daar? Is veel te snel veel te veel. Geen wonder dat het zo zwaar was. Ik zou hooguit 5mg per week hebben gedaan, liever nog langzamer als omstandigheden het toestaan. Maar ben nu ook supersnel aan het afbouwen (op eigen initiatief) dus voel me even Net zo klote nu. I feel you. Maar het wordt uiteindelijk beter, geloof me.
En die rivotril met zolpidem was heel dom. Had ik je zo kunnen vertellen dat dat zou gebeuren. Clonazepam is heel ongeschikt voor ontwenning van opiaten, diazepam is gouden standaard. Niet van afwijken zonder goede reden. Zou andere artsen/instantie zoeken want dit is gewoon totaal incompetente begeleiding.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben nu 2 en halve week verder heb de methadon omhoog gedaan maar het lijkt alsof alles erger is geworden
Zit op 50 mg methadon nu en neem 5 mg ochtend en 5 mg middag en 10 mg avond diazepam neem ook 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat om 4 uurtje te slapen
Mensen ben ten einde raad ik voel me zo depressief en somber echt niet normaal angstig en onrustig en alleen maar huilen en ik kan bij niemand terecht mijn psychiater wil me antidepressiva geven maar ik weiger het omdat ik al zoveel neem dus weet hij het ook niet meer ik heb de methadon verhoogd maar hielp niet en voel me zo slecht denk alleen aan zelfmoord de laatste tijd kan iemand mij aub helpen heb hulp nodig maar niemand die wat kan doen ik voel me zo slecht heb echt hulp nodig aub als iemand me kan helpen met wat dan ook ben ik je echt dankbaar aub help me als iemand weet wat te doen de huisarts stuurt me naar de psychiater en hij zegt dat ie niets kan doen heeft iemand advies of wat dan ook wat ik kan niet meer ben alleen aan het huilen en ben helemaal alleen geen vrienden geen familie helemaal niemand ben de hele dag aan het lopen van de onrust en ben zo Angstig heb echt nu hulp nodig maar weet iemand waar ik terecht kan a.u.b. help me mijn telefoonnummer is * modknip: verwijderd * als iemand me kan helpen ben ik je dankbaar anders is het zelfmoord de beste oplossing help a.u.b. wie dan ook
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Diametha zei:
mijn psychiater wil me antidepressiva geven maar ik weiger het omdat ik al zoveel neem dus weet hij het ook niet meer
Klik om te vergroten...
Waarom zou je eerder voor zelfmoord kiezen dan Antidepressiva pillen? Je mag best even in je psychiater vertrouwen nu toch?

Ik zou ook zeggen, probeer een jaartje Antidepressiva en in de tussentijd kun je proberen de benzodiazepinen en de methadon af te bouwen als je je wat sterker zou voelen over een paar maanden.

Sterkte komende tijd, want je zult wat verder in de toekomst moeten kijken verwacht ik.. Je zult niet beter worden zonder wat pijn in de nabije toekomst.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diametha zei:
Ik ben nu 2 en halve week verder heb de methadon omhoog gedaan maar het lijkt alsof alles erger is geworden
Zit op 50 mg methadon nu en neem 5 mg ochtend en 5 mg middag en 10 mg avond diazepam neem ook 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat om 4 uurtje te slapen
Mensen ben ten einde raad ik voel me zo depressief en somber echt niet normaal angstig en onrustig en alleen maar huilen en ik kan bij niemand terecht mijn psychiater wil me antidepressiva geven maar ik weiger het omdat ik al zoveel neem dus weet hij het ook niet meer ik heb de methadon verhoogd maar hielp niet en voel me zo slecht denk alleen aan zelfmoord de laatste tijd kan iemand mij aub helpen heb hulp nodig maar niemand die wat kan doen ik voel me zo slecht heb echt hulp nodig aub als iemand me kan helpen met wat dan ook ben ik je echt dankbaar aub help me als iemand weet wat te doen de huisarts stuurt me naar de psychiater en hij zegt dat ie niets kan doen heeft iemand advies of wat dan ook wat ik kan niet meer ben alleen aan het huilen en ben helemaal alleen geen vrienden geen familie helemaal niemand ben de hele dag aan het lopen van de onrust en ben zo Angstig heb echt nu hulp nodig maar weet iemand waar ik terecht kan a.u.b. help me mijn telefoonnummer is * modknip: verwijderd * als iemand me kan helpen ben ik je dankbaar anders is het zelfmoord de beste oplossing help a.u.b. wie dan ook
Klik om te vergroten...
Zelfmoord is geen oplossing. Wat je nu meemaakt is tijdelijk en gaat weer over. Gebruik je nog iets anders naast je medicatie?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee durf niks te gebruiken alleen sigaretten bijna 3 pakjes rookte jointje maar sinds januari helemaal niks meer
Maar ben zo depressief somber onrustig alleen maar huilen en zie geen vooruitgang dingen worden alleen maar erger en moet alleen maar aan de medicatie denken en heb zoveel spijt dat ik rivotril heb genomen en toen moest ik de overstap maken naar diazepam terwijl het methadon ontwenning was had gewoon meteen moeten aandringen om methadon te krijgen en de Mertazepine die ik van de huisarts eerst had gekregen
Maar de psychiater heeft het erger gemaakt met al die medicatie en nu trekt ie zich terug van ik heb eigen dokter zitten spelen terwijl ik alles gedaan wat hij vroeg en nu gaat ie me aanmelden bij Jellinek want ik wil van alles af maar het is lang wachten voordat je aan de beurt bent vandaar die zelfmoord neigingen en ben helemaal alleen ik ben zo depressief en onrustig angstig niet normaal en denk steeds hoe lang het nog gaat duren ben helemaal op vooral die medicijnen maken me gek de Diazepam maakt me gek maar bedankt voor je reactie ben echt dankbaar voor je reactie
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb ook wel een soort van zelfmoord neigingen/ gedachtes gehad. Maar dat waren meestal zware momenten op dagen dat ik medicijnen afbouwde.
Maar lange termijn denken kan je helpen. Jellenek duurt wel even, maar het zal je goed doen.
In de tussentijd moet je alle mentale pijn accepteren en van je afschrijven misschien.

