Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
63 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben alleen aaan het huilen dus hoe kan ik tegen die gevoelens vechten
Door de onrust alleen aan het lopen
Ook al twijfel ik over de medicatie neem het toch elke dag en op tijd
Mijn enige ding is wil niet stabiliseren
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk door steeds de negatieve dingen te blijven benoemen je in een vicieuze cirkel terecht komt, je daar niet meer uitraakt en je klachten dus verergeren.

Hoe moeilijk het ook is maar probeer toch wat positieve dingen te gaan ondernemen om je af te leiden van je eigen gedachten en mentale/lichamelijke klachten.

Veel sterkte gewenst!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gebruik nu al een maand methadon omdat ik sinds november erg onrustig angstig buikpijn en slapeloosheid helemaal niet slapen was na 4 maanden de diagnose methadon ontwenning omdat ik zo lang geen methadon had gebruikt hebben ze me eerst rivotril gegeven 0,5 mg ochtend en 0,5 mg avond toen het na 2 weken niet hielp kreeg ik toch methadon eerst 10 mg na een week 20 mg en nu al 2 weken 30 mg maar 2 weken terug wou ik stoppen met rivotril werd ik helemaal gek dus moest ik overstappen naar diazepam kreeg 3 keer 5mg diazepam het ging meteen mis omdat ik in 1 keer ben overgestapt na 1 week moest ik dosis verhogen maar was zo in de war dat ik het vergeten was en voel me de hele dag moe en onrustig en angstig en depressief en huilbuien nu zit ik op 10 dagen op 15 mg diazepam en vind ik het zonde om de dosis toch te verhogen als ik misschien over 4 dagen stabiel kan worden of gaat het langer duren om stabiel te worden op diazepam?en weet ook niet of ik al stabiel ben op methadon? Heeft iemand hier ervaring met diazepam en methadon samen ? Slaap maar 3 uurtjes en ben de hele dag en avond zo onrustig en word helemaal gek mijn psychiater wil alleen maar meer medicatie geven voor antidepressiva of dosis verhogen diazepam
Maar ik wil er eigenlijk vanaf zodra het kan dus wil de dosis zo laag mogelijk houden maar als het niet anders kan
Heeft iemand hier advies bijvoorbeeld volhouden of toch die dosis omhoog
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik echt helemaal niks alleen sigaretten en thee ben bang om het erger te maken ik wil juist beter worden daarom wil ik niks erbij hebben van medicatie ik wil zelfs afbouwen maar ben bang om het zelf te doen of dat ik het erger maak en de psychiater zegt ook steeds eerst stabiliseren zodat als er wat gebeurd dat ie weet door wat het komt
Als ik nu ga afbouwen en ik krijg andere klachten dan weet ie niet waardoor het komt maar als ik stabiel ben en ik begin met afbouwen methadon en er gebeurt wat dan weet ie dat het te snel gaat bijvoorbeeld
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, mijn psychiater heeft mij de antidepressiva SSRI (Citalopram) "verkocht" als een soort van vitamine pil 😅. Ik moest het nemen omdat ik met hoge ladingen Pregabaline en Quetiapine nog altijd veel wiet bleef roken.
Vele jaren later, en wel stabieler, ben ik gestopt met roken van tabak, toen kon ik stoppen met de Pregabaline, vervolgens was stoppen met wiet wel redelijk makkelijk en in de tussentijd ben ik bijna een jaartje bezig met het afbouwen van de antidepressiva en denk deze weken mijn eerste dagen te kunnen leven zonder medicijnen, zonder wiet, zonder tabak en heb ook maar een periode besloten geen alcohol te drinken.
Alleen koffie is mijn drugs als het ware.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mensen echt bedankt voor jullie reacties echt bedankt voelde me zo alleen
Maar wat ik allemaal voel en vooral de depressie ik heb dit nooit gehad hiervoor toen ik niet aan de medicatie was en aan het ontwennen was van methadon had ik vooral onrust en buikkrampen en slapeloosheid maar sinds ik aan de medicatie begon zijn deze gevoelens begonnen voel ik me met de dag slechter in plaats van beter en ik denk dat het komt door de combi van methadon en diazepam
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Benzodiazepines zijn shit, afbouwen is shit, en peuken zijn ook niet te onderschatten.