Geen haast hebben en probeer andere mensen te spreken (online ontmoeten) die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt. En psychiater heeft je zeker proberen te helpen, maar je moet zeker ook zelf ervan uitgaan, dat jij het moet gaan doen.

Succes en over een paar weken komt er beter weer, dat zal zeker ook gaan helpen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diametha zei:
Nee durf niks te gebruiken alleen sigaretten bijna 3 pakjes rookte jointje maar sinds januari helemaal niks meer
Maar ben zo depressief somber onrustig alleen maar huilen en zie geen vooruitgang dingen worden alleen maar erger en moet alleen maar aan de medicatie denken en heb zoveel spijt dat ik rivotril heb genomen en toen moest ik de overstap maken naar diazepam terwijl het methadon ontwenning was had gewoon meteen moeten aandringen om methadon te krijgen en de Mertazepine die ik van de huisarts eerst had gekregen
Maar de psychiater heeft het erger gemaakt met al die medicatie en nu trekt ie zich terug van ik heb eigen dokter zitten spelen terwijl ik alles gedaan wat hij vroeg en nu gaat ie me aanmelden bij Jellinek want ik wil van alles af maar het is lang wachten voordat je aan de beurt bent vandaar die zelfmoord neigingen en ben helemaal alleen ik ben zo depressief en onrustig angstig niet normaal en denk steeds hoe lang het nog gaat duren ben helemaal op vooral die medicijnen maken me gek de Diazepam maakt me gek maar bedankt voor je reactie ben echt dankbaar voor je reactie
Klik om te vergroten...
Okay dus je rookt je helemaal suf. Hoe zit het met koffie en andere caffeïnehoudende dranken? Thee? Energy drinks? En alcohol? Volgens mij ontbreekt er iets in je verhaal.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
door naar hem te luisteren heb ik rivotril gekregen toen ik dat wou afbouwen voelde ik me net als nu vandaar de overstap naar diazepam en hij zei omdat ik zolang geen methadon had genomen dat rivotril zou helpen maar daarna toch methadon gekregen
Het is allemaal mijn eigen schuld ik kan niemand de schuld ik vertrouwde die vriend zogenaamd een jaar terug met zijn neem methadon en daarna te snel afgebouwd bij Jellinek allemaal mijn schuld maar hoe ik me nu voel zo depressief zie geen andere uitweg want ben van mezelf nooit depressief of somber geweest het komt allemaal door de methadon met de Diazepam daarom wil ik geen antidepressiva erbij straks doen zei hun werk ook niet goed en wordt alles nog erger
Ik wil wel afbouwen als ze me willen helpen daarmee maar wil er niks bij hebben en zelf afbouwen is nog niet aan de orde volgens de psychiater want moet eerst stabiliseren maar wil maar niet lukken vandaar die zelfmoord
Bedankt voor je reactie ben je echt dankbaar
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Diametha zei:
Nee durf niks te gebruiken alleen sigaretten bijna 3 pakjes rookte jointje maar sinds januari helemaal niks meer
Maar ben zo depressief somber onrustig alleen maar huilen en zie geen vooruitgang dingen worden alleen maar erger en moet alleen maar aan de medicatie denken en heb zoveel spijt dat ik rivotril heb genomen en toen moest ik de overstap maken naar diazepam terwijl het methadon ontwenning was had gewoon meteen moeten aandringen om methadon te krijgen en de Mertazepine die ik van de huisarts eerst had gekregen
Maar de psychiater heeft het erger gemaakt met al die medicatie en nu trekt ie zich terug van ik heb eigen dokter zitten spelen terwijl ik alles gedaan wat hij vroeg en nu gaat ie me aanmelden bij Jellinek want ik wil van alles af maar het is lang wachten voordat je aan de beurt bent vandaar die zelfmoord neigingen en ben helemaal alleen ik ben zo depressief en onrustig angstig niet normaal en denk steeds hoe lang het nog gaat duren ben helemaal op vooral die medicijnen maken me gek de Diazepam maakt me gek maar bedankt voor je reactie ben echt dankbaar voor je reactie
Klik om te vergroten...
Okay dus je rookt je helemaal suf. Hoe zit het met koffie en andere caffeïnehoudende dranken? Thee? Energy drinks? En alcohol? Volgens mij ontbreekt er iets in je verhaal.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik gebruik echt helemaal niks alleen sigaretten en thee ben bang om het erger te maken ik wil juist beter worden daarom wil ik niks erbij hebben van medicatie ik wil zelfs afbouwen maar ben bang om het zelf te doen of dat ik het erger maak en de psychiater zegt ook steeds eerst stabiliseren zodat als er wat gebeurd dat ie weet door wat het komt
Als ik nu ga afbouwen en ik krijg andere klachten dan weet ie niet waardoor het komt maar als ik stabiel ben en ik begin met afbouwen methadon en er gebeurt wat dan weet ie dat het te snel gaat bijvoorbeeld
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Tja, mijn psychiater heeft mij de antidepressiva SSRI (Citalopram) "verkocht" als een soort van vitamine pil 😅. Ik moest het nemen omdat ik met hoge ladingen Pregabaline en Quetiapine nog altijd veel wiet bleef roken.
Vele jaren later, en wel stabieler, ben ik gestopt met roken van tabak, toen kon ik stoppen met de Pregabaline, vervolgens was stoppen met wiet wel redelijk makkelijk en in de tussentijd ben ik bijna een jaartje bezig met het afbouwen van de antidepressiva en denk deze weken mijn eerste dagen te kunnen leven zonder medicijnen, zonder wiet, zonder tabak en heb ook maar een periode besloten geen alcohol te drinken.
Alleen koffie is mijn drugs als het ware.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mensen echt bedankt voor jullie reacties echt bedankt voelde me zo alleen
Maar wat ik allemaal voel en vooral de depressie ik heb dit nooit gehad hiervoor toen ik niet aan de medicatie was en aan het ontwennen was van methadon had ik vooral onrust en buikkrampen en slapeloosheid maar sinds ik aan de medicatie begon zijn deze gevoelens begonnen voel ik me met de dag slechter in plaats van beter en ik denk dat het komt door de combi van methadon en diazepam
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Benzodiazepines zijn shit, afbouwen is shit, en peuken zijn ook niet te onderschatten.

Maar als je op een dag van de medicatie af bent, zal de depressie ook kunnen verdwijnen.

Ik heb trouwens in een kliniek gezeten waar allerlei verslavingen behandeld werden. Wat de methadon afbouw deed met collegas was extreem. Die liepen met hun hoofd tegen de muur te rammen op moeilijke nachten. Dramatische momenten maken jullie mee!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
heeft iemand van jullie dezelfde medicatie wat ik gebruik nu methadon sinds vandaag naar 50 mg diazepam 5 mg ochtend 5mg middag 10 mg avond Mertazepine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg gebruikt
Hoe was het voor hem of haar en hoe ben je stabiel geworden
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Diametha zei:
Mensen echt bedankt voor jullie reacties echt bedankt voelde me zo alleen
Maar wat ik allemaal voel en vooral de depressie ik heb dit nooit gehad hiervoor toen ik niet aan de medicatie was en aan het ontwennen was van methadon had ik vooral onrust en buikkrampen en slapeloosheid maar sinds ik aan de medicatie begon zijn deze gevoelens begonnen voel ik me met de dag slechter in plaats van beter en ik denk dat het komt door de combi van methadon en diazepam
Klik om te vergroten...
Diazepam vlakt je enorm af. Dus zowel je negatieve, als je positieve emoties. Waarschijnlijk voel je je depressief door het voor een langere periode afwezig zijn van (positieve) emoties.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Diametha zei:
Ik ben nu constant aan het lijden vanaf ik wakker ben tot ik bijna in slaap val
Was gisteren bij de psychiater hij zou een doorverwijzing sturen naar Jellinek maar nu heb ik ze gebeld en is dat niet gebeurd en hij is op vakantie voor 2 weken wat kan ik eigenlijk nog doen ?
Klik om te vergroten...
Heb je geen antidepressiva gevraagd of gekregen?