Maar als je op een dag van de medicatie af bent, zal de depressie ook kunnen verdwijnen.

Ik heb trouwens in een kliniek gezeten waar allerlei verslavingen behandeld werden. Wat de methadon afbouw deed met collegas was extreem. Die liepen met hun hoofd tegen de muur te rammen op moeilijke nachten. Dramatische momenten maken jullie mee!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
heeft iemand van jullie dezelfde medicatie wat ik gebruik nu methadon sinds vandaag naar 50 mg diazepam 5 mg ochtend 5mg middag 10 mg avond Mertazepine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg gebruikt
Hoe was het voor hem of haar en hoe ben je stabiel geworden
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diametha zei:
Mensen echt bedankt voor jullie reacties echt bedankt voelde me zo alleen
Maar wat ik allemaal voel en vooral de depressie ik heb dit nooit gehad hiervoor toen ik niet aan de medicatie was en aan het ontwennen was van methadon had ik vooral onrust en buikkrampen en slapeloosheid maar sinds ik aan de medicatie begon zijn deze gevoelens begonnen voel ik me met de dag slechter in plaats van beter en ik denk dat het komt door de combi van methadon en diazepam
Klik om te vergroten...
Diazepam vlakt je enorm af. Dus zowel je negatieve, als je positieve emoties. Waarschijnlijk voel je je depressief door het voor een langere periode afwezig zijn van (positieve) emoties.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Benzodiazepines zijn shit
Klik om te vergroten...
Afkicken van waanzinnig hoge doseringen sterke benzodiazepinen veranderen alles wat je dacht ooit te weten van jezelf. Ook al kreeg ik afbouw diazepam (120 per dag, verspreid) ik lag bezweet en jankend als een baby in de foetushouding in de kliniek. Ik heb personeel bedreigd. Ik heb geprobeerd te ontsnappen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet het niet zo zeker, maar ik raad je toch aan even helemaal eerlijk te zijn over je hoeveelheden richting je psychiater en volgens mij is je situatie momenteel niet de schuld van je voorgeschreven medicijnen, maar zeker voor een groot deel een resultaat van je "zelfmedicatie" met methadon.

Dus als je nog wat van die antidepressiva kunt krijgen, dan kun je misschien over een paar weken tot een maand beginnen met relaxer denken.

Sterkte toegewenst!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Afkicken van waanzinnig hoge doseringen sterke benzodiazepinen veranderen alles wat je dacht ooit te weten van jezelf. Ook al kreeg ik afbouw diazepam (120 per dag, verspreid) ik lag bezweet en jankend als een baby in de foetushouding in de kliniek. Ik heb personeel bedreigd. Ik heb geprobeerd te ontsnappen
Klik om te vergroten...
Moet denken aan Trainspotting.

Renton: “I appreciate what you’re trying to, really, I just need one more score lately. Just give me one more hit. I NEED ONE MORE FUCKING HIT! YOU FUCKS!”