Ik woon in Spanje en de zieke mensen noemen we hier ook patiënten. Betekent: "mensen die geduldig moeten zijn"..

Hoe weet je trouwens of je psychiater niet ergens in een computer systeem, de aanvraag voor opname heeft verwerkt?

Ben je aan het lijden omdat je ontwenningsverschijnselen hebt, of omdat je hoofd nu niets anders kan dan lijden?

Heel veel sterkte toegewenst deze periode.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben aan het leiden volgens de psychiater van de methadon . Ik heb Jellinek vandaag zelf gebeld en die zien dat mijn dossier in maart is afgesloten want Jellinek had me naar punt p gestuurd omdat ze niet wouden toegeven dat het ontwenning is wat ik heb ze vonden 5 mg per dag afbouwen normaal in mijn situatie en ze zeiden als het ontwenning was dan zou het na 3 weken over moeten gaan dus hebben ze me naar punt p gestuurd. Ik naar punt p in januari .eerst vragen over mijn leven beantwoord wat ik heb gebruikt en zo ,daarna gesproken met psycholoog of psychiater weet het niet meer die bracht daarna zijn collega erbij terwijl ik onrustig was en buikkrampen,heen en weer an het lopen bij hun op het kantoor vonden zij dat het lichamelijk was dus ik werd weggestuurd . Naar de huisarts huisarts zegt ik kan ook niks doen totdat ik in februari tintelingen aan mijn gezicht had werd naar boven ij gestuurd neuroloog gezien en toen kwam deze psychiater van je hebt ontwenning opiaten .maar in al die tijd sinds ik weg was van de detox waren mijn klachten onrust die vanuit je buik komt buikkramp en buikpijn en slapeloosheid maar hele erge onrust ik kon niet 10 seconden stil zitten en was ook aan het lopen net als nu maar sneller lopen soms zelfs rennen . Maar sinds ik rivotril en daarna overstap heb gemaakt naar Diazepam zijn de depressie huilbuien gekomen. de onrust wel wat minder maar dat komt door de diazepam dat de onrust niet zo erg is als toen ik helemaal niks nam
En de periode toen ik uit de detox kwam rookte ik wel jointjes om me rustig te maken hielp wel voor de avond maar maakte alles erger de volgende dag maar ik merkte het eerst niet pas in december kwam ik erachter dat jointje het erger maakte had af en toe toch gerookt maar later in januari was ik ermee gestopt en begon ik bijna 3 pakjes sigaretten te roken maar ik ben depressief en huilen door wat ik mezelf heb aangedaan en hoelang het nog gaat duren voordat ik van alles af ben en vooral omdat ik geen vooruitgang zie als ik nou eeen klein beetje vooruitgang merk dan weet ik dat ik op de goede weg zit maar elke dag hetzelfde of erger dan word ik meer depressiever en meer huilen en onrust terwijl ik elke dag dezelfde doe en vooral niks wil veranderen om stabiel te worden maar wil maar niet lukken hoop dat ik morgen niet vergeet de dosis van methadon te verhogen want de psychiater vindt dat het daardoor komt
Ik ben nu ook de hele dag aan het lopen in de regen
En zo ziet mijn dag eruit sinds ik uit de detox kwam lopen de hele dag af en toe naar huis the drinken en dan weer lopen tot de avond eerst was het jointje roken
Maar sinds ik bij de psychiater zit ziet mij dag hetzelfde eruit lopen maar dan nog depressief en huilen en laatste 2 weken ook zelfmoord gedachten en de depressie komt als ik moet denken wat ik mezelf heb aangedaan om methadon te gaan gebruiken en nu nog de Diazepam erbij en slaap medicatie maar het ergste is als ik moet denken dat ik niet wil stabiliseren dan denk ik misschien doet de psychiater wat fout of is de combi van medicatie niet goed is voor mij dat ik een van 1000 ben die het niet kan verdragen of averechts werkt of dat er iets anders aan de hand met me is na zolang te hebben gelopen met ontwenning van november tot februari
Ik word gewoon gek omdat ik geen vooruitgang zie en daarom wil ik ook niks erbij hebben het liefst zo snel mogelijk eraf of opgenomen worden en daar gestabiliseerd worden want hou het niet meer
Als jullie advies hebben graag want lopen lopen voor de rest kan ik niks doen eten gaat slecht graag advies las iemand die heeft

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."