IMG_0031.gif

Heel veel sterkte toegewenst. 🤝
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb zo een spijt dat ik aan de methadon ben begonnen want dat heeft naar dit geleid en bij mij was het ik kreeg het van een vriend eerst was het 20 mg en dan 40 en dan 60 en dan weer 20 en dan weer 2 keer 40 en dan weer 60 en dat voor 6 weken lang mijn hoogste dosis was 3 keer 60 en na 6 weken was die vriend weg en begon de ellende en dan bedoel ik onrust angst mijn hart die zo hart tekeer ging ik wist niet wat ik meemaakte ik naar de eerste hulp en daar heb ik gehoord van methadon verslaving ik wist niet dat je er aan verslaafd kon raken heb coke gedaan vroeger en xtc en ghb echt party drugs en rookte wiet maar geen heroine dus wist niks van methadon maar ik deed die andere drugs alleen in het weekend voor feestjes tot dat ik deze vriend bij mij liet logeren wou hem een gunst doen heeft hij mij naar de klote gebracht maar wat ik steeds zeg ik geef mezelf de schuld want niemand heeft me gedwongen om het te doen ik dacht je gaat je lekker voelen maar je voelt niks maar toch bleef ik het nemen met hem weet ook niet waarom maar nu ben ik helemaal alleen al die vrienden die ik zogenaamd had willen alleen maar feesten maar ik kon niet meer feesten ik was onrustig en buikkrampen maar was nooit somber en depressief zoals nu
Sinds ik wou afbouwen rivotril begon de depressie dus ik dacht als ik overstap naar diazepam alles over gaat en dan kan ik dat afbouwen maar nee de ellende is alleen maar erger geworden sinds vorige jaar geen party drug gebruikt wel wiet tot januari ben ik daarmee ook gestopt want het maakte de onrust erger de volgende dag dus sinds januari alleen sigaretten en sinds februari alleen thee en sigaretten geen fris geen koffie geen snoep of chocola wat ik veel at toen ik nog een jointje rookte
Maar wat ik nu meemaak wens ik niemand aan en vooral de gevoelens en hoe mijn hoofd denkt heb geen controle erover en het huilen en de spijt en ik zie geen vooruitgang wat ik ook doe alles wordt erger en denk steeds zelfmoord en huilen en depressief en somber word helemaal gek maar bedankt voor jullie reacties
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diametha zei:
Ik heb zo een spijt dat ik aan de methadon ben begonnen want dat heeft naar dit geleid en bij mij was het ik kreeg het van een vriend eerst was het 20 mg en dan 40 en dan 60 en dan weer 20 en dan weer 2 keer 40 en dan weer 60 en dat voor 6 weken lang mijn hoogste dosis was 3 keer 60 en na 6 weken was die vriend weg en begon de ellende en dan bedoel ik onrust angst mijn hart die zo hart tekeer ging ik wist niet wat ik meemaakte ik naar de eerste hulp en daar heb ik gehoord van methadon verslaving ik wist niet dat je er aan verslaafd kon raken heb coke gedaan vroeger en xtc en ghb echt party drugs en rookte wiet maar geen heroine dus wist niks van methadon maar ik deed die andere drugs alleen in het weekend voor feestjes tot dat ik deze vriend bij mij liet logeren wou hem een gunst doen heeft hij mij naar de klote gebracht maar wat ik steeds zeg ik geef mezelf de schuld want niemand heeft me gedwongen om het te doen ik dacht je gaat je lekker voelen maar je voelt niks maar toch bleef ik het nemen met hem weet ook niet waarom maar nu ben ik helemaal alleen al die vrienden die ik zogenaamd had willen alleen maar feesten maar ik kon niet meer feesten ik was onrustig en buikkrampen maar was nooit somber en depressief zoals nu
Sinds ik wou afbouwen rivotril begon de depressie dus ik dacht als ik overstap naar diazepam alles over gaat en dan kan ik dat afbouwen maar nee de ellende is alleen maar erger geworden sinds vorige jaar geen party drug gebruikt wel wiet tot januari ben ik daarmee ook gestopt want het maakte de onrust erger de volgende dag dus sinds januari alleen sigaretten en sinds februari alleen thee en sigaretten geen fris geen koffie geen snoep of chocola wat ik veel at toen ik nog een jointje rookte
Maar wat ik nu meemaak wens ik niemand aan en vooral de gevoelens en hoe mijn hoofd denkt heb geen controle erover en het huilen en de spijt en ik zie geen vooruitgang wat ik ook doe alles wordt erger en denk steeds zelfmoord en huilen en depressief en somber word helemaal gek maar bedankt voor jullie reacties
Klik om te vergroten...
Dus je bent van 180mg per dag naar 50mg per dag gegaan? Lijkt me dat daar jouw probleem ligt.

Misschien kan @Paranoize. hier nog iets over zeggen. Ik ben niet zo thuis in Opiaten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diametha zei:
Ik ben hier vooral voor hulp met mijn gevoelens en mijn verslaving jullie reacties zijn allemaal lief maar helpen me niet echt
Ben jullie echt dankbaar maar heb hulp nodig om me beter te voelen en ben zo in de war en ben helemaal alleen en ben zo bang om gek te worden dat ik zelfmoord de enige oplossing zie of als iemand weet waar ik terecht kan sorry ben aan het lopen van de onrust en ben zo in de war weet niet of ik nog logisch klink bedankt voor jullie reacties uit de diepste van mijn hart
Klik om te vergroten...
Volgens mij is de conclusie dat je Methadon te snel afgebouwd is en dat je het beste terug naar een hogere dosis kunt gaan en die langzaam afbouwen. Veel meer kunnen wij ook niet voor jou doen. Dat zul je zelf met een arts of psychiater moeten regelen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diametha zei:
Als iemand zoiets heeft meegemaakt de combinatie van medicatie die ik nu neem wil graag weten hoe hij erdoorheen is gekomen en waar hij de hulp heeft gekregen
Vooral als je alleen bent met als ik is het zo moeilijk
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen is er misschien een plaats waar ik terecht kan want hou het niet vol zo a.u.b.
ik denk dat ik teveel hier bezig ben en maak jullie ook gek bedankt en tot ziens
Klik om te vergroten...
Nee joh je maakt niemand gek hier. Als iemand het zat is kan die je gewoon op mute zetten. Als berichten typen hier helpt doe dat dan vooral. Stuur mij of iemand anders hier met opiaten ervaring desnoods PM's als je je schaamt. We weten echt waar je vandaan komt, heb het ook heel erg zwaar gehad en anderen hier ook. Dus we snappen echt waar je doorgaat en niemand heeft 'last' van je. Maak je daar niet druk om.

Zit je nu trouwens in een kliniek?

Ow, en volgens mij weet Dirk-Jan heel goed waar je door gaat Even een quote van hem ter illustratie:

" ik lag bezweet en jankend als een baby in de foetushouding in de kliniek. Ik heb personeel bedreigd. Ik heb geprobeerd te ontsnappen"

Dat was zijn toestand bij diazepam ontwenning. Dus hij (en ik en vele anderen hier) snappen echt wel wat je meemaakt. We kunnen het alleen niet voor je doen helaas.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Papaverman heel erg bedankt voor je reactie love broer
Ik ben zo angstig zo depressief zo aan het huilen weet niet wat ik moet doen weet ook niet hoe ik moet stabiliseren zit al op 50 mg methadon en 20 mg diazepam
Weet iemand of 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat ook daardoor komt dat ik me angstig voel onrustig en depressief maakt ?
ben ten einde raad en ben zo alleen ik word helemaal gek
Zal ik proberen aftebouwen van Diazepam of methadon? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik kan niet meer eten kan niet meer drinken alleen maar sigaretten roken en huilen en onrust kan helemaal niks doen heeft iemand advies wat ik kan doen a.u.b.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sterkte
Diametha zei:
Papaverman heel erg bedankt voor je reactie love broer
Ik ben zo angstig zo depressief zo aan het huilen weet niet wat ik moet doen weet ook niet hoe ik moet stabiliseren zit al op 50 mg methadon en 20 mg diazepam
Weet iemand of 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat ook daardoor komt dat ik me angstig voel onrustig en depressief maakt ?
ben ten einde raad en ben zo alleen ik word helemaal gek
Zal ik proberen aftebouwen van Diazepam of methadon? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik kan niet meer eten kan niet meer drinken alleen maar sigaretten roken en huilen en onrust kan helemaal niks doen heeft iemand advies wat ik kan doen a.u.b.
Klik om te vergroten...
Niks afbouwen nu, pas in de kliniek.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk ook niet dat je moet afbouwen.
Aansterken is wel aan te raden.

Niet teveel roken, sporten/ wandelen, zo gezond mogelijk eten, routinematig leven met bedtijden en liefst sociale momenten.

Dagboekje schrijven, misschien lezen over je verslaving/ depressies.., of leuk leesmateriaal zoeken, hobbies onderhouden..., om maar eens wat voor de hand liggende zaken te benoemen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb bloedafname gedaan toen ik pas bij de psychiater kwam vitamine d tekort en magnesiumhydroxide gekregen
Vorige week thiamine nog van hem gekregen en heb zelf multivitamine Davitamon gekocht
Maar ga over 2 weken nog een keer vragen voor bloedonderzoek dit keer voor alles kanker hiv echt alles

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."